Posts de JMSA

    Bona nit, la veritat és quina modelització tan bona estan fent molts models amb aquesta situació relativament poc freqüent i de tant lluny, bé que l'europeu, el millor, va ser el primer, però després l'americà també molt ferm. Un model que també ha afinat molt bé des del començament és l'anglès, poc valorat o poc utilitzat al fòrum, però va ser l'únic que va acompanyar de sortida a l'europeu.

    El model anglès, ja dic poc utilitzat, és el que ha tret la millor de les sortides pels nostres interessos, fixeu-vos en dimecres una borrasca molt allargassada des de quasi Grècia fins al sud de les Balears, i el seu centre entre Sicília i Tunisia, aquesta seria una de les claus, per fer incidir vents més allevantats de llarg recorregut, independentment de les baixes secundàries, que jo crec que es formaran al mar Balear, molt calent per l'época de l'any, quan la massa freda s'hi aboqui.


    UW144-21_2017-01-12.GIF

    Bona nit, en relació als acumulats de la nevada del dimarts a la Val D'Aran voldria preguntar-lia Carles es bordes si la previsió es va complir, perquè es modelitzaven gruixos de neu superiors a 50cms a les zones bones de Baqueira i en fa l'efecte que no va ser tant. A la cara sud es van acumular uns 15 cms a Espot Esquí, més o menys lo previst.

    Jo unicament pateixo pel diumenge, que un canvi sobtat de la zonal bloquejes l ascens de l anticiclo. Moment crucial. Lo demes ve fet. S estableix un equilibri o sandwich perfecte entre baixes subpolars A europeu i baixa mexiterrania. Equilibri que dona lloc a una retrograda allargada sense panxes i per aixi fluxw d est de llarg recorregut. La borrasca definitiva al mar balear la ficaran dilluns o dimarts i despres infarts... la festa nomes depen de diumenge...o els suicidis

    Bona nit,

    Molt sòlid l'europeu. Llastima que no poguem consultar entre altres gratuitament els mapes de precipitació, quin contrasenti amb els impostos que paguem a europa i el model europeu de pagament i l'americà gratis, en fi...
    D'on poden venir els "problemes"? Crec que la clau el dilluns, l'equilibri entre la borrasca d'açores empenyent massa l'açoreny cap a nosaltres, però aquesta vegada la borrasca mediterrània és molt potent i "pesa" molt amb geopotencials molt baixos.


    ECM1-144_2017-01-10.GIF

    Bona nit, sota el meu humil punt de vista les diferències modelístiques venen donades per 2 situacions concadenades a només 120 hores ( 5 dies ) tan sols:
    1.- Aturada de la zonal que permet ascendir l'anticicló.
    2.- Formació d'una baixa important a Còrsega, aquesta baixa torna a ser clau, i és la que no modelitza bé el model americà, li costarà més de fer, però crec ho acabarà fent. Igual que fa 7 dies estavem emprenyats en aquella petita baixa que es va potenciar amb l'entrada fred a les Açores i va espatllar-nos la primera gran entrada freda de la temporada, aquesta nova baixa a Córsega serà la clau per en primer lloc afavorir de retruc la circulacio meridiana impedint l'entrada de l'a´çoreny lo qual potenciarà molt aquesta baixa lo que podria fer ( lo que mostra l'europeu per la propera setmana) ascendir i aïllar un potent anticicló a Escandinàvia, amb una retrógrada de llibre, que condicionaria gran part del mes de gener, una situació que d'esdevenir-se podria ser senzillament gloriosa.

    La formació de la baixa a Còrsega té la seva llógica en la propia irrupció freda acompanyada de geopotencials baixos ( massa inestable ) a l'entrar en contacte amb la Mediterrània càlida.

    EUROPEU, ANGLES, NAVGEM,...


    ECM1-120_2017-01-09.GIF

    UW120-21_2017-01-09.GIF

    navgem-0-132.png


    GFS

    gfs-0-120_2017-01-09.png

    Bona nit, si em permeteu una batallita, una altra nevada a barcelona es va produïr l'any 1981, amb unes condicions que avui farien riure, però si aquella tarda del dijous 29 de gener de 1981 va nevar a la part alta de Barcelona, sense quallar, va nevar al carrer Lucano, a 200 metres d'on viu ara l'Alfred, i el dia el recordo perfectamente perquà va ser quan va dimitir el president del govern espanyol Adolfo Suàrez.

    archives-1981-1-29-12-0.png

    archives-1981-1-29-12-1.png

    Bona tarda, suposo que l'americà en qualsevulga sortida es plegarà a l'europeu, ho sol fer molt ràpid, com si no fos amb ell la cosa, i tant panxo, ho sol fer així.
    Semblances


    ECM0-240_2017-01-08.GIF

    ECM1-240_2017-01-08.GIF

    archives-2001-12-15-0-0.png

    No vull dir que s'hagi de complir, per reflecteix millor inclús que la gran nevada de desembre del 2001, un tipus de nevades a la costa catalana, amb llevant de llarg recorregut, reocordo una nevada així l'any 1981, aquella en la que el Barça va arribar tard a Sarrià, quan el Español era un equip de la ciutat, i va perdre 1-0 amb gol de Marañon, perque es concentrava a Vallvidrera o a les Planes i va arribar amb el temps just per canviar-se (l'any 1981 no existia tv3, el partits es va jugar el diumenge 11 de gener de 1981).