Bona tarda a tothom,
Des del port de la Vila Olímpica, vents suaus allevantats. Notable mar de fons de gregal que provoca tràngol. Més ressaca que no pas vent en aquests moments.
david fluxà
Bona tarda a tothom,
Des del port de la Vila Olímpica, vents suaus allevantats. Notable mar de fons de gregal que provoca tràngol. Més ressaca que no pas vent en aquests moments.
david fluxà
Des de la platja del Francàs, Coma-ruga i zona de reserva marina de Masia Blanca, mar completament encalmada al matí i ara ha entrat una mica de garbí però molt suau.
Bon seguiment a tothom.
david fluxà
Des de la nova bocana de l'escullera de Barcelona, vents fluixos de xaloc sense tràngol. Mar bastant encalmada
bon seguiment a tothom.
david fluxà
Des de l'espigó de Bogatell, segueix el llevantet fluix que va començar diumenge. No fa tràngol. Bandera verda.
Bon seguiment a tothom
david fluxà
Des de la Barceloneta, fort vent de sud-est que provoca força tràngol.
aigua tèrbola encara fins un cable del trencam.
temperatura de l'aigua encara calenteta.
Bon seguiment a tothom
david fluxà
A l'Espigó de Bogatell, vents de garbí moderats sense tràngol. Bandera groga a Nova Icària. Desconeixo el motiu. Aigua encara una mica térbola per les plujes.
david fluxà
Des de Port P
Olímpic, platja Nova Icària, bandera groga per presència de rates mortes al trencam i a la sorra degut a les pluges. Una brigada de neteja ha eecollit fins ara 25 rossegadors.
vent de garbí moderat i banyistes nedant ignorant aquest episodi.No faig fotos perquè trobo que l'espectacle seria massa gràfic.
david fluxà
Des de zona diving de port Fòrum, vents fluixos de garbí sense tràngol destacable. Visibilitat submarina bona.
Quan pugui passo imatges.
david fluxà
En aquesta época de l'estiu, a poc fons, tenint la temperatura de l'aigua de mar a la superfície en el seu punt àlgid, podem trobar exemplars mascles de l'espècie tripterygion. Els seu colors vermellosos en el cos i negre contrastat al cap, atrauen les femelles per l'aparellament.
Si ens fixem bé el la primera imatge, podem veure un mascle empaitant una femella de tons més apagats just al seu costat dret. Al fons, part superior esquerra de la foto, una altra competidora s'ho mira de lluny.
El tripterygion es mou entre la vegetació de fons de roca a pocs metres de profunditat i fotografiar-lo és l'alegria dels que practiquem foto-sub en apnea.
david fluxà
tripterygion1.JPG
mascle de tripterygion aparellant-se
tripterygion2.JPG
tripterygion mascle de cara
tripterygion3.JPG
tripterygion entre les algues
tripterygion4.JPG
tripterygion entre les algues
Les estrelles de mar no tenen enemics, si més no en el seu hàbitat comú. La seua aparença pacífica i innòcua amaga un comportament plenament depredador. Aquest invertebrat de la classe Asteroidea, emparentat molt a prop amb les garoines, fa vida nocturna i té costums plenament carnívors i, fins i tot, carronyaires. El seu estómac forma una bossa fora del seu aparell bucal i amb ella envolta les seues preses i, amb els seus àcids, descompon els cossos per poder digerir-los.
Aquests dies, entre les aigües cristallines de la platja de Sa Conca, a Cadaqués, he pogut fotografiar alguns exemplars. Cada vegada que em capbusso em costa més trobar aquest preciós equinoderm. Per què, si té colors vius i i, en teoria, no coneix enemics? Doncs perquè sempre apareix el factor humà. Les estrelles de mar són sensibles a la contaminació i fàcils de capturar per tot aquell que vulgui decorar la casa amb el seu esquelet.
Esperem que el seu color càlid no acabi desapareixent del fons marí mediterrani.
les imatges estan fetes practicant apnea, és a dir, sense cap estri artificial de respiració.
david fluxà
IMG_3918.JPG
estrella de mar
IMG_3918-001.JPG
detall dels òrgans tàctils de l'estrella de mar
IMG_3922.JPG
estrella de mar
Com ja he comentat en entrades anteriors, passo a mostrar algunes imatges submarines que he fet aquests dies en aigües del Cap de Creus.
La forta tramuntana que ha bufat la majoria de jornades, ha condicionat molt la tasca de fotografiar les diferents espècies marines.Però sempre hi ha un racó arrecerat del vent... Un indret amagat.
El vent del nord és molt persistent; així que la resposta de tots els que volem gaudir de la natura i en concret de tot el que es pot descobrir sota el gran mirall blau, cal que estigui a l'alçada de la tramuntana: Ser també persistent.
Us passo imatges de la praderia de posidònia que, en aquesta època, ben entrat l'estiu, ha perdut el seu color verd fort i ha perdut la fruita ... Recordeu que les plantes fanerògames marines són molt semblants a les seues cosines terrestres. Només hi ha una diferència remarcable: les plantes submarines estan seriosament amenaçades en desapareixe de la mediterrània.
les imatges estan fetes practicant apnea, és a dir, sense cap ajut de respiració mecànic.
david fluxà
posidnia.JPG
praderia de posidònia
posidnia-sard.JPG
espècies com el sard comú busquen refugi entre la posidònia
IMG_3901.JPG
si busquem bé, podem trobar peixos com el mollet alimentant-se entre les fulles
Mar encalmada aquesta tarda des del paratge natural de s'Alqueria, nord de Portlligat.
20160812_200959_2016-08-12.jpg
Avui hem recorregut la costa de Portlligat cap al nord i podem dir que la tramuntana ha fet un descans ( i nosaltres també).
david fluxà
Des de cala Sa Conca, Cadaqués, segueix bufant Nord amb persistència. Hem escollit aquesta cala perquè està protegida del vent. Hem fet fotosub, observant la praderia de posidònia, desgastada als llocs on no li toca el sol, i una petita colònia d'estrelles de mar.
Espero poder penjar imatges submarines aviat.
david fluxà
20160810_115243.jpg
Punta de Cala Nans, Cadaqués
Temporal de mar al far de Cala Nans, la part sud de Cadaqués. Hem fet el recorregut a peu i hem notat la tramuntana/mestral forta.
tot seguit passo imatge. Espero quedi del
dret
disculpeu.
david fluxà
Aquest mati davant l'illa Encalladora, al Cap de Creus, tornava a entrar tramuntana. Va in crecendo.
david fluxà
20160809_115002.jpg
20160808_150525-1.jpg
Vista de Portlligat des de la Casa Dalí. A fora es pot apreciar que la tramuntana a parat. Veurem a partir de demà a la nit...
david fluxà
Des de l'Illa de Portlligat, Cadaqués, vents fluixos de Nort/NE. Hem pogut fer caiac sense problemes de tràngol.
visibilitat submarina molt bona. Praderia de posidònia a punt de canviar color de fulla.
david fluxà
20160807_121825.jpg
Platgeta de Caials. A fora encara crestes d'escuma
david fluxà