Posts de ELPITO

    Avui dissabte cal esperar un matí amb cels asserenats arreu del País només amb algun llagany de núvol prim poc important.

    A la tarda es mantindran els cels asserenats arreu del País a excepció del Pirineu i alguns punts de l'interior de Girona on podran créixer alguns núvols que deixaran els cels variables i sense més conseqüències.

    Les temperatures mínimes sense variacions destacables i les màximes amb tendència a pujar especialment al sud i interior, no tant cap a l'est del País on fins i tot podrien no patir variacions destacables respecte ahir.

    MATespecial.GIF

    tardaespecial.GIF

    Avui divendres cal esperar un matí amb domini del sol arreu del País excepte al Pirineu on els núvols ja hi seran presents i deixaran els cels variables a gairebé tota la serralada des de l'Aran fins ben be l'Alt Empordà.

    A la tarda els núvols creixeran en punts de muntanya de la meitat nord i molt especialment a tot el Pirineu i comarques interiors de Girona. Amb el pas de les hores cap al sector nordest els núvols avançaran també fins a punts del prelitoral i litoral de Girona.

    Al matí ja es podrien escapar alguns ruixats cap al sector més occidental del Pirineu. A la tarda les precipitacions en forma de ruixat o tempesta podrien afectar qualsevol punt del Pirineu. Els ruixats i tempestes també podran afectar el sector nordest del País, especialment les comarques interiors de Girona i amb el pas de les hores aquests avançar encara vius fins el mateix prelitoral i litoral Gironí. El límit sud dels ruixats semblaria que es situaria a l'extrem nord del Vallès Oriental i extrem nord del Maresme i Selva. Difícilment aquestes precipitacions puguin arribar més al sud de les zones comentades.

    Els ruixats i tempestes, especialment al sector nordest podrien anar acompanyats localment de calamarsa i assolir registres en alguns casos entre els 10-15mm i molt localment algun de superior.

    Les temperatures mínimes seran més altes i les màximes es mantindran similars a les d'ahir excepte al sector del Pirineu on seran ja més baixes.


    MATespecial.GIF

    tardaespecial.GIF

    La semana vinent passarem novament calor de pre-estiu o gairebé estiu directament. Però això sí, será la dura penitencia que haurem de pasar per arribar als canvis que ahir s'insinuaven per a la segona quinzena i que avui ens van deixant veure que poden ser força importants.

    De moment com deia...Penitencia infernal!! Us poso mapa de la calorada que ens espera la semana vinent!!


    gfs-1-168_2015-05-07.png

    Avui dijous cal esperar un matí amb domini del sol arreu del País amb pas d'algunes bandes de núvols alts aquí i allà. També cal esperar presència d'alguns bancs de núvols baixos cap a l'extrem sud i comarques interiors de Tarragona que al llarg del matí hauran d'anar a menys. Possibilitat d'algun banc de boira costanera al sector sud del litoral Tarragoní.

    A la tarda cels molt asserenats arreu del País només amb presència d'algun núvol d'evolució inofensiu cap al sector del Pirineu.

    Les temperatures avui sense variacions importants respecte les registrades ahir dimecres.


    MATespecial.GIF

    tardaespecial.GIF

    Fa dies que la tendencia(mapa1) és a que les baixes presions es deixin caure cap a les Açores i ens impulsin vents de sud-sudoest càlids que provoquen temperaturas més elevades de l'habitual i a més, com que les baixes están molt lluny, tampoc inestabilitza el temps.

    De fet, aquesta situació de calidesa amb baixes cap a Açores es mantindrà i fins i tot es reforçarà els pròxims dies amb una nova glopada càlida cap a casa nostra que ens podría acompañar fins ben be mitjans de mes.

    Al voltant de meitat de mes però, la situación ha de canviar i és que si mireu el mapa2, on ara es deixen caure les baixes a Açores s'hi instalarà l'anicicló. Això comportarà que a partir de mitjans de mes, el temps es pot anar girant cap a menys càlid i amb possibilitat de que ens arribi més aire fred en alçada amb més possibilitat d'inestabilitat.

    Tot plegat queda molt lluny i ho anirem seguint!!


    gfs-0-6.png

    gens-21-1-240.png

    Avui dimecres, després de moltes jornades amb presencia més o menys abundant de núvols alts i mitjos, cal esperar una jornada absolutament asserenada sense presencia de ni un sòl núvol a bona part del País.

    Al matí només hi haurà alguns núvols retinguts a la cara nord del Pirineu i alguna boira o boirina en alguna plana interior a primeríssima hora del dia i que així que despunti el sol es desfarà amb rapidesa. A la resta del País cels rassos sense cap núvol.

    A la tarda alguns núvols al Pirineu, més abundants al sector oriental i a la cara nord. I alguns bancs de núvols al sector nordest del País que en algún moment podrien arribar a tapar el cel en algún punt. A la resta del País es mantindran els cels rassos, totalment asserenats i sense presencia de cap núvol.

    Possibilitat d'algun ruixat local de tarda a les comarques interiors de Girona.

    Les mínimes avui força més fresquetes que en les darreres jornades. Les màximes malgrat el domini absolut del sol, es mantindran a ratlla i serán més baixes que les registrades ahir dimarts.


    MATespecial.GIF

    tardaespecial.GIF

    La boira encara es resisteix a marxar del tot del Barcelonés. Quan son les 9:55h del matí, veig des de dalt de Montigalà com penetra una llengua de boira entre les tres xemeneies i el Port de Badalona.

    No tinc càmera per fer foto, però si que podeu veure-ho en aquesta captura de webcam de la Barceloneta si mireu al fons de les imatges.


    snapshot.jpg

    Avui dimarts cal esperar que al llarg del matí vagin augmentant ràpidament els núvols alts i mitjos en general, d’oest a est deixant amb el pas de les hores els cels tapats, primer a la meitat oest del País i entre migdia i tarda també a la resta de la meitat est del País.

    A la tarda s’aniran obrint clarianes per l’oest fins deixar els cels asserenats en aquella zona mentre que els núvols seguirán tapant els cels de la meitat est. Avançada la tarda també tendiran a trencar els núvols cap a l’est.

    Possibilitat encara a primera hora del matí d’algunes boires costaneres que ràpidament cap a mig matí màxim estirar haurien de desaparéixer totes.

    Amb el pas del front de núvols podrien escapar-se algunes gotetes o molt feble ruixadet en qualsevol punt del País que a més allà on caiguin podrien anar acompanyades de fang.

    Les mínimes avui lleugerament més altes i en canvi les màximes en clara baixada a gairebé tot el País amb l’excepció de punts del litoral on ahir la boira va deixar les màximes molt frenades i que avui doncs en marxar la boira podrán repuntar.


    MATespecial.GIF

    tardaespecial.GIF

    Avui dilluns cal esperar una jornada amb cels variables de núvols alts i mitjos a tot el territori català. A la tarda aquests núvols es podrán fer més abundants cap a ponent i sector nordoest del País i fins i tot aribar a ennuvolar del tot el cel.

    En qualsevol moment de la jornada es poden formar bancs de boira sobre el mar que de forma intermitent podrán afectar qualsevol tram de costa.

    Tant al matí com a la tarda es pot escapar algún feble ruixat cap al sector nordoest del País.

    Les mínimes avui sense grans variacions respecte ahir, les màximes en clara baixada i especialmente més baixes en aquells punts de costa on la boira acabi fent presència.


    MATespecial.GIF

    tardaespecial.GIF

    Anàlisi breu de possibilitats de boira costanera:

    Us penjo aquí 4 mapes. En el primer mapa d'humitat en superfície prevista per a aquesta tarda i vespre podem veure en colors més blanquets com una llegua humida va penetrant per l'àrea de l'Empordà(mapa1). En el (mapa2) podeu veure en el mapa de vents previst per a aquesta tarda i vespre com els vents serán en aquella zona de l'Empordà una mica marítims. Això porta a pensar que aquest vespre amb una mica de sort ja podrien aparéixer algunes primeres boires en aquella zona. No descartable tampoc, tot i que no tindran tan bones condicions d'humitat que es pogués formar algún petit banc molt local al nord de Tarragona/sud de Barcelona. Avui diumenge tot plegat molt agafat amb pinzes!!


    1_2015-05-03.png

    11_2015-05-03.gif


    Demà dilluns la cosa s'anima més. En el (mapa3) podeu veure com una llengua d'humitat abarcarà tota la façana litoral i a més, en el (mapa4) podeu veure com els vents serán marítims a bona part del litoral afavorint que aquestes boires que es puguin formar, puguin penetrar amb èxit uns pocs metres terra endins. Demà per tant la possibilitat és molt més elevada i a més podría donar-se en qualsevol punt del litoral de forma intermitent.


    2_2015-05-03.png

    22_2015-05-03.gif

    Avui diumenge cal esperar un dia amb cels variables i domini del sol però amb presencia de núvols alts i mitjos tota la jornada arreu del País. Al matí en general serán més de tipus alt i a la tarda aughmentaran també els núvols mitjos.

    Podria formar-se de cara a la tarda i vespre algún primer banc de boira costanera cap al sector de L’Empordà.

    No es descarta alguna goteta a la tarda i vespre cap a la Vall d’Aran i nord del Pallars.

    Les temperatures avui, tant les mínimes com les màximes serán clarament més altes que ahir dissabte.


    MATespecial.GIF

    tardaespecial.GIF

    Hola, algú em sabria dir quan es poden formar les boires a la costa? M’interessa la ciutat de Barcelona, ja se que és molt difícil preveure-ho però aquest dies son els millors per poder veure-ho.

    gràcies.

    Dema ja tindrem algunes opcions de tenir-ne pero ho veig encara molt justet. Pero no ho descarto De forma local.

    Dilluns ho tindrem tot de cara per veure-les. Gairebe segur que es formen!!