Posts de ELPITO

    Bon dia
    avui dimecres, se'ns forma al damunt una baixa(veure primer mapa). En d'altres situacions amb més condicions per la inestabilitat seria motiu per pensar que seria una gran jornada meteo, però el fet que les condicions d'aire fred en alçada siguin justetes i que les condicions dels vents en superficie no siguin les més favorables(veure mapa de vents) no conviden a pensar que hagi de pasar res de l'altra món.

    Malgrat tot, el fet que se'ns formi aquesta baixa al damunt podría comportar que avui a Barcelona i rodalies i malgrat els vents més aviat de tercer quadrant(veure mapa), pogués haver un moment favorable a la precipitació.

    De fet, si mireu un tall vertical d'humitats i vents en alçada de Barcelona, podreu veure en requadre vermell com es forma un bon paquet d'humitat al damunt nostre. Això segurament be a indicar que tindrem una estona de pluja. Fins i tot i degut a la formació de la baixa al damunt no es podría descartar que el tema es pogués animar una mica i fins i tot aribar a ploure maco una estoneta. Però be.....Les condicions tampoc son massa favorables com deia per esperar res de l'altra món.

    Resumint, cels que es podrien tapar de forma sobtada a les hores centrals del dia o primera hora de la tarda(difícil concretar hora exacta) i posar-se a ploure. El càlcul de precipitació no és per tirar cohets i en principi hauria d'anar entre 0'5mm i 1mm i escaig segons els barris. I possibilitat de que pogués sorprendre i caure més aigua de la prevista degut a la baixa al damunt tot i que sincerament no hi confio massa.

    Millor això que no res!!


    1_2016-02-10.gif

    3_2016-02-10.gif

    Sinttulo.png

    Bon dia
    especial atenció haurem de posar en la situació meteorológica del pròxim diumenge-dilluns que ens podría portar a la primera situación de nevades a cotes baixes en zones no habituals de la temporada.

    Diumenge ens arribaría un front fred acompanyat d'una bossa freda considerable a 5500m d'alçada que a Catalunya com ja sabem per experiencia podrá donar nevades importants al Pirineu i ruixats en d'altres comarques de menor importancia.

    Amb el pas del front però, i degut a que la bossa freda en alçada seria de consideració(parlaríem de bossa freda entre -32ºC a -34ºC aproximadament), dilluns es formaría una baixa que segurament es situaría entre el sudest Francès i Còrsega.

    Amb la baixa en aquella zona i per experiència també sabem que a Catalunya no tindriem que tenir cap temporal de pluges ni nevades generals però sí que el fet de tenir la baixa en aquell indret pot comportar l'entrada de força aire fred a tots els nivells per una banda i la barreja amb humitat en algunes comarques afortunades que podría comportar nevades a cotes molt baixes en alguns indrets no habituals.

    Per tant, diumenge amb el pas del front fred hauriem d'esperar nevades al Pirineu i ruixats a la resta del País amb cota de neu que començarà encara elevada però que anirà baixant al llarg de la jornada. I dilluns dia molt fred amb nevades encara al Pirineu a qualsevol cota i inestabilitat molt marcada que podrá portar ruixats i alguna tempesta de neu a cotes molt baixes en algunes comarques a concretar(preferentment de Girona i Barcelona però ja concretarem extensió i localització per què falten molts dies i be podrien ser altres zones que no les anteriors).


    1_2016-02-09.png

    2_2016-02-09.png

    500_2016-02-09.png

    Bon dia
    Amb caire postfrontal avui haurem d'estar atents a la zona del Maresme.

    Mireu al mapa quina zona de xoc frontal de vents just al sud del Maresme i amb entrada de vents humits de mar cap a terra des del Masnou fins gairebe La Selva.

    Segurament aixo es indicador de ruixats forts al Maresme fins i tot potser amb tempesta(ja veurem) i amb possibilitat de calamarsa.

    Aquesta possibilitat es donaria preferiblement entre mig mati i migdia disminuint la probabilitat a mesura que avanci la tarda.

    2016020700012_ww_jvx0t012.gif

    Fins com a mínim el dia 14 de febrer no s'esperen freds forts ni grans plogudes.

    Us poso aquí un mapa que seria reporesentatiu de la configuració que tindrem des d'ara i fins el dia 14. Sempre amb l'anticicló d'Açores clavat al seu lloc uns quilòmetres més a l'oest uns quilòmetres més a l'est, però sempre permetent el pas de fronts i cues de fronts per casa nostra, uns més actius, altres menys.

    Amb tot, alt-i-baixos en les temperatures causats pel pas de línies frontals.


    gfs-0-228_2016-02-05.png

    PRONÒSTIC CAP DE SETMANA

    Divendres

    Cels asserenats al matí amb augment dels núvols prims de cara a la tarda i vespre.
    No s'esperen precipitacions en cap comarca.

    Dissabte

    Ens passarà de matinada i matí una cueta de front que provocarà presència de força nuvolositat que podrà deixar els cels entre variables i a estones una mica tapadot al matí però amb obertura de grans clarianes de cara a la tarda.

    Podria escapar-se alguna gota o molt feble ruixadet en algun punt del centre i oest del País entre la matinada i el matí però seria molt poqueta cosa i si és que al final arriba a caure.

    Diumenge

    Arribada ja de matinada d'un front fred amb certa activitat. Caiguda baromètrica de certa importància i amb aire fred important associat en alçada.

    Matinada i matí amb molts núvols arreu del País. A la tarda obertura de clarianes amb restes d'inestabilitat al nordest.

    S'esperen precipitacions en forma de ruixats en qualsevol punt del País al llarg de la matinada i matí. Precipitacions moderadament importants al Pirineu i entre febles i localment moderades a la resta del País.

    La nevada al Pirineu pot ser important al vessant nord de la serralada baixant fins els 1000 metres o fins i tot per sota d'aquesta alçada i més modesta al vessant oriental on la cota quedaria en uns 1200m. Molt possiblement també enfarini la serralada del Montseny.

    A la tarda es podria mantenir la nevada a la cara nord del Pirineu i es podria generar algun ruixat o nucli tempestuós cap al nordest del País.


    16020706_0406.gif

    Ens llevem aquest dimecres a Badalona amb cels mig tapats amb algunes clarianes, mala visibilitat i amb una mínima al centre de Badalona de 11'7ºC


    Al Barcelonès aquest matí encara tindrem força estones amb domini del sol amb alguns núvols. Al llarg de la tarda els núvols aniran en augment i fins i tot podran tapar el cel entre darrera hora de la tarda i el vespre.


    De precipitacions al Barcelonès en tenim alguna possibilitat però es veu força difícil que passi. Algun ruixat feble podria caure a la comarca veina del Maresme però difícilment ens arribi a afectar al Barcelonès. No hi confio massa!!


    CIMG1952.JPG

    Demà dimecres nevada feble al Pirineu per damunt de 1500m i possibilitat d'algun ruixadet dispers(molt poca cosa) al triangle Barcelonès-Maresme-Vallès.


    Pel que fa concretament al Barcelonès, demà molts més núvols amb estones de cel variable i estones de cel més tapadot. Possibilitat d'algun ruixadet molt feble i dispers i si és que arriba a caure. Temperatures màximes que amb tot tindran tendència a quedar més curtes que en les darreres jornades.


    39plu.gif

    Bona tarda
    encetem nou mes, en aquest cas febrer, i hem de dir que des d'ara fins com a mínim el dia 10 de febrer la situació vindrà marcada per una configuración similar a la que us mostro en aquest mapa adjunt.

    Pas de fronts, el primer el dia 3-4 molt poc actiu, un segon front més actiu de cara al cap de setmana del 6-7 i un parell més de fronts fins el dia 10. Alt-i-baixos en les temperatures amb el pas dels fronts.

    Diversos intents de bloqueig a L'atlàntic però que ràpidament serán abortats i que per tant, no podrán arribar a bon final.

    Ara per ara per tant, no es veuen ni freds importants ni pluges generoses, al menys fins el dia 10 de febrer. Més enllà del dia 10 els mapes mostren bones maneres però res que es pugui asegurar i per tant millor no comentar.


    gem-0-192.png

    Els models van confirmant el front fred actiu que ens afectaría el cap de setmana vinent del 7 de febrer. Com podeu veure, les previsions a llarg termini a molts dies vista també son fiables sempre i quan no es caigui en el error de voler donar massa detalls del que suposaria el canvi.


    cfs-0-198.png

    I algún model ja ens mostra l'atac d'un nou front fred també actiu cap al 10 de febrer. En aquest cas també li dono altíssima fiabilitat aquest posible front després de mirar innumerables ensembles i variables.

    Es pot observar en el mapa un inici de bloqueig a l'Atlàntic que ara mateix no m'atreviria a dir si acabarà fructificant o si será un vist i no vist. Ja ho analitzem millor demà o passat demà.


    ECM1-240_2016-01-31.gif