Aqui us deixo la meva carpeta meteo que tinc al mobil ![]()
[Imagen bloqueada: https://img.tapatalk.com/d/13/11/26/ena4egy8.jpg]
Nomes afegir la d'astro pannel que la tinc a la carpeta d'astronomia jeje
Vagi be!
Aqui us deixo la meva carpeta meteo que tinc al mobil ![]()
[Imagen bloqueada: https://img.tapatalk.com/d/13/11/26/ena4egy8.jpg]
Nomes afegir la d'astro pannel que la tinc a la carpeta d'astronomia jeje
Vagi be!
Aqui teniu la imatge del termometre (feta fa 20 minutets al revolt de les monges a 300 metres sobre el nivell del mar)
26novembre.jpg
No tinc gaire temps per comentar previs, aquesta tarda em poso les piles ![]()
Bon seguiment!
Molt bona tarda!!!
Ja tinc les piles canviades... Ho necessitava! Primer de tot, a l'apartat de miscal·lània del forum he penjat un petit comentari sobre lo de meteoclimatic que comentava aquest migdia!
Per altra banda, parlant de meteo que es el que toca, la situació per dimecres encara no la veig gaire favorable per veure neu a cotes baixes... bé ni a cotes baixes ni altes, crec que faltarà un flux marítim més marcat... de moment el que he vist en els pocs mapes que he consultat, el vent seria de NE, seguint la linia de la costa, fet que em fa pensar que no tindrem ni rastre de precipitacions...
Aquí us deixo un mapa d'humitat a nivell de terra...
nmm-19-53-0.png
Com podeu observar les humitats serien del 50-60%, poca humitat a ran de terra... i en alçada no gaire millor..
El que està clar es la nova baixadeta de temperatures, no gaire destacable, però els valors ja estan força baixos! Si als 6ºC que hem tingut a bcn de mínima li restem un parell queden valors força macos!!
Veurem que passa!!!
Bon seguiment a tothom!!!
A veure si aquesta nit o demà ja ho tenim més clar, pero no aposto ni un duro per aquesta situació! Espero equivocar-me!
Tal i com he dit a miscel·lània, aquí teniu el tutorial que vaig fer per configurar Yawcam (un software per guardar i publicar imatges de la webcam o IP cam: (està agafat literalment del forum de meteoclimatic, per tant està en castellà
)
Hola, hoy voy ha hacer un tutorial para compartir imagenes de webcam por internet mediante Yawcam.
[size=24][color=#ff0000]TUTORIAL PARA CONFIGURAR YAWCAM[/color][/size]
Introduccion: Yawcam es un programa gratuito que sirve para poder compartir imagenes por internet mediante diferentes medios. Se pueden compartir imagenes mediante http, FTP i Stream. Tambien se puede usar como programa de deteccion de movimiento o para guardar imagenes que se obtienen de la camara.
Uso: Para usar Yawcam primero hay que descargarselo: https://yawcam.softonic.com/ totalmente gratuito. En pocos minutos lo tienes instalado y listo para funcionar. Una vez descargado hay que selecionar el lenguaje. Yo he elegido el español por lo tanto explicaré con las palabras que salen en el programa con lenguaje español.
1º- Selecionamos la camara que queremos publicar. Para ello vamos a la barra de menú>configuración> Device (dispositivo de video) > Change to> y selecionamos la camara que queremos. Yo explicaré como hacer un webcam, no obstante con camara IP es lo mismo aunque te piden alguna contraseña de seguridad. Una vez tenemos seleccionada la webcam se encenderá en caso que no podais previsualizar debeis ir a: barra de menú>ventana>previsualización, se ambirà una nueva ventana donde podreis ver lo que grava la camara.
2º- Para cambiar las propiedades del video debeis ir a barra de menú>configuración>Dispositivo(nombre dispositivo)>Format control Ahí podreis selecionar que resolucion de la webcam quereis tener. En caso que esta opcion no estè significarà que no se puede cambiar la resolución.
3º- Ahora hay que ir a barra de menú>configuracion>editar configuración . Ahí se abrirá una ventana que podreis cambiar el idioma, la conexion... Hay que ir en la barra de la izquierda a FTP en caso que querais enviar las imagenes a alguna pagina web mediante el envio FTP. Para ello al apretar a FTP apareceran unos campos apara rellanar en que se pide el servidor, usuario, puerto.... Debeis rellenar el formulario con la informacion del receptor del envio FTP. (Mas adelante axplicaré como hacerlo de forma gratuita y sin la necessidad de tener una pagina web propia). Una vez hecho esto ahora solo hay que aceptar y volvereis a la ventana del principio. Al apretar a la psetaña superior de panel de control aparecerá una lista con los nombres archivo, FTP, http, stream y movimiento. Apretais FTP para que se empiecen a enviar los archivos mediante FTP.
1_2013-11-25.jpg
Imatge dels 3 primers pasos: https://picasaweb.google.com/10282678006502…485668879937410
4º- Para activar la opcion de HTTP primero hay que ir a barra de menu>configuración>editar configuración Apretais a HTTP en la barra de la izquierda de la nueva ventana y tendreis que decir que puerto queresi utilizar y la calidad de la imagen. Os saldrá por defecto el puerto 8888 y la calidad del 75%. El puerto no hace falta que lo toquis y la calidad contra mejor calidad mas uso de bancha requerirá el programa y por lo tanto mas lento irá la conexion. Si continuais leyendo vereis que pone dos URLs donde se enviaran las imagenes. Estas URLs son solo para ti, es decir que una persona que no este conectada con tu ruter (tu linia de internet) no las podrá abrir. Mas adelante explicaré como abrir las imagenes des de otra conexion. Ahora hay que aceptar y volver a la pagina de inicio. apretais sobre el boton Http y se pondra de color azul, esto significa que ya esta funcionando.
5º- Para enviar mediante stream. Stream consiste en la resproduccion de un video en directo, de manera que si activas esta opccion se vera el video por internet en directo y con movimiento. Esta opcion consume mucho ancho de banda de manera que si esta activada la velocidad de internet se vera reducida considerablemente. Para activarla primero hay que ir a la barra de menú> configuracion> editar configuracion y apretar a stream en la barra de la izquierda. Una vez ahí podeis ajustar la calidad y el puerto. El puerto no lo toqueis mientras que la calidad la podeis ajustar a lo que necesiteis. Por otra parte puedes apretar a configuraciones adicionales donde se abrira una pequeña ventana donde te pregunta conexiones maximas, limite de datos de tiempo... Contra mas permitais i mas envios de fps cedais menos velocidad de conexion tendreis. Una vez configurado todo aceptais y volveis a la posicion inicial del programa y apretais al boton de activar de Stream. De esta manera tendreis el envio de stream activado.
6º- Observar donde se envian las imagenes. Para ello hay que ir a la barra de menú>ayuda>¿Qual es mi URL? ahí se os abrirá una pagina web del buscador con un total de 4 URLs las dos primeras sirven para que otras personas que no esten en tu linea de internet puedan ver las imagenes por lo tanto si aprietas sobre una de ellas no se abrira la pagina mientras que los otros los links corresponden a las direcciones para abrir las imagenes para los que estan en tu linia de internet. Cada uno de estos dos links corresponde para una cosa diferente. El de arriba sirve para abrir la imagen enviada mediante http y el segundo corresponde a la imagen en movimiento enviada mediante stream. Por lo tanto hay que selecionar los dos de arriba para gente de fuera y los dos de dentro para gente que utilice tu conexion.
2_2013-11-25.jpg
Imatge ampliada: https://picasaweb.google.com/10282678006502…495891534837858
Hecho esto ya esta configurado.
[color=#ff0000]EXTRA:[/color] Como agregar textos a la imagen.
Para ello necesitamos ir a barra de menu>configuracion>editar configuracion y en la barra de la izquierda apretamos a texto. Nos permite poner hasta un maximo de 4 textos repartidos por la imagen. Los podemos poner arriba a la derecha centro izquierda, en el centro a la derecha centro e izquierda y abajo a la derecha centro e izquierda. Podemos ajustar el color el tamaño ... Ademas Yawcam nos permite poner textos que se vayan midificando como es la hora, la fecha y el numero de visitantes de la pagina. Para ello hay que poner en el texto:
%YY = Año (2 dígitos)
%MM = mes
%DD = día
%vv = numero de visitantes En la pagina https://yawcam.com/help/help_set_text_overlay.php pueden encontrar todos los diferentes textos que se pueden poner.
[color=#ff0000]
Envio de imagenes FTP sin uso de pagina web propia[/color]
Consiste en entrar a https://wunderground.com y registrarse. Una vez hecho esto vais al apartado de mis webcams situado en un manu que se desplega cuando se situa el cursor sobre el nombre del usuario situado arriba a la derecha. Una vez apretado a mis webcams. Una vez apretado aparecerá una lista con todas tus webcams y abajo pondra agregar una camara. Lo primero de todo te preguntará que metodo quieres utilizar URL o FTP. En nuestro caso ponemos FTP. Ponemos todos los datos que nos piden a continuación y aceptamos. Se abrira una pantalla en que se da la informacion necesaria para poder enviar las imagenes mediante FTP (seridor, puerto.....) Esta pagina es imprescindible y no se debe cerrar hasta completar todos los pasos!!. Para continuar el proceso hay que mirar el paso 3 de este tutorial. ESTA NO ES LA ÚNICA MANERA DE PUBLICAR UNA WEBCAM SIN PAGINA WEB PROPIA.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[color=#ff0000]NUEVO- COMO PONER DATOS METEOROLOGICOS EN LA IMAGEN OBTENIDA -NUEVO[/color]
Para poder poner datos como la temperatura, humedad, velocidad del viento.... [Con Virtual Weather Station] Necesitaremos:
1- Estación meteorologica con envio de datos a ordenador
2- Programa Virtual Weather Station (Con otros programas también se puede)
3- Plantilla meteoclimatic
4- Seguir este tutorial
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En mi opinión es "dificil" me costó mucho tiempo lograr poner datos en la imagen ya que no había ningun tutorial como este que me lo explicara de manera que aquí teneis una información muy interesante de como poner estos datos.
1-Lo que necesitaremos primero es descargar la plantilla meteoclimatic (.htx) Una vez hecho esto la abrimos con el programa microsoft frontPage (existen mas programas). Una vez abierto aparecerá la pagina llena de texto dificil de entender pero hay que fijarse y sabremos lo que significa. Hay que saber que valores queremos poner en la imagen. Yo pondré la temperatura actual, la temperatura maxima, la temperatura minima, la precipitación, la presión y la velocidad del viento. Para eso hay que localizar en la plantilla meteoclimatic los siguientes escritos:
*TMP=^vxv007^--> Temperatura actual
*WND=^vva002^ --> Viento
*BAR=^vxv023^ --> Presión
*HUM=^vxv005^ --> Humedad
*DLTM=^vlo007^ --> Temperatura minima del dia
*DHTM=^vhi007^ --> Temperatura maxima del dia
*DPCP=^vxv121^ --> precipitación del dia
2-Una vez hemos localizado estos valores borramos todos los demás. Aquí es importante saber como quereis que quede la barra de datos. En mi caso quiero poner Temperatura: X Humedad: X ..... para eso borramos todo aquello que no se encuentre entre los ^...^, es decir "*TMP=" en el caso de la temperatura y en lugar de eso ponemos "Temperatura:^vxv007^ en este caso. Así lo hacemos con todos. Despés guardamos el documento con otro nombre por ejemplo "datos"
3-Ahora abrimos Virtual weather station y nos dirigimos a internet > HTML settings y apretamos a "browse". Buscamos el archivo guardado anteriormente y aceptamos. Después en el siguiente campo apretamos al "browse" situado a la derecha y buscamos la siguiente carpeta: documentos > .yawcam > extravars y ponemos el nombre de {datos} IMPORTANTE: hay que poner la extensión ".txt" y el nombre del archivo tiene que estar entre corchetes {....}. Aceptamos y ponemos el visto a la izquierda para que se actualice la información.
4- Una vez hecho esto vamos a yawcam y apretamos a barra de menú > configuración > editar configuración > Texto. Ahí apretamos al texto que este vacio (texto 1, 2, 3 ó 4) y escribimos el nombre del archivo entre corchetes ({datos}). Una vez hecho esto solo quedará configurar donde quereis que aparezcan los datos (parte superior inferior, centro derecha, izquierda...., para hacer esto justo abajo pone la localización, desplegando el menú apareceran otras posiciones.
Aquí teneis un pequeño resumen de como hacer esto que os acabo de explicar. Ampliarlo un poco que sino no se ve bien!!
3.jpg
Imatge ampliada: https://picasaweb.google.com/lh/photo/kbUjC…feat=directlink
Esto es todo. Espero que esto ayude a solucionaros algunos problemas. Creo que no me dejo nada. En caso que querais saber como se hace con ontro programa que no sea virtual weather station, preguntarlo en esta misma pagina y en pocos dias tendreis una respuesta.
Cuando tengas lista la webcam hazlo saber!!
Hasta otra!!!
Ho acabo de publicar al meu Facebook, no canvio ni una coma::::::
Després del bloqueig d'avui he decidit fer lo següent:
Primer, deixar de participar al Forum de Meteoclimatic. Allà anava fent tutorials molt detallats on invertia moltes hores i després no em van donar ni les gràcies l'equip de meteoclimatic.
Segon, treure d'allà aquests tutorials, els passaré a publicar al forum del Picó, crec que els usuaris no tenen la culpa que meteoclimatic sigui així... de manera que a pico.cat/forum podreu trobar els tutorials que he fet.
Tercer, poc a poc aniré treient les pastilles de meteoclimatic de la meva estació que vaig possar per diferents webs.
Per últim, utilitzaré les dades d'Wunderground per fer diferents resums... Únicament consultaré meteoclimatic quan sigui estrictament necessari.
Això és tot! Una llàstima pero després de lo d'avui (que entenc que no vulguin tenir aquesta estació perque perden professionalitat) també perdran les meves visites, que eren bastants!
Per acabar, les dades del termòmetre les podreu consultar sempre que vulgueu a la pàgina http://www.barcelonameteo.tk on hi haurà un apartadet on puguis veure les dades històriques que es vagin recollint... Una feinada per part meva pero que no em deixa un altre alternativa... (Wundergound i awekas no accepten estacions manuals).
Perdoneu el discurs pero ho trobo poc inteligent el moviment que a fet meteoclimatic... i sense notificació prèvia... Buf.....
Aixo es un total offtopic meteorologic, pero m'agradaria comentar-ho...
Fa uns dies vaig publicar per aqui que les dades del termometre del revolt de les monges es publicaven a meteoclimatic, doncs ara l'estació ha estat bloquejada.
No cumpleix alguna condició... no se que pretenen pero ells es perden les dades. He optat per treure tots els tutorials de Meteoclimatoc qie vaig fer. Em dol perque vaig estar molta estona per fer-ho, pero si ells no permeten que publiqui aquestes dades, jo no permetré que tinguin els meus tutorials.
També treuré les pegatines aquestes del peu de pagina de meteoclimatic... possaré d'altres millors.
De veritat que em dol, pero ja vaig veure que no era ben rebuda la idea al forum de meteoclimatic...
En fi... ja arribaran moments millors!
Vagi bé! I perdoneu el rollo...
bon seguiment a tothom :P!!
Bones!!
Aqui us deixo la imatge que he fet aquest mati als volts de les 12h al revolt de les monges!
[Imagen bloqueada: https://img.tapatalk.com/d/13/11/25/ety4ete9.jpg]
Una bona temperatura, tant la minima com la màxima!!
Vagi bé!!
bon seguiment a tothom :P!!
Pels qui vulguin/puguin veure-ho...
Diumenge a les 23:30 al canal National Geographic (pel satel•lit) fan un programa sobre el cometa ISON
bon seguiment a tothom :P!!
Bona tarda!!!
Fa una bona fresca!! Això sembla nadal ja!
Volia comentar-vos que ja està registrat el sensor de temperatura del revolt de les monges a Meteoclimatic... així que de forma manual aniré actualitzant les dades a mesura que les vagi tenint ![]()
Al ser una estació que no sempre estarà enviant dades, no apareixerà a la lista d'estacions, tot i que si voleu mirar l'historial aquí teniu el link: https://www.meteoclimatic.com/perfil/ESCAT0800000008017B
Bon seguiment!
Fantastiques fotografies Jordi Rodoreda!! Felicitats per les captures que fas ![]()
bon seguiment a tothom :P!!
Fa fresca avui tambe!! Dema toquem fons! Temperatures gelides a tot Catalunya!
[Imagen bloqueada: https://img.tapatalk.com/d/13/11/22/a8ebaja7.jpg]
[Imagen bloqueada: https://img.tapatalk.com/d/13/11/22/5yha9y5e.jpg]
[Imagen bloqueada: https://img.tapatalk.com/d/13/11/22/za9e8a3e.jpg]
Paseu un molt bon dia i recordeu que en 1 horeta o aixi publiquen la previsió del Diari Maresme (diarimaresme.com)
bon seguiment a tothom :P!!
Booona tarda!!!
Fa fresqueta avui!! ![]()
Aquesta nit les temperatures si fa no fa es presentaran similars a les d'aquesta passada nit, segurament un pelet més baixes
, sembla que el cap de setmana serà dels macos! Amb un fred d'hivern i glaçades que podrien arribar fins a la línia de la costa!!
Bé ja per acabar us deixo el link de l'article que he fet per la revista La Torre de Barcelona, a la pàgina 21 surt l'article que tracta sobre la contaminació ![]()
https://issuu.com/latorredebarce…na-novembre2013
Bon seguiment!!!
Està lletjot el tema precipitacions a curt termini
Toca esperar... al menys ens ho passarem bé mirant termometres ![]()
En fi! Acabeu de passar un bon dia i a les 22:00 carrusel de temperatures ![]()
Bona tarda!! Ara mateix a Barcelona ja baixem dels 11ºC, 10.9ºC per ser exactes!!
Aquesta nit FRED serà la paraula!! Sobretot allà on encalmi!! Primeres tímides glaçades cap al prelitoral de Barcelona!! Pero compte, la mínima del dia la farem a mitja nit!! Després el vent dispararà les temperatures! Per tant avui carrusel cap a les 00h per enregistrar la mínima!
Aquí us deixo dos mapets, un per els 00h i l'altre per les 06h (UTC):
CALMET01_TEMP_SFC_20131120_00_23.png
CALMET01_TEMP_SFC_20131120_00_30.png
Ja que estem aquí us deixo el mapa de vent per les 06 que ja picarà!
CALMET01_VENT_SFC_20131120_00_30.png
Bon seguiment! I no us quedeu glaçats!
Boona tarda!! Quina refrescada ha fet!!! Ja ha cobrar la primera vícitima aquesta situació, millora't Alfred! ![]()
Aquest matí l'ArnauMartorell, en Marc Gassó i jo hem anat a Collserola, primer de tot al revolt de les monges on marcava una temperatura de 6ºC a les 11:30 i la mínima havia estat de 5ºC. Feia una bona ventada i la sensació era 100% d'hivern!
Després hem pujat cap al cim del Tibidabo i les vistes com no eren espectaculars amb una nitidessa extraordinaria! Es veia perfectament el Pirineu ben enblanquinat!
IMG_20131120_123811.jpg
IMG_20131120_125142.jpg
També es veia algun lenticular mirant cap al sud de Catalunya...
IMG_20131120_123850.jpg
Un bon matí :side: , això si, sense rastre de precipitacions!
Acabeu de passar un bon dia i compte amb els refredats!!
ostras MARC, segur que deus se de matriculas, perque pel que veig ets llest i rapid com o un linx :cheer: :cheer: :cheer:
:side: Tampoc creguis que soc de matricules... posa-li de 6s i 7s, pero si no se fer això més val que deixi la carrera... Realment això que acabo de fer donen per fet que ho saps... :blink:
Som-hi Davids, a Les Corts comença a baixar la temperatura ara... Ha portat una bona estona encallada a 15 pero sembla que ara es decideix a baixar!
14.7ºC i 51% d'humitat, cel tapadot i pressió pujant 1007 hPa ![]()
Bon seguiment!
Ale ara ja només queda mirar al cel! Ni GFS, ni europeu ni WRFs, ara a mirar com venen els núvols i com giren els anemòmetres
També com es desploma la temperatura ![]()
Ara toca seguiment pur i dur jejej
Bon seguiment i amb el teu permís notinctemps:
[Imagen bloqueada: https://www.meteoreus.net/imatges/icones/arafa_meteoreus_150x50.png]
Aquí tens el codi que has de possar a la signatura per que es visualitzi la pastilla aquesta ![]()
EMPIEZA A LLOVIZNAR DE NUEVO EN CALELLA DE P., TEMPERATURA ACTUAL 13.5ºC Y LA DIRECCIÓN DEL VIENTO TRAMONTANA 16 KM/H. BUEN SEGUIMIENTO.
Todo agua TRAMONTANA?
:cheer:
Ostres l'experiència del camp és increible! Jo la respecto al 100%, em crec tot lo que digui la gent del camp o la muntanya... aquells eren els antics meteoròlegs... Molt bona aportació albert N!
Veurem que passa... Al menys està clar que gaudirem d'una molt bona fredorada!!!! I compte amb les glaçades a l'interior que poden ser maques i bastant generalitzades entrada la setmana... sobretot on encalmi la ventada!
Bon seguiment!
Doncs jo fins i tot veig dificil lo dels 300-400. Fa pinta de ser típicament eixut, Synera.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Crec que serà eixut al 98% de Catalunya (els Pirineus no els conto) però el rebufet que es podria produir entre Baix Llobregat - Baix Maresme podria donar alguna sorpreseta per cotes de 300-400 metres... Numericament serien 450, però hi haurà molt aire fred en alçada que podria fer baixar la cota ràpidament en el moment que es possi a precipitar...
Ho veurem... la cota a mi no em preocupa tant com la precipitació... Demà per si a cas estic plantat al Tibidabo que són 500 metrets i un pel més ![]()
Veurem que ens depara la natura que es qui realment decideix :lol:
Sí, clar. Festplassen, al centre de Bergen. Es el que he dit, neu a les teulades i muntanya, a l'acera res de res, en part millor, t'estalvies patinades i possibilitat de donar-te una bona nata.
Doncs jo no m'ubico :oops: , les cases de l'esquerra de la imatge són les cases antigues dels pescadors tant famoses (Bryggeen) ![]()