Posts de marc_rusi

    De moment... A falta de confirmar la segona part del temporal marítim, avui ja tenim onades de 2 a 3 metres a bona part de la costa catalana.


    MFWAMHD-Significantheightofcombinedwindwavesandswell-9h--17-12-2016-00.png


    I així està la webcam de la platja de Sant Sebastià a Barcelona:


    onades.png

    Hola buenas!! Tengo una duda para poder bajarse el programa de meteoclimatic para introducir datos de la estacion meteorologica, Oregon wrm89 Se puede?y que navegador necesito?
    Muchas gracias.

    Enviado desde mi Aquaris M5 mediante Tapatalk

    Buenos días Cesar!

    Primero de todo, sí, la OREGON WMR89 puede publicar los datos en meteoclimatic. Para hacerlo necesitas lo siguiente:

    1º.- Un ordenador encendido siempre que quieras estar publicando datos
    2º.- En el ordenador, tener instalado algun programa que realice la lectura de los datos de la estación: Virtual Weather Station, Weather Display, Cumulus, .... Hay muchos, algunos de ellos de pago como los 2 primeros o gratuito como Cumulus.
    3º.- Una vez tienes el programa en marcha leyendo los datos de la estación, hay que configurar todo el envio de datos o bien a través del progrma que comentas (Visual Star Meteoclimatic) opción que no recomiendo nunca o bien utilizar un FTP para publicar los datos y que el robot de meteoclimatic los lea directamente.

    Todo esto puedes estar un par de dias para hacerlo y que funcione... Es un poco rebuscado, hay algunas cosas que cuestan hacer si no se está metido dentro del mundillo de la informática así que yo desde la tienda de AstroMet (http://www.astromet.es) que llevo, ofrezco la opción configurarlo todo y dejarlo enviando los datos a todas las webs que se quiera...

    Si quieres irlo haciendo por tu cuenta, ves preguntando por aquí y te iré ayudando!

    Loren_terrassa Pregúntale a marc_rusi, el tiene una tienda que vende artículos de meteorología llamada http://www.astromet.es

    Deu n'hi do, quin comercial més bo tinc a la botiga :D Merci!!!

    Avui vent que ha arribat a 81km/h a Les Corts, branques per tot arreu... Una bona natejada està fent el WNW! I sembla que tenim vent fins demà, això si, cada vegada menys intens.

    Bon seguiment :whistle: :whistle: :whistle:

    Estan força bé aquestes estacions Oregon, senzilletes i ara fàcils de connectar a Internet... Una estació similar seria les estacions NETATMO una mica més cares. Pel que fa a aquest model en concret, utilitza el sensor de temperatura sense cap mena de protecció pel que s'ha de possar a l'ombra (amb dades un xic incorrectes) o sino al sol dins una bona garita. L'anemòmetre força correcte i el pluviòmetre, té resolució d'1mm així que precipitacions inferiors a 1 litre per metre quadrat no les enregistrarà.

    En resum un molt bon model per tenir una primera estació tot i que amb algunes limitacions. La relació qualitat-preu força bona!

    Bona tarda a tothom, soc l'Alfons, entre Barcelona (eixample) i Mont-ras (B.Empordà), fa temps que us segueixo en aquest forum però mai m'havia atrevit a intervenir, trobo el nivell molt alt i a mes no tinc estació meteorològica per aportar dades, de moment. Ja era seguidor le l'Alfred quan sortia a TV3, va ser llavors quan vaig començar a afeccionar-me...
    No se a quin apartat podria consultar opinions per escollir una estació.

    Salutacions a tots el usuaris

    Benvingut!!

    Per parlar d'estacions meteorològiques a la secció d'Intrumental Meteorològic i Informàtica meteorològica anem explicant una mica quines estacions tenim, on instal·lar-les i quines escollir. ;)

    Bona tarda!

    Avui un altre cop dia maco a Barcelona, molt canviant, tant aviat amb núvols baixos que semblaven fum com un bon sol que ha fet al migdia. Ara s'ha tornat a tapar, humitat del 90%. Per ponent bona regada...

    Sembla que poc a poc això anirà canviant cap a més estabilitat :S

    Per cert gràcies lonewatie per la publicitat :P Esteu tots convidats a entrar al web de la botiga http://www.astromet.es . Espero que no m'expulsin del forum per posar publicitat :dry: :dry: :whistle:

    Bon dia de tardor!!!

    Porto unes quantes setmanetes sense participar massa :blush: .

    Ahir ja vam tenir un dia 100% de tardor i avui encara més! Tant és així que ahir al vespre em vaig veure obligat a anar a comprar castanyes per escalfar-me les mans! :whistle:

    Avui pluja d'anar fent, 6.2L fins ara a Les Corts, sembla que ara ja queda una darrera banda de precipitacions i després 4 gotes poden anar caient el que resta de dia.

    Us deixo aquí la imatge si més no curiosa dels aiguats del Maresme el passat 12 d'Octubre!

    llampsMaresme.png

    Costa trobar tempestes amb tantísims llamps possitius i poquets negatius! Bones bombes es deurien veure i escoltar!

    Bon seguiment de la tardor, a veure quant dura, em sembla que no pas gaire :dry:

    Imatges de satèl·lit ben maques les que ens arriben!


    LastSatIbHD_2016-06-06.png

    Fins a 11km d'alçada el punt més alt des d'on arrenquen les precipitacions dins el potent núvol que afecta l'extrem Nord-Est i fins a 12km d'alçada la tempesteta que s'apropa des del nord d'Osca!


    LastTOP_2016-06-06.png

    A la imatge es pot veure aquest overshooting del Nord-Est ben marcat i ben clar! L'anclusa situada entorn els 10km i el nucli amb més corrents ascendents capas de sobrepasar aquesta alçada i arribar als 11km!

    I una imatge més per veure aquest overshooting!


    satzoomcat.png

    Bon dia!

    Tempesta ben maca la d'ahir a la tarda cap a la Garrotxa! Les imatges del satèl·lit ho diuen tot...


    signatSatelit.jpg


    Un fort desenvolupament el que es veu en aquesta imatge espectacular! I la imatge de super-zoom...

    supZoom.png


    Pel que fa a les acumulacions, segons les dades de radar es van enregistrar de 50 a 100L a punts del Ripolles, Garrotxa i Alt Empordà:


    lastAcumulacio_2016-06-05.png

    Alguien sabe si hay alguna calculadora de THW online? No encuentro. SOS!
    Gracias.

    Aquí tienes el enlace... https://dl.dropboxusercontent.com/u/85631120/VWS…CALCULADORA.HTM hay que poner temperatura, humedad y velocidad del viento para que haga el cálculo.

    La fórmula aplicada es la siguiente:

    THW = HI - (1.072 * W)

    Donde HI el la temperatura de bochorno en ºF (Heat Index)y W la velocidad del viento en mph (millas por hora).

    Para calcular HI la cosa se complica, hay diferentes fórmulas, algunas de ellas bastante complejas. Esta es la que yo normalmente utilizo:

    HI = (T) + (0.5555)*(6.11**(5417.753 * ((1/273.16) - (1/(DP)))) - 10.0)

    Donde T es la temperatura en ºC y DP el punto de rocio en K. HI da el resultado en ºC

    Curiosa imatge la que ens dona ara mateix el satèl·lit visible. Un remolí de núvols en front les costes del Marroc:



    I bon encert dels models que en conjunt tots marcaven aquest gir de vents en sentit antihorari just en el moment en que el vent de l'Est afluixa per deixar pas a vents de l'oest i Nord-Oest que s'han d'impossar a la zona en les properes hores.


    nmmsp-33-8-0.png

    Com comentava en MeteoPineda a finals d'Abril, la temperatura de l'aigua segueix força fresca! Al Port de Mataró actualment estan a 15,9ºC quan la mitjana és de 17,4ºC . La temperatura entre aquests 15-16ºC es troba l'aigua superficial al llarg de la costa Catalana amb anomalies negatives d'entre 1 i 2ºC.

    temperatura.png
    temperatura2_2016-05-15.png