Una mica d'anàlisi de la situació actual (que és la part de méteo que més m'agrada
)
En aquesta primera imatge del radar podem veure per un costat les traces de precipitació entrant des de la Catalunya nord cap a l'Alt Empordà (Cal tenir present que la qualitat dels sons del radar per aquesta zona és força precària per tant no es mostra a la perfecció les reflectivitats que realment trobariem.
Per altra banda ruixats i tempestes sorgint cap al Ripollès/Garrotxa desplaçant-se cap a l'est! tot i que sembla que poc a poc hauria de començar a tirar cap al sud.
També trobem un altre punt actiu (que ja està passant a la història) del ruixat que tot just ara afecta la ciutat de Barcelona i gran part de l'àrea metropolitana. Aquest ruixat està condemnat a desfer-se en propers minuts.
I per últim. El ruixat més destacable que ara hi ha sobre Catalunya, es situa a caball del Bages i el Solsonès i te tendència a anar cap al sud tot i que de manera força lenta! Compte perque va acompanyat de calamarsa o fins i tot pedra! El producte TOP del radar marca alçades de 10km al seu centre i l'estructura encara s'està desenvolupant! Petarà fort cap a l'Anoia!
Les imatges:
Radar PPI + Track Storm, per veure la reflectivitat en superfície + la evolució de les tempestes
radarPPI.png
2a: Radar TOP, per veure l'alçada on descarrega
201406151550_rzba.gif
3r: Radar CAPPI, per vuere la seva estructura en alçada
1397296471437_2014-06-15.png