Bones!! Primer de tot gràcies per totes les felicitacions d'ahir!!
Segon, tema sensors i temperatures... ja us puc ben assegurar que es un mal de cap!! Faré una explicació general per aclarir tots els dubtes que hi puguin haver!
Tenim dos tipus d'estacions meteorològiques. Davis i la resta.
Davis: Disposa de totes les seves estacions meteorològiques amb proteccions als seus sensors que impedeixen lectures erronies de temperatura i humitat (del termo-higròmetre). També tenim la nova Oregon WMR300 que disposa d'aquesta protecció. Si tenim una d'aquestes estacions, no ens haurem de precupar per les dades del termohigròmetre (en condicions normals).
Les altres: tota estació que no sigui nii Davis ni Oregon-WMR300 tindrem un problema amb el termohigròmetre. Aquest no està protegit correctament i marcarà temperatures i humitats erronies en quant surti el sol per l'horitzó. Perque? Doncs perque o be no porten protecció, com seria gran part de les estacions d'oregon (wmr 88, wmr 120, wmr86, ....) o be porten una proteccio força millorable (wmr180, pce-fws20, ...)
Llavors, tenim diverses possibilitats. La primera es, possar el termohigròmetre a l'ombra. Llavors aconseguim que la radiació directa del sol ni li afectarà, pero sí la reflexada al terra, edificis, etc... aquesta petita radiacio farà que les dades de temperatura pugin excesivament i la humitat baixi mes del que toca. Per tant, deixar el termohigròmetre a l'ombra es una opció per evitar unes dades absolutament boges, però no es suficient com per dir que les dades son absolutament correctes, tindrem errors entorn 1-2° de mes en les hores centrals del dia.
Un altre opció es no fer res i deixar-ho al Sol... una de les pitjors opcions i causaran lectures de fins a 5° per sobre del que realment hi ha... aixi que descartat.
Una de les opcions més recomanables es adquirir una "garita" meteorològica. Es un objecte on es posa dins el termohigròmetre i impedeix l'afectació de qualsevol tipus de radiacio, tant directa com inderecta. Amb aixó aconseguim unes dades absolutament inqüestionables (si està col•locat correctament, lluny de fonts de calor, parets, varanes, etc...)
Per últim, tenim la opció també recomanada de construïr una garita artesana, amb fustes o plàstics... es un parell de dies de bricolatge per obtenir una cosa semblant al que hem comentat al paràgraf anterior tot i que econòmicament més asequible..
I això és tot! Recordar que garites meteorològiques ja fetes les venc a la botiga i la trobareu a la web (marca Davis). I si algú vol fer-ne una artesana, doncs per internet trobareu molta informació!
Si teniu cap dubte ja sabeu...
Sent from my HUAWEI P2-6011 using Tapatalk