Bona tarda.
Avui he tingut una màxima de 20,7 no sé si de rècord per la meva zona, però si no ho és a prop hi serà. Bé, és cert que aquesta segona quinzena ha espatllat pràcticament la 1ª que repeteixo va ser de rècord, la 2ª des de 1961 segons AEMET organisme oficial. També és cert que es per el conjunt d'Espanya i en aquest cas Catalunya no ha estat de les zones mes agraciades en l'onada de fred. En conseqüència i tenint en compte que els dos últims dies de gener baixaran força les temp. respecte a avui. Segurament acabaré el mes amb una desviació negativa d'entre 1 i 1,5 graus. O sigui per ara el resum del que portem d'hivern seria. desembre normal i gener més baix del normal.
Veurem febrer, segueixo veient indicadors molt esperançadors per veure fred pota negra a partir del 5-6 o ja la segona setmana, tot i que la 1a. setmana serà càlida.
I un apunt sobre el fred que feia abans. Sí que és cert que en les últimes dècades sobretot les de l'actual segle les temps. han anat pujant i són molt mes freqüents els rècords de calor que els de fred. Segurament aquests últims dies s'ha trencat alguns rècords de calor per gener tant a Catalunya com a la resta de la península, però us recordo que durant la 1ª quinzena d'aquest mes va pasar el mateix però en rècords de fred. I si els nostres avis, diuen o deien en el meu cas, que abans feia més fred, també influeix molt en aquesta apreciació que abans, fa 50, 60,70 anys no tenien les comoditats i confort en les cases que tenim ara. (Al menys la majoria).
Salut i bon seguiment de febrer que ve mogut i interessant.
Annex última passada del GFS Paralel que és brutal, Siberiana de la bona encara que sigui a 300 hores, GEM també porta diverses sortides molt bones. A veure com surt ECMWF.
c31f19b09def87d718c078833a7e6dbb 0b1fa4cdd0029dff746b18aaf032a3a9