Bona nit.
Jo personalment estic molt content i emocionat amb aquesta nova situació que es va iniciar divendres passat, i que pel que estic veient es pot perllongar molts dies i fins i tot setmanes.
És una situació de les que fan afició ''.
Tal com diu el mestre Alfred, cal veure aquesta situació a nivell global, amb independències puntuals de que si la bomba freda aquesta que baixa directament des d'Islàndia vindrà cap a nosaltres o més cap Itàlia, amb independència de si nevarà a cota 500 o cota 0.
Ho important és que la situació a nivell global és molt bona, i si no ens ataca directament aquesta baixa tan freda dijous, no passa res perquè segurament ho farà la que ve darrera, o una darrere l'altra qui sap, i si no més endavant perquè això promet.
Els centres d'acció està molt ben col·locats per als nostres interessos i sembla que ho volen seguir estant com a mínim tot el que queda de mes.
Ja vaig comentar que aquest any els anticiclons estan molt mòbils al H.N. i veient els models a llarg termini sembla que l'anticicló rus - escandinau guanyarà molta potència en els pròxims dies, fet que ens benèfica en gran manera ja que això obliga a les baixes fredes que es van despenjant des de latituds àrtiques, a viatjar directament cap a nosaltres, quedant-se el fred estancat a sobre o molt a prop nostre, en no poder avançar cap a l'est del continent, i en conseqüència generant una circulació retrògrada que tant ens agrada.
Només heu de mirar els ensembles del GFS, la majoria d'ells veuen aquests escenaris des de fa ja moltes sortides.
La qüestió és que estem en el període més fred de l'hivern, i ara estem immersos en una situació molt interessant, que es pot perllongar en el temps, i aixo fa augmentar les possibilitats de tenir encara escenaris. millors. !!! Que més volem.
I ja com a comentari per donar-li més emoció a tot això. (Encara que es un tema del que no en tinc ni idea). He llegit en un altre fòrum de metèo que un dels experts deia.
Que a partir d'ara l'evolució en l'estratosfera promet ser molt interessant per a configuracions posteriors, ja que el vortex polar "apuntaria" sobre Europa Occidental ....
Bon seguiment, a gaudir i a valorar el que tenim ara. :woohoo:
salut