Posts de Bons Moments

    Bona nit companys/es!!

    Molt ràpidament voldria recordar en forma de fotografies del que va donar de si abans-d'ahir, la espectacular nevada. Per desgracia, no va ser abans-d'ahir sinó que ens vam tindre que remuntar a l' any 62 gràcies a la mà de "JOANNEVADA62" que ens va regalar magnífiques sorpreses com trobar-nos un 600 a l' entrada ple de "neu", un vídeo magnífic recordant la efemèride(que m' agradaria poder tindre per regalar als meus pares que si la van viure), una exposició fotogràfica i les explicacions de lo viscut en primera persona. Moltes gràcies Joan Prat! també al Alfred per les seves explicacions de la situació en forma de mapes d'aquells dies i de tots els companys del fòrum que com sempre, sous l' hòstia en patinet!! i la sorpresa de tenir també al Dani Ramírez d' assistent. Gràcies a la trobada, els meus pares em van estar explicant-me un munt d' anècdotes viscudes que no havia escoltat i que em va fer molta il·lusió sentir-les.

    L' Alfred recordava aquella nevada mentre escoltava al Joan

    Nevada62forummeteo002.JPG


    Dos grans mestres de l' informació meteo junts en la xerrada

    Nevada62forummeteo028.JPG


    Nevada62forummeteo028.JPG

    Encara al forn... Gracienc? :lol: :lol: Esperem que no que sino sortirà ben moreneta!

    Aishhh... M'han obligat a eclipsar-me :cheer: , s'ha de reconèixer que ha estat bé, però he estat més pel mar que altre cosa :P :P

    Bona tarda companys/es!

    Retornant per un moment al eclipsi de sol d' ahir que tan abastament s' ha parlat a tot arreu, fins hi tot per aquí, com no podia ser d' un altre manera, i que ha eclipsat :P per unes hores, la llevantada que es preveia per avui, faré un incís relacionat amb això. La vessant humana de la trobada per part d' alguns companys del fòrum per veure aquest fenomen astronòmic.

    Amb la quedada d' ahir i d' altres que s' han produït demostra que aquest fòrum traspassa més enllà de lo que és pugui escriure en aquesta pantalla, per molt fred i anònim que pugui semblar, i s'estableix una nova dimensió i un nou caliu on tots ens podem veure, compartir i gaudir d' una afició comuna durant una bona estona de manera espontània. Realment aquest es el valor afegit d' aquest fòrum i ahir ho vaig comprovar com també en altres ocasions. Quina gran família que sou tots plegats, chapeau!!
    Precisament, vull donar les gràcies públicament al Marc Rusi, tot i que per privat també ho he fet, per totes les facilitats per poder observar el eclipsi i sens dubte, sense ell no hagués estat possible. La proba d' això que parlo es el fet de portar el telescopi i les ulleres ( Made in Astromet) amb els seus filtres corresponents per fer una observació segura. Llàstima que no va portar cap invent per esvair els núvols :cheer: ... També vull fer esment del Marc Gassó, del Ignasi i la seva mare perquè ens ho vam passar d' allò més bé tot i el vent empipador i el fred. Moltes gràcies companys! Tampoc em puc oblidar de esmentar la meva dona que tan me l'estimo i que em va acompanyar tot i el seu estat d' embaràs i per ser tan comprensible amb la meva afició i tot el que comporta.

    baixadesdelMbilMardel20151074.jpg


    EclipsiSolar026.JPG


    EclipsiSolar031.JPG


    baixadesdelMbilMardel20151066.jpg


    Ah, desprès de lo d' ahir no ho se si la nostra filla sortirà meteoròloga o astrònoma. Ja veurem :P ...

    Una abraçada!

    Enric

    i així ha quedat la terrassa mentre anava queien la calamarsa des de el barri del Guinardó de Barcelona...


    celatgesamanaadors0291.JPG


    celatgesamanaadors0322.JPG


    Aquest és el vídeo del moment de la calamarsada amb un tro de fons inclòs :)

    Contenido externo www.youtube.com
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    Bona nit companys/es!


    Fantàstic seguiment de tots vosaltres d' aquesta tarda tan entretinguda, meteorològicament parlant.

    Aquesta tarda també he pogut escapar-me una moment de la família, per pujar al terrat a donar la benvinguda al festival de fenòmens sobre la ciutat de Barcelona com la calamarsa, vent, fred, pluja, trons... amb uns celatges ben amenaçadors. Tinc la gran sort de tenir una dona molt comprensible i entendre la meva passió :P


    celatgesamanaadors0061.JPG


    celatgesamanaadors0171.JPG


    celatgesamanaadors0241.JPG


    celatgesamanaadors0181.JPG

    Bona tarda companys/es!

    Doncs seguint el fil del company Josep M. Pastor sobre el dia mundial de la dona treballadora vull fer esment a les dones presentadores de l' espai del temps tan a la ràdio com a la televisió i a la vegada, un homenatge a totes elles.

    També us volia mostrar un informe que he llegit sobre l'anàlisi del perfil dels presentadors de TV segons Media.cat – Observatori crític dels mitjans publicat el 22 desembre 2014 (https://www.media.cat/wp-content/upl…12/grafico5.jpg) i més concretament aquest sobre l' espai del temps que ens ocupa ara mateix:

    "Pel que fa a la informació meteorològica, trobem que la balança està força equilibrada, amb 12 presentadors homes i 11 dones, el que representa un 52 i un 48%, respectivament. Malgrat aquesta aparent igualtat, però, cal destacar que hi ha canals on tots els presentadors del temps són homes (TV3 i La Sexta) i d’altres cadenes amb un 100% de presentadores (Cuatro i Telecinco). En aquest últim cas, els dos canals -tots dos propietat de Mediaset- comparteixen “dones del temps”, des que fa un temps van incorporar noves cares amb una clara intenció de rejovenir i feminitzar l’espai."

    grafico51.jpg

    Val a dir, que a TV3 hi ha la Gemma Puig Feliu

    images2HIUMLR7.jpg

    També en tenim d' altres

    Mònica López i Moyano ( cap dels serveis meteorològics de TVE a Madrid)

    monica-lopez-tve-644x3621.jpg

    La predicció meteorològica a BTV de la mà de Miriam Santamaria


    imagesI1ZL26GX.jpg

    També tenim la La meteoròloga de RAC1, Mònica Usart.

    Com veieu tenim un molt bon planter i de forma més anònima, totes les participants en aquest fòrum. Felicitats a totes elles!

    Enric.

    Bona tarda companys/es!!

    Aquesta tarda quan he arribat a casa de la feina al voltant de les 16h,he fet com el company Marc Gassó - Gràcia, lo primer pujar ràpidament al terrat i gaudir d' uns bons celatges sobre la ciutat de BCN,

    Primer he pogut veure el Montseny amb una petita enfarinada

    Celatgesprincipisdefebrer20150211.JPG

    Desprès uns cels ben contrastats

    Celatgesprincipisdefebrer20150012.JPG

    Mentre s' anava obrint clarianes

    Celatgesprincipisdefebrer20150111.JPG


    Celatgesprincipisdefebrer20150252.JPG

    Bona tarda Companys/es!

    Ahir a la nit vaig voler pujar al terrat i observar el petit festivalet de quatre llamps que es veia enfront la costa de Barcelona. Evidentment anys llum de la qualitat del company TeslaWeather i amb totes les dificultat de la ciutat per els obstacles visuals com antenes i edificis i una càmera de fotografia modesta però, aquest és el resultat de la captura d' alguns d' ells


    trobadafamiliaricelatges0444.JPG


    trobadafamiliaricelatges0653.JPG


    trobadafamiliaricelatges0672.JPG

    Bona vesprada companys/es!

    Primer de tot vull felicitar a tota la família del fòrum per el seguiment extraordinari que es va fer del episodi notablement fred d' aquesta setmana, amb nevades força importants en indrets poc habituals a rebre. Viure una situació així amb tots vosaltres, no te color!!! Moltes gràcies.

    Fruit d' aquesta situació avui m' he apropat a la comarca del Baix Penedès i més concretament al municipi del Montmell on hi ha la urbanització la Talaia Mediterrànea que per la seva altitud, va rebre un bon tou de neu. També hi ha anat el company del fòrum David Miravent tot i que no hem coincidit per horaris, llàstima! Desprès de cinc dies encara queda força neu per tot arreu.


    NevadaalaTalaia4defebrer20150131.JPG


    També he aprofitat per estrenar el nou anemòmetre comprat a la botiga AstroMet i tot i que encara m' haig de familiaritzar, he pogut mesurar un bon cop de vent i una bona sensació de fred (també segons marca aquesta taula: https://www.windsurfers.com.ar/sensacion%20termica.htm) de -7,5ºC. És cert o vaig errat?


    NevadaalaTalaia4defebrer20151071.JPG


    Per últim, vull mostrar-vos com es veia des de aquí dalt, les muntanyes de Montserrat


    NevadaalaTalaia4defebrer20150981.JPG


    Bona setmana a tots/es!