Posts de Sr Vilanovi

    I tant BorrascaAtlántica !!! No aconseguia recordar el teu nom fins que he vist el teu post !! Quina il·lusió que hagis respost ! Ara ja sabem qui és l'estació Meteovilanova de Meteoclimàtic Sr. Vilanoví.
    Com diu Borrasca, Vilanova es una mica aburrida meteorològicament parlant, durant els hiverns... La nostra temporada alta és a finals d'estiu, amb les esperades tempestes més o menys violentes i els seus fenòmens associats (de vegades...). La neu és un meteor molt car de veure per aquí...

    Respecte aquesta nit, hem recollit menys d'un litre de pluja, amb una mínima de 3,3 graus a les 5'45 h
    No sé si s'haurà vist algun floc, jo a les 3 h vaig anar a dormir i tot era aigua.

    A veure de cara a la setmana vinent si podem gaudir amb alguna mínima poc habitual , gràcies a l'anticicló.

    Bon seguiment !

    Bona tarda, aquí finalment res de res, jo vaig aguantar fins les 4.30h i vaig desistir. De fet, de tan poc, no ha ni emblanquinat cap punt del Massís del Garraf, ni a les 8 quan m'ho comentava un amic que té bona visió de les muntanyes, ni cap a les 10.30h quan hem pujat els dos a la Talaia (250m aprox) i tampoc es veia cap mena d'enfarinada ni per les muntanyes de sobre del Penedès. Decepció un cop més aquí al Garraf :angry:

    PD: segueix plovent dèbilment amb temps al voltant dels 7,5 graus

    Antes, Q le decía a Camare90 que éramos unos cuantos más los de (o en) Vilanova y que una que a veces escribía desde Arán hacía tiempo que no posteaba. Intenté responder pero daba error todo el rato.
    Aquí, Borrasca Atlántica... Os leo menos pero mi estación sigue en pie y mi meteofascinación también. Lo que pasa es que me cuesta mucho entresacar la información de entre tanto post, por eso no comento. Aparte de que en Vilanova no estaba pasando casi nada de interés últimamente...
    Los últimos veranos los he pasado en la Cerdaña.

    Ostia cierto! Ya decia yo que nos dejabamos a alguien! Un placer leerte de nuevo!

    Precipita ara des de fa uns 30 mins, ha començat dèbilment i ara es comença a animar...realment el faroling no és gens fàcil d'interpretar!!

    Ara mateix juraria 100% pluja, potser en algun moment sembla caure algun petit floc despistat.


    Benvingut sigui un nou vilanoví! :lol: Si no m'equivoco ja en som 3, demà nit de faroling!

    La meva conclusió és que per la propera nit està tot dit i alhora res, així que a tirar de faroles, finestres i radar, i a gaudir del que ve, amb un segon ull posat a la possible repetició el dilluns!

    Bon seguiment i sort a tots! ❄

    Bona tarda des de Vilanova.

    El radar marca precipitació davant la costa, fa una estona es veien clarianes mirant cap al mar però ara el cel és completament cel de NEU! Avui potser rasquem algun plugim i poc més, però sempre agrada veure el cel així, com si fos alguna premonició del que pot venir. Potser la matinada de dissabte serà el moment a la zona d'en Q i meva.

    A veure si durant la tarda veig alguna sorpresa a la feina, a Sant Cugat Sesgarrigues.

    Bon seguiment i sort a tots!

    PD: al mercuri del balcó només 5 graus...

    Bona nit!

    Sembla que aquesta nit batirem el rècord provisional de mínima de l'any, que ja supera actualment el de l'any passat.

    El mercuri marca 4°C; la misteriosa estació meteoclimatic Vilanova Únic registra 3,6°C; barri de Sant Joan 4,4°C; a Casernes 3,2°C, i només són les 22h :woohoo:

    Bufa un suau vent que esperem encalmi i el termòmetre caigui en picat finalment.

    Bon seguiment i que no decaigui l'ànim, la situació pot canviar!

    Bones de nou, observant els registres de temperatura del meteocat, tant avui com des de l'inici d'aquest periode fred al desembre, em resulta curiós que les glaçades hagin arribat a la costa no a la Selva/Alt Maresme/Empordà, com és més habitual, sinó també al Garraf!!

    No sé si algun expert pot treure'n l'entrellat, penseu que el Massís del Garraf sol arrecerar-nos bastant de tot el que vingui de N o NE, o això es el que tenia jo entès.

    Adjunto registres de temperatura de 27/12/2020 i avui 02/01/2021

    7c9c8193ae21e0ae19485c5d964b2d0e

    28e0e55edfb1114ca421d832218c485c

    A veure si algú pot aclarir algun possible motiu.

    Bon seguiment!

    Bon dia,

    La temperatura mínima del dia d'ahir es va enregistrar a les 0 h amb 6,2 ºC. I ha seguit baixant fins arribar als 3ºC a les 8'45 h , segons la meva estació.
    Preciós dia d'hivern, amb sol radiant i amb algun nùvol alt testimonial. Ara mateix tenim 6,5 ºC, 1005 hPa i 65% d'humitat relativa.

    Vinga va, relaxeu-vos ja, deixeu de mirar models i pantalles, i sortiu al carrer a gaudir del fred, el de veritat, el que notes a la cara i les mans. Tenim molts dies de fred assegurats, només això ja es una bona noticia comparat amb els hiverns passats. Que mes dona si es onada, entrada o tsunami fred ?? Ja en parlarem quan hagi passat i tornem a la monotonia habitual, llavors tindrem temps de sobres per analitzar -ho tot !!

    Apa, gaudiu de l'hivern i bon seguiment !

    Bon dia, segons les estacions actives de meteoclimàtic les mínimes han estat de 2,1 al barri de stJoan, 1,5 a Casernes i després tenim la misteriosa estació anomenada Vilanova Únic que ha quedat en només 0,7. M'agradaria saber on és...

    D'altra banda, l'estació d'Aiguacuit, si en tinguessim dades actualitzades segur que ha arribat als 0°C; adjunto la ja típica foto que m'arriba aquests dies de cotxes emblanquinats a la zona de la Ronda Ibèrica, a costat dels jutjats.

    d75e139127ab23fca05fe594832f6fd5

    Vinga Q, que tenim uns dies interessants per endavant, jo crec que ja en toca una pel Garraf! No hauria però tinc esperances jajajaja
    Bon seguiment!!

    Bones Cèsar,

    Curiosament jo també porto des de el 1992 vivint a Vilanova ! I abans també hi anava de vacances, caps de setmana i alguna Comparsa...

    Sobre el comentes del seu clima, ho he pogut viure també en primera persona, i al principi el que se'm feia mes difícil d'assimilar, eren les altes humitats de l'estiu. A Vilanova he viscut jornades de "tempesta perfecte" en aquest aspecte, sumant forta calor i alta humitat, fent que la sensació sigui realment desagradable. Amb el temps suposo que m'he "aclimatat" i ara se'm fa mes suportable, i haig de dir que fins i tot m'agrada (sobretot les tempestes de finals d'estiu!). Viure en un clima suau facilita moltíssim les coses en el dia a dia, i si en algun moment, tens "mono" d'alguna cosa mes extrema, doncs la vas a buscar i llestos.

    També he pogut viure algunes de les poques nevades que hi ha de tant en tant a Vilanova, i recordo sortir a caçar algunes volves, cares de veure, a Canyelles, o a Olivella, però com que son excepcionals, quan he volgut neu, l'he anada a cercar als llocs adients. Ara, m'agradaria ni que fos un cop a la vida, veure un bon temporal com els que tenen pels USA sovint, amb 2 pams de neu a la Rbla. Principal o el Passeig Maritim !!!

    Bon seguiment ![/quote]


    Bona nit,

    Jo sóc massa jove per donar massa anècdotes :P però la meva foto de perfil es una de les nevades maques que recordo, que diria que es del 2005/2006, amb prou feines arribava als 10 anys...jajajaja

    Jo he vist un parell de nevades "maques", en el sentit de que eren flocs grossos i la nevada era prou intensa, però mai he vist cap acumulació de neu, almenys al centre, que és el que espero poder veure algun dia. L'última nevada de calibre va ser penso la de Nadal del 62, no va ser ni de bon tros igual que a Barcelona, però si que va deixar uns 10cm si no recordo malament.

    Deixo una foto de la nevada del 14F 2015, no va arribar a nevar a la ciutat, pujant a La Talaia (269m) a les 10 del matí. La cota va quedar fixada a uns 100m aquell dia.

    7c22ba965f11ea670a3d0d9159a385d9

    Emocionant seguiment el que tenim per endavant! Potser tocarà estar atents a zones altes del Garraf, o qui sap si no tan altes...;)

    Bon dia

    Bufa fort el vent en aquest dia dels Sants Innocents, i els mapes ens la estan intentant colar??

    f50869868ace7ccc27c23a06e73dd5c4

    97a0b447df8e2e71566541a072ea3260

    12a79e5e5b509d216291b41b605fb42a

    f02804808034917d7b10d1f409a06084


    A veure si es mantenen en la mateixa línia ens les properes sortides, de moment està emocionant!

    Bon seguiment

    PD: Q-Vilanova, l'estació que ha donat els 1,1 es diu Vilanova-Unic, però saps per on para de la ciutat?? Gràcies per avançat si és que ho saps!

    Bona tarda,

    Doncs no tinc cap referència d'aquesta estació, i també m'extranya que no surti la de la UPC, no sé si podria referir-se a aquesta, ja que per UPC no la puc trobar actualment a Meteoclimàtic.

    Bon seguiment ![/quote]

    https://www.meteoclimatic.net/perfil/ESCAT0800000008800B

    I la d'Aiguacuit:
    https://www.meteoclimatic.net/perfil/ESCAT0800000008800G
    Les dues sense dades de fa temps, una llàstima!

    Bon seguiment

    Bon dia,

    Mínima 3,2 graus a les 8'15 h. Segons les tres estacions meteoclimàtic hem arribat a 2, 2,4 i 1,1 graus a diferents zones de la ciutat.

    Área tenim 4,5 graus amb 1013 hPa i 65% d'humitat.

    Bon seguiment !

    Rècord de l'any en totes elles! Precisament segueixo a Twitter a la persona que porta l'estació de Vilanova-Aiguacuit (zona més freda de Vilanova, com comentava ahir), que no actualitza dades des de fa mesos, pero el noi ha compartit foto de les dades aquest matí i.......0,6°C!!! Fregant la gelada, si bé avui he tornat a rebre fotos de cotxes emblanquinats a la zona de la Ronda Ibèrica...fred del bo!

    Bon seguiment

    PD: Q-Vilanova, l'estació que ha donat els 1,1 es diu Vilanova-Unic, però saps per on para de la ciutat?? Gràcies per avançat si és que ho saps!

    Bon dia,

    La mínima que ha marcat avui la meva estació, ha estat de 5,1 graus a les 8.30 h, però cal dir que el sensor extern el tinc situat a un pati interior envoltat de cases i per tant a dia d'avui no el podem fer servir de referència vàlida. Estic pendent de colocarlo a una garita amb màstil properament per poder oferir dades fiables regularment.

    La estació de meteoclimàtic de la UPC, la he consultat alguns cops per episodis puntuals però no tant com per evaluar-ne la seva fiabilitat. Si que recordo algun cop haver-me extranyat per què les dades no s'actualitzaven correctament, però podria tractar-se de casos puntuals. De totes maneres i per la meva experiència em sembla molt factible la mínima de 3,9 que assenyala avui.

    Bon seguiment!

    Tal com comentes, la de UPC fa uns mesos que no actualitza dades, igual que la de Vilanova-Aiguacuit, aquesta era molt interessant ja que es trobava ben aprop del torrent de Sant Joan, important canalitzador de l'aire fred de l'interior, i es podria dir que es tracta d'un dels barris més freds de la ciutat, si no el que més, ja que solia indicar temperatures sobre uns 2-3 graus inferiors a les del centre, una llàstima!

    Tan de bo puguis tenir aquesta nova configuració del sensor i poguem tenir dades més exactes de primera mà!

    Bon seguiment

    PD: corregeixo, error meu al mirar les dades:
    Mínimes d'avui segons estacions meteoclimàtic a Vilanova i la Geltrú

    Centre: 4,5 (NO és rècord de l'any)
    Casernes: 3,4
    UPC: sense dades
    Aiguacuit: sense dades

    Per tant sembla que la teva estació no aniria gens mal encaminada,

    Salut

    Bon dia,

    7 graus al mercuri ara mateix. Segons les dues estacions de meteoclimatic que hi ha actualment operatives a Vilanova i la Geltrú, rècord de l'any per a aquest 26/12 al centre amb mínima de 3,9°C, mentre que a la zona de Casernes, més aprop de zones obertes i del torrent, la mínima ha quedat en 3,4°C.
    A veure si el company Q-Vilanova ens ho corrobora.

    Bon seguiment i bon Sant Esteve!

    Bona nit,

    Com bé comenta el veí Q-Vilanova, temperatura que va baixant clarament, tot i que a hores d'ara el vent ha encalmat i només a estones bufa una brisa gèlida, res comparat amb com ha anat el dia amb ràfegues moderades que et deixaven glaçat.

    El cel ben ras i el mercuri que marca només 6,5°C

    Interessant veure com evoluciona la cosa pels pròxims dies i setmanes, jo personalment aquest mes he après moltíssim sobre els bloquejos atlàntics i altres factors clau per a que tinguem fred i sorpreses a Catalunya, gràcies principalment als posts que fan sobretot els més experts en la matèria aquí al fòrum, així que dono les gràcies per la tasca de divulgació que feu per als no tan experts però si aficionats a la méteo!

    Bon seguiment!!!

    Bon dia des de Vilanova i la Geltrú.

    Segons estacions de meteoclimàtic, avui s'ha registrat la mínima de l'any al centre de la ciutat amb 3,9 graus, si bé a zones més obertes probablement hagi estat més baixa. De fet, us deixo una foto de cotxes amb una petita capa blanca de la zona de la Ronda Ibèrica que m'ha enviat un amic, que ja queda just davant del camp i aprop del torrent de St Joan, canalitzador d'aire fred.

    842c8617d0673bd094206ca137630002


    I dir també que en aquests moments el mercuri del balcó em marca només 5,5 graus!!! Fot un fred que pela! :lol:

    Bon dia!

    Impressionant el que va arribar a ploure ahir a Vilanova i la Geltrú, registres de 150l, la xarxa va plena de vídeos.
    La zona més castigada va ser el passeig marítim, on es creu que podrien haver arribat a caure prop de 200l/m². Com ja és costum amb grans pluges, els passos sota via van quedar anegats incomunicant el barri de Mar.

    I com a úlima dada curiosa, com a mesura per deixar baixar l'aigua amb més facilitat per la Rambla Principal, es van obrir les portes de l'antic pas a nivell, cosa que mai havia vist.

    Bon seguiment!!