Posts de Pere

    Déu n'hi do el temporal que ens està afectant des de dijous a mig matí. Dijous més pluja de l'esperada, divendres una petita pausa, però a partir de mitja tarda creixement de nuvolades i pluges que van estenent-se per tot Catalunya. Dissabte dia passat per aigua i avui més del mateix i a més amb la sorpresa final de la neu en cotes molt baixes per l'època de l'any en què estem. Quina sort tenim que ens agradi la meteorologia i poder gaudir de dies així i no estar maleint la pluja, el fred...

    Us deixo una foto de dijous passat camí de Montserrat, arribant a Can Massana, Sant Pau d'Ordal (Subirats).

    montserrat2013-canmassana.jpg

    Bon vespre

    Doncs ja hem arribat a Masquefa després de tot el dia caminant (i parant als restaurants a dinar i fer festa) des de Sant Pere de Ribes de camí cap a Montserrat. El ritme no és que sigui fort, però som uns 40 amb edats compreses entre 15 i 75 anys i les parades ens les prenem amb calma. Hem sortit amb un lleuger plugim, però fins a Sant Sadurní, on hem dinat, la cosa s'ha aguantat. A partir d'allà i fins a masquefa, aigua, aigua i més aigua. No ha parat ni un moment i anem xops que semblem uns ocellets. Ara a sopar i demà veurem com està la situació per pujar la muntanya de Montserrat.

    Bon vespre i bon diluvi universal.

    Bon dia, per dir alguna cosa

    Són les 4 de la matinada i comença a ploviscar a Sant Pere de Ribes. Un servirdor està llevat perquè en aquests moments se'n va de romeria cap a Montserrat a peu. No és cap conya, és ben cert. Són uns 60 km que fem a ritme tranquil, tot passant per Sant Pau d'Ordal, Sant Sadurní, Masquefa, on parem a dormir i Collbató, ja demà, des d'on pugem la muntanya de Montserrat. A Ribes és tradició que aquesta anada a peu es faci sempre els dies 25 i 26 d'abri per tal d'arribar a Montserrat per la Vetlla Pascual. Quan arribi a Masquefa ja informaré de com ha anat la remullada d'avui. Mira que hi ha dies per ploure i ha d'anar a ploure avui i demà :angry:

    Bona nit des de Sant Pere de Ribes (Garraf). Avui ens hem llevat amb un ruixat cap a les 7 del matí que ho ha deixat tot ben moll, per després aclarir-se i fer un bon matí. Donava gust passejar pel Parc Natural del Garraf aquest matí i veure com tot està verd i maco gràcies a l'abundant pluja recollida aquests darrers mesos. A partir de migdia s'ha tornat a tapar i ara fa una estona que plou.

    Temperatura actual 14,2º i 1,4 litres recollits

    Bona nit i bon seguiment

    Supongo que si METEOVENT, yo suelo ir si puedo alguna vez en invierno a Tavascan, y el pantano e incluso el río con corriente y todo esta helado por arriba y el agua pasa por debajo, pero en una casacada de no se cuantos metros, debió ser impresionante, me gustaría si alguien del foro que pudiera saberlo nos dijera aproximadamente la temperatura que debían tener. No obstante y como dices, creo que igual nos llevaríamos una sorpresa, ya que a pesar de ser bajísima la temperatura, lo que debió pasar es que el agua ya venía semi helada y se iba quedando helado todo.

    Buscant per internet he trobat unes quantes pàgines que parlen sobre aquests fets (n'hi ha moltes més posant al cercador winter 1911 niagara falls)

    https://weather.about.com/od/winterweather/a/ice_bridge.htm
    https://www.islandnet.com/~see/weather/a…00/alm00mar.htm

    Com be dius no és tant el fred com la creació d'un pont de gel que bloqueja les aigües fruit de la combinació de corrents, desgels, vents... Resulta, però, que el 1848 l'aigua va deixar de rajar durant tres dies, del 29 al 31 de març.

    no me enfado, al contrario reconozco que me viene grande el forum, porque yo no se colgar fotos, ni mapas como la mayoria de vosotros, con 58 tacos es mi primer portatil que tengo y solo me limitoa dar
    algunas veces opinion porque no se hacer otra cosa y el compañero tiene razon, ¿que aporto al forum?
    res de res.
    gracias compañeros.

    Perdona que em posi pel mig, però crec que tothom en aquest fòrum aporta el seu punt de vista, ni millor ni pitjor, però igual de vàlid que el de la resta de la gent. El teu punt de vista és necessari i valuós per tenir altres opinions. No tots tenim els coneixements que tenen alguns cracs d'aquest fòrum, però tots els comentaris i totes les opinions sumen i fan que el fòrum sigui millor i divers.

    Ànims a tots

    Bon dia

    A Sant Pere de Ribes han caigut entre 60 i 75 litres segons diferents estacions. Pluja molt benvinguda perquè en cap moment ha caigut torrencialment. La Riera de Ribes baixa maca amb les aigües procedents de Begues i Vilafranca. Destacable els cops de vent d'aquesta nit, amb un cop màxim de 61 km/h.

    Ara cel cobert i lleuger plugim. La pluja està a dins a mar.

    Bon seguiment

    Bona nit des de Sant Pere de Ribes.

    Temporal dur, sobretot de vent, que fa que no serveixi per res el paraigües, amb una ratxa màxima de 56 km/h. De moment portem 21 litres, que no està malament. Des de les tres de la tarda porta plovent sense parar, anar fent. Aviam si arribem als 50 litres i acaba baixant la riera de Vilafranca i Begues.

    Bon seguiment.