Posts de francolino

    Bona nit a tothom

    Aprofito la tranquil·litat de la nit per passar unes dades d'aquest magnífic i ja passat mes de febrer:

    T. màxima: [color=#ff0000]17,4[/color]ºC el dia 16
    T. mínima més alta: [color=#ff0000]8,2[/color]ºC el dia 17

    T.Mínima: [color=#0000ff]-1,5[/color]ºC el dia 9
    T. màxima més baixa: [color=#0000ff]4,8[/color]ºC el dia 27

    Us passo jo també unes fotos de la nevada al meu barri de Cerdanyola:


    Nevada28-02-201807.jpg
    El meu fill Dani, també meteoaddicte, gaudint de la neu


    Nevada28-02-201809.jpg

    Nevada28-02-201810.jpg

    Nevada28-02-201814.jpg

    Salut i bon seguiment

    Bona nit a tothom

    Quin dia més xulo, he vist nevar a totarreu on he estat: Guinardó (en algun moment amb intensitat), al Besòs i després quan he sortit de la feina també a Cerdanyola. No ens podem queixar pas :woohoo: :woohoo:

    I encara queda el més fort, la traca final, la preci forta encara no ha arribat, ho fara aquesta propera matinada i segurament fins el migdia serà neu a totes les cotes :whistle: Crec que el cacao per entrar demà a Barna a primera hora pot ser impressionant :unsure:

    La màxima d'avui no ha superat els cinc graus ni a Cerdanyola ni a Barcelona :silly: Aquí ha estat de 4,8ºC a les 13:41h. Dia per recordar també per la temperatura baixa!!!

    Ara tenim:
    T: 2,0ºC
    HR: 71%
    DP: -1ºC
    PA: 1010 hpa
    Precipitació: 1,4mm molta d'ella en forma de neu o aiguaneu

    Vinga a gaudir de la traca final i molt bon seguiment!!!!!!

    Por cierto, aquí en Poblenou tenemos en estos momentos una temperatura de 13,5 grados con una humedad del 43%. Hemos alcanzado una máxima hoy de 16,3 :blink: y una mínima de 6,9...A ver estos días que nos vienen hasta donde llegan a bajar :cheer:

    Esta mañana preguntaba si alguno sabríais de alguna página donde pudiera ver un radar de Cataluña que sea buena ;)

    Gracias y buen seguimiento!


    https://www.rain-alarm.com/

    Bona nit a tothom

    Vinga companys que ens esperen uns altres dies de emoció i meteo 100%!! :woohoo: :woohoo:

    Avui màxima de 14,8ºC a les 16:49h i mínima de 3,0ºC a les 0:53h
    Ara tenim:
    T: 10,2ºC
    HR: 48%
    DP: 0ºC
    PA: 1007 hpa.

    Aiii el tema precis que com gairebé sempre ens portarà de corcó fins a darrera hora, els mesoescalars discrepen a tant poques hores del que pot passar. Jo us donaré la meva opinió personal sobre el que pot passar aquí a Cerdanyola i al Vallès en general: demà tarda nit veurem nevar a qualsevol cota amb alguna petita enfarinada, però res espectacular; dimarts s'haurà impossat l'aire fred sec siberià i malgrat que tindrem cota de neu zero tota la jornada, no crec que caigui res fins que es produexi el xoc de masses amb l'arribada del front càlid ja de cara a la matinada de dimecres; aquí és quan penso que podem rebre de valent i que pot estar nevant unes quantes hores fins que s'impossi la massa càlida. En aquest darrer punt sóc optimiste i penso que el front càlid no desplaçarà tant ràpid la massa freda, l'ICON que porta modelitzant força bé els darrers episodis d'aquest febrer aixi ho veu també, tal i com més d'un ha comentat. Veure'm què acaba passant però l'emoció està servida, i si m'equivoco que sigui perquè finalment cau molt més del què he dit :P ;)

    Salut i molt bon seguiment!!

    Bona nit a tothom

    Avui dia agradable de solet a Cerdanyola amb màxima de 12,9ºC a les 15:06h i mínima de 0,3ºC a les 7;24h.
    Ara mateix tenim:
    T: 7,7ºC
    HR: 59%
    DP: 0ºC
    PA: 1009 hpa

    Ahir a la nit vaig sortir a sopar i predre una copa i el fred era ben viu, tothom anava ben abrigat amb una temperatura que voltava els 2 o 3ºC. Estem tenint un febrer magnífic i aquest dimarts tindrem la guinda final d'aquest mes amb moltes possibilitats de neu a cotes ben baixes o fins i tot a cota zero. No ho haguèssim signat tots el dia 1 de febrer?? ;) Empipar-se o decepcionar-se amb els mapes NO SERVEIX DE RES, demà poden millorar o empitjorar però NINGÚ podrà encara assegurar què passarà finalment, fins el darrer moment tot pot donar una volta, sobretot en quant a la precipitació. La partida ja ha començat, les cartes ja estan donades i ara només queda observar i gaudir. Així que: KEEP CALM AND ENJOY METEO! :P

    Salut i bon i emocionant seguiment!!

    Bona tarda a tothom

    Amb la mirada, el cor i l'ànima ja en els primers dies de la setmana vinent :P de moment avui màxima de 11,5ºC a les 15:18h i mínima de 1,9ºC a les 6:58h

    Ara tenim:
    T: 9,3ºC
    HR: 56%
    Dew: 1ºC
    PA: 1006 hpa

    Us adjunto un tweet de Marcos Amores (meteoròleg de BTV) de fa tot just uns minuts:

    "Fronts oberts ara mateix:
    1- podria nevar ja feblement dilluns tarda.
    2- després: GFS i UKMO: neu dimarts, maco però sense excés
    DWD, GEM i APEGE: nevadón per dimecres
    Repeteixo: falten 4/5 dies. Deixem que la situació reposi el cap de setmana. Calma."

    Salut, til·la i molt bon seguiment!!!

    Bona nit a tothom

    Relax, companys, relax, que encara poden canviar molt els mapes..., però quina sortida de l'Europeu!!!! :woohoo: :evil:

    Avui hem notat ja per aquí la baixada de les temperatures, màxima de 10,8ºC a les 15:56h i mínima de -0,5ºC a les 6:59h

    Ara mateix tenim:
    T: 7,9ºC
    HR: 57%
    DP: 0ºC
    PA: 1006 hpa

    Quin goig de febrer, feia anys que no podíem gaudir d'un seguiment darrera d'altre com estem fent aquest mes, i tot apunta que podem tenir la traca final :lol: :lol: :lol:

    Salut i bon i apassionant seguiment!!!

    Bona nit a tothom

    Avui encara la màxima s'ha enfilat fins els 14,6ºC a les 15:22h. Tal i com estava previst la mínima la farem a darrera hora :woohoo:

    Ara mateix tenim:
    T: 4,2ºC
    HR: 55%
    DP: -4ºC
    PA: 1007 hpa

    Ja tenim el fred aquí, gaudim-lo i no ens preocupem encara de la setmana que ve. Els models han demostrat que encara no tenen ni punyetera idea del què pot passar, o sigui que prendre una sortida, ja sigui bona o dolenta, a tantes hores vista com el què necessàriament ha de passar i engrescar-se en excès o decepcionar-se i enviar tot a escaparrar, no serveix de res. Pas a pas companys, pas a pas!!. Jo també comparteixo totalment l'opinió del Marc Gassó, aquesta circulació antizonal (o com vulgueu anomenar-la) que ho porta tot cap a les Illes Britàniques i amb la que tanta insistència ha modelitzat el GFS és totalment surrealista, va en contra de les lleis de la física i inclús de la rotació de la Terra. El més normal és que ens acabi afectant a nosaltres en major o menor mesura. Anims i a seguir gaudint de la meteo que ens esperen dies apassionants!! ;)

    Salut i bon seguiment!!!

    Bona tarda a tothom

    Màxima avui per Cerdanyola de 16,0ºC a les 14:50h i mínima (potser provisional) de 8,3ºC a les 6:23h.

    Ara tenim:
    T: 12,1ºC
    HR: 72%
    DP: 8ºC
    PA: 1008 hpa

    Veient el meteograma dels ensembles de la darrera actualització del GFS sembla que hi ha força unanimitat fins dilluns 26 amb temperatures a 850hpa per sota dels 0ºC, després disparitat total, encara està tot per vendre, malgrat que també es pot apreciar que hi ha molts més ensembres que aposten per situacions de fred ;) Ho anirem seguint!!! A veure què ens diu l'Europeu d'aqui una estona


    chart_2018-02-20.jpeg


    Salut i emocionant seguiment!!

    Bona nit a tothom

    Dia de sol plàcid avui amb màxima de 16,1ºC i mínima de 6,1ºC

    Ara tenim:
    T: 9,8ºC
    HR: 72%
    DP: 5ºC
    PA: 1019 hpa
    Pluja d'avui: 0,6 mm

    Bé, sembla que la primera entrada retrògrada, la de dijous/divendres, la tenim pràcticament garantida, una altra situació per gaudir d'aquest magnífic mes de febrer, veurem si entra més o menys fred, més o menys preci i fins a on pot baixar la cota, una altra jornada de nervis i emoció :woohoo:

    La incertesa sobre el què passarà després segueix i seguirà per uns quants dies més, és veritat que si ahir teníem només un numeret per la grossa, avui en tenim uns quants més: GEM i sobretot l'Europeu s'han marcat unes sortides ben maques. Els Ensembres del GFS també han millorat considerablement comparat amb els d'ahir (veure imatge adjunta)i sembla ser que la possibilitat que la bèstia siberiana ens afecti encara que sigui de rasqui, guanya vots. Queda un món però i segur que tot donarà mil voltes. Per cert, magnífica explicació de les diferents possibilitats que ha fet aquest matí el company NeuNiDo, ho comparteixo 100%!!! :whistle:


    graphe_ens3.php.gif

    Salut i bon i emocionant seguiment

    Bona nit a tothom

    Dia amb força núvols i boirina però amb poca precipitació, tant sols 0,4mm. La màxima ha estat més baixa, 14,3ºC però la mínima més alta per la presència de nuvolositat, 8,2ºC

    Ara tenim:
    T: 10,8ºC
    HR: 87%
    Dew: 9ºC
    PA: 1022 hpa

    Els mapes segueixen sortint macos de cara a dx,dj i dv. Després ja veurem si el tren siberià decideix anar cap a l'est, cap a les Illes Britàniques o cap a nosaltres, encara és aviat per treure conclussions i les cartes encara estan a l'aire. Jo ofereixo una paelleta i un mojito a l'amic rus, a veure si així es decideix per nosaltres, jaja :P ;)

    Salut i bon seguiment

    Bona nit a tothom

    Ni cas a l'actual sortida del GFS, jo crec que amb tanta sortida va sortejant quin ensemble treu com "run de control" i ara ha tocat el més fred i fins i tot gèlid si veiem principi de març :lol: :evil: Segur que en la propera desapareix!!. Sí m'encanta més la sortida de l'Europeu, molt més estable i a menys dies vista, per cert, i un cop més aquest febrer plegant-se al que ja fa dies insinuava l'ICON ;) De ben segur la setmana que ve tornarem a estar entretinguts :woohoo:

    Poc a dir sobre el dia d'avui: màxima i mínima molt elevada, 17,4ºC i 6,7ºC, dia molt suau per l'època i quatre gotes mal comptades al matí.

    Ara tenim:
    T: 12,0ºC
    HR: 80%
    Dew: 9ºC
    PA: 1021 hpa
    Pluja: 0,2 mm d'un petit mini ruixat

    Salut, feliç cap de setmana i molt bon seguiment

    Bona nit a tothom

    Poc a poc la resta de models es van apropant al què ja dies enrera marcava, i seguix marcant insistentment, l'ICON-DWD per la setmana vinent. Només el GFS segueix per la seva banda, veurem però a la propera sortida per on va :evil:

    Primer dia "primaveral" per aquí també, hem fet la màxima del què portem del més amb 16,2ºC a les 14:57h. La mínima ha estat una mica més alta que les darreres jornades, 3,7ºC a les 4:46h

    Ara tenim:
    T: 10,2ºC
    HR: 79%
    DP: 7ºC
    PA: 1024 hpa

    Aquest cap de setmana refrescarà una mica i tornarem a tenir pluges per Cerdanyola

    Salut i bon seguiment

    Bona tarda a tothom

    Com vaig dir l'altre dia, el model alemany va ser dels que millor va encertar els pronòstics dels darrers episodis!! Sóc molt de l'ICON-DWD!!! :P ;)

    Avui encara dia fred amb màxima de 11,5ºC i mínima de 0,4ºC

    Ara tenim:
    T: 7,4ºC
    HR: 72%
    Dew: 3ºC
    PA: 1017 hpa

    No us desanimeu que estic segur que en breu tant l'Europeu com el GFS s'uniran al model alemany, per alguna cosa es diu que Alemanya és el motor d'Europa, oi? :lol: :lol:

    Salut i molt bon seguiment!!!

    Bona tarda a tothom

    Ja recuperat de les emocions d'ahir, seguim amb el seguiment de les futures situacions que se'ns poden presentar. Respecte als diferents models, jo a partir d'ara em fixaré molt més en l'alemany, penso que aquest (ICON) ha estat dels que ha modelitzat els darrers episodis d'una millor manera fins el darrer moment. Evidenment però seguirem mirant l'Europeu i els "bandazos" del GeFeSito ;)

    Avui hem tingut una màxima de 9,7ºC i una mínima de -0,2ºC

    Ara tenim:
    T: 6,3ºC
    HR: 60%
    DP: -1ºC
    PA: 1014 hpa

    En definitiva, fot un fred de cal Déu :whistle:

    Sortint de la feina al Besòs he pogut captar aquest núvol de vent força fotogènic

    20180213_175053-01.jpeg

    Us poso també de com estava de neu aquest matí la carretera d'Horta amb el Puig de la Guàrdia al fons :woohoo:

    20180213_092346.jpg

    Apa, salut i molt bon seguiment!!!