Posts de Manel Les Corts

    Bon vespre, dades d'avui, dia molt càlid per l'època, temperatura mínima 13,1°, màxima 19,8°. Ara tenim 15,5° amb una humitat del 75%, pressió atmosfèrica de 999 hPa, vent de ponent de 5 km/h.
    Aquesta nit ens creuarà una altre front de pluges que farà una regada general, no la que ens cal, però la qüestió és anar sumant.
    Demà tindrem un matí encara amb restes de plujes, temperatures similars iniciant baixada que s'accentuarà el diumenge quan la màxima s'espera inferior a la mínima d'avui. A la tarda el vent agafarà empenta especialment als extrems del país.
    Acumulat segons Arome per aquest proper embat:

    Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 11,7°, màxima 15,2°. Ara tenim 13,7° amb una humitat del 95%, pressió atmosfèrica de 1003 hPa, vent en calma.
    Amb aquesta pluja d'anar fent, ja estic a prop dels 6 litres, segueix plovent i s'aproxima un altra front que ja està a tocar de Tarragona ciutat.
    EDITO: Finalment, l'episodi ha deixat 11 litres.

    Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 10,5°, màxima 15,8°. Ara tenim 13,5° amb una humitat del 80%, pressió atmosfèrica de 1012 hPa, vent de ponent de 5 km/h.
    Demà ens creuarà un front de sud-oest a nord-est que regarà pràcticament tot el territori, la zona menys afectada serà l'Alt Empordà, previsió segons Arome:
     f7f609e001e7a00279402bc7d9227fa3

    Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 9,5°, màxima 13,9°. Ara tenim 11,7° amb una humitat del 55%, pressió atmosfèrica de 1012 hPa, vent de gregal de 5 km/h.
    Demà un altre dia amb abundant nuvolositat, mínimes més baixes, màxima similar. A la tarda una línia de tempestes desfilarà pel mar des del sud fins la costa barcelonina, fregant-se terra, alguna cosa deixarà.

    Bon dia, ús passo un resum del mes de novembre 2022 al meu punt de la zona del barri de Les Corts, Barcelona.

    Mitjana de temperatures mínimes: 13,9°.
    Mitjana de temperatures màximes: 20,0º.
    Temperatura mitjana del mes: 16,9º.
    Mínima més baixa del mes, el dia 20 amb 8,5°. Mínima més alta 18,8º el dia 1.
    Màxima més alta: 24,0° el dia 1.

    Un altra mes que ha allargat la sequera, novembre amb 19,8 litres...per plorar
    Mitjanes d’escàndol, més de 3º per sobra de l’any passat

    Acumulat en el present any: 259,95 litres. L’any passat que ja va ser un any molt sec, novembre va maquillar l’acumulat al aportar 90 litres i en aquestes alçades totalitzàvem 362,5 litres, més de 100 litres que enguany.

    Repeteixo el comentari de Francesc Mauri que ja vaig posar en un post d'ahir: Amb dades del Observatori Fabra, ha estat el mes de novembre més càlid de les dades acumulades del Observatori que arranquen al 1914, i el 2022 va camí de ser el més sec de tota la sèrie.

    Esperem que desembre ens obri les portes a la pluja, tal com apunten els models estacionals, amb la seva dubtosa fiabilitat, de moment, ens va esquivant.

    Bon vespres, dades d'avui, temperatura mínima 10,2º, màxima 14,8º. Ara tenim 12,8º amb una humitat del 70%, pressió atmosfèrica 1017 hPa, vent en calma. Demà, més o menys el mateix, temperatures una mica més baixes i possibilitats de pluja a l'extrem sud.
    Segons a comentat en Francesc Mauri, amb dades del Observatori Fabra, ha estat el mes de novembre més càlid de les dades acumulades del Observatori que arranquen al 1914 i el 2022 va camí de ser el més sec de tota la sèrie, tela, tela.

    Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 9,8°, màxima 16,0°. Ara tenim 14,4° amb una humitat del 65%, pressió atmosfèrica de 1016 hPa, vent de migjorn de 5 km/h.
    Definitivament, sembla que tenim un malefici, segons les darreres sortides, altra vegada tot a mar i tot cap al País Valencià.

    De fet, les precipitacions han après a retallar perfectament el litoral:

    61ab8f3037723275c45c8cef09e03f26

    i disculpeu la broma, però és que...

    Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 10,2°, màxima 17,2°. Ara tenim 14,5° amb una humitat del 75%, pressió atmosfèrica de 1019 hPa, lleuger ponent.
    Divergències importants en els models en quan a pluja, mentre alguns apunten una regada general, altres ho centren en el Pirineu i Prepirineu occidental, oest i nord-est. Al litoral central van des dels 20 a 30 litres fins a uns pocs ruixats i la resta tot a mar. Arome, que considero un model força fiable, apunta aquesta darrera possibilitat, veurem.

    Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 13,4°, màxima 19,1°. Ara tenim 16,7° amb una humitat del 60%, pressió atmosfèrica de 1016 hPa, vent de ponent de 5 km/h.
    Demà el dia seguirà ennuvolat i amb pluges que creuaran el país d'oest a est, regant, això si dèbilment, bona part del territori, però com està el pati, companys, que ja estem contents perquè avui hem registrat 1,5 litres en un ruixat sorpresa.
    Previsió d'acumulat per demà segons Arome:
     8907ade767be8408a5801ee87ae73a47