Posts de Manel Les Corts

    Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 14,9°, màxima 20,3°. Ara tenim 16,5° amb una humitat del 60%, pressió atmosfèrica de 1018 hPa, lleuger garbí.
    Fantàstica explicació d'en Jordi Roca!!!
    Sincerament no entenc que no es pugui comentar la extraordinària situació que hi ha al continent americà en aquest apartat. No es tracta de explicar si plou o no a Milà o a Londres, això té el seu apartat, però el que passa allà mereix un seguiment, màxim quan aquí tenim un ensopiment total.
    En fi, PASSEU UN BON NADAL!!!

    Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 11,7°, màxima 14,3°. Les roïnes o plugims previstos, s'han convertit en 4,5 litres. Ara tenim 12,5° amb una humitat del 85%, pressió atmosfèrica de 1022 hPa, vent de ponent de 5 km/h.
    Demà estrenem episodi de falca anticiclònica, la seguirem però no sembla que sigui de gaire durada, arribarà a Nadal?

    Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 12,8°, màxima 18,3°. Ara tenim 14,0° amb una humitat 90%, pressió atmosfèrica de 1004 hPa, vent de gregal de 5 km/h.
    Finalment, el que es preveia un dia gris, ha quedat solejat I ben càlid en les hores de sol.
    Aquesta matinada ens creuarà un altre front, que s'ha anat descafeïnant, en fi, tot litre és bo.

    Cita de "josep m.pastor post=276339 userid=548"

    Bona tarda des del barri del Coll, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó, 14 graus i cel serè.
    Esta visto que lo de las retogradas a partir del 15 res de res, y mirando mapas a medio y largo plazo no son optimistas que digamos, yo era de los que colgaban entradas frías junto con TRAMONTANA y MANEL y era divertido aunque luego no se cumplian, ahora ni eso, despues del 2018 me parece que fue, aqui en el barri del Coll, nos nevo 4 veces en una semana me parece , vamos que no volveremos a verlo-
    Que rollo he escrito, al menos viví la del 62 la del 85 y otras entradas frías que ahora ni se ven ni se las esperan.


    Josep Maria, jo també vaig trepitjar la neu del 62 i viure la fredorada del 85, i recordo als pares parlar de la del 56 amb canonades glaçades a Gràcia, però el clima ha canviat, la temperatura mitjana ha pujat i molt més s Barcelona, per extensió d'asfalt i per població, amb el que això comporta, més cotxes, aires condicionats...
    Però la metereològia te màgia i per això ens atrau, no descartis res, potser serà aquest hivern!

    Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 11,5°, màxima 16,3°. Ara tenim 14,2° amb una humitat del 90%, pressió atmosfèrica de 1002 hPa, vent en calma. Bona part de la tarda ha anat caient roïnes que fins ara amb prou feines arribant al litre, encara en pot caure algun altre aquesta matinada, veurem.
    Demà dia gris amb temperatura mínima una mica més alta i màxima similar, ambient humit, algun plugim a primera hora.

    Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 7,3°, màxima 11,3°, registrats 9,4 litres. Ara tenim 10,5° amb una humitat del 90%, pressió atmosfèrica de 1002 hPa, vent de ponent de 5 km/h.
    Esplèndida la nevada a les valls pirinenques, igualment esplèndida l'explicació d'en Jordi Roca trobant la raó per la qual el front no s'ha emportat l'aire fred.
    Demà les temperatures remunten un parell de graus, per la tarda un altre front ens escombrarà, no aportarà molt, però anem tant necessitats...

    Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 6,6°, màxima 11,2°. Ara tenim 10,6° amb una humitat del 65%, pressió atmosfèrica de 1007 hPa, lleuger gregal.
    Demà serà un altre dia fred amb temperatures similars a les d'avui. Un front ens creuarà de sud-oest a nord-est regant amb diferent sort tot pràcticament tot el territori, sumarem alguns litres, com diu Meteopineda no és el que necessitem, però és el que hi ha.
    Acumulat segons Arome:
     9b77e0506845d8cca6db2c1db677b21d

    Bon vespre, dades d'avui, per la temperatura mínima haurem d'esperar a les 24:00, en aquests moments tenim 9,5° i caient amb rapidesa des de la posta de sol. La humitat és del 35%, la pressió atmosfèrica de 1009 hPa i bufa mestral de 15 km/h, sensació de fred.
    A la matinada ha caigut alguna roïna que ha deixat 0,4 litres, lluny de la previsió d'alguns models. La temperatura màxima ha estat de 15,0°.
    Demà amainarà el vent, però tindrem un dia ben fred, amb màxima a bcn que amb prou feines superarà els 10°. Un front deixarà precipitacions a la meitat sud, pot arribar a migdia alguna gotellada a bcn.
    EDITO: Temperatura mínima, a les 24:00: 6,9°