Posts de litonevada

    Bon dia
    Curiosa guerra modelística per dimecres cap endavant. Les sortides dels dos grans + el control del GFS + la major part de models, indiquen una situació de les que no ens deixen dormir.
    En canvi, el xinès (amb Elpito incorporat :P ), els índexs de la NAO i molts dels ensembles secundaris del GFS, no indiquen entrada freda.

    Sigui com sigui, aprendrem alguna cosa... Jo la veritat és que veient la NAO i els ensembles, ho veig una mica més magre que ahir.

    ensc.png

    nao_2015-01-28.png

    Sortida immillorable en quant a fred. Ja us he dit que no estava tot perdut... Tant GFS com (no tant) ECMWF insisteixen en l'allargament i intensificació de l'entrada freda o si voleu i si es van confirmant els mapes: ona de fred de primeríssima divisió.

    PD: de cara a terminis més raonables, la Nevada del Pirineu segueix ben vigent. A més, els mapes sembla que, poc a poc, ens van posant un dissabte més inestable a tot el País, amb nevada també molt important a la cara sud. Jo veig Ripoll/Campdevànol com a frontera de la blancor.

    Mare meva, GFS millorant de cara inicis de la setmana que ve. Si es complissin els mapes d'ara (pagaria perquè fos així): 1. nevada acollonant al Pirineu fins dilluns (a cotes oscil·lant entre els 650-1100m depenent del dia) i dimarts sense paraules.
    De moment tot són especulacions, varien els centres d'acció en cada sortida i malauradament seguiran variant... esperarem.

    De moment, aquí dia de cru hivern. Amb sol gairebé totalment absent i temperatures entre els -0,8ºC i els 8ºC a la urb.

    FRED. Ara 0,8ºC a la urb.
    Jo aquests dies estic guadint com un nen. La veritat prefereixo una setmana com aquesta que que caiguin quatre volves a casa. La neu està a un cop de cotxe gent!

    Avui dia farcit de méteo. La mínima al matí no ha estat gaire baixa (1,2ºC) a causa de les nuvolades de la nit. Al despuntar el dia aquestes nuvolades s'han anat compactant fins a deixar el cel cobert amb virgues de neu cap al sud-est. Amb tot això ens hem plantat a les 10:00 amb 2ºC i cel de neu.
    La màxima ha pujat prou, 9,8ºC, gràcies al sol de migdia. Però a les 19:45h ja tornàvem a estar a 2ºC. Total, avui tot i la màxima normalitzada, només hem estat 9:30h per sobre dels 2ºC.
    Evidentment en dies anticiclònics les mínimes baixen molt més, però el fred amb nuvolositat és un factor que és dona molt més esporàdicament i es fa sentir més (tant en les persones com en la natura en general).

    Llàstima que la setmana que ve els termòmetres van cap amunt... Com m'agradaria tenir tot l'hivern així. Ens haurem d'anar a viure a Alemanya ;)

    La veritat és que el pronòstic de tv3 no sé per on agafar-lo. Que ho fan amb mapes d'ahir? :blink:
    Dijous, efectivament cotes més baixes. Però dissabte i diumenge, més altes. Demà jo ho canviaran...

    Avui dia fred, molt fred. Però com dieu res excepcional.
    Us passo una última foto d'avui al matí a Campdevànol (cota 750-800m), he publicat altres al migdia:

    DSC_0042.jpg

    Passeu bona nit!

    Jo el que veig és que el dia de méteo és avui, per tant a gaudir-lo tant com puguem. Durant els próxims dies quedaran les restes de l'episodi, i darrerament els models apunten a que d'aquí ben poc podriem tornar a tenir l'anticicló a sobre.

    Dit això, cota baixant de nou :whistle: . El Prepirineu oriental està quedant preciós i el Montseny, per sobre de 900-1000m, també. M'han dit que fa un moment ja nevava a localitats montsenyenques com ara Sant Hilari o Viladrau. A veure fins on baixa.

    Aquí a la urb. 5,8ºC i 13,8mm acumulats.

    Bones!
    Fa res he estat pels voltant de Ripoll i Campdevànol. Curiosament, Ripoll feia de frontera exacte de la cota de neu (uns 700m per aquella zona). Es veia, però, que durant la nit havia nevat fins uns 650m però ara s'anava desfent.
    A la sortida de Ripoll l'aigua-neu es converteix en neu pura i, ja, a Campdevànol (750m) paisatges espectaculars amb nevada feble.

    Fotos del voltants de Campdevànol (750m a 800m):

    DSC_0043.jpg

    DSC_0039.jpg

    DSC_0035.jpg

    Destacar, també, que plovia moderadament a tota la plana de Vic amb temperatures de 2-3ºC. Una mica de més fred i s'hagués liat bé.

    HOla Litonevada, que va la estacio no es meva la consulto per meteoclimatic, esta situada a tocar del carrer major al costat de la esglesia aproximadament, jo visc al costa de la roca umbert on fan les carreres de endurcros al nadal, i noto que per casa meva la temperatura es mes freda que lo que marca la Davis, pot ser te les taulades i calefaccions a tocar i marca mes del que toca, tens raó en que marca mes del que realment toca

    La veritat és que la tinc estudiadilla i deu n'hi dó. Les mínimes no solen diferir més de +1ºC, però als vespres la diferència arriba fàcilment als +3ºC i a mig matí també marca temperatures exagerades.. deu tenir la "caixa" defectuosa o de mala qualitat.

    Vinga va que això va entrant.
    De moment la cota sembla estar, en termes generals, cap als 900-1000m. Ho demostra la temperatura negativa dels Ports per sobre dels 1000m, els 0ºC de Prades. El grau de la cota 1000m del Montseny i els -3,5ºC als 1650m de la mateixa serralada.
    En principi, amb la precipitació, encara que vingui estratificada, la cota es sol desplomar uns 100-200m. Per tant, en les pròximes hores podem veure neu cap als 700m.

    De tota manera, ara radar i finestra, que qui ha de parlar és la borrasca i el territori.

    Per aquí a la urb. 7,3ºC i cel tapat... :whistle:

    Bona tarda, si voleu tenir més clar el tema per demà mireu l'actualització de la previ del Mauri:
    https://www.facebook.com/meteomauri/posts/805816572824403

    Detallada i molt coherent. El que deia, els orientals, de cap al Montseny o a les Guilleries si volem veure nevar. Pels de la zona el més interessant serà veure quants cm s'acumulen la nostra serra per excel·lència i a quina cota ho fa (calculo uns 1000m, baixant a 900m a les zones més obages, com ara per Santa Fe.).
    Altre cosa són les precipitacions que quedin a partir de demà al vespre.. amb cota baixant.