Posts de litonevada

    Bones!
    Fred intens ja a dos quarts de set amb 5ºC. Avui hem tingut la primera glaçada de la temporada amb -2,3ºC. Ha tardat prou però ha entrat contundent; les primeres no solen baixar dels -1. Bé, de fet, la primera glaçada va ser ahir, ja que ja estàvem a sota zero abans de les 0:00.
    Per demà espero uns -4ºC de mínima. Anem seguint aquest super-descens.

    Fa fresca de la bona. No recordo un canvi de temperatures tant substancial com el que estem vivint. Fa tres dies es podia anar amb màniga curta...
    Ara per aquí 3,7ºC i no són ni les 21. Pagaria perquè aquesta nit no hi haguessin ni ruixats ni núvols jode-mínimas.

    Em crida l'atenció els valors d'aquesta hora per les perifèries de Barcelona: 3ºC al Prat del Llobregat, 2ºC a Vilanova del Vallès o, ja més lluny, -0,5ºC a Sant Llorenç de Savall. Registres a tenir en compte per l'hora que és. Llàstima que per allà gairebé segur que s'ennuvolarà, si no fariem glaçada maca a tocar de la costa.

    Bones!
    Seguim amb les temperatures anormals i l'ambient estancat, sort que ja tenen data de caducitat clara i evident. A partir de dissabte descens acusat de les temperatures fins, segur, dilluns. Després segueix la "lluita" entre la tornada de l'anticicló i el despenjament d'una bossa freda que pugui perpetuar el fred.
    L'última sortida del GFS aposta per la segona opció, tot i que no entenc per què treu sortides tan bones per després canviar-les, ja se les podria estalviar :P

    Temp 17ºC. La màxima voltarà els 22ºC com cada dia :silly: . La mínima al voltant dels 4ºC també a diari. No hem baixat dels 2ºC, quan normalment a l'octubre ja tenim alguna glaçada.

    Bones!
    Aquí en tot l'episodi finalment 76mm, s'han acomplert de sobre les expectatives.

    COMPTE amb aquesta taca estàtica del litoral/prelitoral central, a Molins de Rei ja porten 60mm!

    22:50, Molins de Rei 93mm. Més de 30mm en 20min. I ja fan 120mm en tot l'episodi. Deu n'hi dó. A veure demà que em trobo a la UAB.. on també li està fotent de valent.

    Veient radar i satèl·lit alguna cosa em fa pensar que avui podria ser un dels dies més plujosos des de fa anys a la serralada del Montseny. Tot el que puja s'intensifica al trobar-se amb la muntanya, Viladrau ja acumula més de 131,1mm i encara no ha arribat el plat fort (que també serà el postre). A partir d'ara arriba el moment àlgid del temporal a la meitat est, i compte no tinguem sorpreses (com en altres zones del pais) amb valors superant als 200mm en zones on l'orografia sigui favorable; a les vessants muntanyoses del Montseny/Collsacabra/Guilleries.
    Ull al caire que pot agafar el tema en un futur immediat.

    De moment, ratxes continuades de llevant, temperatura pujant decididament i un plugim a mercè del vent. Acumulats 44mm, n'espero més.

    Avui aquí 8,3mm al matí i temperatures ja controlades. Estaria bé saber el perquè de la inhibició de la inestabilitat tant bèstia que estem tenint aquests dies.
    Si bé és cert que aquesta matinada/matí de demà gaudirem del plat fort de l'episodi, crec que només mullaran bé a Tarragona. A l'est ens haurem de conformar amb ruixats, en general, de poca entitat.

    Més endavant, res de calors fortes però si estabilitat i calor moderada. Les esperances d'un setembre mogut es van diluint dia a dia.

    Bon dia! De moment encara amb calor, tot i que de l'agost no ens podem queixar: 192mm en total i temperatures al voltant de la mitjana.
    La setmana que ve pinta variada, començarem amb estiu i acabarem en plena tardor. Dilluns poca cosa o res a la major part del país (només notarem refrescament al nord-oest i precipitacions concentrades sobretot allà), dimarts matinada ja passa un front que podrà regar a major part del país, tot i que principalment serà efectiu al nord i a ponent. Dimecres notarem refrescada arreu i dijous/divendres, podem tenir temporal i temperatures de luxe, d'octubre.
    Així haurien de començar tots els setembres. En els recents anys, tret d'excepcions, aquest tipus de situacions no s'han donat fins entrat l'octubre. Creuem els dits per què es compleixi.

    Salut!

    Plou i fa calor.
    Ens esperen dies de ruixats sorpresius sobretot al nord-est i, en segon terme, nord i est. No caldria esperar tempestes tant extenses com les dels últims fronts però si tempestes locals localment fortes i una sensació tèrmica que ens retornarà a principis de maig. Prepareu els jerseis tots els que estigueu al nord del país; nits al centre de cat. i tot el dia de prepirineu cap amunt.

    Bones! Torna a ploure bé a l'interior de la plana selvatana i, en general, centre i nord de la província de Girona. Per aquí avui quedem massa a l'oest. Ara 21,4ºC, tampoc gaire baixa però ja normalitzada. Aquest any hem fet record de mínimes per sobre dels 24ºC. Aquí, alguns anys no superem les dos o tres nits tropicals, enguany he perdut el compte.
    Sembla, però, que l'infern ja ha passat.