Posts de Lordoftherings4ever

    A olesa de Montserrat hi haurà la possibilitat de que nevi? i una altre cosa i apartir de diumenge que serà de nosaltres es tornaran a reactiva la posibilitat de neu?

    Bona tarda companya!!

    En principi i segons els mapes que molts de nosaltres hem penjat la possibilitat hi és. El cota de neu en principi està als 200m, però com diem puntualment pot baixar degut a d'altres factors, fins a la mateixa línia de la costa. Per tant, la possibilitat de veure neu la tens.

    A partir de diumenge... uffff esperem a veure com va demà i dissabte i després en parlem, ja que estem a l'espera de la formació d'una petita B davant nostre i tot es tant local que pot canviar en un moment.

    Moltíssima salut.

    Eneko, Sarai i Joan

    Molt bona tarda des de Malgrat de Mar:

    Bé, a l'espera de la sortida dels models a la nit i a veure com se'ns prepara la situació demà a la nit, podem ja a començar a perfilar com serà més o menys el dia de demà al llarg del dia.

    Abans d'arrancar, demanem prudència, molta prudència amb els mapes, previsions, models etc, ja que són situacions que en 1 hora pot donar menys o més del que un s'esperi. El que pretenem és fer un global dels diferents models consultats. Per tant...

    Sembla segons alguns models (GFS, COAMP, UKMO, MM5...) que amb ganes podríem regar a moltes comarques al llarg de la matinada, matí i primeres hores de la tarda de demà. La cota de neu encara alta, res de nevades a cota 0, en principi! [color=#ff0000]Per tant els llocs on podría nevar fins demà a les 22h serien[/color]:

    1.- ZONA PIRINEUS
    2.- ZONA PREPIRINENCA
    3.- COMARQUES INTERIORS DE GIRONA I BARCELONA. COMARQUES NORD DE LLEIDA TAMBÉ VEURIEN NEU.

    Intentem representar-ho:


    PLUJA24h.jpg


    NEU24h.jpg


    Esperant rebre aquesta situació amb moltíssimes ganes i anar veient com s'anima el fòrum...

    Moltíssima salut i molt bon seguiment a tothom

    Eneko, Sarai i Joan

    Molt bona tarda des de Malgrat de Mar:

    Som-hi, les actualitzacions estan del nostre costat i per tant a hores d'ara tot apunta a un cap de setmana maco arreu. Pluja, Neu i moooooolt fred a tot Catalunya. Anem a mirar l'evolució dels diferents centres d'acció pel que fa a les properes 48 hores.

    MASSES I PLUJA / NEU PER LES PROPERES 48 HORES:


    meteoforum.cat/wcf/attachment/3364/


    A seguir una situació tant interessant. Més tard, més i millor!!

    Moltíssima salut i molt bona espera a tothom

    Eneko, Sarai i Joan

    Ahir dèiem un pam de neu a Barcelona?

    Ho devies dir tu ...

    Ahir es comentava de la possibilitat de veure neu a la costa. No de que hi hagués una gran nevada,

    Mica en mica com és evident es van perfilant detalls. A partir d'aquí, fins que no hi siguem no ho sabrem,

    Salut!

    Completament d'acord amb tu CongestuS. Les coses no poden passar de blanc a negre en 12 hores. Som molts els que no ens cansem de repetir que el tema pluja i neu s'anirà perfilant a mesura que passi el dia i fins i tot demà pot variar. Per tant paciència!!

    Salut

    Bon dia desde Santa Susanna,

    Ni l'Aemet ni el Accuweather ja marca Neu o Aigua neu per Santa Susanna (Maresme). Marquen PLUJA LIQUIDA. Per tant ja s'ha acabt el somni de tenir nevades a cota 0 aqui al Maresme?

    Molt bon dia des de Malgrat de Mar Company!!

    Ahir ja ho avançàvem en el nostre post d'ahir a les 11:40:

    "S'haurà de seguir molt al llarg de les properes 24 hores per afinar a on veurem nevar i a on no. El que sí que ja es pot afirmar, és que tindrem la fredorada més intensa del que va l'hivern."

    Per tant paciència per que aquestes situacions, hi ho sabem, poden canviar i molt en 12 hores. Per tant paciència i si no neva, a gaudir de la pluja i del fred rigorós!!

    Molta salut veí

    Eneko, Sarai i Joan

    Molt bona tarda des de Malgrat de Mar:

    No sabem com es presentarà la previsió d'aquí a 24 hores però de moment tornem a presentar la mateixa previ que el matí:

    Mare meva quins nervis. Hem de confessar que feia molts mesos que no ens sentíem així. La situació dels diferents centres d'acció que els models preparen per d'aquí a 72 hores (JA MOLT FIABLE) és fantàstica arreu. Abans de continuar hem de dir PRUDÈNCIA i MOLTA; ja que la cosa pot canviar per un petit detall i de tot el que avui veiem quedi en res o quelcom menys. Però bé anem a pams i amb les coses que ara mateix tenim:

    1.- MOLT FRED A PARTIR DE DIVENDRES TARDA - NIT ARREU.
    2.- POSSIBILITATS DE NEVADES AL LLARG DE LA NIT DE DIVENDRES MATINADA I MATÍ DE DISSABTE A COTA 0.
    3.- CONTINUACIÓ DEL FRED, MOLT INTENS, DE CARA AL DIUMENGE I PRINCIPIS DE LA SETMANA VINENT.
    4.- Mínimes SOTA ZERO A TOTA CATALUNYA I MÀXIMES QUE NO SUPERARAN ELS 6 _ 7ºC AL LLARG DEL DIUMENGE.

    S'haurà de seguir molt al llarg de les properes 24 hores per afinar a on veurem nevar i a on no. El que sí que ja es pot afirmar, és que tindrem la fredorada més intensa del que va l'hivern.

    De moment tornem a penjar mapa representatiu de precipitació de cara a divendres nit-matinada i matí de dissabte:


    NEUDISS_2013-02-20.jpg


    Moltíssima salut i molt bon seguiment a tothom!!

    Eneko, Sarai i Joan

    Per cert: la cota de neu baixarà força més, i abans del que molts esteu dient, ;)

    Deixeu-vos de matemàtiques. Si hi ha precipitació persistent, una pertorbació de 1000 hPa o menys a prop, geopotencials de 1300 a 850 hPa, una -3ºC a prop i una -30/-32ºC entrant a tota pastilla... La cota baixa a 0, segur (tot i que pot ser no al 100% del punts on precipiti).

    Partint de la base que al nostre país les cotes de neu ballen molt, en aquestes situacions on hi ha tant d'enrenou de masses d'aire a tots nivells.

    Insisteixo: el que cal lligar és el tema precipitacions dissabte de matinada i fins al migdia / mitja tarda al litoral i prelitoral. Mapes en mà: no ens hauríem de preocupar de res més,

    Bon seguiment,

    Molt bona tarda company!!

    M'acabes d'estalviar un post llarg. Falta lligar el tema de pluja i o neu des de divendres nit i fins dissabte migdia tarda (segons el nostre modest parer), la resta fred fred i molt fred.

    Salut company!!

    Jo!! Si que us heu llençat a la piscina!!

    2.- POSSIBILITATS DE NEVADES AL LLARG DE LA NIT DE DIVENDRES MATINADA I MATÍ DE DISSABTE A COTA 0.

    :woohoo: :woohoo: :woohoo:

    En fi a veure si teniu raó!! jeejje

    Bon seguiment!

    Bon dia company!

    Doncs si, potser ens la fotem de cara, però tot i que sempre anem molt prudents i intentem estar calmats, no sabem per que, però, la cosa ens fa quelcom a la panxa. A veure si a la piscina hi trobem aigua o neu.

    Salut

    Molt bon dia des de Malgrat de Mar:

    Mare meva quins nervis. Hem de confessar que feia molts mesos que no ens sentíem així. La situació dels diferents centres d'acció que els models preparen per d'aquí a 72 hores (JA MOLT FIABLE) és fantàstica arreu. Abans de continuar hem de dir PRUDÈNCIA i MOLTA; ja que la cosa pot canviar per un petit detall i de tot el que avui veiem quedi en res o quelcom menys. Però bé anem a pams i amb les coses que ara mateix tenim:

    1.- MOLT FRED A PARTIR DE DIVENDRES TARDA - NIT ARREU.
    2.- POSSIBILITATS DE NEVADES AL LLARG DE LA NIT DE DIVENDRES MATINADA I MATÍ DE DISSABTE A COTA 0.
    3.- CONTINUACIÓ DEL FRED, MOLT INTENS, DE CARA AL DIUMENGE I PRINCIPIS DE LA SETMANA VINENT.
    4.- Mínimes SOTA ZERO A TOTA CATALUNYA I MÀXIMES QUE NO SUPERARAN ELS 6 _ 7ºC AL LLARG DEL DIUMENGE.

    S'haurà de seguir molt al llarg de les properes 24 hores per afinar a on veurem nevar i a on no. El que sí que ja es pot afirmar, és que tindrem la fredorada més intensa del que va l'hivern.

    Moltíssima salut i molt bon seguiment a tothom!!

    Eneko, Sarai i Joan

    Molt bona nit des de Malgrat de Mar:

    Acabem el dimarts i tornem a repetir el que hem postejat avui al matí: FRED DE RIGURÓS HIVERN ASSEGURAT A TOTES LES COMARQUES SOBRETOT A PARTIR DE DISSABTE.

    El xoc de les dues bosses fredes serà molt potent, com diem sempre i essent prudents, haurem d'esperar unes 36 hores per començar a perfilar les coses pel que fa a les pluges o nevades que hi pugui haver. De moment el divendres marquen força pluja arreu, però s'ha de dir que la cota de neu estarà al voltant dels 1000m encara, per tant que ningú esperi nevades a cota 0. De cara al cap de setmana la irrupció de la patacada freda ja serà evident i repetim glaçades a totes les comarques molt possiblement hi seran.

    Emoció, per que senyors l'hivern que semblava per alguns mort i que ja arribava la primavera ens depararà una darrere clatellada de les que podem recordar. Recordem que fins al 21 de març l'hivern és viu.

    A veure si demà la cosa segueix igual o millor i podem dedicar una estoneta més llarga a la previ.

    De moment, moltíssima salut i molt bona espera a tothom!!

    Eneko, Sarai i Joan - Na nit.

    Molt bon dia des de Malgrat de Mar:

    Dimarts i seguim el compte enrere per viure una situació molt interessant. Coses segures que a data d'avui es poden afirmar:

    1.- MOLT FRED a totes les comarques a partir de divendres.
    2.- Glaçades que seran presents a totes les comarques (ALERTA SOBRETOT A PARTIR DE LA MATINADA DE DIUMENGE).
    3.- Temperatures màximes que (LÒGICAMENT POT I SEGUR QUE CANVIARÀ) a data d'avui, els models indiquen que no superaran els 5 - 6ºC al llarg del diumenge.

    La resta és especular. Tema pluja o neu, pffff és el que veiem amb més dubtes.

    S'haurà d'anar seguint i de moment a esperar que es produeixi aquest fantàstic xoc de masses Atlàntiques i Continentals Europees.

    Quina pinta més bona que fa el final d'hivern... Algú deia fa temps que ja estava tot perdut? ;)

    Moltíssima salut i molt bona espera a tothom!!

    Eneko, Sarai i Joan

    Moooooooolt bon dia des de Malgrat de Mar:

    I sí, amb molt d'entusiasme!!

    Tot i que l'experiència ens mana ser prudents i a 6 dies vista molt i molt prudents. Fa dies que els models van apuntant els centres d'acció d'una manera que, tot i que pot variar, van força de la mà.

    De moment ens tocaran un parell de dies de força bonança arreu del Territori a l'Espera que les dues Baixes (A i B) s'uneixin i facilitin una entrada freda o molt freda, la més macota del que portem d'hivern, que podria portar força sorpreses a part de la lògica fredorada a totes les comarques.


    AVEUREAVEURE.jpg


    Com diem, falten molts dies i encara s'haurà d'esperar unes 48 - 72 hores per començar a il·lusionar-se de debo (sempre PRUDÈNCIA!!) i veure quines coses ens pot regalar la méteo.

    Móltíssima salut i molt bona espera a tothom!!

    Eneko, Sarai i Joan

    Molt bon dia des de Malgrat de Mar:

    Ja s'ha obert la porta i el canvi ha entrat. De moment 0.4 l/m2 recollits i cel completament gris. Canvi radical respecte a l'ambient solejat i humitat baixa dels darrers dies.

    Mirant models i com bé ha comentat l'Alfred, la cosa per la setmana vinent, ens fa tenir pessigolles a la panxa. S'haurà de seguir i a veure a finals d'avui com està tot plegat i que ens donen els diferents models, però la tendència ha canviat i sembla que podríem tenir uns dies macos macos.

    PEr avui, com dèiem ahir. Costa i prelitoral gris, tapat i amb pluja aqui i allà (en principi res de l'altre món, però és tot benvingut) mentre que a l'interior els ol lluirà més estones. De cara a demà la inestabilitat ja podria ser més repartida i per ponent podrien entrar pluges a partir de la tarda. S'haurà de seguir, com hem dit, però sembla que com diu l'havanera:

    "No et fiïs mai de la calma, que és la mare del temporal"

    A veure, a veure. Moltíssima salut i molt bon seguiment a tothom!!

    Eneko, Sarai i Joan

    Molt bona tarda des de Malgrat de Mar:

    Bé, ja han passat els 2 -3 dies d'estabilitat meteorològica que es preveien i ja es pot dir amb seguretat CANVIS, CANVIS i CANVIS. Ja ha començat a preparar-se la nova situació, amb més inestabilitat, canvi d'aires, pluja...

    EVOLUCIÓ DE MASSES PER LES PROPERES 72 HORES:

    EVOLUCIO.jpg


    Moltíssima salut i molt bon seguiment a tothom

    Eneko, Sarai i Joan

    Hola des de Mordor ( biscaia )

    Txirimiri constant i molt poca visibilitat, ni el radar ho marca. Dia molt tancat que hem recorda a Mordor pel color gris, fosc i tapadot. Un dia mes que plou ( ho dic ja sense il·lusió). Dies aixi , desprès d'haver tingut precipitacions intenses, tempestes, calamarsades ,vents forts i onades enormes, doncs com que ja hem sobra que plogui.


    Pel que fa a models doncs, aquesta dispersió que mostren i sense un anticicló ferm que vol anar cap amunt, sol senyal de dinamisme, encara es pot tenir l'esperança de que faci alguna cosa a la recta final d'aquest hivern ( ensopit i fluixet a Catalunya a nivell general , tret dels pirineus ès clar ). Encara que no estiguem a Finlàndia els hiverns poden ser una mica mes freds que el que estem tenint.

    Salut

    MORDOR, MOLT BO JUAS!!

    +1 +1 +1

    Molt bona tarda des de Malgrat de Mar:

    Dia solejat i suau al centre del dia. Com comentàvem al matí, els propers 2 -3 dies continuaran amb la tònica d'avui i ahir. Nits, Matinades i primeres hores del matí fredes i centre del dia amb temperatures, allà on llueixi el sol, suaus amb temperatures que dia rere dia pujaran 1 -2 ºC.

    Segons els models actualitzats, tot apunta que a partir del dissabte, diumenge la tendència serà que mica en mica entrin vents de component marítim i per tant més humit. La conseqüència hauria de ser un increment de la nuvolositat i segons algunes actualitzacions l'inici de les precipitacions que al llarg del dilluns podrien afectar les nostres contrades.

    Lògicament, afinar i assegurar a tants dies vista, no té ni sentit ni és lògic, tot i que no fa mal a ningú somiar.

    S'haurà d'esperar encara un parell de dies per començar a veure si la "tendència" es va confirmant i per fi podem viure uns dies sota la pluja.

    De moment, a gaudir del sol, de les temperatures suaus al centre del dia i a esperar la inestabilització de l'atmosfera.

    Moltíssima salut i molt bon seguiment a tothom

    Eneko, Sarai i Joan