Tot i tenir una matinada horrible amb una xafogor elevadíssima, avui ja s'ha notat un canvi. Temperatures més frenades tot i que amb més humitat i més xafogor.
De cara a aquesta tarda espero alguns ruixats cap a la zona del Ripollès, nord d'Osona, Garrotxa, Lluçanes aproximadament. No tenim les millors condicions de fred en alçada però si que hi ha humitat en aquella zona que cap a mitja tarda pot desencadenar algun ruixat convectiu, a més hi haurà bons índex d'inestabilitat.
Cap a la nit espero algun ruixat cap a la costa central. La situació no és gens bona per al desencadenament de tempestes, però uns elevats índex d'inestabilitat, sobresaturació d'humitat fins als 1600 metres (850hpa) i un descens de la temperatura a 1600 metres des dels 27 graus d'ahir fins els 14 graus de la propera mitjanit en conjunció amb el mar calent de la onada de calor d'aquests dies, podrien desencadenar el creixement de nuvolades, l'anomenada convecció a capes baixes i la conseqüent aparició d'algun ruixat. En principi hauria de ser molt poca cosa però avegades aquestes situacions solen ser una mica sorpresives.
A continuació veurem el mapa vertical d'humitats en un punt de la costa central per a que veieu el comportament de la humitat als diferents nivells.
hum.png
Es veu clarament el que he comentat anteriorment de la sobresaturació d'humitat fins els 1600 metres