Posts de SISCO BELIANES

    Que guapos els paisatges de neu, qui pogués estar allà ara mateix.

    Aquí a Belianes des de les 8 del matí que no plou, no crec que avui ho torni a fer ja. Com ja he dit en l'anterior comentari hem recollit 16 litres, ara ja fa estona que va bufant mestral, no gaire fort de moment i la temperatura anat a la baixa, la mínima s'està donant ara mateix amb 11ºC, el cel continua tapat.

    Bon seguiment.

    Bon dia.

    Nit plujosa, fins ara portem recollits 16 litres, ara tenim el cel tapat i s'escapa alguna gota, tenim 13ºC de temperatura, la pressió baixa, 995 hPa, fa una estona havia començat a bufar una mica de llevant i ara ja bufa mestral, de moment fluix.

    A vegades les coses més senzilles es compliquen de mala manera, parlo per experiència, jo sóc mecànic (ja sé que poca cosa té a veure amb la informàtica) però també em trobo algunes vegades amb coses així.
    Gràcies per l'esforç que feu per mantenir aquest forum operatiu i perquè sigui millor cada dia.

    Bon seguiment.

    Més val quedar-nos dues hores ( pot ser serà menys)sense fòrum que còrrer el perill de quedar-nos mooooolt de temps sense ell. Hagués estat molt millor la setmana passada però això no és pot preveure ;) , i quan surten possibles problemes millor tallar-los d'arrel.Pot ser serà difícil no tenir enrenou a aquella hora en algun punt de Catalunya...però espero que sigueu conscients i ens sapigueu disculpar.

    Ja n'hi haurà algun de punt de Catalunya sense enrenou, per això no patiu, i per descomptat que esteu disculpats, s'ha de fer el que toca i quan toca.

    Bon seguiment.

    Bon dia.

    De moment tot continua igual, dia calcat al d'ahir, 11°C de temperatura actual (9°C de mínima), 1022 hPa de pressió i vent completament en calma.

    Com comenta Elpito quina sort tenen al nord-est dels Estats Units, això es torna a semblar massa a l'escenari que teníem l'any passat, espero que canviï i que no es vagi repetint tot l'hivern, tornaria a ser desesperant.

    Bon seguiment.

    Bona tarda.

    Torna apretar la caloreta, gairebé 23ºC ara mateix amb cel seré i boirina, 1022 hpa de pressió i vent en calma.

    Finalment per aquí tancarem el mes d'octubre amb només 13 litres, per ser normalment el mes més plujós de l'any a la nostra zona, déu n'hi do. Bé, el que compta ara és el que ens pugui portar el novembre, això altre ara ja és passat, esperem que el mes que començarem demà sigui molt millor tant amb l'aspecte de precipitacions com de temperatures (més baixes es clar).

    Bon seguiment.

    Bon dia.

    Avui tenim el cel mig emboirat amb una temperatura suau un dia més, 13ºC ara mateix, una pressió de 1020 hPa i vent en calma, l'humitat és força alta i la visibilitat molt dolenta.

    A veure a on s'acabarà situant la baixa, segons on es posi aquí només tindrem baixada de temperatures i vent, espero que no sigui aquest el cas i que tant de bo puguem tindre pluges generals i generoses.

    Bon seguiment.

    Bona nit.

    Avui hem tingut un dia lletjot, mig ennuvolat per núvols baixos amb una temperatura màxima de 21°C, ara tenim 14°C i bufa una marinada fresqueta.

    Ja que avui el tema va de plomalls de les canyes jo també i diré la meva. Des de ben petit que vaig sentir dir (i encara ho sento dir cada tardor) que l'any que florien les canyes, o sigui, que treien plomall (independenment de la llargada), que l'hivern seria fred i segurament amb neu, és una d'aquelles coses que et queden gravades i que any rere any he anat observant, doncs bé, no recordo ni un sol any que les canyes no fessin un bon plomall i a fe de déu que ni cada hivern ha sigut fred i ni molt menys cada hivern ha nevat. Conclusió després de molts anys d'observar les canyes, no hi ha cap relació entre els plomalls de les canyes i l'hivern que puguem tenir.

    Això és el que jo penso basat amb el que he anat veient durant molts anys, que ningú es senti molest per aquesta opinió, i si algú pensa el contrari no passa res, ho respecto i a veure que passa aquest hivern, tant de bo, amb plomalls o sense, sigui molt fred i amb força neu.

    Bon seguiment.

    Bona nit.

    Novament un dia d'estiu per aquí amb una màxima que ha fregat els 26°C, ara mateix tenim 16°C amb una marinadeta fresqueta.

    Avui hem anat d'excursió al Pirineu d'Osca, concretament a la Vall d'Estós i estanys de Batisielles, amb l'idea de veure ambient de tardor a l'alta muntanya, els colors i els paisatges espectaculars, hem disfrutat de valent, ara bé, la temperatura de ple estiu, ens hem mogut bona part de l'excursió entre els 1800 i els 2200 m. i tota l'estona de maniga curta i patint calor i això que moltes estones anàvem per l'ombra. A veure si s'acaben aviat aaquestes temperatures i comencem a tenir tardor de veritat que això no és bo per ningú.

    Bon seguiment.

    Bona nit.

    Avui el termòmetre s'ha tornat a enfilar de valent, 25°C de màxima, ara tenim 15°C, no hi ha manera de treure'ns aquestes temperatures altes del damunt i tot sembla indicar que després d'una baixadeta transitòria, a finals de la setmana vinent altra vegada amunt, hi ha bastantes possibilitats de menjar-nos les castanyes i els panellets de maniga curta amb ambient d'estiu, més endavant encara es una incògnita, ja veurem, peró cap cosa massa engrescadora no es veu per enlloc.

    Bon seguiment

    Veig que hi ha una llenega, aquesta si que es bona, els altres si com veig a la darrera foto, al tallar-n'he un tros o en làmines la carn del cep canvia de color i agafa una tonalitat blavosa (ho fa rapidament) és que és dolent, no ha de canviar de color i la carn del bolet, del cep en aquest cas, ha de continuar totalment blanca. Jo crec que no són bons.

    Salut i bon seguiment.