Posts de SISCO BELIANES

    Bona tarda.

    Per aquí tenim el cel mig ennuvolat amb força ullades d'un sol bastant esmorteït, 17ºC de temperatura (18ºC de màxima) 1014 hPa de pressió i vent practicament en calma.
    Veig que el radar està bastant animat però per aquí ens mantenim al marge de qualsevol ruixat i la veritat és que mirant el cel sembla que així continuarem, per ara no té pas cap aspecte de puguem tenir cap mena de precipitació.

    Bon seguiment.

    Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 18,4º i 72% d'humitat. Màxima 19,6º. Continua la suavitat tèrmica. Demà notarem una mica més de fresca, però tan sols una mica. Serà dimecres quan tot s'anirà normalitzant.

    I mira què en son de macos els models, amb aquesta baixa de gairebé 985 hPa entrant per Portugal, creuant l'estret i després dirigint-se cap a nosaltres. El Centre Europeu encara va més fort que el GFS. Esperem les properes actualitzacions. Si es manté, València, Balears i Catalunya quedarien ben regadetes, o massa en punts de la costa i pre-litoral...ja veurem, que aquestes baixes, deslligades del corrent general, poden agafar moviments que fins poques hores abans ni tan sols s'intueixen. Això si, sembla potent, amb força aire fred a capes superiors i es trobarà amb un mar més càlid del que pertoca per les dates.

    Per últim dir que demà a les 7 de la tarda al Fòrum Maria Mercè Marçal d'Ivars d'Urgell faig una xerrada sobre com ens afecten els canvis de temps físicament i anímicament. Segurament que tots estarem una mica esverats amb tants canvis a la vista...

    Bon seguiment!

    Llàstima que la xerrada a Ivars d'Urgell sigui en un horari tant intempestiu, n'hi ha que a aquesta hora encara treballem, em sap greu perquè és al costat de casa i m'hauria agradat d'assistir-hi, una altra vegada serà.

    Bon seguiment.

    Bona tarda.

    Continuem amb el cel mig ennuvolat i una temperatura força alta, 21ºC ara mateix que de moment és la màxima, semblava que ahir tenia que ser el dia que les temperatures toquéssin sostre i que avui ja serien més baixes, doncs res de res, aquí s'està donant la temperatura més alta dels darres dies, esperem que poc a poc l'ambient es vagi fent una mica fresc i que tant de bo arribin aquestes pluges que s'entreveuen per d'aquí uns dies.

    En quant al tema de les preferències del temps que vol cadascú doncs, com diu en Gracienc, tampoc cal crear cap debat, em sembla que casi tots sabem les preferències de la majoria de companys d'aquest forum, i també sabem que la majoria van en la mateixa direcció, i si hi ha algú que l'hi agrada una altra cosa, doncs, es respecta i ja està.

    Bon seguiment.

    Bon dia.

    Sembla que enlloc d'anar cap a l'hivern anéssim cap a l'estiu, temperatures escandalosament altes, de cada dia més, ara mateix tenim 15°C (mínima de 14°C), 1013 hPa de pressió i vent practicament en calma, el cel ennuvolat amb aquest color característic quan hi ha polsim provinent del Sahara, el sol de tant en tant vol clarejar una mica.

    Bon seguiment.

    L'hivern passat es vran batre tots els rècolds de "calor". En què et bases en que aquest podria ser pitjor?

    Es veritat que l'any passat en quan a temperatures va ser un hivern molt suau, càlid si volem, amb molt poques glaçades a llocs on són força habituals, però va ser un hivern amb cert dinamisme amb el pas de diversos fronts, alguns més actius, altres no tant, però al cap i a la fi no teníem l'ensopiment que ens podria haver produit un anticicló inamovible o amb poques oscil·lacions com crec recordar que van ser alguns hiverns de finals dels 80 o inicis dels 90, sense practicament ni precipitacions ni fred.
    Quan he dit que podria ser pitjor ha sigut al recordar aquests hiverns, evidentment no voldria pas un hivern com l'any passat però encara molt menys com aquests altres.
    Esperem que enguany la cosa vagi en la direcció que ens interessa a tots i puguem gaudir del fred i de la neu, que jo crec que després de 5 anys ja ens comença a tocar (l'últim hivern bo, al menys a la nostra zona, va ser el de 2009-2010).

    Bon seguiment.

    No puede ser el invierno peor que el del 2013/2014... el del 2014/2015 tiene que ser diferente, el verano 2004 no fue como el del 2003.

    Es veritat que no hi ha dos anys iguals, esperem que que aquest any sigui millor, es el que volem tots, però això de que no potser pitjor que l'any passat no es cert, ja ho crec que podria ser pitjor, però bé, val més que no cridem al mal temps i com he dit, esperem que sigui molt millor.

    Bon seguiment.

    Bona tarda.

    Un dia més de cel seré i temperatura molt suau per no dir alta, 18ºC de màxima, ara tenim 12ºC i 1017 hPa de pressió.
    Tornem a tindre temperatures més propies de primers d'octubre que no pas de finals de novembre, això per no parlar de precipitacions, esperem aquest mesos a priori dels més plujosos de l'any i ben poca cosa ha fet, ja veurem quan ho farà, en fi sembla que la nova temporada de tardor-hivern l'hem tornat a començar (i continua) amb bon peu.

    Bon seguiment.

    Conec en Francesc Mauri i en Dani Ramírez des de 1986. Us puc assegurar que tant un com l'altre no fan en absolut cap cas de possibles pressions.

    A mi són els dos meteoròlegs que m'agraden més de TV3, millor que sigui així com dius tu, és el que hauria de ser i no ho poso en dubte, però la sensació que em va donar a mi va ser el que ja he explicat, en tot cas només és una percepció personal que no vol dir que tingui que ser certa i segurament no ho és.

    Bon seguiment.

    Així que Sisco, els hi canviaries el clima sense pensar-t'ho eh?? Mira, et poso un acudit que ami sempre m'ha fet molta gracia.... no sé si seria així per tu o per mi....però mai se sap.... :silly:

    Diario de un Argentino en Toronto.

    Molt bo aquest acudit, de tant en tant el busco al You Tube i si, també em fa molta gràcia, em faig un fart de riure. Però continuo pensant que els hi canviaria el clima, si al menys aquí tinguèssim una mica més de tot encara que no fos al nivell d'allà potser ja ho tindria bé, per mira, soportar el que tenim aquí de cada dia ho porto pitjor, res, ho canviaria ràpid i estic segur que no em passaria com a l'argentí de Toronto.

    Bon seguiment.