Bon dia.
Avui tenim el cel enterenyinat per núvols alts i mitjos, una temperatura de 3,8°C (mínima de 1,6°C), una pressió de 1016 hPa i el vent practicament en calma.
Bon seguiment.
Bon dia.
Avui tenim el cel enterenyinat per núvols alts i mitjos, una temperatura de 3,8°C (mínima de 1,6°C), una pressió de 1016 hPa i el vent practicament en calma.
Bon seguiment.
Bona nit.
Per aquí al pla de Lleida tenim el cel completament ras amb una temperatura de 4,8°C (màxima de 10,2°C), una pressió de 1018 hPa i bufa vent de llevant moderat.
Bon matí , ara mateix a horta 8,2ºC :whistle:
segons el Gefesito demà tindrem casi tota catalunya plovent.
es cumplira?
Segons el mapa que has penjat (i practicament tots els models van en aquesta direcció) queda tota la provincia de Lleida fora de les precipitacions, Lleida sempre som el casi o el res, però si, normalment la majoria de gent quan plou a Tarragona, Girona i Barcelona ja consideren que plou a tot Catalunya. Segurament si plou aquest cap de setmana a tota la meitat est direm que aquests pluges han sigut molt beneficioses pel país, encara que hi hagi llocs que no hi caigui ni una gota.
Aquí ja fa molt temps (anys) que no tenim un bon temporal de pluges i de moment així continuarem fins ves a saber quan. I si, m'alegro de que zones que han patit una forta manca de precipitacions durant molt temps (sobre tot País Valencià i Murcia) que aquesta tardor i aquest hivern hagin tingut i tinguin bons temporals de pluja o de neu. Ara, estic força deçabut de com ens tracta la natura a nosaltres i de veure que canvi rere canvi ens anem quedant sempre al marge.
Els que tingueu alguna cosa per seguir, bon seguiment, els altres continuarem esperant.
Bon dia.
Per aquí tenim el cel mig enterenyinat, una temperatura de 5,3°C (mínima de 4,1°C), una pressió de 1017 hPa i bufa vent de llevant moderat.
Mirant el radar ens ha passat una taca de precipitació pel damunt però us ben asseguro que aquí no ha caigut ni una gota, deuen ser virgues que no arriben al terra.
Bon seguiment.
Bona nit.
Aquí la temperatura continua estancada al voltant de 4,5°C, dècima amunt dècima avall, amb el cel ras i vent de llevant moderat. No crec que baixi gaire més aquesta nit, o sigui que tancarem aquest episodi d'entrada freda, entre la polar primer i la continental després, amb tant sols un parell de dies de glaçada, molt poca cosa pel soroll que s'ha fet, repeteixo, això aquí, a altres zones si que ha sigut i està sent una situació excepcional, profitosa i per gaudir. Alguna vegada potser ens tocarà a nosaltres.
Bon seguiment.
Bona nit.
Per aquí també puja la temperatura, en un parell d'hores ens ha pujat casi 3°C, des de que ha començat a bufar llevant una mica més fort, ara mateix tenim 4,8°C (màxima de 5,6°C), la pressió al voltant dels 1018 hPa.
De fet aquí poc ens preocupa que pugi o baixi la temperatura, tampoc esperem cap mena de preciptació, ni en forma d'aigua ni de neu, per lo tant 2 o 3 graus amunt o avall no importen gaire.
Bon seguiment.
Bon dia.
Avui tenim el cel enterenyinat per núvols alts i una temperatura de -4,0°C que de moment també és la mínima, una pressió de 1019 hPa i el vent en calma.
Efectivament, ho haurem de deixar amb entrada freda, no crec que es pugui parlar d'onada d'aire fred, al menys a bona part de Catalunya.
Bon seguiment.
Bona nit.
Cel ben estrellat i una temperatura de -3,4°C ara mateix (2,8°C de màxima i -8°C de mínima), una pressió de 1021 hPa i bufa una mica de mestral, bufa fluix però si no encalma no baixarà tant aquesta nit com la passada, de totes maneres ja ho veurem demà al matí com ha anat.
Bon seguiment.
Desde el movil carrega millor que desde el PC. Pero ara mateix carrega bastant be en els 2 casos.
A mi també em carrega perfecte, tant del mòbil com de l'ordinador.
Bon dia.
Cel completament seré, vent en calma i una temperatura de -7,8ºC, 1017 hPa de pressió.
Déu n'hi do la quantitat de missatges que he trobat des d'ahir al vespre, 97 missatges per llegir, me'ls miraré per sobre perquè no tinc temps de llegir-los. Des d'aquí us dono les gràcies a tots.
Bon seguiment.
Bona tarda.
Aquí el vent ha començat a anar bastant de baixa, a veure si aconseguim que aquesta nit encalmi del tot, ara bufa tramuntana fluixa i la temperatura és de 6,2ºC, fa una estona hem fet la màxima amb 6,7ºC, la pressió al voltant dels 1014 hPa.
Bon seguiment.
Puede ser que todo se vaya a Valencia, pero recuerdo un día, la famosa predicción del Tomas Molina... Los modelos nos marcaban temporal en Catalunya de nieve... Barcelona preparada, con sal, quitanieves... todo apunto... Sorpresa, a las 12 del mediodía salio el Sol en Catalunya... yo no me lo podía creer... La cara del Tomas en el tiempo del mediodía era un poema... la borrasca había dado un giro en el ultimo momento y todo se fue para Valencia... No pierdo la esperanza... y aunque no pase nada, la próxima vez tampoco la perderé...
Això ha passat unes quantes vegades, anunciar precipitacions practicament generalitzacdes a tot Catalunya, ja siguin de neu o de pluja, i anar tot cap al país Valencià i aquí no veure ni una gota i en prou feines algun núvol. Però al revés no sé si ha passat mai, jo no en tinc record, per lo tant si diuen que només País Valencià i Balears no patiu que segur que serà així.
Si algú té coneixement d'alguna situació en la que ha això a succeït estaria força agraït que ho digués, més que res per saber que alguna vegada també podria passar.
Bon seguiment.
Bon dia,
Cel completament despejat, una temperatura actual de 1,7ºC que de moment també és la mínima, una pressió de 1012 hPa i bufa vent moderat del nord-est.
Aquí és poc habitual veure bufar un gregal tant marcat, la vall de l'ebre normalment ens canalitza el vent i sempre sembla que bufi mestral encara que tingui l'origen més cap al nord, algunes vegades, no massa, si que també bufa una tramuntana marcada però un gregal com avui poques vegades ho he vist aquí.
Bon seguiment.
Bona nit.
Per aquí encara amb una temperatura força alta, 5,7°C ara mateix (màxima de 14,6°C), una pressió de 1011 hPa i bufa una mica de mestral, poca cosa de moment.
A veure que ens depara aquesta situació que tot just estem encetan, de fred segur i potser alguna cosa mės, això ja molt mės difícil.
Bon seguiment.
Bona tarda.
Dia radiant amb un cel completament seré i una temperatura de 14,2ºC, una pressió de 1010 hPa i bufa vent de mestral fluix.
Bon seguiment.
Bon dia.
Un altre dia amb el cel completament seré, la temperatura tampoc ha baixa gaire, ni tant sols ha glaçat, 0,9ºC de mínima, 1,2ºC ara mateix, una pressió de 1014 hPa i vent practicament en calma.
Bon seguiment.
Salardu
20170115_154931.jpg
Quina nevada!!! I quina enveja, els uns tant i els altres tant poc, i el que queda encara, igual us en cau més de la que ha caigut fins ara. Disfruta-ho força Carles, per tu i pels que no ho podem fer.
Bon seguiment.
Bona tarda.
Per aquí hem tingut un migdia primaveral i no exagero, hem arribat a 12,4ºC de màxima amb sol i el vent en calma, la gent només comentava el bo que feia enlloc del fred que en teoria havia de fer, en fi, un bon dia per sortir a fer qualsevol activitat al aire lliure.
Ara la temperatura va baixant però tampoc amb massa alegria, 6,8ºC ara mateix, 1018 hPa de pressió i continua el vent totalment en calma.
Bon seguiment.
Bon dia.
Aquí un altre dia sense res desacable, tenim el cel completament seré, una temperatura de 3,1ºC (mínima de -0,6ºC) i una pressió de 1020 hPa, bufa un lleuger ventet de mestral, molt poca cosa de moment.
Bon seguiment.
i l'absència de precipitacions de manera més o menys generals a Catalunya també es bastant segura, de fet en cap sortida de cap model ens en han posat mai de precipitacions, exceptuan el Pirineu, es clar, i amb una mica de sort algun fenòmen molt puntual i aïllat en alguna part molt reduïda del territori. Per lo tant si algú es decepciona perquè no ens neva és que s'ha il·lusionat sense cap fonament.
Bon seguiment.
Si, tienes razón!!, pero: por lo que he leído por aquí a veces, lo que es el tema de las precipitaciones, ¿no es más fiable o mejor los modelos mesoescalares mirarlos en el último momento?...
Buen seguimiento
Si evidentment, el tema precipitacions sempre és molt més complexe i difícil de pronosticar i s'ha d'esperar a un plaç molt més curt i mirar mesoescalars per afinar-ho, però una cosa es mirar intensitat i distribució de precipitacions quan hi ha una situació favorable a que es produexin i una altra cosa és quan les probabilitats de que tinguem precipitacions siguin practicament inexistens com és el cas actual.
Salut i bon seguiment.