Posts de SISCO BELIANES

    Bon dia.

    Dia esplèndid de moment, cel completament seré, vent en calma i -1ºC de temperatura (mínima -1,5ºC).

    A veure com es manifestarà aquest canvi, a hores d'ara sembla que no hagi de passar res, calma total, al menys fins a migdia.

    Segons el Francesc Mauri a Catalunya Ràdio practicament res de precipitacions, ha dit que es pot escapar alguna volva per sobre dels 400 m. o alguna gota per sota a partir de migdia, espero que no tingui raó i que les precipitacions siguin una mica més generoses, tot i que ja sabem que no s'espera gran cosa.

    Bona nit.

    Temperatura actual 2ºC, cel seré i encara bufa una mica de vent, poca cosa.

    A veure que ens espera demà, jo no penso capficar-me amb la cota de neu ni mirar cap model a partir d'ara, massa disbauxa, des dels 100-200 m. fins al 700-800 m., a qui fer cas? Impossible saber-ho, quan comenci a precipitar (si és que precipita) ja ho veurem, tampoc val la pena fer la comparació amb situcions passades, cada situació és diferent, hem vist nevar amb situacions desfavorables i ploure quan ens semblava que la neu era segura, per lo tant a esperar a veure que passa, satèlit, radar i mirar per la finestra, així té més emoció.

    Bona tarda.

    Bona tarda per dir alguna cosa, perquè de bona no ho és gens, fot una ventada de cal déu, d'aquests 8 o 10 darres dies (n'hem tingut bastants de vent), és el que dia que bufa més fort, maleït mestral, com li arriba agradar casa nostra. La temperatura suau, 10ºC i el cel completament seré, es veuen nuvolades cap al nord-est i cap l'est.

    Nuvolositat trencant-se i el mestral que es va enfortint, la temperatura remonta, 6ºC ara mateix.

    Amb situacions del nord-oest i perturbacions que el seu centre passa pel nord del pirineus poca precipitació tindrem, si no hi ha cap sorpresa d'última hora en la trajectòria o situació de la baixa no cal que ens fem gaires il·lusions.

    Bon dia.

    El dia es lleva amb cel mig ennuvolat i 3ºC de temperatura, vent fluix de mestral.

    Desenganyemos, no hi ha una situació per veure una nevada amb cara i ulls, potser tindrem el fred necessari (per cota 0 no ho crec) però no la precipitació, estem igual que sempre, no coincideixen les dos coses, i jo la veritat, si només es per veure quatre volves, que només les veiem els que n'estem pendents i encara a contrallum, no m'il·lusiona gens, tant de bo poguessim gaudir d'una bona nevada però ara per ara no es veu per enlloc.

    Bon dia.

    Per aquí encara s'ha portat bé, en tot l'episodi ens ha deixat 29 l/m2, la pressió va arribar a 977 hPa. a mitja tarda d'ahir. Ara tenim el cel ennuvolat, aclarint-se per ponent, vent de mestral entre moderat i fort, 5ºC de temperatura (també és la mínima), la pressió puja rapidament, ara tenim 992 hPa.


    Ximenis, deus disfrutar com un nen petit, al final has anat a dormir o no?

    A mi també em seria imposible d'anar a dormir, de fet ja n'he passat unes quantes de nits senceres sense dormir veient com neva, tant de bo en pugui tornar a passar alguna ben aviat.

    Disfruta-ho pels que no ho podem fer, i gràcies per penjar les fotos, alegren la vista.

    Bona nit.

    Jo també me'n volia anar a dormir però ara fa una estona que torna a ploure, sembla que per aquí a ponent es reactiven les precipitacions, la temperatura clavada en els 6ºC des de fa hores. Faré una estona més de seguiment a veure com evoluciona la situació.
    Cap a la costa central veig que també entra una linea de precipitació, sembla que podria portar alguna tempesta amagada.

    Bones, continua plovent amb moderada intensitat, fins ara portem 24 l/m2, la temperatura anat baixant bastant, ara tenim 6ºC, la pressió ha començat a pujar una mica de 977 a 979 hPa.

    Sembla que la pluja al menys per aquí s'acabarà aviat, però estic content, no confiava que plogués tant, hi havia models que només ens donaven al voltant de 5 litres.

    Bona trda.Ja s,han actualitzat els mesoescalars WRF i el de menys resolució de 36kms,mostra a 66/72 hores la bossa de -30C a sobre de Catalunya a 500 Hpa i apropant-se la -32/-36 per el Cantàbric i la 0/-2C a la part oest de Catalunya a 850 Hpa,de precipitacions ja veurem,a les mateixes hores no ens possa,pero al temps d,aquest matí i migdia si sortia el simbol de neu al pirineu i pluja a la costa gironina.Demà ho veurem millor,ara,a disfrutar del que doni de si aquesta perturbació excepcional ,barometricament parlant(de moment).


    66zt500-1.gif

    72zt850_2013-01-19.gif

    72plu_2013-01-19.gif


    Sempre estem igual, no coincideixen mai fred i precipitació, sense precipitacions és com no tenir res, necessitem les dos coses juntes.

    Per aquí anem fent, amb 3,5mm i plovent feblement. Temperatura de 13ºC estancats. La veritat és que espero recollir poca pluja més.
    La cota de neu ara ja deu començar a baixar, estigueu atents els privilegiats del pirineu!

    No m'agraden els pronòstics a llarg termini, sembla que tots coincideixen en la desparaició del congelador europeu a causa de les .... borrasques de Terranova i atlàntiques, vaja que sembla que començarem el febrer igual que vam començar el gener :angry:


    Per al que ens ha servit darrerament el congelador europeu es igual si el tenim com si no el tenim, també n'hem quedat al marge, al menys avui tenim pluja, de la neu potser ens en podem començar a despedir, no ens vol visitar de cap manera.