Posts de SISCO BELIANES

    Bon dia.

    Cel amb núvols i clarianes i una temperatura de 22ºC (mínma 20ºC).

    Molt poca cosa per aquí, 2 l/m2 en un parell de ruixadets, un a les 4 de la matinada i l'altre al voltant de les 7, no tenim sort, les tempestes importants ens han tornat a esquivar :( , des de que va començar aquest periode d'inestabilitat hi molts llocs d'aquí del pla de lleida (ja no parlo d'altres indrets) que han recollit quantitats notables de precipitació, en canvi aquí cada vegada hem quedat practicament al marge, esperarem una altra ocasió, potser llavors serà a l'inrevés.

    Enhorabona a tots els que heu pogut gaudir aquesta nit, ja us tocava ;) .

    Bona nit.

    Ara és l'hora del dia en que s'està més bé, tenim una temperatura de 23ºC i bufa una marinadeta que és una delicia, ideal per estar-se a la fresca :silly: .
    A veure si durant la nit es forma alguna tempesta i ens desperten els trons i els llamps, seria una sorpresa força agradable :) , sorpresa entre cometes perquè la possibilitat existeix.

    Bona nit i bon seguiment i sort amb les tempestes.

    La temperatura no baixa ni a tiros (33ºC), la marinada no bufa, ni un trist núvol a la vista, el que podia haber estat una tarda de somni, s'ha convertit en una tarda de les més pesades :sick: , avui és dels dies que ho estic passant pitjor per la calor, si la nit continua amb la mateixa tònica serà difici de dormir, només de pensar-hi ja tremolo :S .
    A veure si demà hi ha més sort :dry: , esperem que si.

    Bona tarda.

    Un dia més de calor, 33ºC ara mateix i ni un núvol a la vista :S , bé, algun cumulet despistat cap al sud-est i res més, de moment pel que fa a les tempestes fora del Pirineu el més calent és a l'aigüera :unsure: , veurem que acabarà passant, de bona pinta per que faci res aquesta tarda no en té, entrada la nit ja ho veurem :dry: .

    Bon dia.

    Avui ja de bon matí tenim el cel amb força nuvolositat, fins i tot s'han escapat quatre gotes mal comptades, la temperatura alta, 23ºC ara mateix (21ºC de mínima) i la pressió 1020 hPa.

    A veure si hi ha sort amb les tempestes i tenim una tarda entretinguda, que ens afectin a tots ho veig difícil però en principi crec que no cal descartar que es puguin presentar en qualsevol zona, tot i que hi ha comarques en que la probabilitat és molt més baixa.

    Bona nit.

    La temperatura encara no baixa de 24ºC i el cel el tenim ennuvolat, la pressio 1020 hPa, ara fa una estona s'escapaven quatre gotes que l'únic que fan es aumentar la xafogor, aquesta nit les pasarem canutes :sick: , costarà de dormir.
    A veure si demà tenim sort i ens afecta alguna tempesta o ruixat que refresqui una mica l'ambient.

    Bona nit i bon seguiment.

    Bona tarda.

    Déu n'hi do avui com apreta la calor, hem arribat a fregar els 35ºC, ara ha baixat a 33ºC perquè ha començat a bufar la marinada, tot i que es nota molt reescalfada.
    A primera hora de la tarda alguns cúmuls s'han començat a desenvolupar amb força i em pensava que encara tindríem una mica de sarau però a hores d'ara la cosa anat a menys i està bastant descafeinada, haurem d'esperar a demà a veure si tenim sort i arrepleguem alguna tempesta guapa.

    Bon dia.

    Avui nit molt més càlida que ahir, no hem baixat dels 20ºC, ara ja tenim 22ºC, serà un dia pesat. El cel el tenim seré però cap a l'horitzó (entre l'oest i el nord) s'insinuen alguns altocumulus castellanus, el vent en calma i la pressió estable en els 1018 hPa.

    A veure si avui les tempestes guanyen una mica més de terreny que no pas ahir que no van sortir del Pirineu, tot i que sembla ser que no serà fins demà quan realment poden guanyar extensió i intensitat.

    Bona tarda.

    La calor es deixa sentir un dia més, 32ºC tenim ara mateix i el cel ben ras, ni cap al Pirineu es veuen nuvolades importants, al menys des d'aquí, només alguns cúmuls per fer bonic cap a l'est i poca cosa més, potser avui es pendran un respir les tempestes, encara que això està per veure, potser només es retrasen una mica.

    Bona nit.

    Finalment durant el ruixat d'aquesta tarda-vespre han caigut 9 litres, no acabem de tenir sort amb la precipitació, no ens vol afectar de manera tant generosa com a altres llocs, però no hi podem fer res, un dia o altre canviarà la tendència que darrerament sempre afecta els mateixos llocs. Però pel que fa a fenòmens meteorològics (nuvolades, llampegades, trons) no ens podem queixar, aquests darrers dies han sigut espectaculars, i els propers en principi tenen bona pinta per continuar amb la festa, veurem que acaba fent aquesta propera setmana.

    Es d'agraïr la refrescada d'aquest vespre, ara tenim 18ºC, tenint en compte que aquesta tarda hem tingut una màxima de 33ºC no està malament.

    Us deixo una foto de quan arribava la nuvolada que ha fet el meu fill petit amb el mòbil, no és de massa qualitat però no en tinc cap més.


    DSC05591.jpg

    Acabo d'arribar del Pirineu on hem anat a fer el cim de Castanesa, per cert la vall de Castanesa des d'on hem sortit és on lloc preciós i les vistes des del cim espectaculars, si a tot això hi afegim l'espectacle del cel ha sigut un dia increïble, hem tingut de tot, des d'un dia radiant fins a vora migdia, a nuvolades impressionants, tempesta amb llamps i trons, aigua i calamarsa, en fi un dia complert.

    Ara baixant aigua a dojo fins a Benavarre, i a partir d'aquí uns celatges gaupissims, al arribar a Belianes em trobo que s'està acostant un arcus impresionant, a veure si ens toca alguna cosa, però el seu aspecte realment fa por.

    Bona nit.

    Dia molt calorós per aquí al pla de Lleida, a Belianes hem fregat els 35ºC, com de costum les tempestes no ens volen visitar, algunes nuvolades, alguns llamp i trons i poca cosa més, tant sols han caigut quatre gotes, o potser només han sigut tres, es igual, res de res, ara que si a les tempestes no els hi agrada la zona no podem dir el mateix de la calor.

    Ara mateix es veu llampegar sense parar cap l'oest i nord-oest, encara que no ens afecti cap tempesta l'espectacle val la pena.

    Per cert, agradable sorpresa veure les fotos del Jaume Alegre des de Belianes.

    Bon dia.

    Repetició de la jugada, cel seré amb alguns altocúmuls poc importants, bufa una lleugera marinada, la temperatura actual és de 21ºC (19ºC de mínima) i la pressió 1013 hPa.

    Per aquí aquests dies d'inestabilitat a les tardes amb fomació de nombroses i espectaculars tempestes han passat sense pena ni glòria, hem quedat al marge, ara només desitjo que aquests propers dies de calor que s'acosten passin com més aviat millor.

    Bon dia.

    Cel mig ennuvolat i temperatura alta, no ha baixat dels 20ºC, ara tenim 21ºC, 1013 hPa de pressió i vent en calma.

    Finalment ahir vam recollir 2 l/m2, misèria i companyia, tota l'estona ens vam quedar al límit de la precipitació, a molts llocs a tocar nostre van recollir quantitats destacables, aquesta vegada ens va esquivar :( .
    Avui les posibilitats de que les tempestes surtin del Pirineu són molt més baixes, ara ja només ens toca esperar la calorada que ens ve a sobre els propers dies :S , espero que no duri massa.