Posts de SISCO BELIANES

    Bon dia.

    Després d'un cap de setmana esplèndid al Pirineu (Mont Perdut) ja tornem a ser aquí. Avui tenim el cel seré amb alguns altocúmuls, la temperatura actual 21ºC (la mínima 20ºC), bufa una lleugera marinadeta, molt poca cosa i la pressió la tenim en els 1015 hPa.

    Us deixo un parell de fotos de la zona del Mont perdut, un lloc preciós, vaja, com tot el Pirineu sense excepció.

    Aquesta del matí a primera hora quan feia una estona que havíem començat a caminar.

    MontPerdut40.JPG

    Aquesta de la tornada amb una llum totalment diferent, això és la cara sud ja veieu que no queda massa neu.

    MontPerdut121.JPG

    I aquesta de la flor de neu que costa molt de veure i dissabte en vam veure moltes.

    MontPerdut47.JPG

    Bona tarda.

    S'enfila més que ahir la temperatura, ja tenim 27ºC i bufa una mica de mestral que s'agraeix ja que no és reescalfat com a Vilafranca, el cel ben ras i la pressió estable en els 1021 hPa.

    Bé, jo em despedeixo fins diumenge al vespre o dilluns al matí, marxem a fer el Mont Perdut amb la familia i uns quants companys del centre excursionista, sembla que aquest cap de setmana hi haurà unes condicions òptimes per fer muntanya, així ho espero, ja us en faré cinc cèntims a la tornada.

    Bon cap de setmana i bon seguiment.

    Bona nit.

    Per aquí el dia ha passat sense pena ni glòria, lo millor la baixada de temperatures, 27ºC de màxima i ara mateix tenim 20ºC, avui tornarem a dormir bé.

    Evidentment hi ha moltes més comarques on avui no ha fet res que no pas les que han tingut la sort de veure tempestes i ruixats bastant intensos, per variar han sigut les de sempre, avui les del nord-est, altres dies les del Pirineu i pre-Pirineu, i així sempre, la veritat es que quan les comarques afectades han de ser aquestes els pronòstics no fallen mai, quan parlem de la resta del país la cosa canvia i molt. Jo el que veig es que fora d'aquests àmbits les previsions meteorològiques no milloren i continuen fallant més que una escopeta de fira, espero que algun dia pugui dir el contrari, però ho veig difícil.

    Bona tarda.

    Cel completament despejat i 26ºC de temperatura, bufa una mica de mestral, ja no es nota res de la mini remullada d'aquesta nit, ara bé, es un luxe aquesta temperatura vist el que hem tingut aquest darrer mes.

    No cal enfadar-se per que hi hagi gent que veu les coses de diferent manera, cadascú té el seu punt de vista i les seves raons, a mi particularment no em molesta que algú es queixi si en els seus comentaris no falta al respecte a ningú ni estan fets de manera grollera, una altra cosa es que les queixes continuades puguin arribar a ser cansines, una mica de paciència perquè hi ha molts llocs on la meteorologia no és generosa i es pateix més vegades que no pas es disfruta.

    Bon dia.

    Fa una estona teníem el cel ben seré, ara s'ha tapat amb una banda de núvols baixos procedent de l'oest, la refrescada es nota i força, 17ºC ara mateix (mínima de 15ºC), bufa mestral entre fluix i moderat, la pressió 1014 hPa amb tendència clara a pujar.

    Finalment per aquí ben poca cosa ha fet, falten unes dècimes pels 2 litres, justet per apagar la pols unes hores, aquest any no tenim sort amb les tempestes, hi ha alguna cosa que fa que, o bé ens esquiven, o bé al arribar aquí es desfant a una velocitat sorprenent, amb la quantitat de situacions d'inestabilitat que hem tingut aquest estiu tant sols una ens ha afectat una mica de ple, però en fi, la meteo és així, haurem d'esperar a la propera vegada a veure si tenim més sort, al menys la refrescada ha arribat, amb això ja estic content.

    Bona nit.

    De moment per aquí cel estrellat, vent de mestral reforçant-se i temperatura agradable, 20ºC ara mateix. Es veu llampegar cap a l'horitzó, molt lluny encara.

    Ja fa hores que anem dient que ho tenim a les portes però el cert es que de moment només està afectant a l'Aragó i nord-oest de Catalunya (Pirineu i pre-Pirineu), possiblement per aquí només ens quedarem amb la refrescada, que amb el que hem tingut els darres dies no és poca cosa, a mi ja em va bé, si hi ha sort i de retruc ens toca alguna cosa més, molt millor.

    Me'n vaig a dormir, tant de bo tingués l'agradable sorpresa de que em despertés alguna tempesta.

    Bona nit i bon seguiment.

    Per aquí després d'una tarda força ennuvolada (ha provat de fer gotes dos o tres vegades), ara es comencen a obrir grans clarianes per l'oest i ja surt el nostre amic el sol (sembla que tampoc ell es vol perdre la festa).
    A veure com es presentarà la nit, sembla que moguda a la major part del país. Tot i que aquí a ponent en principi no ens donen gran cosa jo encara no perdo l'esperança d'arreplegar alguna tempesta, ja ho veurem. De moment la temperatura continua a ratlla, 24ºC ara mateix.

    Bona tarda.

    Una vegada solucionada l'averia a la línea telefonica ja em puc conectar sense problemes, ja era hora i això que han anat ràpid, ja es una bona veritat que sense internet no podem viure.

    Parlant de meteorologia, aquest migdia anat plovent, poca cosa, només per mullar el terra, ara torna a fer gotes, el que si que ha canviat és la temperatura, ara tenim 26ºC, i això si que és un luxe en comparació als darrers dies.
    Mirant els avisos del SMC les quatre comarques del pla de Lleida som les úniques que en quedem fora, ja ho veurem, potser no ens toqui res o potser estem de sort i veim alguna tempesta, no descarto res, en tot cas, com vaig dir ahir, jo ja estic força content amb la baixada de temperatures.

    A mi em passa una cosa semblant, tinc problemes amb la línea telefonica i de tant en tant em funciona internet i com ara em permet conectar-me, però la major part del temps estic sense conexió, fa ràbia que això passi un dia com avui, és el que té viure en un país amb infraestructures de fireta.

    Aprofito per dir que continuem amb el cel tapat, bastant carregat cap a l'oest i una temperatura de 26ºC, bufa una mica de mestral. A veure com anirà la loteria de les tempestes, al menys la refrescada sembla que tocaria a tothom.

    Bon dia.

    Avui es el dia que ha costat més de dormir, la mínima ha sigut de 23ºC, ara mateix tenim 24ºC amb el cel tapat, la pressió 1009 hPa amb tendència a baixar.
    A veure que ens depararà aquest canvi, ja fa dies que l'espero amb candeletes.

    Precisament avui tinc molts problemes per conectar-me a internet, les coses sempre fallen en el moment més inoportú.

    Per aquí s'han començat a desenvolupar algunes nuvolades i fa una estona que està tronant, de moment ens està passant pel costat i sembla que no ens afectarà perquè per la direcció que porta en quedem al marge, però bé, com diu algun company ja ha començat la festa, a veure que ens depararà.

    Foto de la nuvolada que ara mateix descarrega cap al Segrià.


    106_0109.JPG

    Bona tarda.

    Un dia més dia calcat als anteriors, 35ºC i marinada reescalfada, quina angoixa que em produeix, ja sé que no són temperatures excepcionalment altes, però fa dies que persisteixen, sort que tot això s'acaba, al menys de moment, em moro de ganes de que arribi aquest canvi ja. A veure com es comporta, sembla ser que ve amb força activitat.
    No he pogut veure a en Dani Ramirez, però pel que dieu i de la manera que viu la méteo, me l'imagino perfectament, i es que quan un disfruta amb tot aixó no ho pot dissimular.

    Bon dia.

    Cel mig ennuvolat, més núvol cap a l'oest que cap a l'est, temperatura en la línea dels darres dies, 25ºC actuals (21ºC de mínima), a diferència d'aquests dies passats on cada dia bufava marinada de bon matí, avui no es belluga ni una fulla, la pressió estable en els 1013 hPa.

    A veure com es comporta aquest canvi, de moment fa bona pinta, estic força il·lusionat, sobre tot amb la baixada de temperatures que sembla segura, si a més a més ens ho remulla seria perfecte.

    ejejejej jo no (encara :lol: ), però es cert que algun primer floc a cotes de 2500 si es podria escapar i fins i tot alguna enblanquinadeta que no duraria ni 2 dies però bé, fa gràcia :side:

    Bon seguiment!

    Aquestes nevades anecdòtiques a l'agost per sobre d'aquestes cotes es produeixen algunes vegades, normalment es queden en petites enfarinades que al cap d'un parell de dies han desaparegut. Espero que no passi d'aquí perquè aquest proper cap de setmana hem d'anar a fer el Mont Perdut (3355 m.) i ja m'emprenyaria una mica que la nevada fos més important del compte. En tot cas ho haurem d'anar seguint i estar informats del que faci.

    Bona tarda.

    Veig que esteu força engrescats amb el canvi de demà passat, jo també l'espero amb candeletes, més que res per la refrescada, si ho remulla bé molt millor però el que vull per sobre de tot és una bona refrescada, estic fart de la calor.
    Ara mateix per aquí freguem els 35ºC i bufa marinada reescalfada, practicament el que ha vingut fent les darreres 2 o 3 setmanes, a veure si tenim sort i acabem tenint un canvi ben guapo.

    Bon dia.

    Després del cap de setmana absent i totalment desconectat del forum ja torno a estar al peu del canó. He repasat una mica per sobre els comentaris perquè me n'he trobat més de 140 per llegir, només dir el que ja han comentat alguns companys, es un plaer formar part d'aquest forum, felicitats a tots i continueu com fins ara.

    Aquí a Belianes el dia ha començat amb el cel seré, només amb algunes pinzellades de cirrus per fer bonic, la temperatura actual és de 24ºC (mínima de 21ºC), la pressió 1015 hPa i bufa una lleugera marinadeta.

    Que tingueu un bon seguiment.