Posts de SISCO BELIANES

    Bona tarda.

    Per aquí ho tenim mig ennuvolat, amb més clarianes cap a ponent, temperatura suau, 11ºC, la pressió amb tendència a baixar lleugerament 1005 hPa, vent totalment en calma. De la manera que ho veig no sé ni si arribarà a fer gotes, es veu molt desgastat aquest front.

    Jo no sé si els de New York estaran cansats de tanta neu i tantes vegades de vuere nevar, el que és segur es que nosaltres estem cansats de tot el contrari.

    Bon seguiment.

    Bon dia.

    Cel seré amb algunes bandes de núvols alts que van arribant per l'oest, la temperatura actual i mínima -2ºC i una pressió de 1007 hpa amb tendència a baixar.
    A l'espera d'un altre front que arribarà amb poca activitat, no crec que passi de mullar el terra, més o menys com el que vam tindre dissabte que per aquí ben justet ens va deixar 1 litre.

    Bon seguiment.

    Bona tarda.

    Dia radiant avui sense ni un sol núvol, fins a la posta de sol anat bufant el mestral moderat, ara ha afluixat bastant, hem tingut una temperatura màxima de 11°C, ara tenim 5°C, la pressió amb tendència a pujar 1014 hPa.

    El problema per mi no és si queda més o menys dies d'hivern, amb el que queda si en tingués ganes pot fer de tot, el problema és que a aquesta situació que tenim des de fa practicament dos mesos no se li veu el final, ara mateix la sensació que tinc és que encara que ens quedés tot l'hivern per devant això no canviaria, per posar un símil futbolístic, es com aquells partits que a vegades diem que encara que juguessin 10 hores no farien cap gol, doncs aquesta zonal és lo mateix, no vol marxar ni a tiros.

    Bon seguiment.

    Bona nit.

    Per aquí ja tenim el cel ben seré i el mestral ja fa una estona que bufa moderat, la temperatura anat baixant i ara tenim 4ºC, la sensació de fred és acusada, la pressió amb tendència anar pujant, 1006 hPa.

    No crec que avui els que vagin al Tibidabo tinguin la sort de veure nevar però no serè pas jo el que els hi digui que ho deixin correr, he perdut el compte de les nits que m'he passat de vetlla esperant nevades i tempestes que moltes vegades no s'han acabat produint, altres vegades si, les menys, per això, tot i que sigui difícil els desitjo que tinguin molta sort.

    Bon seguiment.

    Bona tarda.

    Després d'un matí amb el cel ennuvolat per núvols baixos (a primera hora semblava que s'havia de despejar) ara a quedat el cel ben ras, 9ºC de temperatura i una mica de ventet de mestral, poca cosa, 1008 hpa de pressió.

    Demà com que per aquí no ens cal esperar res més sinó vent, no ens caldrà estar gaire pendents de la situació, tranquilitat i bons aliments que ara tornem a encetar, o més aviat continuem, un periode ben llarg on el que allò que tots volem continuarà sense fer acte de presència, ja anirem veient fins quan.

    Bon seguiment.

    Bona nit.

    Continua bufant el vent de mestral tot i que anat afluixant, la temperatura actual 4°C i la pressió amb tendència a pujar, 1004 hPa. A veure si para el vent i tenim una glaçadeta que ja ni ens en recordem de l'última que vam tenir.

    Molt bon programa com sempre, llàstima que la previsió no sigui la que voldríem sentir, però bé, ja ens hi hem acostumat.

    Bon seguiment.

    Bona tarda.

    Un dia més d'aquest hivern amb vent de mestral, el cel el tenim ben seré només amb el pas d'algun cumulet decoratiu, la temperatura frega els 10ºC i tenim 1000 hPa de pressió, visibilitat excel·lent.

    A veure això de dissabte com evolucionarà tot i que sembla que aquí a la zona de ponent aquesta vegada en quedaríem bastant al marge, això fa que per aquí, salvo alguna sorpresa de última hora, ja puguem donar per acabada aquesta tongada d'inestabilitat, més enllà val més dexar-ho correr, fa angúnia només de pensar-hi.

    Bon seguiment.

    Hola de nou a sant celoni encara no plou , algu em podria explicar lo de la F que suposo k es frequencia de pluja.en.que us baseu per numerarho ? Moltes gracies!

    Enviado desde mi ST21i mediante Tapatalk

    Es la intensitat de la pluja, va de F1 a F5 i es segons la percepció del observador per lo que ens ho hem d'agafar com una cosa aproximada. Més que res es per tenir una base de mesura unificada encara que sigui una mica d'anar per casa.

    Salut i bon seguiment.

    Continua plovent amb moderada intensitat, la temperatura però no baixa, continuem clavats en els 5°C, la pressió s'ha recuperat una mica, 997 hPa.

    El que comenta en Congestus de les temperatures ja ho he dit jo en el primer comentari d'aquest mati, a la majoria de comarques no es pot considerar ni una normalització, no ha glaçat cap dia, màximes molt suaus, semblava que pintava una setmana de ple hivern, inclús es va dir que arribava l'hivern amb majúscules, de moment de tot això res de res.

    Bon seguiment.