Posts de Cesar Hosp. Sant Pau Barcelona
-
-
Bon dia des de Palazuelos, ahir no vaig poder escriure així que us comento el que va fer per aquí. Ens vàrem llevar amb el cel amb una mica de calitja i núvols alts que després es van retirar i van deixar veure el sol a migdia, cap a la tarda es va tornar a ennuvolar i a estones el sol estava tapat.
La mínima va ser de 17,0ºC i la màxima 29,2ºC.
Ahir vàrem anar al Pinar de Navafría a uns 35 km a l'est de Palazuelos. La tardor passada ja hi vaig anar a buscar bolets, tot i que vàrem anar a la zona de més a prop de la població de Sotosalbos. En aquesta ocasió hem anat a la zona del poble que li dona nom, Navafría, on es pot gaudir d'unes piscines naturals alimentades pel riu Cega, que neix una mica més a munt, i acaba morint a la província de Valladolid.
També es pot gaudir d'una cascada que fa l'Arroyo del Chorro. En aquesta època però no hi baixa gaire aigua.
Us poso unes fotos.
En altra post us explico com ha anat aquesta passada matinada i el que portem de matí.
Molta sort i bon seguiment!
1) La calitja matinera mirant cap a la Sierra des de Palazuelos.
2) El camí que puja a la Cascada del Chorro, al Pinar de Navafría.
3) La Cascada.
4) Paisatge cap a 1500 msnm.
5) Des del mirador del Pasil, a uns 1700 msnm, vistes de la planura segoviana.
-
Bona tarda des de Palazuelos, per aquí ens hem llevat amb el cel seré i una mínima 17,0ºC. Durant el matí s'ha anat ennuvolant i ara està completament núvol a la meva vertical. Cap al nord oest hi ha clarianes.
Tenim 25,0ºC (hem arribat a 29,2ºC) 48% d'humitat vent de SSE 6 km/h 1018 hPa i cap a la Sierra i est de la província cau algun ruixat.
Us poso un parell de fotos de fa una estona des del pati de casa.
Molta sort i bon seguiment!
-
Jajaja!, us informo a tots dos, és un saüc, però com no veig l'arbust sencer no puc saber si és el saüc racemós (Sambucus ebulis) o el saüc comú (Sambucus nigra) del que en fem infusions amb les flors.
Però els fruits de tots dos no són comestibles per nosaltres, algun animal ja se'ls menjarà!.Salut!
Saüc! Ho he comentat a la familia que podia ser-ho doncs a més a més aquests es troben a prop d'una fina anomenada Finca de la Mata de la Sauca... potser és una pista
O sigui que les flors per fer infusió per abaixar la febre es la del Sambucus nigra?Bona tarda des de Palazuelos, per aquí s'obren clarianes després d'haver sentit un tro sense més conseqüències. Com ahir, a la zona est de la província sí que precipita amb més ganes. Segons el radar baixen cap a nosaltres però no se si arribarán amb ganes.
Per altra banda, us poso un comentari al facebook de Meteosegovia on diu que aquest estiu a la capital ha estat el segon més caluròs de la década.
https://www.facebook.com/MeteoSegovia/p…?type=3&theater
Molta sort i bon seguiment!
-
Bona tarda des de Palazuelos, hem anat a banyar-nos als gorgs que forma el riu Cambrones, Las Calderas. Tot i que s'ha començat a tapar i no venia gaire de gust ficar-se en les aigües gèlides de la Sierra. Tot i així, ja que hi hem anat, ens hem banyat, "porque ir pa na es tontería" :lol: Quan ja ens disposavem a marxar han començat a caure unes quantes gotes per embrutar el cotxe i poc més. On sembla que plou amb més ganes és cap al Peñalara, a la Sierra.
Ara tenim 24,6ºC 41% d'humitat vent de S 7 km/h 1019 hPa.
Us poso unes quantes fotos de les nuvolades i d'uns fruits que no se que son, a veure si algú ho sap i si son comestibles o no.
Molta sort i bon seguiment!
-
Ni he dit que vulgui el temps del Ripollés (que el voldria), ni això és el que acostuma a fer per la meva zona, tot i que hi ha hagut altres vegades que ho ha fet. Si donessis un tomb per aquí o altres zones de secà del pla de Lleida, les de regadiu són un altre món encara que plogui lo mateix, veuries la llàstima que fa tot, les collites perdudes, els arbres que és moren, un paisatge desolador, la moral de la gent per terra, etc. etc., i això et ben asseguro que no passa cada any. Cal recordar també que venim d'un any 2015 que han caigut tant sols poc més de 200 litres, que per molt que siguem a la zona on som tampoc és el que acostuma a fer. Ja sabem on vivim i el que podem esperar però no diguem que això és el que acostuma a fer cada any perquè no és veritat, si fos així aquí ja no hi quedaria ningú.
A més una altra cosa, no he fet el comentari ni en plan de queixa, ni en plan negatiu, ni res per l'estil, m'he limitat a dir el que ha passat aquest estiu, i la realitat és la que és, si aquests 23 litres no haguéssin caigut estaríem exactament igual, ni pitjor, ni millor.
No ho sé, però tinc la sensació que cada vegada que dic alguna cosa més que no sigui aportar les dades de cada dia els meus comentaris molesten, i això que procuro fer-los de manera correcta i respectant a tothom encara que no comparteixi algunes opinions. Si és així, si realment molesten, m'agradaria que m'ho diguessiu clarament.Bon seguiment.
Home, la veritat és que el to que s'intueix en els teus comentaris, en general, és negatiu però es clar, el llenguatge escrit és limitat per a poder esbrinar aquestes coses. T'ho dic sense ànims de molestar, tant sols és la meva observació. No et desanimis, ja veuràs que tard o d'hora la cosa canvia! També he de dir que tal i com està el panorama no és fàcil evitar deixar-se endur pel pessimisme i la desesperança, però vaja, que algun dia ha de canviar la cosa!
Bon dia des de Palazuelos, per aquí la mínima cada vegada menys fresca, abans d'ahir 11,2ºC, ahir 14,9ºC i avui 16,6ºC tot i que a les 6:52 ja teníem 19,7ºC. Ens hem llevat amb el cel seré.
Ara mateix tenim 22,1ºC 56% d'humitat vent de NO 3 km/h 1019 hPa.
Us poso unes fotos d'aquest matí.
Ànims a tots, la tardor i l'hivern s'acosten! Ja tenim més de 2 hores menys de sol que el dia 22 de juny, solstici d'estiu!

Molta sort i bon seguiment!
-
Bon vespre des de Palazuelos, per aquí durant la tarda han continuat creixent els núvols que creixien a migdia però sense precipitar. Sí que ho ha fet cap a l'est de la província, de fet encara ho fa.
La màxima ha estat de 29,1ºC i ara tenim 25,9ºC 30% d'humitat vent en calma 1015 hPa.
Us poso unes quantes fotos dels núvols d'aquesta tarda:
Pel que fa a les previsions, com comenteu, de moment la cosa no vol canviar
Bé, ja ho farà tard o d'hora! Quines ganes que arribin pluges i neu!Aquest mes és el primer mes complet (vaig començar a mitjans de juliol) que recopilo dades de l'estació del poble (bé, està a la urbanització Parque Robledo a uns 3 km del nucli de Palazuelos) Us poso com ha anat la cosa:
Temperatura màxima absoluta: 33,4ºC
Temperatura mínima absoluta: 8,9ºC
Temperatura mitjana màxima: 29,6ºC
Temperatura mitjana mínima: 15,8ºC
Precipitació: 0 mm (amb un dia d'inapreciable) -
Bona tarda des de Palazuelos, avui ens hem llevat amb una mínima fresca (14,4ºC) però no tant com ahir (11,2ºC) i núvols alts i estel·les de condensació dels avions decorant el cel.
Ara els núvols creixen a la Sierra, on potser hi cau alguna cosa, i la temperatura es va elevant, de moment sense estridències. Tenim 26,5ºC 32% d'humitat vent de NNE 5 km/h 1017 hPa. Es nota que les nits ja son més llargues i no tenim cap tomàquet africà fort al damunt.
Us poso unes fotos d'aquest matí i de fa una estona al migdia, amb la collita de mores (1,5 kg) a prop del riu Eresma
Fruita més ecológica i natural impossible!Molta sort i bon seguiment!
-
Bona tarda des de Palazuelos, eeeeeep barcelonins/es que sembla que teniu a sobre un ruixat! A veure si rega bé Collserola!

Per aquí hem tingut una matinada fresca amb una mínima de de 11,2ºC que ja va bé per refrescar la casa

Ara tenim 26,4ºC34% d'humitat vent d'ONO 8 km/h 1016 hPa. Caloreta molt moderada tot i que el sol pica de valent.
Aquest matí hem anat a la Boca del Asno, al terme de Valsain, a la Sierra. El riu Eresma hi passa, malauradament amb poca aigua, però bé, en aquesta època sembla que és força normal. A primera hora feia fresca però de seguida que ha sortit el sol la temperatura ha anat pujant.
Us poso unes fotos d'aquest matí i d'ahir a la tarda (també i vàrem ser :silly: )
Molta sort i bon seguiment!
-
Bon dia des de Palazuelos, ahir vàrem tenir una mínima de 17,7ºC (per fi més normal per aquestes contrades) i màxima alta però continguda, 30,0ºC. Durant el matí vàrem tenir el cel seré amb una mica de calitja, al migdia núvols que va créixer sense més conseqüències i a la tarda novament cel seré.
Vaig pujar a la Sierra amb la bici i tot i el que va ploure durant l'hivern i la primavera, està tot molt eixut i no te pinta de que les pluges ens hagin de visitar. Bé, ja vindran!
Avui mínima encara més normalitzada 14,9ºC que juntament amb la brisa de l'NO feia que cap a les 7:30h la sensació fos de fresca al carrer.
Ara tenim 19,3ºC 51% d'humitat vent de NO 1 km/h 1018 hPa.
Us poso una foto d'aquest matí a les 8:15h
Molta sort i bon seguiment!
-
Bona tarda des de Palazuelos, ahir finalment màxima molt continguda, 27,7ºC i avui novament nit quasi tropical pels pèls 19,5ºC. Al igual que ahir, núvols tot i que avui de moment no han deixat anar precipitació.
Ara tenim 30,9ºC 28% d'humitat vent en calma 1013 hPa.
Us poso unes fotos d'aquest matí i unes altres d'aquest migdia.
Molta sort i bon seguiment!
-
Bona tarda des de Palazuelos, avui ja hem tingut una mínima molt normalitzada, 17,1ºC tot i que a les 7:00 ja teníem 19,0ºC. En aquella hora el cel era força seré a la meva vertical però ja s'intuïen núvols mirant cap al nord-oest. Cap a les 9:00h han caigut quatre gotes per mullar una mica el terra però el pluviómetre del poble no ha enregistrat res. A Segovia ciutat han caigut 0,2 mm.
La resta del matí s'han obert clarianes però els núvols creixien aquí i allà, sense precipitació.
A hores d'ara han tornat a caure quatre gotes entre núvols i clarianes. Tenim 23,7ºC de luxe 44% d'humitat vent de S 8 km/h 1015 hPa.
Us poso fotos de cap a les 13:30h.
Molta sort i bon seguiment!
-
interesente, video sacado de la voz del muro.
igual no es lugar adecuado, pero que farem.
en el barri del coll, temperatura actual al mercuri de la paret delbalcó 28,1º.
si ha alguien no le gusta acepto criticas.Una mica apocalíptic i amb algunes coses no del tot certes, però molt interessant i sempre va bé sacsejar les conciencies, que n'hi ha que es pensen que el planeta està per esquilmar-lo de recursos i per fer-lo servir d'abocador.
Bona nit des de Palazuelos, finalment hem assolit una màxima de 31,4ºC i els núvols alts del matí s'ha evaït deixant una tarda amb el cel seré a excepció d'una nuvolada cap al nord-est que no sembla que hagi deixat precipitació i núvols que creixien cap al nord-oest on sí que sembla que han deixat pluja, cap a les províncies de Zamora i Valladolid.
Ara tenim 27,1ºC 24% d'humitat vent en calma 1010 hPa.
Us poso unes fotos d'aquesta tarda.
Molta sort i bon seguiment!
1) La Sierra, neta de núvols.
2) Els núvols del nord-oest.
3) Els del nord-est.
-
Bona tarda des de Palazuelos, caloret faller però sense exagerar, tenim 29,6ºC 23% d'humitat vent de SE 5 km/h 1010 hPa i núvols alts que decoren el cel i fan que el sol no piqui tant fort.
Avui hem anat a la platja, a la platja del pantà del Pontón Alto :silly: a fer un banyet pensant que, en teoria i per aquesta zona a l'estiu amb majúscules li queda poc de vida, tot i que de moment no sembla que vulgui afluixar. La veritat és que m'agrada banyar-me en aigua dolça, m'encanta el mar però aquesta sensació de sortir de l'aigua sense sal m'agrada molt
i a més la sorra del pantà és força gruixuda a diferència de la de Vilanova, per exemple, i no s'enganxat gens a la pell.Us poso algunes fotos.
Per altra banda, ahir fa un any per aquí vàrem tenir una mínima de 9,2ºC i una màxima de tant sols 17,9ºC, i tal dia com avui 8,2ºC de mínima (la màxima no la se, m'ho ha recordat Facebook d'una publicació de l'any passat) quina diferència amb enguany! :blink:
Molta sort i bon seguiment!
1) Zona del pantà força allunyada de la presa, molt a prop d'on desemboca el riu Cambrones, a la Granja de San Ildefonso. De fons el pic Matabueyes.
2) i 3) La Sierra vigilant-nos...
4) Uns quants uncinus decorant el cel.
-
Bon dia des de Palazuelos, hem tingut una altra nit tropical i ja en van dos, tot i que la nit del 22 al 23 d'agost vàrem tenir una mínima de 18,6ºC cap a les 2:00h de la matinada, de seguida va pujar la temperatura i a les 7:00 del matí ja teníem més de 22ºC. No és res fora del normal però es clar, per un barceloní trobar-se això a la falda de la Sierra de Guadarrama i a més de 1000 msnm, sobta. En fi, sembla que les temperatures mínimes s'han d'anar normalitzant a poc a poc.
A part d'això, en llevar-nos bufava vent destacable de SSE i hi havia força núvols alts que deixaven el cel ben bonic.
Ara tenim 25,3ºC 25% d'humitat vent d'ESE 11 km/h tot i que aquesta passada nit la ratxa ha arribat als 40 km/h 1011 hPa.
Us poso unes fotos d'aquest matí cap a les 7:30h.
Molta sort i bon seguiment!
-
Bon dia. 24,9° ara mateix i 16,9° de minima. Tanta calorada que s'anunciaba i s'ha quedat en poca cosa. El temps fa el que li sembla. Nit fresca per dormir ben tapat. Salut.
La calorada més aviat estava anunciada cap a la zona oest de la Península, si no m'equivoco. A la zona est, com ara Catalunya, calor però sense exagerar.
-
Puedes estar contento, Cesar .... En Barcelona he visto pocos días en mi vida mas implacables que el de hoy ... No por la temperatura, aunque hacia un calor del copon.... El sol abrasaba y si mirabas el cielo daba pavor ... Ni una nube, ni siquiera un cirro ..... Alguien ha visto una nube hoy en Catalunya? Ya es por simple curiosidad.
Bona nit a tothom !Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
Sí, ayer vimos nubes pero son muchos los días en que no se ve ni una sola. Pero vamos, no me molesta que no haya nubes, lo que me molesta es que no llueva!
Vamos a cerrar agosto con 0 litros, cosa que no es nada anormal por aquí pues la media del mes es de 21 litros. El problema aquí es que el sol pega fuerte y la humedad suele ser muy baja, ha habido días en que hemos tenido 13-14% y el terreno, pese a que el invierno y la primavera fueron muy lluviosas, está reseco. Otra cosa que no me gusta es que llevamos dos noches con mínimas casi tropicales y esto aquí sí que es poco habitual. Pero bueno, es lo que hay, es el clima de aquí y hay que aceptarlo, ya vendran tiempos mejores! Un saludo!Bon dia des de Palazuelos, com comentava, nova nit tropical, mínima de 21,6ºC! Hosti, estic a Barcelona o a la falda de Guadarrama? :O En fi, és el que hi ha, el pitjor és el panorama que es presenta, no sembla que ni a curt ni a mig termini hagi de passar res i això és el que posa nerviós. Però bé, com que no hi podem fer res, intentarem gaudir del sol i la bonança.
Ara tenim 27,5ºC 32% d'humitat vent de S 12 km/h (el culpable de tot plegat! :angry: ) 1014 hPa.
Us poso un parell de fotos d'aquest matí cap a les 8:00h
Molta sort i bon seguiment!
-
Bon vespre des de Palazuelos, al matí no hi havia ni un núvol però durant el migdia i la tarda han començat a créixer alguns per decorar el cel i poc més. La máxima ha estat de 33,4ºC, calor però sense exagerar, sort de la baixa humitat!
Ara mateix tenim 30,6ºC 29% d'humitat vent de sud 8 km/h 1014 hPa.
Us poso unes fotos d'aquest migdia i d'aquesta tarda.
Si mirem la previsió sembla que per aquí el panorama és poc optimista, temperatures altes, fins i tot les mínimes, sol, algún núvol i poc més. En fi, gaudirem del sol, ja vindran temps millor...

Molta sort i bon seguiment!
-
Bon dia des de Palazuelos, deu n'hi do quina temperatura teníem a les 6:30h 23,6ºC! La mínima ha estat de 18,6ºC doncs ha bufat una estona vent de NO després ha girat a SSE i la temperatura ha pujat abruptament en qüestió de minuts.
Ara ja tenim 25,7ºC 41% d'humitat vent de S 11 km/h 1018 hPa avui farà caloret i no sembla que els propers dies hagi d'haver gaire novetats. Es veu que a no se quin canal espanyol ahir o abans d'ahir deien que a mitjans de setmana canviaria el temps d'una manera radical però em sembla que no
:OUs poso unes fotos d'aquest matí, ni un sol núvol, herbes daurades i la gràfica de com ha evolucionat la temperatura aquesta matinada.
Molta sort i bon seguiment!
-
Bon vespre des de Palazuelos, me n'alegro molt de l'éxit empresarial Alfred, professionals com tú s'ho mereixen!
La veritat és que en els temps que corren un se n'alegra que hi hagi gent a la que li va bé professionalment.Mode pilota off :lol:
Avui ha fet caloret que deu n'hi do, la mínima encara ha estat fresca, 15,8ºC i la màxima s'ha enfilat fins els 33,2ºC. El cel ha estat seré tota la jornada.Us poso unes fotos d'aquest matí cap a les 8:30h aprox.
Molta sort i bon seguiment!