Posts de Cesar Hosp. Sant Pau Barcelona

    Bona tarda des de Palazuelos, dia fred avui. Al matí hi havia grans clarianes, a mig matí s'ha tapat, al migdia s'ha tornat a asserenar, i ara està núvol. El sol no ha pogut fer gaire feina.

    En aquests moments estem fent la màxima, que encara podría pujar una mica més, amb les següents dades:

    -1,5ºC
    87%
    vent de NNE 6 km/h
    1016 hPa.

    Aquest matí he anat a fer un tomb pel camp (després de netejar el tros de vorera del meu edifici i la sortida del garatge :ohmy: ) i està tot preciós. No hi ha tanta neu com l'anterior nevada, potser perquè ha fet força vent i s'ha desplaçat.

    Us poso unes fotos de la passejada i alguna de Segovia també.

    IMG_20180206_105112.jpg

    IMG_20180206_110919.jpg

    IMG_20180206_113122.jpg

    IMG_20180206_113452.jpg

    IMG_20180206_122842.jpg


    Molta sort i bon seguiment!

    Bon dia

    Doncs jo encapçalo el registre mes baix de Catalunya !!, 19.5 litres en tot l'episodi...l'estació de Massoteres ( 2.5 kms a l'est ) ha registrat 23 litres i cada km a l'est,mes litres, el xaloc marcat molts cops ens deixa a l'ombra ja que la comarca esta encarada al NW,...ja deixa molta precipitació al Prelitoral,la resta al vessant est de l'altiplà ,jo estic a sotavent...per despres tornar a condensar al Pre-Pirineu...enfin,molt content...ojalà en tinguèssim un parell o 3 a l'any ( cada mes no,Jordi Roca, que tots els fruités i arbres del teu hort no aguantarien tanta humitat :lol:

    Per allà teniu pocs boscos, així doncs la pluja segurament ha estat molt ben aprofitada. No se si serà prou per omplir aqüífers, però. De totes maneres, ha estat un episodi general, crec que cap indret s'ha quedat sense un mínim de 10-15 litres, és per estar ben contents :)

    Bon dia des de Palazuelos, molt content per la regada general i generosa que heu tingut a Catalunya, fins i tot ha plogut a Belianes i l'Hospitalet de l'Infant! :lol: ;)

    Ahir vaig anar a dormir cap a les 22:00 i encara queien alguns flocs. No se fins quina hora va estar nevant, mínim 12 hores, deu n'hi do!

    Avui ens llevem amb algunes clarianes i la mínima l'estem fent ara mateix amb les següents dades:

    -4,1ºC
    94%
    vent en calma
    1016 hPa.

    La pluja recollida ahir, 11 litres, tot i que crec que deu haver estar més doncs al pati han caigut uns 25 cm de neu nova. Suposo que molta de la neu que vesava pel pluvio ha caigut o volat amb les ratxes de vent d'ahir. A la taula del pati hi ha uns 47 cm de tot l'episodi. NO he arribat als 50 Carles Es Bordes!

    Us poso una parell de fotos d'aquest matí al carrer.


    IMG_20180206_064810.jpg

    IMG_20180206_064815.jpg


    Molta sort i bon seguiment!

    Algú per aquí al fòrum fa uns dies va explicar la combinació de temperatures que calien per a que la cota de neu baixés a 0. Si no recordo malament havien de ser de -4 a 850hp i de -31 o -32 a 500hp. Algú podria acabar d'aclarir-m'ho?? :lol:

    A veure què diuen a la nit els senyors de TV3 per dijous... :dry:

    Tan fàcil com preguntar-li al senyor Google ;) :

    https://meteosat.com/nieve/

    Bona tarda des de Palazuelos, continua nevant, a estones amb ganes, amb ratxes de vent moderat que sembla un autèntic "blizzard". He anat a passejar per camps i camins i no he arribat gaire lluny per la quantitat de neu, a més del vent. Uns 45/50 cm amb congestes de fins a 70.

    La màxima ha estat de -0,3ºC i ara tenim:

    -1,2ºC
    96%
    1010 hPa.

    No se quant litres portem, ja ni surto al pati, he fet un caminet aquest matí per a poder arribar al pluvio i ja està ben cobert de neu.

    Us poso un vídeo de fa una mitja hora aproximadament.

    Contenido externo www.youtube.com
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    Molta sort i bon seguiment!

    Bona tarda des de Palazuelos, he estat uns quants dies sense escriure, he entrat però he anat llegint els comentaris en diagonal.

    No estic passant un bon moment i el que menys de gust em venia era llegir els molts comentaris negatius, de queixa, de "poca amistat" d'alguns companys. Penso que entrem aquí per a gaudir de l'afició que ens uneix, és un Fòrum únic, amb un gran nivell, però també de gent que tot i no ser experts li donen vida amb alegria i passió. Però n'hi ha que a vegades ho obliden, i obliden que està fet de manera desinteressada per una persona que ha estat un referent en meteo i que a la majoria de nosaltres ens va contagiar l'amor per aquesta ciència.

    Demanaria, si us plau, que abans d'escriure segons qué, repenseu com ho escriviu, a vegades no és el qué sino el com, i la reiteració se segons quins comentaris.

    Perdoneu el rotllo, però necessitava dir-ho, espero que ningú és molesti per la meva reflexió.

    Passant a la meteo, portem dos dies de nevada, ahir diumenge va començar a nevar de matinada i no va parar fins la nit, en total uns 24 cm. Avui ha començat a fer-ho a les 10 del matí i encara ho fa, de moment 15 cm més. Estem en ratxa!

    Avui la mínima ha estat de -2,0ºC

    Ara tenim:

    -0,3ºC
    96%
    vent amb ratxes moderades però no funciona l'anemòmetre
    1009 hPa.

    Us poso unes fotos d'ahir i avui.

    Per cert, estic molt content de veure com neva i plou per Catalunya, feia molta falta!


    IMG_20180204_110548.jpg

    IMG_20180204_112049.jpg

    IMG_20180204_173019.jpg

    IMG_20180205_115032.jpg


    Molta sort i bon seguiment!

    I per acabar, efectivament com diu en Cesar, estic plantejant-me tancar el fòrum. La Meteo és una passió, la pluja, la neu, el fred, la calor, el vent, tempestes....i alguns de vosaltres transmeteu un mal rotllo que no tenim perquè aguantar.

    Se que fa temps que t'ho estàs plantejant, però crec que seria un error.

    Som un munt de gent que gaudim compartint afició i aprenent de meteo i natura, tú el primer. I crec que seria un error tancar-lo per uns quants (sempre els mateixos) que no paren de queixar-se i fins i tot acabar discutint. Som una majoria que habitualment ens comportem, intentem expressar la nostra frustració de manera que no molesti a la resta. Et demano que si us plau no ho facis, on trobaríem una colla de bojos amb qui poder compartir les nostres experiències de meteo i natura? :)

    Potser son els que sempre es queixen els que hi haurien de marxar, no? :) Dit sense ànim de molestar ningú! Però adoneu-vos de la vostra actitud, no ajuda ningú, ni a vosaltres mateixos!

    Bon dia des de Palazuelos, com d'altres, penso que alguns exagereu. Que plogui a 2400 m no és normal, però tampoc és impossible. Segur que ha passat més d'una vegada. Que es desborden rius i arrosseguen tot el que troben? Demaneu explicacions a qui ha deixat construir a la vora de rius i rieres que es poden desbordar, no culpeu a la natura i al temps que fa.

    A tots ens agrada la neu i el fred (o quasi tots) això no vol dir que si no ho fa (cosa completament normal a les nostres contrades) haguem d'estar tot el dia plorant i lamentant-nos. D'acord, dir això vivint en una zona on neva més sovint i fa més fred és molt fàcil, i després d'una nevada quasi històrica de 40 cm encara més. Però no oblideu que he viscut a la costa central catalana 45 anys de la meva vida. I que fa anys aquí, nevades com la última sembla ser que hi queien molt més sovint que ara, però és el que hi ha. Quan era jove em queixava, però vaig aprendre que visc a la zona que visc i és el que hi ha, i també a gaudir del que tinc. La única cosa que em pot fer treure de pollaguera és la calor humida, perquè m'afecta a la salut: tensió baixa, cansament, poc dormir, etc... la resta, m'ho prenc amb filosofia. I més quan l'Alfred, que és qui ha creat aquest fòrum ens demana cada dos per tres que intentem no queixar-nos tot el dia, però ni cas. Aconseguireu que se'n cansi i acabi tancant el fòrum. I després si que vindran les lamentacions.

    Perdoneu el rotllo.

    Ara mateix s'està donant la mínima, alta per l'època, amb les següents dades:

    5,1ºC
    95%
    vent d'O 2 km/h
    1032 hPa.

    Cel ennuvolat.

    Molta sort i bon seguiment!

    O sigui que és culpa de la sobreexplotació de la pastura. Doncs precisament és dels prats millor conservats, n'hi ha d'altres que estan encara pitjor i la molsa ni es veu.

    Precisament avui he vist aquest vídeo molt interessant sobre com evitar la desertització i el canvi climàtic. Sembla clar que des del punt de vista ramader, s'estan fent les coses molt malament.

    https://www.ted.com/talks/allan_sa…nge?language=es

    Bona tarda des de Palazuelos, dia amb núvols i clarianes i com ja fa un parell de dies, temperatura màxima per sobre del que seria habitual per l'època.

    La mínima ha estat de 1,7ºC i la màxima de 10,7ºC.

    Ara tenim:

    10,6ºC
    56%
    vent d'ONO 11 km/h
    1029 hPa.

    La previsió indica més núvols per al dia de demà però amb més clarianes durant els primers dies de la setmana vinent. Demà la temperatura recularia un xic per a tornar a pujar dilluns, dimarts i dimecres. A partir de dijous sembla que per aquí ens podria visitar una nova irrupció d'aire fred que faria baixar les temperatures considerablement i podria haver possibilitat de precipitacions, primer en forma de pluja i després en forma de neu. Sembla que serien febles.

    us poso unes fotos d'aquest matí, encara amb algunes restes de neu a zones on el sol no hi toca gaire. I una cosa que des que estic aquí em resulta curiosa, a les pastures, on hi ha gramínies i plantes aromàtiques com el cantueso y la farigola, també hi creix molsa.


    IMG_20180120_124756.jpg

    IMG_20180120_122507.jpg

    IMG_20180120_120927.jpg

    IMG_20180120_114237.jpg

    IMG_20180120_125850.jpg


    Molta sort i bon seguiment!

    Bon vespre des de Palazuelos, en aquests moments tenim:

    5,7ºC
    84%
    vent en calma
    1027 hPa.

    Estem fotuts, tenim sequera, no tenim fred, neva poc... Res que no hagi passat abans en el nostre clima. Tinc quasi 47 anys i recordo temporades de tot: grans aiguats (crec que la tardor del 82 va haver-hi fins i tot inundacions), fred (hiverns dels 80 en que la roba estesa a la terrassa de casa a l'Eixample es glaçava) o hiverns sec i càlids com, crec recordar, a finals dels 80 i principis dels 90. En fi, que el nostre clima es molt irregular, on predomina la bonança, que hi farem. No dubto del canvi climàtic antropogènic, però tampoc li dono tota la culpa.

    Perdoneu pel rotllo. Entenc que desespera veure que no acaba de ploure bé, que no neva molt (a la Vall d'Aran deu n'hi do, eh? ;) ) fins i tot ens fot que no nevi a Barcelona. Però de moment és el que hi ha. Ànims, ja canviarà la truita quan vulgui. :)

    Molta sort i bon seguiment!

    Bona tarda des de Palazuelos, dia assolellat i càlid tot i que una mica menys que ahir.

    La mínima ha estat de 1,3ºC i la màxima 9,6ºC.

    Ara tenim:

    8,6ºC
    71%
    vent de N 3 km/h
    1025 hPa.

    La previsió indica temps força estable, núvols i clarianes, i temperatures a la banda alta per l'època. Per aquí en part anirà bé per a que la terra acabi d'empassar tota l'aigua que hem tingut aquests dos últims mesos. Ara, que no s'hi estigui massa temps, que la muntanya encara necessita neu per a la que a la primavera els rius baixin amb ganes.

    Us poso unes fotos d'avui a la rodalia de Segovia.

    IMG_20180119_091403.jpg

    IMG_20180119_092335.jpg


    Molta sort i bon seguiment!

    Bon vespre des de Palazuelos, dia assolellat i càlid per l'època per aquesta zona.

    La matinada ha estat freda, amb gebrada, amb una mínima de 0,6ºC però el sol de seguida ha fet pujar el termòmetre i la màxima ha arribat a 14,3ºC.

    Ara tenim:

    4,9ºC
    73%
    vent en calma
    1024 hPa.

    Us poso unes fotos d'avui a Segovia i al Centro Ecuestre aquest matí/migdia i d'aquesta tarda al poble.

    IMG_20180118_091653.jpg

    IMG_20180118_095005.jpg

    IMG_20180118_180747.jpg

    IMG_20180118_181436.jpg


    Molta sort i bon seguiment!

    Bon vespre des de Palazuelos, el dia ha començat ben tapat però de seguida les clarianes han anat augmentant fins a deixar el cel completament seré. Temperatures poc baixes.

    La mínima ha estat de 3,3ºC que de fet s'està donant ara mateix i encara podrà baixar una mica més. La màxima ha estat de 10,1ºC

    Ara tenim:

    3,3ºC
    83%
    vent en calma
    1028 hPa.

    Pel que fa a la previsió, com aneu dient, no fa massa patxoca. Però jo no em puc queixar pas, podria estar un mes o dos sense fer res que jo ja he fet l'hivern :lol: Bé, tampoc és això, de neu sempre ve de gust veure'n, i l'aigua encara fa falta per a omplir pantans.

    Us poso unes fotos d'avui, al Centro Ecuestre, encara amb núvols, a Segovia ja amb àmplies clarianes, i d'aquesta tarda al poble, amb el cel ben seré.

    IMG_20180117_094608.jpg

    IMG_20180117_121901.jpg

    IMG_20180117_132345.jpg

    IMG_20180117_180726.jpg


    Molta sort i bon seguiment!

    Bon vespre des de Palazuelos, dia ennuvolat amb temperatura "càlida" i una mica de pluja al matí.

    La mínima ha estat de 3,8ºC i la màxima de 7,1ºC.

    Ara tenim:

    6,5ºC
    96%
    vent de SO 3 km/h
    1030 hPa.

    Deu n'hi do quina diferència de vent amb algunes zones de Catalunya!

    Us poso unes fotos d'aquesta tarda a la rodalia del poble, cada cop amb menys neu, sobretot en zones assolellades i amb pendent.

    IMG_20180116_170657.jpg

    IMG_20180116_170700.jpg

    IMG_20180116_170714.jpg


    Molta sort i bon seguiment!