Feliç any a tothom! Esperem que aquest 2020 sigui un bon any a tots els nivells, també en el meteorològic. Moltes pluges, tempestes i nevades per a tothom!
Posts de Sergi St. Vicenç de Castellet
-
-
I just quan podia semblar que el premi gros s'hauria quedat a Tarragona, Ebre i Ponent, patapam, la méteo torna a fer de les seves i envia un tren de tempestes des de la Costa Central cap a la Catalunya Central. Tempesta molt forta a Sant Vicenç des de fa més d'una hora, i registres acumulats a Manresa de prop de 70 litres.
Potser la primera part de la llevantada no ha estat tan forta o general com indicaven els mapes, però la situació final és un clar exemple de la dita "no es pot dir blat fins que no està al sac i ben lligat". Quin goig!
A gaudir de la situació però amb precaució a rius i rieres. Ja sabem que no sap ploure i poden passar de tenir poc cabal a arrossegar-ho tot al seu pas en un tres i no res.
Bon seguiment!
-
Bona i molt interessant tarda!
De moment per aquí no ha plogut gaire, però no penso fer valoracions del temporal quan encara no s'ha acabat. No crec que sigui gaire important si el GFS o nosequin model aquest matí donava menys pluja o si a la matinada no ha plogut tant com semblava.
El cert és que queden moltes hores i que a la zona de Ponent, Terres de l'Ebre i Tarragona porta tot el matí fotent-li de valent. I tal vegada és la zona de Catalunya que més ho necessitava. Així que aquest episodi ja es pot considerar un èxit, perquè ajudarà a les zones més assedegades del país.
Amb tot, encara queden moltes hores i la tarda serà molt interessant.
Bon seguiment!
-
Ahir la tempesta va ser molt forta per la meva zona, però em va enganxar a Barcelona... Després del fort aiguat i el vendaval vaig anar a prop del mar a veure si podia gravar com queia un llamp, però gairebé em cau a sobre a mi! :blink: us deixo l'enllaç del vídeo que he penjat a Twitter:
twitter.com/SBCN93/status/1151819231538929664?s=19
-
Ara mateix a l'estació meteorològica de casa. Espectacular!
IMG_20190628_162050.jpg
-
Personalment he de reconèixer que em fascina que es trenquin rècords de temperatura màxima, veure registres extraordinaris a llocs poc habituals... és a dir, m'encantaria veure com el termòmetre puja a 40ºC a la ciutat de Barcelona, perquè és absolutament excepcional. Ara bé, només m'agradaria des del punt de vista d'amant de la méteo, de la mateixa manera que m'encanta veure com es registren temperatures mínimes extraordinàries, registres pluviomètrics elevats, etc.
Dit això, no suporto la calor, les elevades temperatures només provoquen problemes de salut, no es pot realitzar cap activitat a l'aire lliure, és molt perillós i a més eleva el risc d'incendi, com estem veient. Cada any aquesta "excepcionalitat" d'onades de calor s'està convertint en una norma, amb els riscos que comporta... o al menys això sembla, ja sabem que la memòria meteorològica és molt dolenta, però em fa l'efecte que no estem tan lluny del fatídic estiu de 2003.
Ara mateix, segons el Meteocat Artés registra la màxima de Catalunya, amb 42,6ºC. El Pont de Vilomara la segona, amb 42,5ºC... i jo visc al poble veí. Això és un infern!
-
En episodis de calor les comarques de Ponent sempre pateixen molt, però el Pla de Bages acostuma a registrar els mateixos valors o fins i tot superiors... Aquesta tarda he d'anar a Manresa i només de pensar en la temperatura que tenim ja començo a suar! :dry: :lol:
Impressionant la calorada, de primera categoria. Llàstima que la tònica habitual sigui que cada estiu tinguem diverses onades de calor històriques que baten rècords i poques onades de fred històriques que baten rècords.
Bon seguiment i protegiu-vos bé de la calor!
-
Molt maca la tempesta en forma de cor que avança per Les Garrigues! Nit interessant.
Sintítulo.png -
Avui semblava que hauria d'haver plogut més, però m'he fixat que de la majoria de nuvolades o nuclis de tempesta es despenjaven virgues que no arribaven a tocar terra. Què ha pogut fallar, una capa poc humida a capes baixes?
-
Mare meva quin espectacle, per sobre de Sant Vicenç ha passat tota la línia vermella de tempestes! No tinc dades de pluja, però a Castellbell (la població més propera i just al sud de la vertical de Sant Vicenç) han caigut 51,2 litres, així que la dada serà força similar.
Pluja molt ben caiguda i que feia molta falta, a més acompanyada de llamps i trons, alguns d'ells força potents. Visca la primavera! :silly:
-
Em podeu confirmar que no estic somiant? Que realment està PLOVENT a Sant Vicenç de Castellet? Quina il·lusió, i quina falta que feia! :woohoo:
-
Mostrar más
Bona tarda.
No em coneixeu o em coneixeu poc, si una cosa no m'agrada és fer cops de teatre, m'agrada passar desapercebut, dins del que m'ha permès la meva professió. La decisió presa aquest matí no ha estat feta en calent, estic cansat, són massa les vegades que llegir el fòrum em posa de mal humor, però tampoc vull imposar el que a mi no m'agrada...quin dilema.
Però el que estic llegint avui al fòrum m'ha deixat sense paraules, no m'ho esperava, no sabeu com us ho agraeixo, no n'era conscient. Per un altre costat el fòrum no pot continuar com fins ara, no en vull ser responsable.Així que ens hem reunit els moderadors i jo i hem decidit el següent:
Amb aquest suport que ens haveu donat, no puc tancar el fòrum, "lo siento mucho, me he equivocado, no volverá a ocurrir". Seriosament, parlat amb els moderadors farem una re-fundació del fòrum abans de l'1 de març amb unes normes noves que implicaran per exemple l'acceptació per part de tothom (que s'hauran de tornar a inscriure) i així poder fer un filtre previ.
Resumint, no m'ho esperava i ho dic de tot cor, fa dues hores que hauria d'estar treballant per Taiko i encara estic aquí. El fòrum no es tanca i en paral·lel farem la re-fundació. Tots els detalls us els explicaran els moderadors.
Un cop més, gràcies a tots i totes...però quines coses que haveu dit, no m'ho esperava...si us plau no penseu que ha sigut una enrabiada de nen, ara ho vull, ara no ho vull. Bé no dic res més...si...11,1º a plaça Kennedy.
Bon seguiment!
Moltes gràcies Alfred! :woohoo: Avui ha passat de ser un dia trist a ser un gran dia!
M'agradaria fer una petita reflexió:
Ja m'imaginava que la decisió que havia pres aquest matí l'Alfred no havia estat en calent, perquè ja fa temps que s'avisa constantment a alguns membres del fòrum del seu comportament, i si això cansa als que llegim, imagineu als que ho han de moderar. Per això, independentment de les noves normes que s'imposin, fóra bo que entre tots ajudéssim a millorar el funcionament del fòrum, ja sigui estalviant-nos comentaris que no aportin res, evitant queixes per qualsevol cosa o, evidentment, no faltar al respecte als altres membres.
L'enorme majoria de la gent que aquí escriu té un comportament exemplar, però sempre que es detectin els famosos "trolls" cal aïllar-los, denunciar-los als moderadors i que aquests els expulsin. Si s'ha de tenir mà dura per evitar comportaments indesitjats doncs es té, aquells qui compleixin les normes no hauran de patir per res. I no sempre els trolls són gent a qui no agrada la méteo i només ve a molestar, però si algú té una manera de viure-la mitjançant la qual es salti les normes, se l'adverteix i si convé se l'expulsa.
Estic molt content que aquesta petita però gran comunitat continuï viva, malgrat no us conegui personalment. Són molts anys i ara no m'imaginava perdre el fòrum... però convindria considerar el que ha passat avui com una advertència. L'Alfred fa això desinteressadament i, com ha dit, li treu un temps que no té. Ajudem entre tots que no s'hagi de tancar el fòrum més endavant.
I malgrat el tossut anticicló que tenim a sobre, puc dir amb molta emoció... Bon seguiment! :lol:
-
M'agradaria acomiadar-me amb una peça musical que de ben segur a molts de vosaltres us agradarà especialment. Quina bona època amb El Temps del Picó a BTV...
Contenido externo www.youtube.comEl contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad. -
M'he quedat de pedra amb la decisió de tancar el fòrum. Com a participant des dels seus inicis amb el programa a BTV encara em sap més greu, perquè tot i que no acostumo a participar amb molta freqüència, llegeixo tots els comentaris diàriament des de fa més d'una dècada. És una molt mala notícia... i sincerament, trobo que si és perquè alguns participants no respecten les normes, el que caldria és avisar un primer cop, com a molt un segon (això ja s'ha fet) i posteriorment expulsar-los del fòrum. És una llàstima que per culpa de quatre maleducats es tanqui un dels millors fòrums de méteo que hi ha, i sens dubte el millor que he conegut.
En fi companys, un plaer haver-vos llegit durant tots aquests anys, i especialment gràcies a l'Alfred per fer possible que els enamorats de la méteo haguem pogut compartir la nostra passió.
Avui és un dia trist.
-
Espectacular el paquet de neu que ha caigut a la localitat italiana de Capracotta. Deixo captura de la webcam en aquests moments i el link per veure-ho en temps real!
SI6SiaxT.jpg
-
Bon vespre!
Mare meva quines jornades meteorològiques estem vivint darrerament... massa pluja i tot! I ara compte amb la línia de convergència que ens està creuant, porta mala baba i plou sobre mullat!
Avui hem hagut de lamentar una víctima mortal a Vacarisses per un despreniment a la via del tren, que ha provocat un descarrilament. I a finals de la setmana passada es va haver de tallar la C-58 a la mateixa zona per una esllavissada... Ha plogut molt, és cert, però l'estat de les infraestructures és lamentable.
Avui he pujat a Vallter a veure la neu que ha caigut aquests dies, i l'aspecte és sensacional. El Pirineu Oriental està ben carregat de neu, i segur que pot obrir les estacions per la Puríssima. Quin goig!
IMG_20181120_114912.jpg
IMG_20181120_114915.jpg
IMG_20181120_120811.jpg
IMG_20181120_121010.jpg
IMG_20181120_121015.jpg
-
-
-
-