Posts de janprat

    Reholes!

    En les últimes sortides dels principals models, tots els "Tomàtics" per a la propera setmana ja s'han esvaït, i veuen a hores d'ara una zonal baixa, cosa molt més creible veient la progressió i d'hivern que hi ha. No obstant, penso que ara mateix està summament interessant la evolució de les pròximes 8 o 10 hores, m'agrada molt com aficionat, no pas per la magnitut ni l'interés general, doncs no crec que transcendeixí més enllà dels seguidors.

    Doncs, és més que evident que veure nevar a Barcelona és una 'carambola' que poques vegades podem veure malauradament, però la d'avui és una d'aquelles possibilitats remotes, llunyanes i pràcticament impossibles, però que hi és doncs tindrem una bossa molt freda en alçada, que afectarà a tots els nivells i unes precipitacions (algunes convectives) que poden donar un joc divertit i ens poden permetre fer alguna foto insòlita. Com us apuntava anteriorment la cota està prevista en 600 metres i una mica menys, fins a 500 metres per desplomes, però compte!!! El mar pot fer una reacció en prendre contacte la massa freda; el vents aponentats en superfície, poden crear en moments determinats un efecte o fluxe catabàtic, etc..., no se, insisteixo que és remot però que de vegades, les caramboles es donen i avui és un d'aquells dies de vagi vosté a saber, la natura!

    Pel moment al Prat de Llobregat gaudim de uns 8,9ºC! Gens malament per començar, si la natura ens vol oferir algún regalet, que tampoc cal que sigui a 0 metres, pot ser a 300/350/400 metres, jo seria el tio més feliç del món encara que no pugui tenir-la a la finestra, és millor això que res! Jeje!

    Passeu bona nit i a disfrutar qui pugui!!! Salut!!!

    Si Mahoma no va la muntanya, es perque no ha nevat i potser prefereix anar-se a Suècia a casa d'aquests afortunats!!!

    Contenido externo www.youtube.com
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    Quina enveja nanuuuuuu!!!

    Bona tarda!

    Ostres! Si que està fotut el tema, certament no m'esperava pas que estigués l'hivern tant ensopit, al poble de la meva familia on he estat aquest temps, a l'àrea de Bari al sud d'Itàlia, no estaven les coses en un hivern cru no molt menys, la gent deia que no estava fent un gran hivern, però les coses estaven més normalitzades en un hivern comú fluix. Però es que Catalunya, a banda dels quatre fenomens comuns (aire en general, neu al pirineu i poca boira), la resta de meteors ni s'ahn vist gaire, ni intenció.

    Malgrat això crec que dijus de matinada, a la Costa Brava por haver alguna sorpesa, no a 0 metres ,però si a 400-500 metres, doncs es possible que durant unes hores es formi una petita borrasqueta enfront del Baix Empordà - La Selva, que podria injectar una miqueta de humitat, que barrejada amb l'¡aire fred podria afavorir alguns ruixats de cerca entitat. això si molt localitzats i anecdòtic tot plegat. Ho deixo en mans dels experts a veure que en diuen!

    Vaig a mirar mapes una estoneta...

    El meteograma GFS per a la costa central no és dels de les millors ocasions, però no està tant malament, els GFS a curt termini es força nul pel que fa a preveure precipitacions, en tot cas algo veu i caldrà veure els mesoescalars avançant-se en els dies.

    meteoforum.cat/wcf/attachment/20593/

    En aquestes situacions de NW i princpalment N (quan son d'aquest origen) a mi sempre m'ha fet patxoca l'UKMO En aquesta ocasió decepciona i sembla que ha pronosticat més pluja de la prevista i fora de l'àrea prevista.

    És molt interessant la situació, però complexa, estic segur que només els experts deuen tenir clares les coses, pq no està fácil de predir, té molt de mèrit fer una previ amb aquestes tesitures.

    Salut!

    Molt bona tarda a tothom!

    Primer de tot, vull donar-vos les gràcies pel suport rebut, sou un grup magnífic. Després de qüasi bé un any sense postejar, reprenc amb noves energies i amb la il.lusió de sempre. En un parell de dies em posaré al dia novament i us aniré llegint per veure com ho tenim per casa nostra, doncs segons m'han dit l'hivern està siguent aburrit amb ganes.

    Sembla ser que amb la meva vinguda el ponent m'ha passat per sobre, recordo que el mestre Alfred sempre deia, després del ponent abrigueu-vos, jeje! Espero que sigui així, no obstant, us aniré llegint, per posar-me al dia com us deia.

    També crearem teories de la conspiració, amb avionetes i canvis climatics manipulats desde un despatx de la Generalitat, jajaja! Conyes apart, estic molt content de tornar a reprendre les velles i bones costums en tant bona companyia. Als qui ja conec reholes i als desconeguts encantat!

    Salutacions x tots en tot cas!!!

    Molt bona tarda a tothom!

    Malauradament, l'inevitable ha passat i ja disposo de tot el temps del món novament, encara que a contracor, naturalment, però vaja, s'ha de ser animós, mirar endavant i gaudir del que ens toqui viure. Perdoneu, però necessitava abocar la nova situació, doncs com alguns ja sabeu he estat durant 1 mes pràcticament desaparegut per motius de salut d'un parent. El desenllaç ja el sabeu alguns i altres doncs us ho podeu imaginar... Perdoneu-me, se que no és meteo! Aquí tallo!!!

    Vinga va, parlem de meteo, sembla ser, segons algunes tendències dels models que encara no té tot dit aquest hivern o potser sí? Fantàstic, encara que no ens vingui cap fredorada de primera (no toca), qualsevol situació que no sigui anticiclònica és d'agraïr i més en aquesta època de l'any, on ja no necessitem fred, sinó aigua a manta, per regar tot el que tenim tant resec de mesos enrrere (recordar que l'any passat la mitjana del dèficit pluviomètric va ser molt accentuada), que encara que alguna cosa em recuperat, estic segur que el pirineu quan fongui la neu que hi ha actualment precissarà de generoses precipitacions per tal de no només crear el món verd peculiar de la zona, sinó també per omplir embassaments, per a tots els que necessitem les seves reserves per viure i treballar.

    De tota manera del dinamisme en l'atmosfera és latent, doncs dissabte núvol, ahir pluja, avui ventada forta pel Baix Llobregat, no estem al vell mig d'un pantà baromètric on durant dies i dies no ocorre absolutament res i això que tenim ara mateix és bo. Aquesta indefinició es molt posiviva, doncs encara que els models encertin un 20% d'inestabilitat del que poden preveure, ja és millor a que encertin un 100% d'anticicló.

    De moment els de Barcelona, a gaudir dels dies de bonança que tenim per davant fins el cap de setmana, i a partir de llavors ja la ballarem, és tot pel moment.

    Salut i bon seguiment!

    Bé, bé, això va bé!!!

    Ara ja toquem puntualment la cota 350 metres, és possible que a partir d'ara les cotes pujin sensiblement, doncs la precipitació comença a afluixar, naturalment si aquí la costa que som els primers en percebre la intensitat i la cota depen d'aquesta intensitat, és lógic pensat que pujaran, a veure si en una estona es tornen a intensificar i tornen a baixar les cotes amb alegria.

    Aneu informant els dels llocs elevats please!

    Jeje! Molta neu esteu veient i massa avall em sembla a mi... Jajaja! Als estudis de TV3? A 300 metres a Esplugues??? Mireu-vos-ho bé, que no neva segur en aquests indrets inferiors als 400 metres, de 400 metres cap amunt comença a fer aigua neu (litoral i prelitoral central) i potser baixi més si la intensitat de la precipitació aguanta. Tal i com he indicat, la meva opinió pel moment va fent.

    Neva o aigua-neva a Begues, Vallirana, tot a cotes superiors de 400 metres i neu més amunt lògicament. Això està baixant progressivament quant més???

    Arrivats a aquesta hora que son eles 13h, podriem fer una valoracií temperatures arreu del terrotiri i estat del cel.

    CARROUSSEL DE TEMPERATURESSSSSSSSSSSSSSSSSS

    El Prat de Llobregat (5 msnm) +6,1ºC, plou F5, cel totalment encapotat.

    Bon dia, boníssim dia, diria jo!

    Comença a caure aigua-neu al Tibidabo cota 500 metres, i no és un desplome puntual això anirà a més, passa que no serà tant sobtat com normalment ens sol passar o desitjaríem, sinó que serà progressiva la baixada de la cota de neu, malauradament dependrem del que s'aguanti la precipitació intensa a la costa central que ara mateix està ciaent el cel!!! Aquí al Prat des de fa més de 1 hora estem amb una intensitat F4 i ja fa més de 5 minuts F5 i va per llarg!!!

    Atenció Begues, Ximenis va cap allà company, en menys de 2 hores estàs cantant l'aliró!

    De moment els de cotes previstes 600-700 metres en general, han estat força encertats, almenys pel moment, però clar, encara no ha entrat el fred fort ni ha marxat la precipitació, doncs si bé és cert que a Tarragona la cota deu rondar aqueses alçades i fins i tot més amunt, a Barcelona ara mateix és 500 metres con ja s'ha indicat i baixarà més, clar. Quan? Si ho sapiguès us ho deia!!! Jo humilment hem mantinc que baixarem fins als 300 metres i puntualment 200 metres, de la ronda de dalt cap amunt. Però qui sap!!! Jeje! Es genial tot plegat!!!

    A gaudir!!!

    Molt bona nit!

    Sembla ser que continuem amb certa disparitat en els models, cap problema, demà al matí haurem sortit de dubtes, segur!!! :whistle:

    Quins celatges més espectaculars estem tenint aquests dies i sembla ser que demà mateix podrem gaudir-ne encara més els del centre del país, doncs els afortunats gironins i especialment els empordanesos, ja porten gaudint uns dies (i crec que encara els hi queda molt per gaudir, potser els qui més). A veure si els amics tarragonins també poden agafar bona cullerada, jo crec que sí, alguns dels últims models s'han enrrecordat i força d'ells.

    En la línia argumentativa d'en Ramon (Elpito), jo també penso que serà bastant menys del previst en quant a precipitació, en vent del nord entrarà massa aviat, que és el que ja vaig entreveure en la meva primera previ, després vaig recular veient models, a que la precipitació s'allargaria i ara torno on estava al principi, veig un pel ràcana la precipitació, però vaja que res està segellat i signat, pot passar de tot, el mediterrani té això, que quan pensem que res, tot i quan pensem que tot res.

    El que és segur es que estarem espectants i disfrutant com nans!!!

    Salut i bon seguiment!

    Hola gent!

    Avui he fet el meu primer article al diari digital EIX Diari, que abarca les comarques del Garraf, Alt i Baix Penedès. L'article va sobre les possibles nevades de demà a aquella zona. A veure què us sembla!

    https://eixdiari.cat/territori/doc/…al-penedes.html

    Marc.

    Ostres Marc quina casualitat, el teu segon cognom és el mateix que el meu primer!!! Serà un cognom de meteoròlegs murcians? Jajajaja!!! No crec pas!!!

    Bona tarda!

    M'autocito en la previ que he fet aquest matí, després de veure les precipitacions previstes pel models HIRLAM, potser he fet una mica curt pel que fa a precipitacions pel dimecres al matí, doncs ara és possible que s'allarguessin un pel més, això seria molt bo per veure neu a Bcn ciutat i sobretot àrees d'influènca dels rius Besos i Llobregat, que per efecte dels vents catabàtics podrien ajudar a tenir una cota de tant sols de 200 metres, esporàdicament més abaix, així com veure nevar amb certa alegria de la ronda de dalt cap amunt. Insisteixo, parlar de la fiabilitat d'actuació dels catabàtics és com parlar de la hora exacta que deixarà de precipitar, a cada lloc és un món a part, on si crec que serà la cota molt aprop de nivell de mar és per l'Alt Maresme i Selva, allà la Tordera fa una feina de nassos i sol fallar poc. Veure'm!

    Si fem una mica de valoració (abans de acabar l'hivern 12-13, sembla que haguem tingut 2 hiverns diferents en 2 anys diferents, un sec i càlid i l'altre fred i humit) això si tot l'any de VENT, eh!!! El prota d'aquest hivern el VENT!!!

    Passeu bona tarda!