Jo apostaria q aquest vespre es veura nevar al Tibidabo, estic amb tu Marc! Les temperatures estan estatiques i iniciaran un tendencia baixista bastant aviat per efecte de la "entradeta freda" en alçada.
Caldra seguir-ho minut a minut!
Jo apostaria q aquest vespre es veura nevar al Tibidabo, estic amb tu Marc! Les temperatures estan estatiques i iniciaran un tendencia baixista bastant aviat per efecte de la "entradeta freda" en alçada.
Caldra seguir-ho minut a minut!
Bon dia!
Dia realment esplèndit! Rúfol, plovisquejant, ventet, fred i amb previsions a pocs dies vista prou interessants i entretingudes.
Continua la tendència dinàmica del temps i això vol dir moltes coses, entre elles implica oportunitats de veure nevar ben avall. Aquesta tarda vespre potser al´gun pugui cantar algún premi i dijous m'atreviria a dir segons les últimes sortides dels models (ara em matareu) que podria veure's nevar per sota dels 300 metres, Ep! Mapes d'ara!
Ja hi ha gent que es queixa de que s'esperaven més, jajaja! No teniu remei! Si no hi ha un pam de neu com a mínim a la porta de casa, la meteo ens "tima", jajaja!
Fantàstic seguiment!
Bé doncs, demà més i millor, a veure si els de cotes amb possibilitats teniu sort i ens podeu explicar el vostre dia de neu demà! Ja que els d'aquí abaix quedarem ben regats, que no es poc al gener! Tant de bo pogueu ser molts els afortunats!!! Bona nit!!!
Meteoclimatic recull que neva fort a Valladolid, ens agafa tant lluny! aixx!!!
Imaginació cap!! Et dic que és la meva experiència, m'ha passat el mateix durant uns segons quan una volva impacte l'objectiu, amb una gota d'aigua mai! I imaginació tampoc és que està nevant i be a Prades!
Es clar que neva! Ja t'ho he dit! Però la gota... :whistle: jajaja!
la prova vital de que neva a Prades a part de millors imatges q ja circulen per la xarxa jeje: la volva enganxada a baix a la càmera, això no t'ho fa la pluja, m'ha fet gràcia, ho recordo de quan he enregistrat nevades i m'ha passat el mateix! Res una anècdota per compartir!
pradesmajor_ara1.jpg
Jo crec que es una gota d'aigua, estan a 1,1ºC cal molta imaginació. La proba de que neva són les faroles de a baix i a l'esquerra de la imatge.
Plou a marganell desde FA 5 minutos aprox........temperatura de 3.1C.......nit de faroling!!!
No hi ha la webcam del Monestir de Montserrat? Allà dalt ja potser alguna volva despistada pot haver... o s'hi posa en breu, crec que l'altitut és de 900 metres.
Per aquí el Baix sud ja fa una estona que plou dèbilment, la temperatura estancada en 10,9ºC
Un apunt personal, potser m'equivoco. Si us hi fixeu hi ha una part de les pluges provinents de l'Aragó, entenc desplaçant amb elles fred més sec de l'interior de la península i alhora puja com us deia a l'anterior post desde el mar la massa més (càlida) i humida, sembla que hagin de coincidir en l'àrea Alt Penedès, Garraf, Baix Llobregat veurem el resultat doncs poden haver sorpreses abans d'hora.
M'agrada molt, molt, però que molt, el que està pujant ara mateix pel mar entre Castelló i Tarragona en direcció costa central catalana, s'infla per moments, regarem i les muntanyes com Montserrat i Montseny ja iniciaran a les parts altes l'episodi d'emblanquinada, aproximadament a partir dels 1.200 metres ara mateix, ja baixarà!
Bona tarda!
12,1ºC i un 60% d'humitat, el cel ja s'ha tapat per complert de nuvols alts i circulen des de WSW nuvols baixos molt pompossos, d'aquests que denotren fred en alçada, cada cop son més abundants també, potser aquesta nit veurem llampegar per Bcn i rodalies, i qui sap, potser algún granet de gel.
El GFS tossut com una mula, criatura, algún dia l'haurà d'encertar, no crec que hagi cap estadística de nivells d'encert, doncs les mates son això, mates, sempre tens un resultat al final, però no sempre es l'encertat, de fet ni tenint la resposta davant de vegades es pot estar segur d'haver-la encertat, caldria uns models dels models, potser així, jijiji! La situació es moolt complexa i tractem de distàncies tan minses que la diferència que trajectòria en 200 km de qualsevol factor, junt a la orografia, la hora, l'avioneta i un tro, varia tot. Per tant, gaudir del que ja tenim aquí i ull a mitjans de setmana que no hia res clar encara.
Però val la pena dir que el dinamisme d'aquest any es boníssim en comparació amb l'any passat, veient el GFS m'aventuraria a dir que el dinamisme està assegurat fins al febrer mínim, doncs va ensenyant la poteta amb cosetes interessants.
Continuem amb el seguiment!
Al prat minima de 1,3°C llastima no tenir aquesta tempe 24h despres, jiji![]()
![]()
a veure si amb una mica de sort el front s'endarreris unes horetes en deixaria baixar temperatures arreu i baixar les cotes uns centenars de metres en precipitar, juju!
Encertadissim en molina, en la justa mida, clar no arrisca res ni hi ha risc, val a dir q la previ q tenim es molt agraida pel qui vol sortir guapo a la tele, mai cotes inferiors a 800 metres, pssshhh!
Anem a dormir amb 2,6°C la minima sera xula per estar a la costa central. Bona nit!
Bona nit!
Estem a 6,3°C i un airet al carrer q et deixa pelat, em passa com a l'Alfred, m'agrada la sensacio de fred a la cara. Estic content!
Bon dia!
Magnific dia! A la espera de q un o altre sigui el primer en cantar la grossa!!! Jijiji! Dia il.lusionant, malgrat no caiguin 50 cm, hahaha!
A veure si les peces volen coincidir i nyac!!!
Ostres! Perdo, es q ha parat el vent, em sorpren q sense vent i acabat d'entrar la massa ja faci via la baixada de tempe, genial!
Sembla q la temperatura s'ha decidit a baixar amb alegria despres de fluctuar bruscament durant un parell d'hores, ara mateix 8,5°C baixant com dic amb alegria, es important perque baixa a pesar del vent, es reflexe doncs ja de q la entrada freda, seria magnific passar nit rasa, baixar fort la tempe i tempesta a primera hora, les cotes serien realment baixes. Es una possibilitat!
Cap al cantó de Tor oi?
Bona nit!
Temperatura actual al Prat 10,2ºC i comença a entrar en aquests moments, ja jo està fent des de fa una horeta o una mica més, la castanya de fred en alçada més important que rep Catalunya en més de dos anys. Que guai!
A més tenim uns mapes sucosets per a les properes hores i dies, estic totalment d'acord amb el que diu en Gracienc, només afegiria que qui vulgui veure neu assegurada, seca, duradera, esquimalada i de primera mà, pot prendre un avió baixar-se a Oslo, Helsinki, etc... o guardar una mica d'aigua al congelador i fer picaroles amb ella. Estem a Catalunya, no a Lapònia o Rusia!
Però que no s'ha llegit ningú al Ramon (ElPitoooo)????
Per molt que m'escarrançi, mai sabré tant com aquests mestres i ni dir com l'Alfred! Per tant, si m'estan dient que ull demà i ull dilluns, malgrat que no ho veig com ells (sóc SAPASTRA 3, i amb mi ja és trilogia), humiltat senyors/-es, perquè sobretot vull o hauríem de voler aprendre!
Perdoneu la parrafada, però es que sap tant de greu veure com podent disfrutar del que tenim hagi gent tant obstinada en no aprendre a veure més enllà d'ells mateixos.
I ara a gaudir!