Posts de meteoboig

    Hola bona nit familia.
    Jo ja donc finiquitat el tema precipitacions a badalona,el total res alguna espurna que he vist pasar de pluja,aixo si,el fred era acusat ara a pujat la temperatura amb 7,8ºC,estat del cel nuvol.

    Encara que jo no he vist ploura o nevar,estic content perque hi ha molta gent que si ho avist,es una cosa que m'agrada perque l'alegria s'encomana i es veneficiosa.

    Excelent seguiment FELICITATS,llastima que el tema forum a fallat una mica si no,hages sigut la ostia.

    Bon seguiment.
    Joan.

    A badalona la temperatura ja a començat a baixar ara estem a 9,7ºC.

    Una cosa vull comentar,com aquets dies hem tingut vents secs de Gregal i ara ens entra una mes humida,es igual a humitats baixes cotes mes baixes i aixos es crec jo el que esta pasant,despres crec jo que anirant punjant cap al voltant dels 400 i igual no,la meteo es molta meteo i sorpreses sempre en dona.

    Deixo foto desde Badalona mirant cap el baix maresme.
    PB270856.JPG

    que viene que viene hu hu que viene que viene hu hu
    :P
    bon seguiment.
    Joan.

    Hola bona tarda familia.
    Avui a badalona hem tingut una minima de 2,2ºC :)

    M'acabo de conectar i ja veig que el seguiment es de radar i finestra,vui felicitar que en aquets moment esta visquen un moment dolç amb el element blanc.

    Ara anire llegint el atrasats i fent seguiment,avui m'epera una tarda nit molt atrafagada meteorologicament parlant i amb garnt alegria,a mi tambe m'alegra quant esteu alegres comentat la situacio.

    Bon seguiment i bona sort a tots/as.
    Joan.

    QUINS NERVIS O NEVIS DE NEVAR JEJEJEJE.

    Hola bona tarda familia.

    Avui a Badalona hem tingut una minima de 3,6ºC :) ja hem baixat dels 4ºC la maxima de 12,3ºC i la actual es de 10,6ºC.

    Segons la nova actualitzacio del gfs ens posa mes fred a sobre i mes precipitacions.

    Dons sembla que dema a la tarda-vespre tindrem temperatures a 850hpa de -2 i a 550hpa de -28 o -30 i precipitacions que començarien per Girona i anirien baixant cap a barcelona i despres cap a Tarragona,el mes interesant es que a la matinada tindrem temperatures a 850hpa de -2 i bossetes de -4 i a 550hpa tindriem un autment del fred de -30 a -32,aixo podria dir que la cota de neu podria ser mes baixa,crec que podria estar al voltant dels 200 mtrs on tinguesin le bossetes de -4 ja que el conjunt del geopotancials aquesta sortida la afavoreixen ja que son mes baixos,de totes maneres la cota en el seu conjuns sera al voltant dels 400mtrs,la precipitacio seria feble i al extrem nors-est podria arribar a ser moderada la cual cosa afavoriria que la cota baixes,ja veurem,tot plegat es molt complicat.

    Deixo mapes.
    gfs-1-30.png

    gfs-13-30.png

    gfs-2-30.png

    gfs-1-36_2013-11-26.png

    gfs-13-36_2013-11-26.png

    gfs-2-36_2013-11-26.png

    Taqmbe deixo una foto desde badalona mirant cap el Baix Maresme.

    PB260855.JPG

    Esperan que els mapes segueixin actualitzance al nostre favor,bon seguiment i bona sort.
    Joan.

    Hola bona nit.

    Jo personalment ,sota el meu punt de vista i humilment, crec que tenim mes posibilitats de veure neu a costes baixes Dimecres que no pas Dissabte.

    Dimecres tindrem temperatures a 850hpa de -2 o -4 segons models i a 500hpa -28 o -30 segons models,despres les isobaras venen de Gregal-Allevantats per tant hi haura aportacio d'humitat,podria ser suficient per tindre precipitacions que podrian ser entre febles o com a molt moderades,amb una cota de neu 400 o 600 encara que no descartaria puntualment de 300,aquestes precipitacions es donarien a la costa primer a la costa brava despres a la central i per ultim a la dorada,la cota de neu seria mes baixa a la costa brava 400 o 300 a la central 450 o 600 i la dorada 600 o 800.

    Dissabte ho veig tot mes aixut,ja que els vents vindran mes agregalats i sense gaire recorregut maritim,les temperatures a 850hpa tornaran estar al voltant de -2 o -4 i a 500hpa -30 o -32 si que en alçada tindrem mes fred,pero els vents al tindre poc recorregut maritim poca posibilitat hi ha,si que algun model sembla que posin un REBUF a la costa central,pero com encara queda molt ho anirem seguint,en tot cas seria mes limitat a la costa central i rodalies.

    A Badalona ara mateix tenim una temperatura de 8,5ºC,esperarem aviam que acabara pasant,tant de bo ens toqui la grossa.

    Bon seguiment i molta sort.
    Joan.

    Ja posats no podem oblidar el gran canalitzador de la Vall de l'Ebre en situacions de fred a l'interior de la península i que l'aire fred ressegueix tota la Vall de L'Ebre.

    Molt interessant el tema que s'està parlant avui al fòrum. Sempre hi ha coses a parlar en el món de la meteo


    No ens podem oblidar de la desenvocadura del Besos,jo estic a prop del riu Besos i moltes vegades es nota la diferencia de temperatures,es nota que es canalitza cap als barris propers de Barcelona,Santa coloma de Gramanet i Badalona,tema molt interesant.

    Tens tota la rao Jaume Alegre,les proximes aviam si las generalitzo,una abraçada.

    Hola de nou familia.
    Dons mirant ultimes sortides sembla que per Dimecres podriem tindre mes moviment del que sembla,ja que el gfs ens posas a 850hpa -2 i a 500hpa -30,el NAVGEM a 850hpa la de -2 pero amb bossetes de -4 a 500hpa -28,el Ensemble es el que va mes fort amb el fred ens posa a 850hpa entre -2 a la meitat sud i -4 o -6 al nord,despres les precipitacions tots els models ens la posen per dema a la tarda i vespre-matinada de Dijous,si es confirment aquestes sortides la cota de neu seria de 300 i ja veurem si no mes baixa.
    Deixo mapes del gfs.
    gfs-13-60.png
    gfs-2-60_2013-11-25.png


    gfs-1-60_2013-11-25.png
    Ara deixo mapes del NAVGEM.
    navgem-1-60.png

    navgem-6-60_2013-11-25.png

    navgem-2-60_2013-11-25.png
    Ara mapes de la posible acumulacio de neu.

    13112800_2506.gif

    13112806_2506.gif

    aixo es posa emocionant.
    Joan.

    Hola bon dia familia.
    A Badalona hem tingut una minima de 4,5ºC.
    Com ja anem comentant fa uns dies,Dimecres podriem tindre algun ruixat a ultimes hores cap el extrem nord-est amb una cota de neu 450mtrs inicialment pujan cap els 500 o 600,despres aquets ruixats anirien baixant cap a la costa central i nomes afectaria a la façana litoral cota de neu 600 o 700,el ruixats serien febles o molt febles,no cal esperar gran cosa,aixo si,aviam mes fred.
    els proxims dies ho anirem seguint perque esta tot molt verd i els models van canvian.

    bon seguiment i molta sort.
    Joan.

    Hola bona nit familia.

    Avui a Badalona hem tingut una maxima de 14,7ºC i ara estem a 7,6ºC.
    Com ja anem comentant que aquesta setmana tindrem una nova entrada d'aire fred que segons models en posen a sobre a 850hpa la -4,de moment seque,ho seguirem.
    Deixo meteograma de Barcelona perque veieu la baixada que ens fara.
    MT8_Barcelona_ens_2013-11-24.png
    Tambe deixo mapa que l'aguantem amb pinces per la quedada del 22 de Decembre.

    cfs-2-684.png
    i encara mes lluny,deixo mapes de Nadal i Reis.

    cfs-2-762.png

    cfs-2-1032.png

    salutacions a tots/as.
    Joan.

    Algú ahir, no recordo qui, va fer un comparació molt bona entre la Tardor 2001 i la d'enguany. Els mapes que heu penjat aquest matí sobre la posició de l'Anticicló amb vents alleventats, més humitat i temperatures a ratlla o una mica més baixes dia a dia, em recorden molt aquella setmana anterior al temporal. A veure si aquesta setmana serà d'impàs per preparar-se una de grossa.

    Terrassa, 11,2º. Mínima 4,8 ( superior a la d'ahir)


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Va ser el meste EL PITO.

    Hola de nou.

    Tot els models es començen a posar d'acord amb la entrada de vents allevantats a mitjans de la setman vinent,ja veurem si ens deixen precipitacions o no,el dia mes mogodet sembla ser que seria Dimecres amb la posibilitat de precipitacions juntament amb aire fred a 850hpa i 500hpa,despres indefinicio en els models que jo miro,esta tot en el aire mai millor dit.

    salut.
    Joan.

    Vull fer una queixa.
    Sembla que quant dons el teu punt d'avista i expreses la teva sensacio o comentes els teus sentiments ambers a la meteo o la natura, vagis en contra corrent de tots i totas,crec que som prou grandets tots/as i tenim prou democracia, perque poguem expresar el que pensem i veiem, sense faltar el repecta a ningu,sembla que com opini diferent que el mestre sigui un :evil: ,com conpendras no tots pensarem igual,per aixos tenim una riquesa cultural, perque conpartim pensaments,sensacions etc....

    El mont de la meteo es molt diversa, aixi com la gent que l'envolta,crec que en un moment o un altre tots gaudim o patim de la meteo,com tot eser viu.
    deixo finiquitat el tema,ho tenia que dir o explotava,gracies per donar-me la oportunitat

    salutacions.
    Joan.