Posts de Rubén Montjuic

    Bona tarda des d'Estocolm!

    Alfred, veig que no sóc l'únic corresponsal nòrdic del fòrum :P
    Doncs sí, així estem per aquí, fins ahir, sembla ple estiu, fa més calor que a Barcelona. Aquesta setmana vam fer una màxima de 27,4ºC :blink: I portàvem uns 10 dies amb temperatures màximes per sobre dels 21-22ºC, una bogeria! Sort que per la nit fa fresca 8-10ºC, que si no dormir es faria difícil, la natura està desperta al 100%, mosquits, abelles, vespes, cucs, formigues, etc. Fa uns 10 dies que va explotar tota la vida i els arbres en 3 dies van passar de tenir petits brots a fullatge complet!
    Com a dada, recordo que l'estiu passat em van dir que no varen superar els 25ºC, imagineu. Després a l'estiu els farà mal temps...

    Doncs bé, ahir i avui, hem tingut una baixada de temperatures, a valors més normals, ahir màxima de 18ºC i mínima de 9ºC amb cels ennuvolats, avui fa un dia asolellat però fresqueta. Però bé, que a partir de diumenge sant' torne-m'hi, ens anem de nou cap a màximes de 25ºC, sincerament, tampoc em desagrada, després del fred de l'hivern em ve molt de gust això aquí. :silly:

    I sí, la gent ja va vestida d'estiu, pantalons curts, mànigues curtes, gent a les platges (llacs), vaig estar l'altre dia a un prenent el sol, i tela com pica, de totes maneres l'aigua està GELADA, pensem que és aigua de desgel i està al voltant de 10ºC. Em vaig mullar els peus i feia mal als 20 segons :(
    Ara us posaré unes fotos i us deixo dades d'avui, no cal dir que portem 3 setmanes amb anomalia de temperatura superior i no plou tampoc, tot i que aquí l'aigua no és problema.

    Temperatura actual: 15,6º (18h)
    Temperatura màxima: 16,4ºC
    Temperatura mínima: 9,4ºC
    Humitat: 30%

    20180515_171215.jpg

    20180515_180924.jpg

    20180515_183015.jpg

    Bon seguiment!

    Bona tarda des d'Estocolm!

    Feia dies ara que no escrivia per aquí. Quins dies més primaverals esteu tenint per allà abaix, i un pont de maig que heu tingut més aviat fresc amb temperatures mínimes ben fredes. :blink:

    Per aquí a dalt després de la caloreta de fa 2 setmanes tenim temperatures a ratlla, amb dies més freds però en major part tenim temperatures un pèl superiors, no gaire. També amb molta variabilitat, dies amb sol, dies ennuvolats, dies variables amb pluja per la tarda, bastant primaveral tot plegat. Poc a poc es pot anar veient més verd, la gespa ja ho està bastant, els arbres comencen a treure flor, aquí és un procés lent i progressiu, però segons diuen arriba un punt en què en 2-3 dies els arbres ja estan amb fulles, depèn també de la temperatura.

    Així, cada dia són més els arbres que pots veure amb un lleuger verd que volen ja florir. Però encara no hi ha cap que hagi tret fulla del tot, i molts d'ells encara estan pelats. A l'última fotografia feta avui es pot veure als arbres del final com s'entreveu el verd ja. Per contra, la primera fotografia que posaré és dels cirers japonesos que per aquí n'hi ha molts i que ja han florit (fa 10 dies aprox) ara estan preciosos!

    Avui dia molt rúfol i amb pluja dèbil però continuada des de la 1 del migdia. Fa fred això sí, dies com avui no contribueixen a l'avanç de la floració... De totes maneres, demà les temperatures pugen força (màx 14º i mín 5º) però a partir del cap de setmana pujaran més i la setmana que ve es preveu càlida i asolellada, pre-estiuenca! Amb màxs de 18/20ºC i mínimes de 8ºC. El mes d'abril ha quedat un xic més càlid pel que fa a les màximes, amb mitjana de mínimes de 1,2ºC i mitjana de màximes de 12,1ºC. Us deixo dades d'avui i algunes fotos:

    Temperatura actual: 6,7ºC
    Temperatura màxima: 11,6ºC
    Temperatura mínima: 3,2ºC
    Humitat: 97%

    20180428_105527.jpg

    20180428_091626.jpg

    20180503_180354.jpg

    Bon seguiment!

    Bona tarda des d'Estocolm!

    Altre dia primaveral per aquí, amb sol i cumulets decorant el cel, típics de primavera. Ahir va fer un dia d'ESTIU per aquí. De fet, la temperatura màxima d'ahir, que no va ser rècord però no gaire lluny va quedar, va ser de 23,7ºC :blink: :blink:
    Penseu que la mitjana de màximes al juliol, mes més càlid, és de 23ºC! La ciutat ahir era un espectacle, tothom era al carrer, a les terrasses, als parcs, prenent gelats, una passada! Avui la temperatura ha baixat però s'hi està molt bé al sol.

    A partir de dilluns canvia una mica la tònica del temps d'aquests dies i ens tocarà un dia amb pluja, que ja anirà bé per ajudar al procés de floració, ja que fa temps que no plou... Màxima de 8ºC i conforme avanci la setmana pujaran les màximes fins als 14ºC i tornaran a baixar el cap de setmana, que s'espera més aviat fred... Tot i això, aquest abril em fa l'efecte que quedarà més càlid per aquí a dalt, i bé per tota Europa també...

    Us deixo dades d'avui i unes fotos on s'aprecia com comencen a sortir ja les fulles dels arbustos, i alguns arbres, la cosa avança lenta però sense pausa, calculo que la màxima explosió de verd serà en unes 3 setmanes o un mes. Depenent també les temperatures i pluges.

    Temperatura actual i màxima: 16,6ºC
    TEmperatura mínima: 7,4ºC
    Humitat: 30%

    20180421_132001.jpg

    20180421_132003.jpg

    Bon seguiment!

    Bona nit des d'Estocolm!

    La primavera ha arribat plenament a Suècia!!!! Fa un temps que no escric, i ha donat temps a queel canvi de temps s'afermi. Fa una setmana o així vàrem entrar de ple ja a valors màxims per sobre els 10ºC, i portem una setmana molt bona, amb sol i temperatures superiors a les habituals, no les bogeries d'Europa això sí: Hem estat al voltant de màximes de 12/15ºC (cap de setmana passat 16ºC) i mínimes entre 2º/4ºC, una delícia... A més el sol ja pica de valent per aquí :woohoo:

    Avui el dia ha estat asolellat fins a mitja tarda que s'ha ennuvolat amb núvols alts, això sí, l'ambient ha estat càlid durant bona part del dia i s'estava bé amb màniga curta aquesta tarda (18ºC)!! Màxima més alta des d'octubre! De fet, la gent està expectant que els arbres comencin a treure fulles ja, sembla que començarà en breu a més a més tenint en compte les temperatures d'aquesta setmana, encarà però no s'observa el nou fullatge, malgrat això, la gespa ja es pot veure tímidament com comença a tornar-se verda en algunes àrees, fa pensar que la cosa està a punt d'explotar!!! :P De fet, es varen reportar les primeres flors fa dos dies a la gespa davant la biblioteca nacional!

    Bé doncs demà esperem el dia més càlid, estic negitós ja, la màxima que s'espera és de 22ºC :blink:
    I sol tot el dia, a més divendres, sinònim que els suecs estaran eufòrics! Sembla que la setmana que ve això s'acaba, de fet dissabte la cosa ja tira avall (màx de 17ºC, diumenge 14ºC, encara prou per sobre). A partir de dilluns les màximes tornen a quedar per sota dels 10ºC :unsure:
    8º/4ºC dill i 11/4ºC dim, el que ve a ser més normal per les dates, i ens arriba temps plujós, cosa que també s'estava fent estranya ja que fa força que no plou per aquí.

    Us deixo dades d'avui i espero poder posar fotos diumenge amb algun arbre ja un xic florit! :woohoo:

    Temperatura actual: 12,6ºC
    Temperatura màxima: 17,7ºC
    TEmperatura mínima: 3,8ºC
    Humitat: 58%

    Bon seguiment!

    Bona tarda des d'Estocolm!

    Aprofitant la tranquil·litat meteorològica d'aquests dies abusaré de text una miqueta. Sembla que aquesta setmana Santa heu tingut un temps variable i més aviat tranquil per allà baix, amb temperatures no gaire altes, amb altibaixos, déu n'hi do les mínimes d'ahir també.

    Jo aquesta setmana Santa l'he passat aquí al nord, amb un ambient asolellat però ben fred, podríem dir gèlid en quant a mínimes, durant el dia però s'hi estava prou bé amb el sol i màximes de 3-4ºC. De fet, la setmana passada va ser una de les millors setmanes en quant a sol des que estic aquí a Estocolm (agost), amb 7 dies seguits de sol (dies sense ni un sol núvol dies amb algun que altre per fer bonic). Això es plasmava als carrers, els bars comencen a desplegar i utilitzar les seves terrasses, els suecs les envaeixen com si no hi hagués un demà, a la gent se la veia amb més humor pel carrer, olora a primavera i això té un efecte molt positiu després d'un hiver llarg i fred. :woohoo:

    Dissabte, que feia un bon sol, ens vem avalentonar a fer una barbacoa amb una màxima de 4ºC (mín aquell dia de -7ºC), al principi s'hi estava bé, però al poc temps calia l'abric i feia fred un pèl incòmode :silly:
    Diumenge en canvi, dia rúfol i ennuvolat, em va recordar a desembre si no fos perquè ja tenim llum fins les 19:30h, màxima d'1ºC aprox aquell dia, molt de fred.
    Avui repetim, nit gèlida i durant el dia temperatura fresca però agradable al sol, sembla però que ha estat l'última nit probablement de la temporada d'aquest hivern amb mínima contundent (-8ºC) a partir d'ara, temperatures ja més normalitzades i s'esperen 3 dies amb màxs de 10ºC aquesta setmana, per fi!!! :blush:

    En resum, el mes de març ha estat fred, sobretot pel que fa a mínimes. Mitjana de mínimes de -6ºC (com al febrer casi) i mitjana de màximes de 1,8ºC. Tela la veritat, mínima absoluta de l'hivern el dia 3 de març amb -14,8ºC i màxima temporal absoluta de l'any de 9,3ºC el dia 25. Només dos dies amb mínimes superiors a 0ºC i són de 0,2ºC i 2,7ºC molts dies també amb màximes sota els 0ºC, en concret 11.
    Resumint el meu primer hivern a un país nòrdic, ha estat una autèntica bogeria, tinc "sort" que ha estat un hivern fred molt nivós i amb tempertures ben fredes, a destacar un període de 25 dies seguits que no vàrem pujar dels 0ºC. :silly: La veritat l'he gaudit moltíssim. Us deixo dades d'avui:

    Temperatura: 3,7ºC
    Temperatura màxima: 6,4ºC
    Temperatura mínima: -7,5ºC
    Humitat: 32%

    P.D.: Tot i que la primavera dóna símptomes d'estar per aquí ja, el paisatge segueix ben marró i sec, arbres i vegetació ben pelada també. En aproximadament 2 setmanes arrencarà la lenta però progressiva explosió de vida i verd. Per cert, en 3 setmanes aprox igualarem l'hora de posta de sol de BCN i actualment ja tenim més hores de sol que vosaltres, tenim 13h30min aprox vs els 12h45min d'allà :P

    Bona tarda des d'Estocolm!

    Déu n'hi do quines tempestes vàreu tenir ahir per allà baix. Em van passar un vídeo de com queia per Sants i feia por! Com trobo a faltar una bona tempesta, pel meu gust un dels millors fenòmens meteorològics, s'apropa molt a la neu :P

    Aquí a dalt són ben complicades de veure i no són tan usuals com poden ser allà, si es produeixen, és durant els mesos entre juny i octubre que més números hi ha per produir-se'n, quan hi ha major radiació solar, ja que ara és ben escassa per crear els potents cumulonimbus que descarreguen les precipitacions més virulentes, en aquesta línia, on més es produeixen és al sur de Suècia.

    Bé doncs, dia gèlid avui, igual que ahir, hem tornat a valors ben baixos, però amb sol gairebé tot el dia, només alguns nuvolets per fer maco, per tant es fa molt llevader el fred així, l'alçada del sol respecte l'horitzó la tenim ja a 33º, no gens malament, equivaldria a la inclinació del sol a BCN a principis de febrer, no gens malament si tenim en compte que el dia del solstici d'hivern era a 6º :whistle:

    Pels següentns dies ens espera sol majoritàriament durant tota la setmana, i amb temperatures ben fredes de nit i les màximes aniran repuntant a mesura que avança la setmana fins a arribar a màximes d'uns 5º el cap de setmana, mínimes de -6º/-7ºC. Seguim amb la tendència de temperatures més baixes del normal... Us deixo dades d'avui i unes fotos d'aquest migdia:

    Temperatura actual: -0,5ºC
    Temperatura màxima: 0,6ºC
    Temperatura mínima: -9,9ºC
    Humitat: 38%

    20180327_135606.jpg

    Bon seguiment!

    Bona nit des d'Estocolm!

    Déu n'hi do quin senyor episodi de pluges heu tingut per allà baix, bé, i de nevades a cotes mitjanes, sembla mentida, estem gairebé al mes d'abril i 40cm si no he escoltat malament a Sta Fe del Montseny :woohoo:
    Aquestes pluges ara a començament de la primavera van de fàbula per la vegetació!

    Bé doncs per aquí a dalt hem tingut una setmana amb temperatures més "suaus" i amb temps majoritàriament asolellat, fins a ahir amb màximes de 5º i mínimes de -2ºC aprox, divendres i dissabte cels molt ennuvolats, ahir amb molt de vent. Avui però tot el contrari, dia esplèndid sense un núvol i amb temperatures que han pujat fins als 9ºC, la més alta des de fa 2 mesos!!!

    No obstant, a partir de demà baixen força les temperatures un altre cop a valors negatius, amb màximes que quedaran lleugerament positives, així que... A l'hivern li queda una estona encara :P
    Així doncs baixaríem a mínimes de -6/-7ºC i màximes al voltant d'1ºC, pujant les màximes progressivament conforme avança la setmana fins a màxs de 4ºC a finals de setmana, les mínimes seguirien a la banda ben negativa. Temperatures per tant fredes per l'època, la neu de l'hivern, la qual teníem al terra des del mes de gener, ja s'ha fos quasi tota, deixant algunes escletxes i zones obagues o verdes, ara toca esperar a l'explosió de verd que aquí encara trigarà un mes ben bé. Als llacs grans comença a trencar-se per parts el gel, però encara molts segueixen gelats completament. Us deixo dades d'avui:

    Temperatura actual: 4,7ºC
    Temperatura màxima: 8,9ºC
    Temperatura mínima: 2,7ºC
    Humitat: 57%

    Bon seguiment!

    Bona tarda des d'Estocolm!

    Feia dies que no deia res... He estat liat amb visites familiars :P
    INCREÏBLE! Aquestes són les paraules per descriure la situació que heu tingut aquesta nit per allà i el seguiment que n'heu fet. Un altre cop més, em perdo la 4a nevada al Tibidabo aquest hivern? :angry:
    Per què neva tant aquest hivern que jo no estic!! Bé, aquest matí m'he emocionat igualment al veure les fotos del meu estimat Tibidabo nevat, 25cm mare meva! Tela amb les temperatures per allà també aquests propers dies, una digna benvinguda la que ens ha donat la primavera aquest any!

    Per aquí a dalt, la setmana passada vàrem tenir molt de fred, amb uns quants dies sota zero i amb mínimes de -12º/-10ºC. Igualment, els dies duren bastant més ja per aquí i la llum del sol comença tímidament a escalfar una miqueta :P El dia dura més de 12h ja aquí a dalt! El sol surt a les 5:50h i es pon a les 18h, tela. Així doncs, aquestes últimes dues setmanes de març, malgrat el fred (seguim amb anomalies negatives) el sol s'ha deixat veure bastant, avui hem tingut un dia esplèndid, ni un sol núvol, això sí amb fred. Ahir va fer un ruixat de neu i també va sortir el sol després.

    Aquest cap de setmana he estat per Copenhaguen, ciutat preciosa, ara feia un fred intensíssim, no degut a la temperatura ja que ens movíem entre els -4/-1ºC però feia mooolt de vent, al voltant dels 60 km/h calculo, en algun moment vaig veure com queien coses d'algun andami, i es movien les taules dels bars... La sensació de fred devia estar pels -15º o així, veritablement gèlid. Us deixo una foto de la famosa "sirenita" amb gel de les onades, allà feia encara més vent, era insuportable el fred de veritat.

    Bé doncs i en quant a previsió, sembla que el fred no s'ha acabat, per aquí no podem despedir l'hivern fins been entrat el mes d'abril, i el GFS ho ratifica en aquesta sortida, sembla que la setmana que ve ens indica novament glopada d'aire molt fred amb temperatures sota zero... De moment aquesta setmana petita treva amb màximes pels propers dies entre els 3º/5ºC, que és prou agradable! Avui mínima freda la que s'espera (-10ºC) però demà ja pujarem als 4ºC de màxima i amb sol. Us deixo dades d'avui i fotografies de la setmana passada pel palau reial, la sirenita.

    Temperatura mínima (a les 19h): -3,4ºC
    Temperatura màxima: -0,5ºC
    Humitat: 47%

    20180315_105620_2018-03-20.jpg

    20180317_164924_2018-03-20.jpg

    Bon seguiment!

    Bona tarda des d'Estocolm!

    Feia dies que no deia res... He estat liat amb visites familiars :P
    INCREÏBLE! Aquestes són les paraules per descriure la situació que heu tingut aquesta nit per allà i el seguiment que n'heu fet. Un altre cop més, em perdo la 4a nevada al Tibidabo aquest hivern? :angry:
    Per què neva tant aquest hivern que jo no estic!! Bé, aquest matí m'he emocionat igualment al veure les fotos del meu estimat Tibidabo nevat, 25cm mare meva! Tela amb les temperatures per allà també aquests propers dies, una digna benvinguda la que ens ha donat la primavera aquest any!

    Per aquí a dalt, la setmana passada vàrem tenir molt de fred, amb uns quants dies sota zero i amb mínimes de -12º/-10ºC. Igualment, els dies duren bastant més ja per aquí i la llum del sol comença tímidament a escalfar una miqueta :P El dia dura més de 12h ja aquí a dalt! El sol surt a les 5:50h i es pon a les 18h, tela. Així doncs, aquestes últimes dues setmanes de març, malgrat el fred (seguim amb anomalies negatives) el sol s'ha deixat veure bastant, avui hem tingut un dia esplèndid, ni un sol núvol, això sí amb fred. Ahir va fer un ruixat de neu i també va sortir el sol després.

    Aquest cap de setmana he estat per Copenhaguen, ciutat preciosa, ara feia un fred intensíssim, no degut a la temperatura ja que ens movíem entre els -4/-1ºC però feia mooolt de vent, al voltant dels 60 km/h calculo, en algun moment vaig veure com queien coses d'algun andami, i es movien les taules dels bars... La sensació de fred devia estar pels -15º o així, veritablement gèlid. Us deixo una foto de la famosa "sirenita" amb gel de les onades, allà feia encara més vent, era insuportable el fred de veritat.

    Bé doncs i en quant a previsió, sembla que el fred no s'ha acabat, per aquí no podem despedir l'hivern fins been entrat el mes d'abril, i el GFS ho ratifica en aquesta sortida, sembla que la setmana que ve ens indica novament glopada d'aire molt fred amb temperatures sota zero... De moment aquesta setmana petita treva amb màximes pels propers dies entre els 3º/5ºC, que és prou agradable! Avui mínima freda la que s'espera (-10ºC) però demà ja pujarem als 4ºC de màxima i amb sol. Us deixo dades d'avui i fotografies de la setmana passada pel palau reial, la sirenita i les últimes llums d'avui.

    Temperatura mínima (a les 19h): -3,4ºC
    Temperatura màxima: -0,5ºC
    Humitat: 47%

    20180315_105620.jpg

    20180317_164924.jpg

    20180320_174720.jpg

    Bon seguiment!

    Bona nit des d'Estocolm!

    Ambient molt dinàmic el que teniu per allà baix amb una desfilada de fronts dia si dia també, ja va bé! Temperatures suaus però contingudes, sembla que a partir de divendres us pujarien les temperatures... Després del mes de febrer que hem tingut, sembla que podem estar ben satisfets :P

    Doncs bé, per aquí seguim amb dies freds, per sota la mitjana, però sembla que això ja té data de caducitat, es veu la llum al final del túnel de les temperatures sota zero!! Avui ha estat l'últim dia amb fred gèlid, els propers dies seguirem sota zero però amb mínimes més contingudes -3/-4ºC el que ve a ser més normal per les dates, màximes encara sobre els -1ºC/-2ºC degut a la nuvolositat, previsió de nevades dijous, uns 5cm potser. El cap de setmana, temps molt variable i sembla que per fi superarem els 0ºC després d'unes 3 setmanes sense fer-ho, màximes esperades entre els 2º/4ºC entre dissabte i dilluns (models no molt clars en aquest aspecte), mínimes encara fredes.

    Setmana que ve tornarien a baixar, però sempre amb temperatures no excessivament fredes i ja normalitzades per l'època, màximes de 2º/3ºC i mínimes de -2ºC. Bé doncs avui hem tingut un dia ennuvolat, tot i així degut al augment d'hores de llum i d'inclinació del sol respecte a desembre, els dies ennuvolats ja no són grisos, foscos i rúfols com aleshores :lol:

    Així doncs ha estat nevant feblement i a estones moderadament a mig matí i fins entrada la tarda, alternant-se. No ha acumulat gaire, eren flocs ben petits potser 1cm... Us deixo dades i unes fotos que he fet avui que tot i estar a -2ºC no feia vent i nevar feblement, la veritat, no s'estava incòmode al carrer, suposo que estaré acostumat ja :silly:

    Temperatura actual: -2ºC
    Temperatura màxima: -1,8ºC
    Temperatura mínima: -7,9ºC
    Humitat: 71%

    Com podeu veure a les fotos, els paisatges són un espectacle, degut al fred de les últimes setmanes hi ha una bona capa de gel a llacs i canals, crec que deu estar en el seu pic de màxim espessor, a partir d'ara començarà el desgel poc a poc.

    20180305_143659.jpg

    20180305_151530.jpg

    20180305_152438.jpg

    Bona tarda des d'Estocolm!

    Quin dia heu tingut per allà, sol i temperatures ben primaverals, per altra part, res estrany ja a març. Dia genial per anar a fer un volt per la platja o estar al sol en màniga curta, tant de bo ho pogués fer aquí ara :P

    Per aquí a dalt seguim molt per sota de la mitjana, com venim estant des de fa unes setmanes... Sembla que s'albira una normalització de temperatures a finals de setmana que ve, si més no durant dos dies, que ja treu el cap algun valor positiu. De moment començarem una setmana encara per sota de la mitjana però ni de lluny tan fred com aquests dies, valors màxims al voltant dels -2ºC i mínims al voltant dels -6ºC.

    Dia avui per tant gèlid però tranquil, matí molt assoleiat i tarda més ennuvolada, es nota ja la llum ara al març, el son surt a les 06:39h i es pon a les 17:20h, ja igualem l'hora de posta de sol a BCN el dia del solstici d'hivern! Ja hem guanyat gairebé 5h de llum respecte el solstici, tela! Cap a mitjans de març ja tindrem unes 12h de llum :silly:

    Mínima avui de -18ºC a l'aeroport i de -22ºC a un suburbi a 15km al sud del centre (camp obert) :blink:

    Us deixo dades i 2 fotos de fa 2 dies: així es com estan els carrers, gairebé sense distingir-se de la vorera.

    Temperatura actual: -7,2ºC
    Temperatura màxima: -3,7ºC
    TEmperatura mínima: -13,3ºC
    Humitat: 81%

    20180228_122123.jpg

    20180228_122128.jpg

    Bon seguiment!

    P.D.: La temperatura més baixa d'aquest episodi de fred siberià i de tot l'hivern a Suècia ha estat de -40,4ºC a Gielas, el dia 26 de febrer.

    Bona nit des d'Estocolm!

    Sembla que enceteu un període amb ambient suau i tranquil per allà baix (quan dic allà baix em refereixo a Catalunya), després de l'inici d'aquesta setmana no us podreu pas queixar, 3 dies seguits de neu a Barcelona, crec que no s'havia vist en molt de temps o fins i tot mai (corregiu-me si m'equivoco).

    Per aquí a dalt (ara em refereixo a Suècia jeje) seguim amb temps molt fred, realment molt per sota de la mitjana. Sembla que iniciem una altra setmana amb temperatures ben baixes, aquest diumenge novament previsió de nevades i per fi albiro un petit escalfament de cara a finals de la setmana que ve quan sembla que per fi pujaríem dels 0º, tot i que queda molt encara.

    De moment, avui ens hem llevat amb una nova nevada matinal, que ha durat fins ben bé les 13h. S'han acumulat uns 5cm més, el que fa que tinguem uns 30cm aprox, sort que netegen bé carrers, voreres, etc. Pensava que mai diria això, però trobo moolt a faltar un dia de sol i caloreta, amb 10ºC em conformo, i la neu comença a molestar en el dia a dia ja, al cap i a la fi, som mediterranis :pinch:

    Com us deia, per aquí ha estat un mes fred, la mitjana de mínimes aquest febrer ha estat de -6,7ºC i la de màximes ha estat de -0,9ºC ens dóna una desviació de la mitjana de -0,8ºC (sobretot a les mínimes, on la mitjana és d'uns -5ºC). Només el dia 1 de febrer no vàrem baixar dels 0ºC (màx de 2,7ºC i mín de 0,2ºC aquell dia) i tenim una màx. absoluta mensual de 3ºC. Bé doncs us deixo dades actuals (per que us fei una idea la mitjana a dia d'avui és d'una màx de 2ºC i una mín de -4ºC).

    Temperatura actual: -9,3ºC
    Temperatura màxima: -6ºC
    TEmperatura mínima: -14ºC
    Humitat: 80%

    20180228_132920.jpg

    Una foto d'avui, bon seguiment!

    Bona nit des d'Estocolm!

    INCREÏBLE! No sabeu la ràbia que tinc de no haver estat allà a BCN avui. Bé i ahir també, i...4 dies de neu aquest de febrer a BCN? Una passada, en fi, crec que prefereixo una mini enfarinada a BCN a qualsevol cota com la d'avui que una nevada aquí a dalt a STHLM :P

    Llàstima que la cota 0 absoluta sembla que us ha pujat ràpid, cap allà les 8h del matí potser, si hagués aguantat 3h més s'hauria liat parda! Tot i així, tela amb alguns gruixos cap a l'interior i prelitoral, avui gairebé tothom ha pogut veure nevar, me n'alegro.

    Doncs bé per aquí a dalt un altre dia gèlid, portem potser 20 dies sota zero, i aquest febrer potser ha nevat 20 dies dels 28 que té, tela. El servei meterològic suec el cataloga com a mes lleugerament fred i nivós. Sembla que pels propers dies tindrem més tranquilitat i menys fred, però seguirem per sota del normal, encara no es veu un dia que superem els 0º :blink:
    Sembla que tenim una treva amb la neu, que ja va bé, i fins aquest cap de setmana podem estar tranquils. La bèstia de l'est se'n va deixant un episodi molt emocionant per aquí.

    Avui ha estat dur també, nevada molt intensa al matí, amb uns 25cm acumulats. Penseu que tot i això la ciutat funciona normal, és el que té estar preparat, problemes aïllats només amb alguns busos als afores, alguns problemes a l'aeroport també, i en alguna carretera pel que he llegit... A tot això allò de les 13h ha sortit el sol i ha quedat un dia esplèndid però gèlid. Us deixo dades i una foto on es veu el que ha caigut, als voltants de la uni, crec que avui, si algun dia us he pogut provocar una petita enveja de la bona, avui amb el que heu tingut en teniu prou :P

    Temperatura actual: -13ºC
    Temperatura màxima: -9,4ºC
    Temperatura mínima: -14,2ºC
    Humitat: 78%

    Posaré la foto en un altre post crec que serà millor.

    Bona tarda des d'Estocolm!

    Increïble! A les xarxes socials no he fet més que veure vídeos dels flocs que s'han vist per BCN ciutat :pinch:
    Avui es pot dir que ha nevat a cota zero! Tela quin dia més emocionant, i a veure la nit, curiositat per veure demà matí com afecta la part més activa de precipitació, en teoria tindreu cota més alta, però amb intensitat tots sabem el que passa. Tant de bo ho hagués pogut viure en directe, aquest hivern m'estic perdent masses dies de neu a BCN :(

    Per altra part, per aquí a dalt ha estat un dia MOLT DUR, en majúscules. Es fa difícil caminar pel carrer degut al fred i al vent que incentua la sensació de fred, dia molt variable, amb nevades febles durant alguns períodes i sol durant altres, el que ve a ser la tònica de les últimes setmanes, tenim uns 15cm de neu. Com us dic, vent que ha estat intens tot el dia amb una mitjana aprox de 20 km/h, avui tenim torb a la ciutat :pinch:
    Menys broma, sensacions tèrmiques mitjanes de -20ºC i pics de -28ºC (degut a ratxes de 25 km/h), molt dur, i apropant-se a ser bastant perillós si no et cobreixes, us deixo dades, no fotos per no col·lapsar gaire.

    Temperatura actual: -13ºC
    Temperatura màxima: -11ºC
    Temperatura mínima: -13,1ºC
    Humitat: 64%

    Bon seguiment i que us nevi moooolt aquest vespre/nit! :P

    Bona nit des d'Estocolm!

    Intentaré fer un post breu ja que no vull carregar això més del que ha d'estar durant aquests dos dies. Tela quina altra situació de campionat esteu tenint per allà baix, com m'agradaria estar. Es reporten flocs des de diversos punts de BCN ciutat, testimonial però. Demà sembla que tindreu fred en majúscules i possibilitat de veure també algun floc i potser una floquejada maca.

    Per aquí estem amb molt de fred, encetem un dimarts gèlid que s'espera amb màxima de -9ºC :blink:
    Mínima de -13ºC i tenim una alerta del servei meterològic suec per nevades i acumulació de fins a 10cm. S'espera neu continuada demà... Quasi com avui, dia molt variable amb alguna estona de sol, però amb la major part del dia tapat amb ruixats de neu molt intensos i que han durat prou per acumular uns 13cm. A veure quan acumulem al llarg de la setmana.

    Demà intentaré posar alguna foto sense ànim de col·lapsar això :oops:
    Ara mateix -9,1ºC i 83% d'humitat, màxima avui de -3ºC.

    Bon seguiment de neu a tothom!!!

    Bona nit des d'Estocolm!

    He estat seguint gairebé cada dia seguint els models per veure l'evolució d'aquesta #BeastfromtheEast (així es com han batejat a aquesta onada de fred siberià) i mare meva, els ha estat una situació molt difícil de modelar pel que fa a l'afectació a Catalunya. Sembla que tindreu moviment maco la primera part de la setmana vinent, amb nevades a cotes ben baixes :woohoo:

    Per aquí, portem ja una setmana molt freda i encetarem ara una de més freda encara. Dimarts i dimecres tindrem isos a 850 hPa de -25ºC, una autèntica burrada, però el fet que el temps serà gris, ennuvolat, i nivós, no contribuirà a fer una mínima escandalosa. Això sí, la màxima de dimarts es preveu de -10ºC, mínimes que estarien al voltant dels -13ºC, que ja és, però amb cel asserenat arribaríem als -18ºC probablement. :blink:

    Bé doncs, la semtana ha estat freda i molt variable, amb dies de sol i xàfecs de neu alternant-se gairebé cada dia amb aquest temps tan canviant. La veritat que la ciutat fa goig, les fotos són de postal... Us convido a visitar-la si no ho heu fet ja :P

    Us deixo dades d'avui i una foto d'ahir quan queia un ruixat de neu prou intens, però que va ser vist i no vist.
    Mínima de -18ºC avui a una zona de camp obert a 20km al sud de la ciutat, tela, és un autèntic congelador aquella zona, aquí les següents:

    Temperatura actual: -7,8ºC
    Temperatura màxima: -5,3ºC
    Temperatura mínima: -10,4ºC
    Humitat: 76%

    Bon seguiment, i vull veure fotos del Tibi nevat aquesta setmana, un cop més!

    20180223_153212.jpg

    Bona nit des d'Estocolm!

    A les portes del que pot ser la onada de fred més severa en molts anys a centreeuropa. Aquí no ens quedem curts tampoc. Sembla que encara no està 100% filat si tocarà la península ibèrica de passada o si per contra penetrarà bé, situacions complicades de modelitzar com dieu, esperem que us arribi! :)

    Un apunt al debat que han tingut Herman i @albertucci sobre les nevades a les costes del bàltic i a l'adriàtic. El Bàltic comprèn un bon tros de latitud i arriba fins a més a dalt del cercle polar àrtic. Referint-me a Suècia ara, ciutats com Lulea, Umea, ja més cap avall Sundsvall tenen innivació permanent des de novembre fins a abril pràcticament (depenenent la que estigui més al nord). Com a exemple, Sundsvall avui té un espessor de capa de neu de 112cm, està a 370km al nord d'Estocolm, a la costa. Aquí a la capital, neva, però com anava dient vaig observant que la quantitat de precipitació mai es molt abundant, de totes maneres, crec que no es pot comparar ni de lluny... :pinch:

    Bé doncs, aquí tenim el fred intens instal·lat des d'ahir pràcticament, es fa dur aquests dies anar pel carrer sense guants i demés capes contra el fred. Avui i ahir han estat dos dies asolellats la major part del dia però amb alguna estona (1h o aixi) fent un xàfec de neu, curiosa aquesta variabilitat, ambient gèlid.

    I això és el que s'espera els propers dies i no de moment amb fred que no té data de caducitat. Mai havia vist una tempe tan baixa a 850 hPa, el GFS i l'europeu ens posen la iso -24ºC dimarts que ve a sobre d'STHLM. Màxima d'uns -10ºC i mínima d'uns -16ºC al meu barri potser, escandalós. :blink:

    Dilluns i dimarts sembla que podem rebre un pèl més de neu, i després més fred i núvols... Us deixo dades d'avui i el meteograma que fa goig i por a la vegada, també una d'un dels llacs principals gelats (perdoneu la mala qualitat)!!

    Temperatura actual: -7,8ºC
    Temperatura màxima: -2,8ºC
    Temperatura mínima: -10,5ºC
    Humitat: 91%

    20180220_143904.jpg

    Captura_2018-02-21.PNG

    Bon dia des d'Estocolm!

    Feia dies que no em connectava... Cap de setmana amb temperatures a ratlla però sense ser exageradament fredes, alternant-se cels ennuvolats amb xàfecs de neu que han anat acumulant.
    Avui ens aixequem amb uns 10cm de neu i amb un paisatge completament blanc, ara mateix fa un bon solet, aquest matí però ha fet algun xàfec de neu dispers.

    Bé doncs, encetem un nou període de fred glaciar per aquí, i sembla que a bona part d'Europa. L'europeu fa por per aquesta zona, arribant a isos de -22ºC a 850 hPa, amb molt dies per sota dels -15ºC, per tant, fred molt viu. De fet, aquest mes de febrer està sent fred per aquí, portem amb innivació present durant 18 dies seguits ja, el gener en canvi va ser lleugerament suau.
    Per tant, ara per ara no es veu el dia en què pugem dels 0ºC, amb màximes oscil·lant entre els -6ºC i els -3ºC els propers dies, i mínimes entre els -13ºC i -9ºC. Tot això amb cels molt variables, predominant el temps ennuvolat i amb nevades molt irregulars i minses. Final de febrer dur.

    Dades d'avui:

    Temperatura actual: -4,6ºC
    Temperatura màxima: -4,4ºC
    Temperatura mínima: -5ºC
    Humitat: 81%

    Fotografia de fa 2h al costat de casa, bon i fred seguiment!

    IMG_20180220_104738_038.jpg