Bon dia.Ahir diversos models mostraven un possible ascens de l,anticicló al voltant del dia de reis,avui l'europeu mostra un possible pont anticiclónic atravessant latituds polars,pero que per l,empenta de les baixes pressions potents del nordoest,no es posicionen "de moment" per provocar una irrupció freda cap a la nostra zona.
Recmnh1441.gif
Pero a nivell estratosferic s,estarien donant per les mateixes dates dintre d,una setmana un altre escalfament estratosferic que debilitaria el vortex polar en 2 lóbuls que podrien anar a parar un a nord america i l,altre entre Asia i Europa.Gfs i europeu van de la mà en aquest sentit com es pot veure als mapes
Europeu encara no s,actualitzat,pero coincideix amb el gfs amb l,actualització d,ahir
ecmwf10f216_2014-12-31.gif
gfs_t10_nh_f144.gif
Veurem que diu avui la NAO i AO i si començen a mostrar ja mes ensembles amb tendencia a negativitzar-se els seus valors.