Posts de JOANPIERA

    Doncs nou possible escenari que modelitza a la sortida de les 0h el GFS a la seva verssió Run Parallèle :sick: :sick: :sick: ventada important per reis?en cara molt lluny,pero veient el panorama de niu de pertorbacions a l'atlàntic no seria descabellat que tinguem un altre sucedani de Klauss com vam tindre al Gener del 2009,llavors aquells reis els recordo amb l'alegria de veure nevar aquella tarda a Piera :woohoo: :woohoo:


    perturbacionreyes.png


    el GEM veu algu semblant pel dia de reis pero mes al nord amb un bitxo de 945hpa al sud d'Irlanda :S


    gem-0-210.png


    veurem com evolucionen els models els propers dies perque a sobre de la taula estan possant hipotetics escenaris interessants desde el punt de vista meteorologic

    Bon dia.Mare meva quins fenomens s'estan donant aquest hivern com si la meteorologia hagues embogit,en alguns casos excepcionals fins i tot a l'hemisferi sud com les nevades inedites a algunes zones de Calafate a l'Argentina que ja estan a principis de l'estiu austral,potser El Niño podria ser el principal sospitos:

    Calafate vive una jornada histórica en términos meteorológicos. Este sábado la villa turística amaneció totalmente cubierta de nieve, que no cesó de caer desde los últimos minutos del día de Navidad.
    El fenómeno se dio a partir de la disminución de la temperatura, que transformó la persistente lluvia en copos, que precipitaron durante toda la noche, la madrugada y la mañana de este sábado. Al momento de de este informe (10.30 hs) sigue nevando en barrios altos de la localidad.
    La nevada registrada durante la Navidad en el Parque Nacional Los Glaciares se extendió hacia esta localidad, marcando un hito inédito, ya que no se registran antecedentes de nevadas en El Calafate durante esta época del año...

    https://www.tiemposur.com.ar/nota/101157-hi…o-a-el-calafate

    Per altre banda veurem que dona de si el temporal violent de vent i pluja a U.K e Islandia entre avui i demà i fins a on baixa realment la pressió atmosferica,no se si es percepció meva o realitat el cridaner augment en la frequencia de perturbacions tan profundes que ens estan afectant gairebe cada hivern a latituds no habituals quan ho deurien fer a latituds superiors,hi han casos excepcionals com els que vam tindre el 10/1/1993 amb un bitxo de 912-915 mb entre Islandia i Escocia


    seven930hpaperorealmentebaja912-915hpaentreIslandiayEscociaEnero1993.png


    o 912/913hpa que va determinar el servei meteorologic alemany DWD a la baixa de el 15/16 de Desembre del 1986


    presion912hpasegunalemanesDWD15diciembre1986.gif

    https://www.tiempo.com/ram/22556/los-…siones-parte-i/


    Un altre anomalia es a 850hpa el que modelitza el centre de predicció europeu al cercle polar àrtic amb +24C demà passat a la nit :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:


    24Canomaliapositivaa850hpapolonorte.GIF


    Veurem en que es tradueix això pero es veu venir que podriem tindre algun event excepcional tambe a la nostre zona,esperem que sigui en quan a fred o nevades,perque som a dia 29 de Desembre gairebe un mes d'hivern meteorologic i de moment infimes precipitacions i temperatures per sobre de la mitjana :blush: :blush:

    Bona nit desde el sud Pierenc amb 11'6C.L'oficina Meteorologica Islandesa ja van possant els avisos per demà del fort temporal de vent que tindran sobretot a partir de la tarda/nit.Compte que la NOAA li dona a l'ull de la perturbació 929hpa


    ukartic1.png

    No se quan feia que no tenien una pressió atmosferica tan baixa per aquelles contrades,crec recordar que a l'hivern 2013/14 tambe es van donar autentics monstres de 930/940hpa
    Deixo l'enllaç de Cazatormentas on expliquen els temporals que estan tenint a U.K i unes insolites elevades temperatures que s'esperen que es donin els proxims dies a l'àrtic per la pujada d'una bombolla càlida


    ukartic2.png

    que acompanya les altes pressions i que mostrava ahir l'oscil.lació àrtica AO amb tots els ensembles negativitzant-se al uníson :sick: :sick:


    ao.sprd2_2015-12-29.gif


    Advertencia
    Fuerte fuerza del vendaval viento (viento medio de más de 20 m / s) se espera en SE- y E-parte de Islandia mañana por la noche.
    Válido hasta 12/30/2015 00:00

    Tiempo perspectivas

    Sur y posteriores sureste 13.5 m / s y snowshowers, pero mayormente seco en el noreste. Lluvia intermitente o sleed en el sur por la mañana. El aumento de viento en la tarde, al este y noreste de 18 a 23 m / s en el sureste y el este tarde en la noche y una considerable lluvia, pero el viento más ligero y algo presipitation en otras partes. . La temperatura alrededor o encima de congelación
    Pronóstico hizo: 12/28/2015 22:50.
    Válido hasta: 30.12.2015 00:00

    Amb 23m/s ,1C i aiguaneu,demà allà adalt deu ser un infern glaciar la sensació termica,sobretot al nordest del gegantí glaciar Vatnajökull,solament falta que torni a entrar en erupció el volcà Bardarbunga que es situa al nordoest del glaciar i que segons alguns vulcanolegs esperen que entri en erupció als proxims 2 anys i molt probablement aquesta vegada pel seu cràter principal a diferencia de l'erupció fisural efusiva i tranquil.la que va tindre al seu nordest de l'Agost 2014 al Febrer 2015,podria tornar-se a repetir un altre "possible" caos aeri semblant al del Eyjafjallajökull del 2010 si finalment entra en erupció i de forma explossiva amb el llençament de cendres :whistle: :whistle: A destacar que aquesta erupció que va finalitzar fà poc menys d'un any,va expulssar una enorme quantitat de lava superant 1 km3 i va ser la mes gran desde la terrible erupció fisural del Laki al 1783 que va arrivar a uns brutals 14/14'5 km3 de lava expulsada i cendres que van arrivar sobradament aquella latitud a l'estratosfera de 10 a 15kms d'alçada va llençar cendres i un refredament climàtic de 1'3C als 2/3 anys seguents a l'erupció

    https://www.wired.com/2013/06/local-…uption-iceland/

    20151229_002343.png
    https://en.vedur.is/weather/forecasts/areas/

    Petit recordatori de l'ultim interesantissim estudi que van publicar a l'octubre sobre la predicció solar a llarg termini,veurem si van errats com la NASA al 2006 quan preveien que l'actual cicle solar 24 seria un dels mes potents i està sent tot el contrari

    https://science.nasa.gov/science-news/s…0may_longrange/

    o encerten i es confirma que podriem entrar en un nou Gran Minim Solar que sembla que tenen entre d'altres cicles a part del arxiconegut de 11 anys, una ciclicitat de 350 anys a contar desde l'any 1645 que es quan va començar el Minim de Maunder i ara al voltant del 1995 hauriem començat l'actual hipotetic Gran Minim que probablement li diran de Eddy (al 2008 es va començar l'actual cicle 24 molt similar al cicle 12) ,llavors quedaria el dubte del Minim de Dalton (1798-1823) si seria l'altre cicle de 90 anys que coincidiria amb l'altre periode de 3 cicles solars debils que vam tindre als cicles 12,13 i 14 de l'any 1878 al 1913.

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_solar_cycles

    ...Además, en los ciclos de 25-27 y, especialmente, en el ciclo 26, las ondas de campo magnético toroidal generadas en estas dos capas se vuelven totalmente separados en los hemisferios opuestos,


    20151229_000307.png


    similares a las dos ondas de PC atribuidos a campo poloidal (Fig. 1, la trama superior ), que hace que su interacción mínima. Esto reducirá significativamente la ocurrencia de manchas solares en cualquier hemisferio, que se traducirá en un pequeño índice de actividad solar durante este ciclo, parecido ocurrió el Mínimo de Maunder en el siglo 17...

    ...Por lo tanto, las leyes matemáticas derivadas de las variaciones cíclicas de los principales componentes del campo magnético solar observada, que se ajustan estrechamente mayoría de las características de observación de la actividad solar en el pasado como se muestra en la figura. 3 y reproducida por el modelo dínamo en la Fig. 6 se abre una nueva era en la investigación de la actividad solar en la escala de milenio. Mediante la combinación de la curva de observación con simulaciones de olas dínamo solar en dos capas, es posible derivar una mejor comprensión de los procesos que rigen la actividad solar y producir predicción a largo plazo de la actividad solar con una precisión impresionante.

    https://www.nature.com/articles/srep15689

    Bona tarda desde el sudest anoïenc amb 12'1C,la màxima ha sigut de 14'1C i la minima de 6'8C,humitat de 80% i pressió atmosferica de 1028'7hpa.
    Neu n'hi dron quin Godzilla tindran demà primer amb temporal molt dur de vent del sudoest al Regne Unit amb una pressió que rondarà els 945hpa segons el gfs aquesta tarda i dimecres al matí el bitxo podria assolir 925hpa a sobre d'Islandia amb temporal durissim,en 24h haurà baixat 45 hpa de 970


    970hpa.png


    a 925hpa

    925hpa.png

    ,ciclogenesis megaexplosiva :sick: :sick: :sick:

    Esperem que els danys personals no siguin molts,els materials a la natura despres de les inundacions,podria tombar molts arbres amb les arrels que tindran el terra molt tendre :unsure: :unsure:

    Bon dia desde el sud de Piera amb 15'8C i una minima de 3'8C que gairebe iguala la minima absoluta mensual que va ser de 3'7C el dia 4,humitat de 72% i pressió atmosferica de 1032hpa.
    Deixo aquest foto que vaig fer cap al meu sud el matí del dia 24 que vam tindre una temperatura màxima de 15'1C perque vam tindre nuvolositat pero que en contra del que pensava a la nit es va asserenar permetent veure la bonica lluna plena en dates nadalenques,a falta de neu i de que no es tornarà a repetir fins el 2034.

    20151224_093805.jpg

    I ahir un amic meu que viu a Suissa al nordest de Zurich,va fer una foto comparativa de com tenia el paissatge al seu voltant el 26/12/2014 nevat


    IMG-20151226-WA0009.jpg


    I ahir 26/12/2015 sense neu,pero 4C


    IMG-20151226-WA0010.jpg

    Veurem si la setmana vinent torna a veure la neu i el fred de riguros hivern

    Doncs ja tenim el resum de la tardor 2015 a la Peninsula Iberica amb 16'2C de temperatura mitjana de Setembre a Novembre i 4 decimes per sobre de la serie climàtica 1981-2010 que es de 15'8C.De fet els ultims 5 anys hem estat per sobre de la mitjana despres de que al 2010 estiguessim per sota,la tardor 2014 va ser 1'5C mes càlida encara que la del 2015 amb 17'7C sent la mes càlida desde que van començar els registres al 1961


    SEQUIA.png

    temp_medias_sep_nov.gif

    https://www.aemet.es/es/noticias/20…otrimestre_2015

    Bona nit desde el sudest anoïenc amb 7'6C i un acumul.lat de 0'4mm degut a la rosada que porta fent avui.Cert que aquesta tarda els models clàssics alluyen la possibilitat de la primera entrada freda amb cara i ulls ,pero a la ombra tenim el Gfs Parallele que s'està actualitzant ara i ens possa la possible isoterma de 0C el proper dissabte i agrandant l'anticicló amb el seu nucli mes a l'oest cap al sud de Noruega


    gfs-0-156.png

    gfs-1-156.png

    Veurem si aquesta nit reflexa un tomb cap a millor el Gfs normal i ens torna a acostar el fred per la primera setmana de Gener

    Actualitzat fins la vispera de reis i una baixa atlàntica podria ser la desencadenant de tot plegat,terminis massa llunyans encara per això


    gfs-0-228.png

    Edito:

    Actualitzat tot el segon panell es un quiero y no puedo ,de moment a dia d'avui.

    Fà 3 mesos aquest altre cientific sospitava de que el volcà Bardarbunga podria tornar a entrar en erupció:

    https://icelandreview.com/news/2015/09/1…ght-erupt-again

    ...Según Páll Einarsson, profesor de geofísica en la Universidad de Islandia, los próximos meses determinarán si el magma es, de hecho, la acumulación. "Esa es la gran pregunta", dijo a RÚV. "Hay algunos indicios de que este podría ser el caso, pero tenemos que investigar más a fondo."
    La erupción Holuhraun se ve ahora como un capítulo de una historia que comenzó en 1974. Ese año, una serie de grandes terremotos comenzó, que golpeó a intervalos regulares en Bárðarbunga. El primer capítulo terminó 22 años más tarde con la erupción y la inundación glacial en Gjálp en 1996.

    Después de la erupción Gjálp, el volcán permaneció en silencio durante muchos años, pero hace unos años, una nueva serie de terremotos comenzó, que culminó en la erupción Holuhraun en las tierras altas del noreste en agosto de 2014. El magma vino de Bárðarbunga y la caldera se hundió en un 60 metros (197 pies) en el curso de la erupción.
    Páll cree que es posible que la próxima erupción podría ocurrir en sí Bárðarbunga. "Bárðarbunga es probablemente el volcán más poderoso en Islandia ... Bárðarbunga es el centro de un sistema volcánico que a menudo estalla en la periferia, pero aún con más frecuencia en el propio volcán."


    ,desde el passat diumenge que ja es van donar sismes de mes de 3 graus a menys de 10kms de profunditat


    20151226_164559.png


    ,ahir es van tornar a repetir


    20151226_164631.png

    151226_1225.png


    Veurem si finalment entra en erupció i pel cràter principal,ja que sembla que es va enfonsar 60 metres el tap de gel del glaciar que hi ha a sobre i la part est diuen que podria estar molt debilitada degut als nombrosos sismes que es van donar de mes de 4 i 5 graus a l'anterior erupció fisural que va durar mig any.
    Aquesta es l'imatge impressionant que va captar el satel.lit Modis el 18/1/2015 un mes i mig abans de finalitzar l'erupció fisural a Holuhraun on es pot veure la foscor negre de la lava sobre l'inmens glaciar de Vatnajökull


    IcelandCoveredWithIce.jpg

    Buenas tardes desde Calella de P., temperatura actual 13.5ºc, máxima 14.7ºc, 91% humedad, 1032 hpa, viento en calma y mig enterbolit.
    La última actualización del gfs es para llorar, cada vez peor, esperemos que cambie, y no son "plors ni lamentacions", que conste :P :P . Buen seguimiento.

    Si Francisco el GFS sigue sin darnos posibilidades a largo plazo como esta mañana,pero sin embargo el canadiense GEM a mejorado y situa el anticiclon mas al norte y nos acerca mas la masa fria hacia europa occidental enfriando el sur del continente


    gem25d192h.png
    El ingles UKMO para dentro de una semana tambien muestra potente anticiclon de 1050 hpa y acercando la masa fria por el sur europeo

    UW25d144h.gif

    ,faltaria que luego una perturbación en el mediterraneo occidental hiciera de atractora,de momento veo bien posicionados los centros de acción aunque si el anticiclon estuviera hacia Noruega o U.K mas al oeste de lo que lo situan actualmente,seria mas favorable para el noreste peninsular.

    Veremos si el centro de predicción europeo se mantiene bien a 144h y mejora a largo plazo respecto a esta mañana,de momento tengo esperanzas de tener minimo la primera entrada fria de origen continental para principios de año,ahora falta que con el paso de los dias se mantengan las posibilidades o mejoren

    Sembla que l'oscil.lació Àrtica o AO a dia d'avui ha millorat molt respecte al que mostrava fà 2 dies


    ao.sprd2_2015-12-25.gif


    ,ara possa de 11 ensembles para principis d'any 3 amb valors positius i els 8 restants negativitzant-se,


    ao.sprd23.gif

    augmentant molt les probabilitats de que les altes pressions pujin a latituds polars finalment i l'intercanvi de mases es faci realitat,un altre cosa serà veure quin itinerari farà finalment la massa freda de l'hemisferi nord

    Bon migdia de Nadal a tothom,desde el sud Pierenc amb 12'7C i una minima de 4'9C,humitat de 78% i pressió atmosferica de 1033hpa.Feta l'ullada modelistica diaria,veig que els models GEM & GFS ubiquen pel proper dimarts dia 29 l'anticicló mes al sud dificultant el moviment retrógrad de la massa molt freda continental cap a l'oest,en canvi en centre de predicció europeu en aquest mateix termini juntament amb el màxim fins a on arriva el model angles UKMO,l'anticicló el situen mes al nord a Escandinavia facilitant una mica que l'aire fred s'acosti a centreuropa.En aquest mapa hemisferic es pot veure perfectament la pujada de la bombolla càlida cap a latituds polars


    ECH0-168_2015-12-25.gif


    provocant que el vortex troposferic deixi anar una part de la seva enorme massa freda polar que tant i tant està costant que baixi a latituds mitjanes.Parlo de terminis encara llunyans i la disperssió modelistica encara està present amb aquestes variacions que poden evolucionar a millor o pitjor per apropar-nos el fred i augmentar la probabilitat de que una baixa atlàntica faci de detonant atraient el fred cap al nordest peninsular.Ja que avui estem tenint un altre Nadal sense neu als llocs poc habituals,sempre podem esperar que la sort ens acompanyi i tinguem enrenou fred la primera quinzena de Gener,a veure si els mapes mes favorables es cumpleixen per la setmana vinent sense oblidar que el proper dimarts ja podriem tindre un petit embossament fred que ens doni alguna precipitació necesaria abans de finalitzar aquest 2015 sec en general.L'altre atractiu que veig per la setmana vinent exclussivament desde el punt de vista meteorologic,es aquestes perturbacions monstruoses que modelitzen per l'Atlàntic i acostant-se perillosament al Regne Unit com la possible ciclogenesis explosiva que en tan sols 24 h podria baixar dels 995 hpa fins als 945hpa com mostra el ECMWF a 168h


    ECM1-1682.gif


    Ahir el model GFS va arrivar a modelitzar un autentic Godzilla de 925hpa :sick: :sick:


    gfs-0-1382.png


    I avui a l'ultima actualització li possa 935hpa amb velocitats mitjanes de vent entre 115/120kms/h a 10metres


    gfs-14-114.png

    amb temporal durissim a l'Atlàntic que segurament serà noticia entre dimarts i dimecres de la setmana vinent,veurem quina aproximació fà l'ull de la baixa a U.K perque sembla que a la zona d'Irlanda i Escocia podria fer molt mal.Bona meteo i bones festes :woohoo: :side: :silly:

    Doncs compte que segons ara un vulcanoleg islandes diu que el volcà Bardarbunga abans de 2 anys podria aquesta vegada si erupcionar pel seu cràter,veurem en cas de confirmarse quin reservori de magma tindrà ja que a l'erupció fisural de Holuhraun va expulsar de forma efusiva una burrada de poc mes de 1 km3 de lava i SO2 uns 11-12 teragrams(11-12 tones), o de 30 a 40 vegades mes que el volcà xilé Calbuco.Recordar que el crater es troba sota l'inmens glaciar i la combinació gel i foc faria que tingues probablement caracter explossiu amb un possible llençament de cendres a gran alçada amb la probabilitat d'arrivar a l'estratosfera que a la latitud d'Islandia es troba a menys altitud entre els 8/10kms si no vaig errat.Un altre possibilitat podria ser el que es va parlar a l'erupció fisural que va començar a l'Agost 2014 i va durar 8 mesos fins al Febrer 2015,seria l'enfonsament del tap de gel del glaciar a sobre del cràter on ja es van formar Caudrons o enfonsaments i que en cas d'erupció crec que podria caure de sobte a la caldera amb la possibilitat d'una gran erupció freatomagmàtica i perque no el col.lapse de la caldera amb una explossió molt mes violenta amb la possibilitat d'arrivar a un index d'explossivitat o VEI entre 5 i 6,el Pinatubo va ser un VEI 6.

    EL VOLCAN BARDARBUNGA EN ISLANDIA VOLVERÁ A HACER ERUPCION EN MENOS DE UN PAR DE AÑOS. 22/05/2015.- Así nos lo cuenta el vulcanologo Ármann Höskuldsson
    "El volcán Bárðarbunga ahora muestra signos claros de que el magma fluye hacia el volcán. El vulcanólogo Ármann Höskuldsson se siente satisfecho de que la montaña esté preparando una erupción volcánica que predice que será el próximo año o el año después.
    La erupción del volcán hizo que la caldera se vaciase y ahora, nueve meses después del final de la erupción, los signos de que esta segunda montaña más alta de Islandia está preparando para otro conflicto son más que evidentes. Así que se detectaron el pasado día varios terremotos en tres niveles de la montaña.
    Ármann dice terremotos han llevado a aumentar a mediados de verano. La tensión se está acumulando, lo que presumiblemente significa que el magma se acumula de nuevo bajo el volcán. Recuerda que Bárðarbunga es un volcán situado en el límite de placas. "Cuando los esfuerzos se van, pasan diez años para completarse", dice brazos.
    Cuando le preguntaron si interpreta que Bárðarbunga está preparando una nueva volcánica equivalente Ármann:
    "Sí, yo con toda claridad lo haría. Es evidente que espero que vuelva - no muy lejos en él, creo ".
    https://www.visir.is/skjalftar-i-ba…e/2015151229770

    Bon migdia, no m'ha tocat la loteria pero almenys si una davis!!!


    20151222_131919.jpg

    Home company,felicitats per la nova i bona adquisició,esperem que al 2016 no tinguem que netejar molt els pluviometres perque voldrà dir que anirà plovent amb regularitat.Aprofito per donar dades de la meva estació al sud de Piera amb 9'7 C, màxima de 15'3C,mínima de 6'5C,Humitat 94% i pressió atmosferica de 1032'4hpa.
    En quant el panorama modelistic,dir que aquesta tarda a llarg termini el Gem obra la porta a una possible aproximació de l'entrada de la massa molt freda de l'est europeu gracies a la formació als paissos escandinaus d'un anticicló de 1055hpa,llàstima que vagi sol el canadenc i a tan llarg termini.


    gem22dic.png

    Despres el GFS ens possa la possibilitat per dintre d'una setmana de que ens passi una bosseta freda a 500 hpa de -26C i que podria inestabilitzar l'atmosfera


    gfs-13-168_2015-12-22.png

    El centre de predicció europeu semblava seguir els pasos del GEM la setmana vinent,pero baixa massa l'anticicló al centre d'europa.
    Conclussió,que es una sortida mes de models pero que sembla que poc a poc van trencant amb aquesta montonia que teniem de mapes aborrits amb circulació atmosferica d'oest a est amb el pas improductiu de perturbacions al nostre nord,veurem que ens depara l'hivern astronomic :huh:

    Bon dia d'hivern astronomic,deixaré un parell d'imatges d'unes dates molt concretes

    "La neu també va estar present a Barcelona, tot i que un dia més tard. La primera nevada del mes va arribar amb l’advecció pròpiament dita. Dimarts 8 de Febrer cap a migdia el cel de Barcelona es va tapar ràpidament i cap a les 3 de la tarda va caure una tempesta de neu, granís i aigua que va deixar blancs molts barris de la ciutat i va acumular fins a 5 cm al Tibidabo. El caos circulatori a tota la ciutat va ser terrible: "La nieve, la lluvia, la huelga de autobuses, diversos accidentes circulatorios y las salidas de los colegios enloquecieron el tráfico barcelonés ayer por la tarde." La Vanguardia. 09.02.1983 Pàg. 22

    Després de 57 dies sense precipitació a Barcelona, el mes de Febrer de 1983 va fer honor a la seva fama de boig i va portar una onada de fred que va deixar nevades intenses i extenses a Catalunya. La ciutat de Barcelona va gaudir de 5 dies de neu durant una setmana, fet totalment excepcional"
    https://historiadeltemps.blogspot.com.es/search/label/1981-1990?m=0

    archives-1983-2-1-0-0.png


    7 dies mes tard...


    archives-1983-2-8-0-0.png

    Bona nit desde el sudest Anoïenc amb 1034'2 Hpa,86% d'humitat i fent ara mateix la minima d'avui amb 9'4C,la màxima ha sigut de 13'9C.
    Sembla que el Vortex polar no afluixa i segueix compacte com mostra el Mode Anular del Nord o NAM amb valors positius


    nam_last_365_NAM_2015-12-21.png

    Segueixen alguns models mostrant perturbacions monstres a l'Atlàntic els proxims dies i un de tants estacionals avui s'actualitzant possant aquest panorama poc atractiu pels que som amants del fred


    20151221_194642.png

    Això que l'Atlàntic nord segueix tenint anomalies termiques negatives


    natlssta_2015-12-21.png
    Hem nego a creure q demà de matinada que comença l'hivern astronomic,no tinguem cap episodi de fred com el que varem tindre al Novembre,per sort la magia de la meteorologia sempre està en mode ON per llençar per terra fins els pitjors pronostics estacionals,malgrat que a dia d'avui està dificil i la petita possibilitat de fredorada que teniem pel proper capde al centre o sud d'europa,podria marxar finalment al sudest europeu .De moment l'anomalia positiva a la zona de El Niño 3.4 al Pacific Equatorial sembla que molt a poc a poc va baixant,veurem com la tenim a primers de Gener.Anims i a continuar amb la mare de totes les ciencies amb la "Santa Paciencia",al menys els afortunats com jo podrem disfrutar de vacances per gaudir de la meteorologia amb fenomens com la boira gebradora si es que finalment es torna a presentar com va passar fa 1 any a zones com Pujalt,Guissona...

    L'activitat solar segueix en fase descendent i podem veure com Desembre els ultims dies tenen valors diaris de taques solars mes aviat baixos


    EISNcurrent5.png

    Encara es resisteix a donar-se el segon dia sense taques o dia en blanc "spotless" desde Juliol del 2014 que es va donar el primer del postmàxim solar

    Bona nit desde el sudest anoïenc amb 78% d'humitat,1025'1hpa i 9'8C,avui màxima baixeta amb 12'4C i 3'8C de minima.Avans d'acabar aquest dilluns,volia compartir en temps de monotonia aquest model meteorologic edició especial i limitada per avui que encara que marqui sol a Catalunya i neu a Navarra i Pais Vasc,m'alegrat el dia :silly: :woohoo:


    20151214_225448.jpg


    Sens dubte els agraciats son els alemanys amb molta neu


    20151214_234103.png


    En quan al panorama modelistic sembla que de moment a llarg termini no es veuen canvis importants,malgrat ondulacions del jet stream i petites borrasques que desfilen per l'Atlàntic i alguna que podria baixar força de latitud fent pujar la dorsal africana amb ambient suau al migdia els propers dies,seguim a l'espera.

    Bona nit desde el sudest anoïenc amb 7'7C ,1031'6hpa i 89% d'humitat.Les proximes 48 hores es gestarà un autentic monstre a la zona del mar de Bering que podria assolir 930hpa,veurem quina profundització aconsegueix finalment.Recorda el Desembre del 2013 quan vam tindre monstres depressionaris que no paraven de viatjar per l'Atlàntic provocant temporals de vent molt violents i a principis del 2014 tambe,semblant al que va afectar al Regne Unit els passats dies.


    wbomb2.jpg

    ...Probablemente el proceso no sea tan exagerado como prevé el modelo y, aunque así fuese, la formación de un núcleo cálido no respondería a la transformación de la borrasca en un ciclón tropical, sino que hay ocasiones en que los procesos de ciclogénesis tan explosivos llevan a las borrascas que los sufren a arrancar una bolsa de aire cálido a partir de la advección cálida que las acompaña. Es lo que se conoce como seclusión cálida...
    https://www.cazatormentas.net/asistimos-a-la…-mar-de-bering/

    Per altre banda el vortex Polar segueix sense donar simptomes de debilitament


    41389_1_1.png

    cert que els models insinuen per l'ultim terç de Desembre possible baixada del Jet Stream,està per veure si es produirà una ondulació molt pronunciada que permeti la pujada d'una bombolla càlida que desestabilitzi les baixes pressions del Pol Nord i deixi anar l'aire fred enmagatzemat.A veure com evoluciona el panorama modelistic els propers dies i si per fi tenim situacions sucoses. :huh:

    Per altre banda sembla que timidament afluixa El Niño a la zona 3.4 del Pacific Ecuatorial,a la gràfica d'avui podem veure com desde fà un mes el 11/12 de Novembre no teniem l'actual anomalia termica


    nino34_2015-12-11.png

    Als seguents 2 mapes d'anomalies termiques a les aigues superficials dels oceans,podem veure com tambe afluixen les anomalies positives amb disminució dels colors ataronjats al Pacific oriental del 9 de Novembre


    anomnight.11.9.2015.gif


    respecte avui 10 de Desembre


    anomnight.12.10.2015.gif

    Veurem tambe si aquest descens es comença accentuar les properes setmanes,arà serà interessant com evolucionen tambe les temperatures globals amb l'actual inercia termica que tenim.
    Avui ha sortit la predicció del fenomen ENSO :

    10 de diciembre de 2015

    Estatus del Sistema de alerta del ENSO: Advertencia de El Niño



    Sinopsis: Se espera que El Niño continúe fuerte durante el invierno 2015-16 del Hemisferio Norte, anticipándose una transición a un ENSO neutral tarde durante la primavera o temprano durante el verano 2016...
    La mayoría de los modelos indican que continuará El Niño fuerte durante el invierno 2015-16 del Hemisferio Norte, seguido por un debilitamiento y una transición a un ENSO Neutral durante la postrimería de la primavera o a inicios del verano (Fig. 6). El consenso de los pronosticadores continua casi inalterable desde el pasado mes, con la expectativa de que este evento de El Niño pueda colocarse entre los primeros tres episodios más fuerte medidos desde 1950 por las variaciones de 3-meses en la SST en la región de Niño-3.4. Se espera que El Niño permanezca fuerte durante el invierno 2015-16 del Hemisferio Norte, anticipándose una transición a un ENSO-neutral durante la postrimería de la primavera o a comienzos del verano del 2016 (oprima para las probabilidades de periodos de 3-meses Consenso del Pronóstico de CPC/IRI).
    https://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/analy…nsodisc_Sp.html


    figure13.gif

    figura6_2015-12-11.gif