Posts de JOANPIERA

    domingo, 4 de junio de 2017
    A PROPÓSITO DE CHINA Y SU "LUCHA" CONTRA EL CAMBIO CLIMÁTICO
    China sólo pretende privilegios comerciales y mantener los datos reales del funcionamiento de su economía bien ocultos


    ...La clave es que la UE no reconoce a China como una economía de mercado de pleno derecho con lo que no podría aplicar tarifas anti-dumping. En realidad China es un estado totalitario comunista con una economía absolutamente dirigida y con absoluta falta de transparencia (no solo por la contaminación) que no respeta el libre comercio ni la propiedad intelectual: un auténtico agujero negro que los bobalicones europeos en su calentón climático antiTrump han querido convertir en su aliado. Ha durado horas la intención. El Tratado de Paris de forma abrupta ha muerto.

    https://meteorologosenlaniebla.blogspot.com.es/2017/06/a-prop…cha-contra.html

    El canvi climàtic excentuarà els extrems, però això d'avui entra dins de la normalitat, divendres teníes temperatures massa altes i ara tenim un front associat a una massa freda que al precipitar fa descendir l'aire fred, ha passat sempre, de fet un dels records metereològics de la meva infantesa es que em van fer anar a collir cireres després d'unes pluges destacables abans no s'esberlessin!!!, estàvem a 8 graus a principis de juny.... no em sentia els dits del mal que em fèien!!!
    Fa 40 anys la fruita madurava tres setmanes més tard!, (això sí es un símptoma feafent d'escalfament global), les cireres tenen un tacte fred que et roba l'escalfor dels dits!
    Va ser una d'aquelles situacions que recordes tota la vida!, amb els peus enfangats i els dits insensibles pel fred!, i a collir totes les que puguis abans no s'esberlin!, sense comentaris...., ara els meus fills em denunciarien per maltractament i explotació infantil!!!! :S

    Fora d'off topics, han caigut qüasi cinc litres....
    Hi ha una massa molt important a l'aragó pero no acabo de veure que pugui afectar al sud i est de Catalunya aquesta nit...

    Confiava en que no calgués anar a regar el camp...

    En tot cas, bon seguiment!

    El clima a escala humana en gairebe 5 decades no es pot comparar a escala terrestre,a molts d'aquest forum ens ha tocat viure un cicle climàtic càlid si vam neixer a la decada dels 70's i en endavant,ja que precisament es va donar un refredament global del 1950 al 1980 (com podem veure tambe a la gràfica d'anomalies termiques de l'observatori de l'Ebre)


    D3B16416-A159-4900-86C7-CD1020D8A666-582-000000BDB98553D2.png

    malgrat que les emissions de CO2 estaven en augment al voltant de les 320/330ppm i l'efecte hivernacle es evident que va ser menys potent que el factor que va causar aquell refredament i que alguns anomenen "variabilitat natural".Evidentment que amb això com sempre he mantingut,no cal dir que hem de contaminar el minim possible i respectar al màxim el mediambient per fer mes sostenible el nostre pas per la terra.Actualment estem a la banda alta de temperatures globals,pero crec que no pot trigar masa en tornar un cicle fred,ja que desde el 2010 que no tenim un any fred i sembla que està dificil que ho sigui aquest 2017 per que portem un Gener fred i els 4 mesos restants càlids.Recordar que tambe van viure un escalfament dels anys 20's als 1950,així que comprobarem si els proxims anys i decades continua l'escalfament global com ens afirma la current cientifica general o per el contrari tornem a tindre un cicle fred.Precisament aquesta setmana la NASA ha fet oficial el llençament d'una sonda solar a l'estiu 2018 per estudiar entre d'altres aspectes solars,aspectes del sistema Sol-Terra i no es casualitat,perque podrem entendre millor com l'activitat solar pot afectar al clima terrestre quan hi han prediccions que apunten a que podriem tindre un possible Gran Minim Solar i que la ciencia moderna i nosaltres podriem tindre el privilegi de viure,veurem si es confirma o no.

    ...Parker Sonda Solar está en camino para su lanzamiento durante una ventana de 20 días que comienza el 31 de julio de 2018. La misión es parte de la vida de la NASA con un programa estrella para explorar aspectos del sistema Sol-Tierra que afectan directamente a la vida y la sociedad.

    https://www.nasa.gov/feature/goddar…t-eugene-parker

    Bon dia amb 51% d'humitat,pressió atmosferica de 1005'6 hpa i temperatura de 20'9C,minima de 12'8C,Ahir finalment un dia magnific de seguiment amb 21mm en 2 tongades,la del matí amb 8'2mm i la del migdia amb tempesta i 12'8mm mes,amb una intensitat destacable de 104'8 mm/h i amb apagon eléctric que hores mes tard van solucionar els tecnics.Ja porto 31'6mm acumulats en 11 dies que portem de Maig i 256'4mm anuals provissionals que no estan gens malament per portar poc mes d'un terç del 2017,ara amb l'estiu es de preveure que fins l'Agost no tindrem tanta teca a no ser que tinguem un Maig hipertempestuos com el magnific del 2008 amb uns impressionants 22 dies amb tempesta de 31 que te el mes :sick: :sick:


    IMG_3096.PNG

    IMG_3097.PNG
    En aquest aspecte,sembla que si te rao el model ECMWF com s'està mostrant molt estable a les darreres 3 sortides i un bon percentatge d'encert a mig/llarg termini els darrers mesos,sembla que podriem tindre caloreta entre dilluns i dimecres,per iniciarse una possible clatellada d'uns 10C d'isotermes a 850hpa a Barcelona de la +15C el dimecres nit a la +5C el dijous nit en tan sols 24h


    5B83A9E6-D359-4D3B-B34A-4F9514928F2C-191-0000001A22F68092.png


    I Compte que si es cumpleix el pronostic termic,el meteograma per Santander podrien tindre dimecres matí la +15C i baixar a la +1C dijous nit


    8403EE03-345D-42B0-9EEF-39D8BD8F7B08-191-0000001BB2FFCE80.png

    i podria reapareixer el fantasma de les glaçades al NW/N peninsular amb isos tant baixes


    IMG_3091.JPG
    Falta massa encara,pero fins a 144h començen a veure el solc fred al NW peninsular els Ukmo,Gem i Ecmwf,sembla que el gfs va mes a la seva, veurem quina serà la realitat.

    Bon dia desde el sudest anoïenc amb 54% d'humitat,1006'2hpa i temperatura de 19'3C,minima de 12'7C.
    Diumenge dia 7 es va donar un record interessant amb el valor diari mes negatiu al mes de Maig de l'oscil.lació de l'Atlàntic Nord o NAO,desde que hi han dades al 1948 :blink:


    A8D98DEE-4731-4C54-86DF-3A12C0347E5A-193-00000025D4FF6FCE.jpeg

    Philip Klotzbach @philklotzbach La Oscilación del Atlántico Norte el 7 de mayo de 2017 se encontraba en su valor diario más bajo registrado en mayo (desde 1948).

    Veurem que dona de si els propers dies el fred a 500 hpa amb les isotermes de -17/-20C que podriem tindre fins diumenge,4 dies que penso que podrien coincidir algun d'ells, tots els ingredients per tindre ruixats en moltes comarques i no solament de ponent.

    Ahir ja portavem 31 dies sense taques solars aquest 2017,si avui no surt cap nova,igualarem els 32 dies de tot el 2016


    IMG_3022.PNG


    IMG_3030.PNG


    Finalment a l'Abril es va donar el valor de taques solar de 32'6


    IMG_3029.PNG

    I el cicle que progresivament es va acostant al próxim Minim Solar com es pot veure a la gràfica


    IMG_3031.PNG

    Portem una mitjana gairebe de 8 dies de spotless per mes i tenint en compte q anem cap el Minim Solar,cada mes anirà augmentant els dies en blanc i aquest 2017 podriem passar dels 100 dies sense taques,potser al 2018 igualem la xifra del 2009 quan van tindre 260 dies o el q es el mateix un 71% de l'any el Sol va estar en blanc.
    Veurem quan triga en apareixer la próxima taca ,a la zona no visible avui no es veu cap regió nova candidata a taca solar i la mes propera es l'antiga 2651


    41AA6F09-0649-445C-ACC5-127A41C80CA9-204-0000002241D7C908.jpeg

    A l'Abril del 2006 ja es parlava de la possibilitat que l'irradiancia total solar tingui influencia sobre el clima,article cientific entre d'altres autors està el professor extremeny J.M.Vaquero del departament de física a l'universitat d'Extremadura.Ja vaig penjar mes articles al 2016 del senyor Vaquero:

    The impact of a future solar minimum on climate change projections in the Northern Hemisphere


    https://iopscience.iop.org/article/10.108…1/3/034015/meta


    A new reconstruction of total solar irradiance since 1832

    Received July 1, 2005; accepted April 21, 2006


    RESUMEN

    Diferentes autores han propuesto que las variaciones de la irradiancia solar total y espectral son magnitudes que pueden influir en el clima. El objetivo de este artículo es reconstruir la irradiancia solar total desde 1832 hasta el presente. Las contribuciones de las regiones activas y del "sol quieto" se modelan separadamente usando el método de Solanki y Fligge (1999). El área de las manchas solares desde 1832 es utilizada para calcular la contribución de las regiones activas a los cambios en la irradiancia.

    ...La actividad solar es ahora ampliamente aceptada de haber desempeñado un papel importante en el último milenio y, en particular, durante el calentamiento significativo (tendencia positiva) observada en principios del siglo 20 (IPCC, 2001) y finales de los 19. De hecho, trabajos recientes han detectado claramente el impacto de la variabilidad solar, tanto en la estratosfera (Labitzke, 2005) y los patrones de circulación de la troposfera (Kodera 2002; Baldwin y Dunkerton, 2005), en particular, la forma y la intensidad de la principal modo de circulación atmosférica hemisferio norte , la Oscilación del Atlántico Norte (Ogi et al., 2003; Gimeno et al., 2003; Bochnícek y Hejda, 2005). Por desgracia, los mecanismos físicos exactos responsables de esta associationship todavía no están bien comprendidos, a pesar de algunos intentos tempranos para describir tales mecanismos (Shibata y Kodera, 2005). Los lectores que buscan resúmenes sustanciales recientes son arbitrados a los libros de Benestad (2003) y por Papanicolaou y Fox (2004)...

    https://www.scielo.org.mx/scielo.php?scr…362006000400004

    Conclussió,que hi han molts articles cientifics que correlacionen l'activitat solar amb el clima i de manera incomprensible es segueix subestimant l'influencia solar al clima perque pensen que el potencial energetic de l'astre rei no pot alterar significativament la temperatura global perque es segueix afirmant que el CO2 es unica i exclusivament el responsable de l'escalfament global.Tenim anys i decades per davant per comprovar el potencial del CO2 i el seu efecte hivernacle i les possibles consequencies climàtiques si es confirma una continuació/agudització de la baixa activitat solar :pinch:

    Un article cientific molt i molt interessant relacionat tambe amb l'irradiancia solar total o TSI,que va ser publicat a l'Agost 2016 i que va en la linea de l'astrofisic uzbeko :whistle:


    abstracto
    La irradiancia solar total (TSI) es la cantidad primaria de energía que se proporciona a la Tierra. Las propiedades de la variabilidad de la ETI son fundamentales para comprender la causa de la variabilidad de la irradiación y su influencia esperada en las variaciones climáticas. Una propiedad determinista de la variabilidad de la ETI puede proporcionar información sobre la variabilidad futura de la irradiación y la variación esperada del clima a largo plazo, mientras que una variabilidad no determinista sólo puede explicar el pasado.
    Este estudio de la variabilidad solar se basa en un análisis de dos series de datos de ETI, uno desde 1700 A.D. y uno desde 1000 A.D .; Una serie de datos de manchas solares desde 1610 A.D .; Y una serie de datos de órbita solar de 1000 A.D. El estudio se basa en un análisis de espectro de wavelets. En primer lugar, las series de datos TSI se transforman en un espectro de wavelets. Entonces, el espectro wavelet se transforma en un espectro de autocorrelación para identificar periodos estacionarios, subharmónicos y de coincidencia en la variabilidad TSI.
    Los resultados indican que las series de datos de TSI y de manchas solares tienen ciclos periódicos que se correlacionan con las oscilaciones de la posición solar con respecto al barycenter del sistema solar, que es controlada por las variaciones de la fuerza de gravedad de los planetas grandes Júpiter, Saturno, Urano y Neptuno . Una posible explicación de las variaciones de la actividad solar son las oscilaciones forzadas entre los grandes planetas y la dinamo solar.
    Encontramos que un componente estacionario de la variabilidad solar es controlado por el período de 12 años de Júpiter y el período de Uranus de 84 años con subharmonics. Para TSI y las variaciones de las manchas solares, encontramos periodos estacionarios relacionados con el período de Urano de 84 años. Los modelos determinísticos basados en los períodos estacionarios confirman los resultados a través de una estrecha relación con los mínimos largos conocidos desde 1000 dC y sugieren un período máximo moderno de 1940 a 2015. El modelo calcula un nuevo mínimo de manchas solares de tipo Dalton de aproximadamente 2025 a 2050 y un Nuevo TSI de tipo de Dalton mínimo desde aproximadamente 2040 a 2065....

    https://www.researchgate.net/profile/Harald…-Irradiance.pdf

    Interessant entrevista ,com sempre,de Vicente Aupí

    Entrevista con Habibullo Abdussamatov, director de Estudios Espaciales del Sector del Sol en el Observatorio de Pulkovo

    Habibullo Abdussamatov es director de Estudios Espaciales del sector del Sol en el Observatorio de Pulkovo, cerca de San Petersburgo (Rusia), y supervisor del proyecto Lunar Observatory. Pocos astrofísicos han investigado el Sol con tanta profundidad como él, y sus estudios le han erigido en uno de los principales opositores a la masiva corriente científica que postula el calentamiento global de origen antropogénico. Abdussamatov, de origen uzbeko, lo ve de otra forma: en esta entrevista afirma que la energía que la Tierra recibe del Sol, nuestra estrella madre, disminuirá en las próximas décadas, de la misma forma que ya lo hizo hace varios siglos durante la llamada Pequeña Edad de Hielo, con un episodio similar al Mínimo de Maunder a mediados de este siglo XXI, con lo cual, según su teoría, nuestro planeta vivirá un episodio de “enfriamiento profundo” que tendrá “un gran impacto para la economía global y la sociedad”. Habla de complejos ciclos solares que justifican su teoría y sostiene, asimismo, que el calentamiento global que se ha producido en la Tierra en las últimos decenios ha sido extensivo a Marte y otros planetas del Sistema Solar, en los que evidentemente “no hay influencia humana”, lo cual constituye un indicador de que ese proceso se debe a “causas naturales” y el Sol es su agente principal. Según Abdussamatov, la Tierra ha experimentado al menos 18 enfriamientos profundos en los últimos 7.500 años a causa de los ciclos de largo periodo de irradiancia solar. No obstante, reconoce que "un 97% de los científicos está de acuerdo en que la Tierra se está calentando por la actividad humana" y solamente "un 3% cree en la posibilidad de una Pequeña Edad de Hielo".

    ...2014 y 2015 fueron años cálidos, pero no los más cálidos. 1998 sigue siendo el más cálido. Está relacionado con el máximo de la irradiancia solar total de 24 ciclos y el ciclo bicentenario.
    En su investigación usted dice que también ha habido un aumento de las temperaturas en Marte, lo cual supone una evidencia de que el calentamiento global en la Tierra no ha sido causado por el hombre. Explíquelo, por favor…

    A principios del último cuarto del siglo XX se estableció el calentamiento simultáneo de la Tierra, Marte y otros planetas y satélites de planetas en el Sistema Solar. En el año 2005, datos de las misiones espaciales Mars Global Surveyor y Odyssey de la NASA revelaron que las capas de hielo de dióxido de carbono cerca del polo sur de Marte habían estado disminuyendo durante tres veranos consecutivos. ¿Hay algo en común para todos los planetas del Sistema Solar cuya acción podría desencadenar su calentamiento simultáneo durante el mismo período de tiempo? Debido a que no hay emisiones hechas por el hombre en Marte, dicho calentamiento se debe a otras causas, como un Sol que se calienta, y estas mismas causas son responsables del calentamiento observado en la Tierra durante prácticamente todo el siglo XX. Este factor común, que afecta simultáneamente a todos los cuerpos del Sistema Solar, es un alto nivel de irradiancia solar total a largo plazo durante prácticamente todo el siglo XX. Por ello, el calentamiento simultáneo en la Tierra, Marte y todo el Sistema Solar tiene un origen solar natural y confirma la acción del verano solar en todo el Sistema Solar, así como la alternancia de las condiciones climáticas en él.

    https://www.estrellasyborrascas.com/clima.php?ID=38

    Ninguna vista posibilidad de una circulación termohalina del Atlántico se derrumbó en el calentamiento climático

    Wei Liu 1 , * , † ,Shang-Ping Xie 1 ,Zhengyu Liu 2 yJiang Zhu 2 + Ver todos los autores y afiliaciones La ciencia avanza 04 Ene 2017 vol. 3, no. 1, e1601666 DOI: 10.1126 / sciadv.1601666

    Abstracto
    Los cambios en la circulación termohalina del Atlántico (CMOZ) son moderados en la mayoría de las proyecciones del modelo climático en el aumento de gases de efecto invernadero obligando. Este consenso Intermodel puede ser un artefacto de los sesgos modelo comunes que favorecen un AMOC estable. Observacionalmente presupuesto de agua dulce a base análisis sugieren que la CMOZ está en un régimen inestable susceptibles de grandes cambios en la respuesta a las perturbaciones. Al corregir los sesgos modelo, mostramos que la AMOC colapsa 300 años después de la atmosférica de CO 2 concentración se dobla abruptamente desde el nivel de 1990. En comparación con un modelo sin corregir, el colapso CMOZ trae marcadamente diferentes respuestas sobre grandes, clima: un enfriamiento importante sobre el norte de las zonas del Atlántico Norte y vecinos, hielo marino aumenta por encima de los mares de Groenlandia-Islandia-Noruega y al sur de Groenlandia, y una migración hacia el sur por la lluvia significativa de la correa sobre el Atlántico tropical. Nuestros resultados ponen de manifiesto la necesidad de desarrollar indicadores dinámicos para restringir los modelos y la importancia de reducir los sesgos modelo de proyección climática a largo plazo.

    advances.sciencemag.org/content/3/1/e1601666

    La mancha azul
    04/14/2017 | 22:11

    D499A76E-F6BC-48E3-BD55-CE80BBDDEAC8-203-000000556DA160A0.jpeg

    Los océanos del mundo se están calentando en todas partes excepto la mancha azul en el Atlántico Norte, al sur-oeste de Islandia. La primera imagen muestra la variación de la temperatura del océano desde 1900 a 2013. Todos los océanos muestran una luz amarilla o roja, lo que significa el calentamiento, como medida de la película muestra. Pero hay una excepción muy importante: la mancha azul al sur de Groenlandia e Islandia. Esta área muestra stöðugua mar y cierto enfriamiento en todas las mediciones. El calentamiento global está en marcha, pero ¿por qué es este enfriamiento local justo con nosotros en el océano? Hasta ahora, ha sido tratado como un tabú sensible y poco debate entre científicos y no el público. Pero el caso es muy grave, ya que puede indicar que la Corriente del Golfo se está desacelerando. En 2010 la inyección Lohmann Dima y una corriente del Golfo fueron a ralentizar todo el camino desde 1930. Ahora, varios científicos se puso a cantar el mismo tono, por ejemplo S. Rahm Dorf (2015) en una reunión en Reykjavik. Uno de los primeros en señalar la posibilidad teórica de que podría reducir la Corriente del Golfo en relación con el calentamiento global, el estadounidense Wally Broecker escribió en la revista Nature en 1980, que llevaba el título de "sorpresas desagradables en el invernadero?" La Corriente del Golfo es una importante fuerza impulsora de las corrientes de cortocircuito océanos, el elemento parcial de este ciclo debido a los sumideros de mar muy fríos, salados y pesadas al norte de Islandia, steymir una parte inferior hacia el sur, y en respuesta a las corrientes del océano más cálido (corriente del Golfo) al norte. Ahora, con el calentamiento global reduce la formación de estas especies marinas en el norte y Glofstraumurinn reducir la velocidad. Esta es la teoría, pero las mediciones son demasiado pocos de este fenómeno. No hay que esperar la resonancia magnética del Comercio: pero permanecen en el estante.


    540B47B4-0BD9-4C53-8CE9-9CF862FC1EB9-203-0000005568181A1C.jpeg


    Wei Liu et al. (2016) han hecho un modelo muy preciso de los efectos del calentamiento global en la Corriente del Golfo, que predice el comportamiento probable en el futuro. Su conclusión es que tanto reduce la corriente del Golfo de unos 200 años, como otra imagen muestra. Este modelo supone una duplicación del dióxido de carbono en la atmósfera. Las unidades para el flujo de la corriente del Golfo en el Sverdrup (Sv), pero un A es un millón de metros cúbicos de agua de mar por segundo. Bjorn Erlingsson señaló este riesgo en el informe completo sobre el calentamiento global a Sins Prime en 2007, pero no obtuvo respuesta a ese informe. Incluso los niños en edad escolar se dan cuenta ahora de hoy y del futuro comportamiento de la corriente del Golfo marcar islandeses todo.

    https://vulkan.blog.is/blog/vulkan/entry/2194286/

    Així estaven les anomalies termiques als oceans el passat dijous


    IMG_2950.GIF

    Així estaven fà 1 any,similar a l'anomalia negativa que hi ha ara al sudoest d'Islandia


    IMG_2953.GIF


    I així estan les anomalies de les temperatures globals de l'aire a 2 metres d'alçada desde que vam començar el 2017 que ja portem poc mes de 4 mesos,


    IMG_2951.PNG

    Al 2016 les anomalies termiques negatives a l'oceà Atlàntic eran molt evidents


    IMG_2952.PNG

    Veurem com acaba aquest 2017

    Bona nit desde el sud de Piera amb 14'2C ,humitat del 69% i 1010'2 hpa.Deu n'hi dó quins bandazos està donant ultimament al seu model experimental estacional,fa poc mes de 2 setmanes a Catalunya ficava el 17 d'Abril per el mes de Maig anomalies pluviometriques positives destacables de +0'8/+1'2 mm/dia


    IMG_2556.GIF

    Dijous dia 4 de Maig ja veia un panorama completament oposat amb anomalia negativa entre -0'8/-1 mm/dia


    IMG_2929.GIF

    Veurem com anem quan començem la tercera decena de Maig :unsure:

    Bon dia desde el sudest anoïenc amb uns confortables 17'9C ,humitat del 73% i 1014'4hpa ,comença a gotejar ara mateix,envoltats de virgues cap al meu nord mirant cap a Montserrat


    IMG_2924.JPG
    Mamatocumuls mirant al meu SW/W


    IMG_2925.JPG
    Veurem la proxima matinada com insinua l'hirlam

    IMG_2918.JPG


    si fem algun llitret mes despres dels sorpresius 10'6 mm que vaig enregistrar el dimecres al migdia.Sembla que els propers dies les temperatures ja pujaran de manera evident,esperant la próxima refrescada/normalització termica.

    Bona nit desde el sud de Piera amb 73% d'humitat 1009'6 hpa i 12'4C,precipitació 1mm fet aquest vespre i que ja fa 54'4mm aquest Abril.
    En quan a temperatures,sembla que demà al nord peninsular es podria donar algun record de temperatura minima a un mes de Maig com per exemple l'aeroport de Lugo que el 7/5/2001 van fer -1C

    IMG_2788.PNG


    i a les 22:10h ja feien 4'4C,veurem si els nuvols o vent deixa que baixi mes o no la temperatura


    IMG_2832.PNG

    Al migdia a La Corunya tenien l'isoterma de -2'5C a les 14h a 850hpa


    DE0B5A6C-79E4-48CA-98A3-CA08961EEC7D-256-000000267F3E57A3.png

    En el moment que escric aquest post,veig que tenen 3'8C


    Bona nit desde el sud pierenc amb 1017'9hpa,96% d'humitat i 5'4C,ahir temperatura màxima molt fresca amb 9'6C a les 17:38h i la minima de 4'4C a les 9:40h, finalment al migdia vam tindre al radiosondatge de Barcelona l'isoterma de -19'1/-1'2C a 500/850hpa respectivament


    4C8E4251-192C-498B-A931-C475F5439386-214-00000006BB842F87.png

    ,mes baixa del que pensava dilluns.Ahir al matí va estar molt emocionant poder veure nevar un 27 d'Abril i a 10 minuts de casa als Boscos de Can Martí a la cota 700/760msnm al municipi de Piera,el cotxe marcava +1'5C i floquejava amb alegria.En quan al registre pluviometric,dimarts vaig fer 0'4mm,dimecres 18'2mm i ahir dijous 17'4mm,amb un total de 36mm i que fan uns provissionals 53'2mm aquest Abril i pendents del que pugui passar el cap de setmana.
    175'6mm es la mitjana pluviometrica de Gener a l'Abril a Piera segons una serie climàtica del Ministeri d'Agricultura del 1975/1994

    IMG_2762.PNG


    , porto al Gener 41'6mm,Febrer 31'6mm,Març 97'2mm i Abril 53'2mm= total 223'6mm,o sigui 48mm d'excedent.
    Ja fa unes setmanes despres dels registres del Març,que penso que podriem estar davant d'un any dels plujosos i mes si es confirmen els estacionals de la NOAA del proper trimestre


    IMG_2763.GIF

    Veurem que acaba passant,ja que per aquest mes d'Abril preveien en un inici anomalies pluviometriques positives i progressivament les van anar treient.

    Bon dia desde el sudest anoïenc amb 1017 hpa,humitat del 47% ,temperatura de 16'6C i minima de 10'4C que desde dimarts passat que no pujava dels 10C.Demà sembla que a la tarda ja podriem tindre enrenou amb precipitacions començant per ponent i escombrant el pais cap a l'est,veurem finalment fins a on baixa la cota de neu perque ja es parla de cotes de 700/800msnm al Pirineu i els Ports.El proxim divendres dia 28 ,farà 4 anys que vam tindre al 2013 nevades tardanes a cotes força baixes a Tarragona a 500msnm i es va veure floquejar fins i tot a 400msnm a l'Espluga de Francolí:

    La nieve baja hasta los 500 metros en el sur de Catalunya
    Castelló, Valencia y Teruel están en alerta naranja y en otras dieciséis provincias y Melilla se ha decretado alerta amarilla

    DOMINGO, 28 DE ABRIL DEL 2013 - 17:47

    https://www.elperiodico.com/es/noticias/so…ninsula-2376639

    Aquesta era la situació sinoptica aquell dia


    2DD6CD9B-11E9-4AF8-BEB4-F03FD0AE97CC-192-0000001365E6CE2A.gif


    El radiosondatge aquella matinada a Barcelona era de -22'1/+0'4C a 500/850hpa respectivament


    IMG_2659.PNG


    Veurem quines temperatures assolim entre dimecres i dissabte,sembla que aquest cop a 850hpa podriem tindre la isoterma de +1/+2C

    Bon dia desde el sud de Piera amb 1024'8hpa ,humitat del 38% i temperatura de 17'6C,la minima de 6'1C i ahir la minima mensual provissional de 5'9C que veurem si baixa mes entre dijous i dissabte si es cumpleix aquest mapa de temperatures minimes contundents del proper divendres matí a les portes del Maig


    329474DD-724E-4256-9329-D177585F037C-359-0000001B73A2A88D.gif


    En quant als estacionals pel proper mes de Maig,sembla que insisteixen en possar mes precipitacions de les habituals al llevant peninsular i temperatures en la mitjana,anomalies termiques negatives al sud peninsular i nord africà


    IMG_2618.GIF

    IMG_2619.GIF

    El tema precipitacions per l'Abril la NOAA a principis de mes veia tambe anomalies pluviometriques positives i despres les va treure progressivament,veurem quins registres farem la darrera setmana,ja que sembla que dimarts ja podriem tindre un primer tast de ruixats i tempestes segons el meteocat


    20F5B809-1112-41D1-98B1-EE9B957EF19F-187-0000000B85D3B670.jpeg

    Bon dia desde el sudest anoïenc amb 1020'4 hpa,humitat del 69% i temperatura fresca de 9'8C,la minima ha sigut de 9'2C i han caigut 0'8mm.Veurem demà i fins dissabte quines temperatures minimes tindrem,sembla que el risc mes elevat de gelades segons Miquel Bernis,seria divendres i dissabte.El panorama modelistic va de la mà a 144 hores situant l'anticicló a l'Atlàntic nord,mapa del ECMWF


    F2A3CD41-8686-4DD4-AAAE-0CE1B6791D6E-191-000000099B5E3CF3.gif

    I a llarg termini tambe coincideixen en possar una segona glopada freda a Europa i que podria treure el nas al nord de la Peninsula Iberica amb isotermes de 0/-2C cap al Cantàbric,veurem que acaba passant


    B3F2FF6D-DA16-4173-BF2B-22AAFAB30DF7-191-0000000A31B2906E.gif

    El meteograma per Barcelona tambe reflecteix aquesta segona possible glopada fresca/freda per la setmana vinent amb la mitjana d'ensembles per sota de la mitjana de temperatures al nivell de 850hpa,despres d'una remuntada termica de diumenge a dimarts.Sembla que la setmana vinent tambe augmentaria la probabilitat d'anar acompanyada de precipitacions,falta molt encara pero sembla que poc a poc es va confirmant un tram final d'Abril que podria ser fresc :silly: :side: .


    25F713B9-324B-41C3-BC40-25D20435DD10-191-0000000CA65FE2EB.png

    “Estamos más ciegos de lo que deberíamos ante el Sol”
    El físico Javier Trujillo recibe 2,5 millones de Europa para estudiar los secretos del magnetismo solar

    ...A pesar de la inmensa importancia del Sol, hay un territorio casi inexplorado en el que Trujillo quiere centrar sus esfuerzos: la polarización de la luz solar que se origina en las capas más externas del astro. “Queremos averiguar cómo son las propiedades físicas en estas regiones externas de la atmósfera solar donde a medida que nos alejamos del Sol se pasa de un gas a 10.000 grados, en la cromosfera, a más de un millón de grados, en la corona solar. Y ese cambio abrupto tiene lugar en una región de transición de menos de 100 kilómetros”, expone el científico, resaltando que entre esas tres regiones está la clave para comprender el magnetismo del Sol. Y esa es, a su vez, la clave para entender cómo, por qué y cuándo se producen esas tormentas solares que, si repitieran el evento Carrington de 1859 que tumbó los telégrafos, sería devastadora en nuestro presente digital y vía satélite. “Es fundamental que logremos descifrar cómo funciona el campo magnético de la atmósfera del Sol, porque es la causa de todos sus fenómenos explosivos”, advierte Trujillo, profesor de investigación del CSIC...

    https://elpais.com/elpais/2017/04…315980.amp.html

    Despres d'un començament d'Abril amb activitat solar destacable amb taques que van formar fulguracions de tipus mitjà M,no van aconseguir magnituds dintre del ranking de les 50 fulguracions mes potents de l'actual cicle 24.Avui portem ja 3 dies sense taques solars


    IMG_2498.PNG

    I ja son 30 dies de spotless en els 107 dies que portem del 2017,estem a solament 2 dies per igualar els 32 dies sense taques solars que vam tindre en tot el 2016 (a la web de Spaceweather mostren 29 dies de spotless,perque van amb 1 dia d'endarreriment)


    IMG_2499.PNG

    Així estava el Sol a les 15:45 h UTC ,amb una zona blanquinosa o de fàcules al nordest de l'astre rei,vist desde la terra amb el satelit SDO el veiem al nordoest del disc solar


    IMG_2512.JPG

    Bon dia desde el sud de Piera amb 1021'1hpa ,humitat del 53% i 19'6C.Ahir finalment la tempesta de ponent ens va visitar a l'Anoïa,malgrat que aqui solament van caure 4 gotes amb 0'2mm,mes a l'oest de la comarca si van caure alguns llitres.Sembla que començarem la setmana amb anomalies positives a 850hpa a Barcelona


    0828354C-4039-418E-9ED8-A7E87B52A748-197-00000009AB5236BB.png

    Pero a partir de dimecres començarà una refrescada important respecte les anomalies positives que hem tingut els darrers dies,la linea blanca de la mitjana d'ensembles mostren una clara baixada per sota de la linea vermella corresponent a la mitjana climàtica 1981/2010 i que gairebe podria arribar fins dissabte,pot ser dijous seria el dia mes fred amb l'isoterma 0C


    47394EE7-DD24-4426-9274-A9509BF0343B-197-000000088FACFBBB.gif

    Al mapa d'anomalies a 2 metres d'alçada del que portem d'Abril a Europa,mostra anomalies positives a gran part d'Europa,pero pot ser amb el fred que tindran els propers dies,podrien contrarestar en gran mesura i deixar valors propers a la mitjana,excepte al nord dels Paissos Escandinaus que ja tenen anomalies negatives i a ciutats com Tromsø podria quedar un Abril fred o molt fred


    IMG_2448.PNG

    Veurem si seràn noticia les nevades perque a paissos com Bosnia Herzegovina i Austria podrien tindre acumulats importants la propera setmana,així com llocs com als Alps...


    69A1EE2A-737D-446F-B7B3-81B35A1E36C8-561-0000007EC3C220C1.png

    Veurem que acaba passant i si es dinen alguns records de fred per una segona quinzena d'Abril.

    Respecte l'index AO sembla que les altes pressions continuaran a l'Àrtic obligant al fred a baixar a latituds inferiors i els ensembles mostren possibles valors negatius per la segona quinzena,veurem si es confirma i tenim una segona meitat de mes amb temperatures mes normals per l'época o inclus mes dies de fresca com els de dimecres....


    IMG_2459.GIF