Posts de JOANPIERA

    Al Regne Unit segueixen tenint dies amb temps fred i tambe primaverals,no es cap cosa excepcional que nevi a mitjans de Maig,pero segons les previsions que feien a l'Abril alguns meteorolegs,podrien tindre un Juny humit i fred i això si es cumpleix ja si que cridarà l'atenció despres dels ultims 5 hiverns severs que han tingut allà.Per altra banda els models tornen a insistir,excepte el GFS,que per dintre d'una setmana tindrem un altre possible irrupció fresca o freda,l'europeu la modelitza mes a l'est


    ECM0-168_2013-05-17.GIF


    i el GEM i BOOM ACCES cap al nord espanyol

    gem-1-198_2013-05-17.png


    ,aquest ultim molt burro ens possa la iso de -2ºC desde Galicia fins a l'Aragó.


    bom-1-174.png


    El model estacional CFS, porto dies descarregant les previsions diaries que fan per Juny i sembla que podria ser amb anomalies termiques negatives,veurem si a la segona quinzena de Maig segueixen mantenint aquestes previsions.Deixo les dues noticies d'Anglaterra:

    Really awful news: UK set for cold, wet summer say forecasters

    3rd Apr 2013

    Los meteorólogos advirtieron ayer que mientras que las temperaturas llegarán a la media estacional a mediados de abril, junio será húmedo y frío...

    https://www.tntmagazine.com/news/uk/really…say-forecasters


    2 pulgadas de niene en Devon en Mayo

    15 de mayo 2013 24:36


    La nieve cayó durante la noche en Devon en el suroeste de Inglaterra, y en Shropshire, en la región central.

    El clima puede ser impredecible - pero las nevadas en mayo? Habíamos estado esperando tener los pantalones cortos y los sunnies fuera por ahora.

    "Es una locura - cuando me fui a la cama anoche no pude ver por la ventana frontal de la nieve", Sheila Coates, de Princeton, Devon, dijo a la BBC el clima extraño.

    https://www.tntmagazine.com/news/uk/two-in…ts-devon-in-may

    screenshot_2013-05-17_1207.png
    Bon dia.Finalment ha baixat mes la temperatura mínima que ahir a Piera.Ahir vaig tindre 6'8ºC i avui 5'4ºC :woohoo: .Ja començan a creixer els nuvols de forma bestial,em recorda les hores avans a la gran tempesta del 30 de Juliol del 2011,veurem aquesta tarda que ens depara.L'Estofex possa grau 2 de severitat per avui a Macedonia ,Albania i nord de Grecia,veurem si tenen finalment pedregades,forts vents o trombas marinas.

    Finalment van caure records de temperatures minimes al nordest estadounidenc el dilluns i dimarts matí, no es donaven els següents registres en alguna ciutat desde gairebe un segle, com el 1917 a Charlotte a Carolina del Nord.En la resta de casos, feia decades que no baixaven tan les temperatures en un mes de Maig.I la llei de la compensació, a d, altres paisos de l, hemisferi nord com Rusia i d, altres paisos de l, est, estan tenint temperatures de 25/30C.


    Screenshot_2013-05-16-21-56-22.png

    Screenshot_2013-05-16-21-56-33.png

    Bona tarda ja des de bcn (Sant Andreu).
    Quina nuvolada estem tenint just a la vertical d bcn! !!!!!!!!!!!!!! :woohoo:
    Aquesta primera foto és feta des de la entrada per torre Baró mirant cap a bcn-maresme
    20130516_142740.jpg

    I aquesta segona és a la trinitat mirant cap al fòrum
    20130516_143118.jpg

    Aquesta tarda tenim garantit un bon espectacle xqi a la city!!!!!!!!! :silly: .
    PD: en aquest moment comencen a caure les primeres gotes :lol:


    Aiaiai, veuras com t, agafin els mossos amb el móvil i el semafor en verd, a no ser que vagis de copilot jejeje, veurem si finalment tenim ruixats

    Exceptuant el model GFS,el model GEM veu per el divendres 24 la baixada de fred cap al Cantàbric i nordest Atlàntic

    gem-1-198.png

    i el BOOM ACCES la possa al nord peninsular

    bom-1-198.png

    ,tambe ho fa el model europeu ,que a mes ho fa amb mes magnitud i segueix possant-nos isos a 850 Hpa fresques de +8ºC cap abaix fins al diumenge 26.Si es cumpleixen els pronostics,quin Maig mes maco i fresc.


    ECM0-192_2013-05-16.GIF

    Bon dia.Temperatura mínima al meu pluviotermometre a Piera de 6'8ºC que tranquilament es pot donar qualsevol dia d'hivern,precipitació total de moment segons meteoclimàtic de 51'7 llitres i anual de 302'8.Al observatori Fabra han tingut una temperatura mínima segons meteocat de 6'4ºC.Deixo aquesta impressionant imatge d'una manega i un llamp al costat,va passar al mar Adriàtic

    Contenido externo twitter.com
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.


    trombamarinayrayoalmaradriatico.jpg

    Hi han alguns models de llarg termini que porten uns dies insitint en el pas d, una baixa per sobre de l, anticicló açorià i que podria tornar ha crear un pasadis fresc del nord a uns 8/7 dies vista.Com sempre, falta molt i els 3 models Boom acces, europeu i GEM, cadascun possa el current fresc a longituds diferents, pero coincideixen en mantenir-nos amb isos fresques una setmana mes.


    img20130515_221706.jpg

    img20130515_221637.jpg

    ECM0-216.gif

    Segons meteoclimàtic , a Piera portem 300'1 llitres anuals a dia 15/5/2013 i el 11/6/2011 portavem acumul.lats aquell Juny 384'5 llitres ,a falta de finalitzar el present episodi, veurem quin registre tenim el 31 de Maig.La mitjana mensual ara mateix es de 66 llitres /mes, veurem si seguim amb la mateixa progressió pluviométrica per igualar o superar el 2011.

    La temperatura baixant a bon ritme,a l'exterior tenim 11'9C i al menjador 18'5,veurem si demà al matí no tenim.que possar la bomba de calor.Un pobre colom,ha estat fent l,estatua al cedre que tenim.al jardí,te el pic petit i no se si es un bebé o adult,es estrany que no s,hagi amagat a dins de l,arbre,deixo foto.La precipitació va de baixa i tenim.un magnific acumul.lat de 48'1 llitres i encara no ha acabat l,episodi d,aquesta setmana,el total anual que tinc registrat de moment son 285llitres.Al mapa dels ultims llamps de color groc,mostra força activitat al sud de l,Anoïa,ara ja no sento trons.

    mapa_llamps_avui-1.png

    DSC_1888.JPG