Aquest mapa de meteoclimatic mostra clarament els llocs on ha plogut més avui. Com més ha plogut, més humitat s'ha emmagatzemat. Els llocs que estan representats de color verd són els que estaven infuenciats pel vent i per la sequetat ambiental. Que gran és Catalunya!
Bona nit des d'Almoster. temperatura mínima avui de 3.1ºC. Temperatura màxima de 10.3ºC (donada la matinada passada), durant el dia d'avui no hem passat de 7ºC. Cel tapat pel matí, amb clarianes progressives de cara a la tarda, sense fer net, tot i això conservava un ambient fred, degut al vent de mestral que ja ha anat bufant al llarg de tota la jornada. Actualment tenim 3.6ºC i un 50% d'humitat. Al matí ha plogut una mica, fent baixar la temperatura de 6.5ºC a 3.1ºC, tot en forma d'aigua.
Altres dades: Pressió: 1000,5 hPa Vent (mitjana deuminutal): 11 km/h WNW Vent cop màxim: 50 km/h Pluja: 1,2 mm
Observatori Almoster - Picarany
Foto d'avui a la tarda, del cel rojent, captat des d'Almoster.
Bona tarda. Recordo, per si algú no ho sap, que ni de bon troç ha regat a tot Catalunya, només ha plogut bé al 35% del territori, fixeu-vos si és gran Catalunya, i a la vegada tant petit. Que plogui a Barcelona no vol dir que ja haguem regat tots. Per exemple, aquí al Baix Camp, que estem al centre-sud de Catalunya, no ha regat bé, i ja us puc ben dir que el terreny està ben sec a causa del vent, que ja porta unes 10-12 hores bufant. Només es pot dir que ha plogut, com aquell qui diu, a l'àrea metropolitana i Catalunya central, tot restringit a la província de Barcelona, que fins i tot el radar ho marcava ben clar. I en això de la neu no es pot prendre la referència a només a la cota que començava a nevar al Tibidabo, perquè en molts altres llocs nevava a 250 metres, o directament a partir d'uns 800 metres, com ha estat en el cas d'aquí al sud, a les Muntanyes de Prades. Per tant, mai s'ha d'agafar com a referència Barcelona i prou, s'ha de fer un concepte de previsions generals.
Bona tarda. Aquí a Almoster, a les 8:00h del matí, ha caigut un ruixat que ha deixat 1,2 mm. La temperatura baixat sobtadament de 6.5ºC a 3.1ºC, però tot ha caigut en forma líquida, ni una volva de neu. Més tard, el cel s'ha anat asserenant i el vent ha anat imperant.
Una vegada més els models han fallat per aquí al Baix Camp, com sol ser habitual, sense excepcions. La part forta ha anat a parar a comarques de Barcelona i Girona... la resta sol i vent. Ja no caurà res més avui pel que sembla. A vegades t'agafen ganes d'anar i posar-te darrere dels Pirineus... allà les clarianes costen molt d'aparèixer. Tot el matí nevant a Toulouse... :dry:
Bona tarda. Esteu comentant que demà podria nevar i ploure al prelitoral barceloní, només allí. Doncs jo no penso el mateix, de fet, hi ha força mapes que indiquen que la part forta cauria al nord de la costa Daurada, zones del Baix Camp, Tarragonès, Penedès i Garraf, amb cotes de neu que jo, sincerament, consultant i consultant, no veig que hagin de baixar més de 800 metres en aquestes zones...potser alguna zona baixi fins a 700, però bé, res de neu a les muntanyes litorals, ni molt menys, descartat. Com a molt a les parts altes de les del prelitoral (Serra del Montsant, Prades, Mola de colldejou o els Ports)... deixant neu de 5 a 10 cm a partir d'uns 900 metres.
Aquí al Camp de Tarragona, fora d'àrees de muntanya, podríem tenir una bona regadeta. Aquest mapa ja no pot ser més explícit de la situació de pluges que podem tenir aquí al Camp de Tarragona, demà. Una autèntica passada si es complís el que hi diu aquí.
Edito: canvio el comentari, ja que no em deix esborrar la imatge tant grossa que he posat.
Aprofito per dir que la temperatuta mínima registrada avui aquí a Almoster ha estat de 8.6ºC. Ha baixat un grau més que ahir. Actualment rondem els 14.6ºC. Bandes de cúmuls al cel.
Bona nit des d'Almoster. Temperatura mínima avui de 9.7ºC. La màxima ja no ha pujat tant com ahir, s'ha quedat amb 15.6ºC; un parell de graus més baixa que la de la jornada anterior. Cel assolellat gran part de la jornada, a la vegada que han predominat moltes bandes de núvols alts, i alguns en forma d'estrats evolutius, que de cara a la tarda i vespre han deixat anar alguna gota, i a la part oest del Baix Camp, fins i tot, ha plogut una mica. Actualment tenim 11.3ºC i la humitat és del 59%.
Altres dades: Pressió: 1002,2 hPa Vent (mitjana deuminutal): 2 km/h W Vent cop màxim: 40 km/h Pluja: 0,0 mm Observatori Almoster - Picarany
Cal dir amb entusiàsme que el pantà de Riudecanyes, aquesta tarda, estava desembassant aigua, ja que ha arribat al 100% de la seva capacitat. Les pluges dels últims dies han fet que millorés radicalment, ja que el mes passat estava al 57% de la seva capacitat (Percentatges segons els organismes oficials de recursos hídrics).
Avui també hem tingut força nuvolades, com comentava. Us poso una fotografia que demostra exactament quin tipus de núvol ha predominat més en el cel, aquí al Baix Camp.
I també us poso un time-lapse de tant sols 8 segons, només perquè us feu a la idea de quin tipus de ruixats hem tingut avui al vespre aquí al Baix Camp. Han creuat molt ràpid, però s'han deixat veure breument. Observació feta des d'Almoster.
El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.
I a disfrutar de la pluja que pugui caure pels propers dies. Més neu a les Muntanyes de Prades? Això és el que tots voldríem. Seguirem amb atenció les possibles afectacions del temps aquí al Camp de Tarragona.
El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.
Us poso unes imatges perquè vegeu l'estat de tres pantans d'aquí a la província de Tarragona. Tots ells ben plens; els efectes de les pluges dels últims dies. Totes les fotos són d'ahir a la tarda (9 de març 2013).
El pantà de Riudecanyes, al 89% de la seva capacitat.
Bon dia des d'Almoster. Temperatura mínima avui de 11.2ºC. Actualment ja tenim 14.5ºC. Cel serè, amb algun núvol de poca importància.
Bé, s'ha de tenir en compte el bé que farà que no ens entri tant aire fred a les nostres contrades, jo ho trobo excel·lent, perquè les plantes ja han adoptat comportaments primaverals, i aquest fred tant sec, el que faria, és matar-ho tot. Així que ja podem donar gràcies que vagi de baixa, perquè ara ja no és el moment de freds intensos. El que toca ja són ruixats i tempestes primaverals, sentir l'olor de primavera i disfrutar del paisatge.
Com que la meteo no és simplement xafardejar mapes i mirar tot el dia per la finestra de casa, us poso unes imatges perquè vegeu l'estat de tres pantans d'aquí a la província de Tarragona. Tots ells ben plens; els efectes de les pluges dels últims dies. Totes les fotos són d'ahir a la tarda.
El pantà de Riudecanyes, al 89% de la seva capacitat.
Bona tarda des d'Almoster. Temperatura mínima avui de 9.8ºC. Actualment tenim uns càlids 17.8ºC. Bandes de cúmuls humilis que creuen el cel, però en general el sol domina.
Bé, en això dels models, no tothom hi signem amb el que hi diu ara. A mi, personalment, no em faria cap gracia que ens entrés aquesta glopada d'aire fred, seca i ventosa. Els que voleu que això es compleixi serà perquè viviu a Barcelona i rodalies, i tindreu el típic rebuf... però els que vivim en terres de vent, com aquí al Baix Camp, no ens fa cap gracia. Així que, o un episodi de pluges o temps estable com el d'avui, o res. Per mi un fred sec i ventós ja se'n pot anar com més lluny, millor.
Bona nit des d'Almoster. Temperatura mínima avui de 11.7ºC, i màxima de 18.1ºC. Cel serè la primera part de la jornada, creixement de cúmuls al migdia, inofensius, que de cara al vespre han donat alguna gota. Actualment tenim 13.0ºC i la humitat és del 66%.
Altres dades: Pressió: 1005,0 hPa Vent (mitjana deuminutal): 3 km/h NNW Vent cop màxim: 45 km/h Pluja: 0,0 mm
El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.
No us puc posar cap imatge de la neu, perquè per alguns, la "gran" nevada, no va ser res. Aquí a Almoster només va enfarinar lleugerament les teulades i plantes, però a mig matí ja es va desfer tota. O sigui que, el 8 de març, la neu no va fer acte de presència a Catalunya, ni de bon troç. S'ha de tenir present. Només el 70% de Catalunya estava coberta de neu.
El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.
Bona nit des d'Almoster. Temperatura mínima avui de 12.2ºC. La màxima ha pujat fins els 18.7ºC. Actualment tenim 12.3ºC. Cel més asserenat durant la primera meitat del dia, i més tapat de cara a la tarda, i actualment cauen gotes i tot.
Altres dades: Pressió: 1000,9 hPa Vent (mitjana deuminutal): 3 km/h WNW Vent cop màxim: 27 km/h Pluja: 0,2 mm Observatori Almoster - Picarany
Bona tarda des d'Almoster. Finalment, avui, ha caigut un total de 36,6 mm. Entre tot l'episodi, (4, 5 i 6 de març), hem recollit 65,2 mm. Ha estat una molt bona regada, sobretot la d'aquesta nit, que no ha estat tant ventada. Actualment tenim 15.3ºC. La humitat va baixant, i ja es troba al 75%. El cel es va aclarint, tot i que sense fer net.
El radar meteocat mostra com gran part de Catalunya està enterrada sota la pluja!
Havien dit al nord-est, però al final s'ha fet general, tal i com havia de ser. Fins i tot a ponent, que és allà on es necessita veritablement l'aigua, i aquí al sud també.