Posts de CongestuS

    @alberttucci aquest tipus de situacions, sempre ens cridaran l'atenció als amants de la méteo. Tot el que sigui un canvi de temps i inestabilització atmosfèrica ... Baixada de les temperatures, xàfecs, neu a cotes força acceptables... tot de fenòmens que ens faran gaudir els propers dies, (però com sempre: no a gust de tothom),

    "Escarafalls" ... precisament per venir d'on venim, que "tirem coets". No és per menys. Ja era hora, poder fer seguiment com cal i poder comentar alguna cosa més que vents i dies sense pluja,

    Bon seguiment!

    [size=18]PREDICCIÓ per DEMÀ DIUMENGE dia 14[/size] de febrer;

    Canvi de temps. Anirà arribant des del nord-oest una massa d'aire molt més freda a nivells mitjos i alts atmosfèrics. Aquesta jornada viurem el "xoc de masses d'aire" que, com acostuma a ser habitual: ens portarà inestabilitat a diversos punts del territori.

    Ja la propera nit i matinada les precipitacions aniran descarregant a molts punts del nord del país, especialment. Febles a puntualment moderades. Cap a alguns punts es podran acumular més de 10 a 15 litres per metre quadrat fins demà a les 06 hores! Fins i tot 20 litres puntualment.

    Demà al matí tindrem "treva" amb nuvolades aquí i allà però ja amb precipitacions molt més aïllades. Amb moments fins i tot de grans clarianes,

    DIUMENGE14-2a.jpg

    Demà a partir del migdia, s'embolica el panorama amb la gestació momentània d'una petita pertorbació davant les costes que injectarà humitat a tots els nivells en especial: cap a l'est del país. Serà cap a les comarques de Barcelona, Girona i nord de Tarragona on s'esperen xàfecs puntualment moderats al llarg de la tarda, vespre i primeres hores de la nit. De distribució més irregular, també s'esperen a pràcticament qualsevol punt del país. Precipitacions que localment podrien anar a acompanyades de calamarsa o calabruix. La cota de neu es mourà entre els 700 i els 1000 metres tot i que en moment de xàfec intens podrà baixar fins als 500 metres tan sols!

    DIUMENGE14-2b.jpg

    Vents puntualment moderats encara a les comarques de Tarragona, punts de la Depressió Central (sud), cap a l'extrem nord (arribada de la tramuntana i el mestral) i de manera més irregular a diferents punts del territori amb cops que podrien superar els més de 50 a 60 kilòmetres per hora puntualment. Cap a punts del litoral central i sud de la Costa Brava podrà bufar la marinada (rebuf).

    Temperatures amb una [color=#440088]CLARA TENDÈNCIA A LA BAIXA[/color] amb valors al migdia que es mouran entre els 12 i fins als 16ºC en general.

    [size=18]PREDICCIÓ per DEMÀ DISSABTE dia 13[/size] de febrer;

    Engegarem el cap de setmana demà dissabte amb núvols que encara poden ser freqüents a primeres hores del dia a molts punts del país, fins i tot: amb algunes precipitacions, cada cop més aïllades, cap a punts del terç oest. Al llarg del matí la tendència vindrà marcada per l'obertura progressiva i general de grans clarianes a pràcticament arreu. Entre el migdia i mitja tarda dominarà el sol.

    DISSABTE13-2a.jpg

    A partir de llavors i des de ponent, tornaran a arribar núvols. Aquest, seran compactes ja de cara a la nit, deixant puges de nou a molts punts de la meitat oest i la Catalunya central. La cota de neu demà cap a la mitjanit voltarà els 1200 a 1500 metres.

    DISSABTE13-2b.jpg

    Vents en conjunt febles, amb el predomini de la component oest i sud-oest. Localment alguna ventada podria superar els 40 a 50 kilòmetres per hores en especial: cap a punts elevats de Tarragona.

    Pujada de les temperatures. [color=#880000]Ambient MOLT SUAU a bona part del país[/color] amb màximes a les hores centrals del dia per sobre dels 18 i fins als 23-24ºC a moltes contrades del litoral/prelitoral, Depressió Central i Vall de l'Ebre en general.

    Bon cap de setmana!

    [size=18]PREDICCIÓ per DEMÀ DIVENDRES dia 12[/size] de febrer;

    Continua la tendència: flux marcat de l'oest amb bandes de núvols que aniran creuant en aquest sentit. Núvols més compactes cap a la banda del Pirineu - quadrant nord-oest en general, i canalitzats per la Vall de l'Ebre, punts de la Depressió Central ... i retinguts també cap als Ports. Serà cap a aquests punts el territori on, especialment, s'esperen algunes precipitacions al llarg del dia, amb intermitències i febles. Amb moments de mala visibilitat. Cota de neu cap al Pirineu: entre els 1400 i 1600 metres (esporàdicament 1300). Alguns plugims poden arribar al litoral de Tarragona, punts de Barcelona i extrem nord de Girona. Cap a l'est del país les nuvolades podran donar pas a clarianes, a estones.

    DIVENDRES12-2a.jpg

    DIVENDRES12-2b.jpg

    DIVENDRES12-2c.jpg

    Vents forts al matí cap als Ports (més de 80 kilòmetres per hora localment) i moderats de ponent a garbí al llarg del dia cap a punts de la Catalunya interior, trams del litoral, i zones elevades del prelitoral. Compte especialment, des del Perelló a Tarragona, passant per Vandellòs, El Cardó, Llaberia, Prades... fins al Montseny, Transversal, on podran haver també ventades fortes o molt fortes.

    Temperatures amb tendència a pujar, més: cap a les comarques del sud del país i Girona amb màximes que podran sovintejar entre els 16 i fins als 22 ó 23ºC!

    [color=#440000]DISSABTE tocaran sostre les temperatures [/color]... Amb valors molt molt suaus de més de 20ºC a molts punts de litoral, depressió prelitoral, Vall de l'Ebre ... De cara a inicis de la setmana vinent, CLATELLADA TÈRMICA. Arribarà l'hivern amb totes les lletres, amb moments d'inestabilitat cap a algunes contrades i amb algunes nevades a cotes relativament baixes. Ja en donaré més detalls properament.

    Bon dia!

    Petit apunt abans d'entrar en detalls per demà: al llarg d'aquest matí al final sembla que tindrem més estones amb sol respecte al que ahir alguns models preveien cap a diversos punts del territori. Malgrat tot: els núvols aniran a més amb el pas de les hores a partir d'aquest migdia. De cara a la tarda es manté si fa no fa la predicció que penjava ahir: "Espero també algun ruixat cap al nord-est, intermitents, al llarg del dia. Febles, en general. No es descarta alguna gotellada inconnexa a la resta de país. Probabilitat, que anirà a més al llarg de la tarda amb plugims que sovintejaran aquí i allà amb un ambient força humit a bona part del país. Fora del Pirineu la cota de neu anirà pujant progressivament, de nord cap a sud, dels 1200-1300 fins als 1700-1800 metres."

    [size=18]PREDICCIÓ per DEMÀ DIJOUS dia 11[/size] de febrer;

    Primera meitat del dia marcada pels núvols, que seran abundants a bona part del territori català amb precipitacions febles i disperses a moltes comarques en forma de gotellades i petits ruixats. Més probables cap al nord i nord-est on l'ambient serà força saturat (amb moments de mala visibilitat) i de manera més irregular a la resta.

    DIJOUS11-2a.jpg

    A partir del migdia les clarianes s'imposaran a molts punts de la Catalunya central, litoral/prelitoral central (especialment) ... amb un major domini del sol. Nuvolades encara cap al nord i comarques de Girona amb algun plugim/ruixat esporàdic. Alguns núvols de "retenció" cap a l'interior de Tarragona, sud de Lleida i Vall de l'Ebre en general. Demà a cota de neu es mourà al voltant dels 1200 i fins als 1400 metres en general (cap al Pirineu).

    DIJOUS11-2b.jpg

    Vents molt més moderats encara, amb cops que podrien arribar o superar el llindar dels 40-55 km/hr cap a la Depressió central de ponent i garbí. Vents de xaloc a garbí a bona part del litoral català.

    Temperatures amb una lleugera tendència a l'alça respecte a avui (baixaran un xic però cap a punts de Barcelona i Girona) amb màximes que es mouran en general entre els 13 i els 18-19ºC,

    Respecte al que comentava ahir de cara a diumenge-dimarts de la setmana vinent: poques novetats. Apunta a "glopadeta freda", moderada i de curta duració. Arribaria de nord-oest (molt recorregut atlàntic) girant cap a nord i gregal. Baixa cap al Golf de Gènova ... un "clàssic". Potser xàfecs cap al nord i est del país entre diumenge a la tarda i a matinada de dilluns amb neu a cotes mitges. Per sort, més enllà no sembla que l'anticicló de les Açores es vulgui tirar al damunt. Aquest fet, mantindrà un cert dinamisme atmosfèric que caldrà anar seguint.

    Que tingueu un bon dia!

    Bona nit,

    A veure si fem la màxima d'avui per aquí en les immediates hores ... Ara: [size=18]19,3ºC[/size] ... la màxima: 19,5ºC al migdia ...

    Bufa de manera moderada el garbí. 52% d'humitat,

    1007,1 hPa amb tendència estable,

    Cap a la mitjanit, el "gruix" de la ventada tot i que encara bufarà demà amb moderada intensitat a estones per aquestes contrades,

    Salutacions!

    Acabo de fer la màxima del dia ... [color=#880000][size=18]19,6ºC[/size][/color] ... i encara podria arribar als 20ºC ...

    Demà per sort, les temepratures restaran més a ratlla ... malgrat el garbí,

    Bona nit!

    [size=18]PREDICCIÓ per DEMÀ DIMECRES dia 10[/size] de febrer;

    Continua la tònica amb la qual hem iniciat la present setmana. Des de ponent, els núvols ens aniran creuant: abundants a estones. Fins i tot: compactes, amb algunes precipitacions, més probables al llarg del dia cap al quadrant nord-oest on podrà nevar feblement per sobre dels 1100 a 1300 metres aproximadament. Espero també algun ruixat cap al nord-est (ja a partir d'aquest vespre, cap a les 21-22 hores), intermitents, al llarg del dia. Febles també, en general. No es descarta alguna gotellada inconnexa a la resta de país. Probabilitat, que anirà a més al llarg de la tarda amb plugims que aniran sovintejant aquí i allà amb un ambient força humit a bona part del país. Fora del Pirineu la cota de neu anirà pujant progressivament, de nord cap a sud, dels 1200-1300 fins als 1700-1800 metres.

    DIMECRES10-2a.jpg

    DIMECRES10-2b.jpg

    A punts del Pirineu es podran acumular, des d'avui i fins demà, més de 20 a 40 centímetres de neu nova a cotes superiors als 1800-2100 metres. D'1 a 20 a cotes de 1300 a 1800. Aproximadament,

    El vent encara farà la guitza, INTENS a estones amb cops que podrien superar els més de 40 a 50 kilòmetres per hora cap a alguns punts del país (sobretot: de matinada) tot i que anirà a poc a poc a menys amb el pas de les hores,

    Temperatures amb una clara tendència a la baixa, pel que fa a les màximes especialment amb valors més "controlats", situats entre els 14 i els 18ºC en general. Encara però, no farà hivern fora del Pirineu.

    A [size=18]MIG TERMINI[/size] es comença a dibuixar per part del gruix de models una situació de nord-oest rolant cap al nord-est entre diumenge a la tarda i dimarts de la setmana vinent (encara queda molt per entrar en detalls). Entraria força aire fred, en especial: cap a les capes més altes atmosfèriques (500 hPa) amb la gestació, segurament: de la clàssica pertorbació del Golf de Gènova a sotavent dels Alps. Una situació, fora del que seria el Pirineu: força eixuta i ventada, tot i que encara és molt d'hora per entrar en detalls. Potser amb el típic "rebuf" en el moment de gir a nord dels vents (momentani). Ho anirem seguint pròximament. Si més no: la setmana vinent faria força més fresca.

    DIMECRES10-2c.jpg

    Bon dia!

    [size=18]PREDICCIÓ per DEMÀ DIMARTS dia 9[/size] de febrer; arriba un nou front,

    Demà espero una jornada marcada pels núvols a bona part del país. Més esquifits cap a la banda del litoral. Més compactes cap a les comarques de Lleida on fins i tot es pot produir alguna precipitació al llarg del dia (més: cap al quadrant nord-oest). La cota de neu baixarà progressivament dels 1800-2000 metres cap a uns 1400-1600 metres de cara a la tarda (més baixa, cap a la vessant nord del Pirineu). Per sobre d'aquestes cotes es poden acumular de 2 a 20 centímetres de neu nova. Per fer bonic.

    DIMARTS9-2a.jpg

    DIMARTS9-2b.jpg

    Vents reforçant-se de ponent i garbí a bona part del país. Entre la tarda i a matinada de dimecres algunes ventades podran superar els més de 70 a 90 kilòmetres per hora cap a algunes contrades. Compte!

    DIMARTS9-2c.jpg

    Demà trobarem temperatures més "suaus" a primera hora del matí amb màximes que experimentaran poques variacions respecte a les d'avui tret del Pirineu: on baixaran sensiblement (com és el cas de l'Aran, en especial). En general, fora de muntanya, trobarem valors de 14 fins a 20-21ºC localment!

    Bona tarda!

    Bona tarda,

    Fent la màxima tot just ara aquí a Castelldefels, Barcelona:[size=18] 14,0ºC[/size] amb vent moderat de ponent, que ha superat ja els 60 km/hr.

    Humitat baixa, del 47%

    1017,3 hPa amb tendència a pujar. Demà ja tindrem el baròmetre per sobre dels 1020 hPa altre cop,

    El front per aquí ha deixat 0,4 mm ... evaporats ja a causa del vent. Així no fem res,

    Cap canvi destacat per aquí els propers 5-7 dies,

    Veurem més enllà,

    Salutacions!

    [size=18]PREDICCIÓ per DEMÀ DILLUNS dia 8[/size] de febrer;

    Temps estable i dominat per les grans clarianes, més: entre mig matí i el migdia. Al llarg de la tarda aniran arribant des de ponent bandes de núvols prims que poden enteranyinar força el cel a estones. Alguns bancs de núvols baixos cap a l'interior de Tarragona i sud de Lleida de cara a la tarda/vespre, especialment. No s'esperen precipitacions,

    DILLUNS8-2a.jpg

    DILLUNS8-2b.jpg

    Els vents, puntualment moderats (30-60 km/hr) aniran girant amb el pas de les hores cap a ponent i garbí. Un flux de vents de component aponentada que ens acompanyarà els properes dies, amb petites variacions al pas d'algun sistema frontal poc actiu (en general),

    Matinada fresca, però migdia suau: pugen les temperatures diürnes respecte a avui amb màximes que [color=#880000]podran arribar als 17-19 o 20ºC[/color] cap a algunes contrades properes al litoral/prelitoral,

    Per ara, no comento a llarg termini. El que sembla és que, en general, la setmana vinent serà força tranquil·la a la major part del territori català amb alguna nevada al Pirineu entre dimarts i dimecres ... Veurem,

    Bona tarda!

    Bona tarda a tothom,

    Adjunto un mapa de precipitació acumulada prevista fins demà diumenge a les 19 hores on es pot veure el que podria donar de si el sistema frontal que ens creuarà entre la propera nit i demà al migdia. Es pot veure la reactivació que podria experimentar al llarg del matí cap a la meitat est del país. Parlem en general de registres que es mouran entre els 1 i els 10 mm. Més, puntualment.

    DIUMENGEacum-1.jpg

    Bona empastifada també cap al Pirineu, tot i que tampoc no gaire important: d'1 a 20 centímetres en general. Adjunto mapa de precipitació en forma de neu acumulada cap a aquest sector del país (acumulació en cm);

    DIUMENGEacum-2.jpg

    També es poden veure alguns flocs de neu, demà al matí, cap a punts del Montseny. Anecdòtic.

    Com podeu veure, tampoc s'esperen quantitats de precipitació (ni líquida ni sòlida) gaire destacades ... Una llàstima. Però bé: si més no caurà alguna cosa del cel després de molt de temps... Hem de donar gràcies!

    Bon seguiment!

    A la tarda miraré de donar més deetalls ...

    La propera nit i matinada, com sabeu, ens creuarà un front, amb precipitacions que si fa no fa podran arribar a pràcticament la totalitat de comarques del territpri. En general febles,

    El que espero es una reactivació ben bé "post-frontal" cap a les comarques de Girona, avançant posteriorment a les de Barcelona, demà al llarg del matí i fins al migdia. Després ja faria "neteja".

    Adjunto mapes precipitació prevista per demà entre les 06-09 i 09-12 hores;

    arome1_2016-02-06.png

    arome2_2016-02-06.png
    /
    Fins i tot: crec que tindrem inestabilitat suficient com per que pugui haver alguna tronada i/o calamarsada puntual,

    Que tingueu un bon dia!

    Bon vespre a tothom, com va?

    Adjunto mapa de precipitació acumulada prevista per [size=18]DEMÀ DIMECRES[/size], actualitzat aquest atarda. Pràcticament idèntic al mapa que mostrava aquest matí. Evidentment: amb petits matissos. Però el "gruix" de ruixats cap a la meitat est del país si fa no fa ... circumscrit al mateix quadrant.

    DIMECRES3-2e.jpg

    Entre La Garriga - Viladrau - Arbúcies, passant per Breda i Sant Celoni i cap al litoral entre Mataró i Malgrat. Com podeu veure, un clàssic: vessant mediterrània del Montsey. Els registres en general es mouran entre els 0,1 i fins als 5 o 10 litres per metre quadrat (més aviat modestos ... però no treu que es pugui fins i tot alguna volva als punts més elevats del Montseny - Guilleries, per exemple).

    ampliaci1.jpg

    Avançada la tarda es pode gestar també petits ruixats a latituds més meridionals, molt litoralitzats cap a la resta del Maresme, Barcelonès, delta del Llobregat i fins i tot davant del Garraf.

    Compte també, com comentava al matí, amb les ventades cap als dos extrems del país i amb la baixada sobtada de les temperatures (amb neu) al Pirineu,

    Salutacions!

    Bon dia a tothom!

    [size=18]PREDICCIÓ DIMECRES dia 3 de febrer[/size] de 2016; petit canvi en el temps!

    DIMECRES3-2b.jpg

    Demà, al llarg del dia, ens anirà creuant un petit sistema frontal, poc actiu, amb una mica d'aire fred associat al seu darrere a tots els nivells. L'entrada de vents (forts) de mestral i tramuntana als dos extrems del país, farà girar el vent cap a "marinada" a punts de litoral central i sud de la Costa Brava (el que en diem "rebuf") suficient per a injectar humitat i afavorir la gestació de nuvolades. Nuvolades que, demà a la tarda, es desenvoluparan cap a punts de Barcelona i Girona amb algun xàfec feble a puntualment moderat (la cota de neu fora del Pirineu es situarà al voltant dels 1700 a 1500 metres per tant: no descartaria veure quatre flocs al cim del Montseny o les Guilleries, per exemple). Fora d'aquí dominaran les grans clarianes tret del Pirineu on, al seu vessant nord (especialment) espero nevades intermitents per sobre d'uns 1000 a 1100 metres tan sols.

    Adjunto mapa "d'estudi" amb superposició de capes d'humitat (morat: 700 hPa, color rosat: 950 hPa) per detectar la zona de gestació de nuvolades:

    DIMECRES3-2a.jpg

    Mapa de precipitacions acumulades, aproximat:

    DIMECRES3-2d.jpg

    Ventades que agafaran cos, fortes, de tramuntana al nord-est del País i punts alts del Pirineu amb cops que podrien superar els més de[size=18] 80/100 kilòmetres per hora[/size]. Ventades també fortes cap a la Vall de l'Ebre i Ports. Més moderades a la resta.

    Mapa de ventades previstes (>60 km/hr), màximes en 24 hores per demà;

    DIMECRES3-2c.jpg

    Davallada NOTABLE de les temperatures al Pirineu (de 6 a més de 10 graus en 24 hores!). Més modesta a la resta del país. Fruit de l'entrada de vents de mestral, fins i tot: podrien pujar cap a alguns punts del país, lleugerament.

    Miraré d'actualitzar tota aquesta informació al llarg del dia,

    Salutacions!

    Molt maca la ponentada que es perfila a mig termini .. !! Just el que ens cal després de setmanes i setmanes sense veure caure res del cel ... !!

    PONENTADA1.png

    Amb pertorbacions lluny de casa nostra ... cap al nord de les Britàniques. Amb una mica de sort, algun front ens pot creuar amb el suficient aire fred al darrere per arribar viu a casa nostra ...

    Si he de ser sincer: no m'acaba de fer el pes una situació de ponent amb quatre fronts amb pujades i baixades tèrmiques no gaire accentuades (si més no a bona part del país fora de muntanya). Després de creuar la península no acostumen a deixar pràcticament res aquí, en general ... Si més no: en aquesta època.
    Però bé ... ànims, que ja canviarà. Espero: més d'hora que tard,

    Salutacions!

    Com està el pati !

    Avui a Castelldefels he tingut dia de màniga curta, pràcticament... Un altre més per sumar a aquest "hivern", per dir-ho d'alguna manera. Màxima de [size=18]18,2ºC[/size] i encara demà podria pujar una mica més ...

    Dades actuals;

    13,7ºC amb un 64%
    Vents del WNW febles,
    1031,1 hPa amb lleugera tendència a l'alça,

    Salutacions!