No se si Mauri s'ha passat dient neu a la costa el que si està passant es que els models sense practicament donarnos compte van deixant una mica més de fred en alçaca cada cop més coincidint amb la pluja, sobretot a 1500 metres, clar en teoria si sobre el paper no sembla que hagi de ser cota 0 ni tan sols cota 400, recordeu que tv3 deia ahir cota 900! per tant, que ha passat en tan poques hores? actualització del Europeu + ICON?
Posts de Xavi BCN-Sant Martí
-
-
A nivell peninsular la situació es preciosa pero posarà dels nervis més a gent del centre de la península que a nosaltres, gent de Madrid es pot quedar a les portes d'una gran nevada, no veig gens clara ara mateix la seva cota de neu... i fa 24h tenien nevada assegurada, ara mateix la neu s'està restringint a la zona del vall de l'ebre, la massa humida i càlida sembla que guanyarà la partida pero no es segur encara.
El GFS ara mateix fica una pilota freda sobre la península després de reis, els mapes els hi costa molt modelitzar i no es poden fer previsions exactes així que cal disfrutar de la natura i seguir el satèl·lit.
Ull demà, tindrem una bomba freda adalt, qui sap si podem tenir sorpreses locals.
PD: fa un fred que pela ara mateix a Barcelona tot i el sol.
-
La sortida del GFS no se sembla gens a l'anterior, un ou a una castaña, pero tampoc ens afavoreix, així sí molta aigua sembla i neu amunt.
-
De momento AEMET ve la cota unos 600 metros más abajo que TV3, imagino que TV3 estará con el GFS y AEMET el Europeo.
-
Ara mateix AEMET dona cota 200-400 a Barcelona en ple episodi de precipitació, veurem. No está gens clar, GFS dispara la cota, Europeu la baixa... crec que a partir del día 5 haurem ja de deixar mirar models i mirar el moviment desde el satel·lit.
-
Si es pogués agafaría un tren cap a Saragossa, quina enveja perque els hi pot caura una de les seves grans nevades a menys que fallin els models, donarà goig veure la ciutat amb força neu si es compleixen els mapes.
El que marca el GFS exclusivament ara mateix per Barcelona:
- El día 5 marca precipitacions residuals que seríen a cota 0-200, pero sembla que no ho vuen els models per tant descartaría cap opció, tot i així mai se sap.
- El día 7 començaria nevant a 400 m (potser al tibidabo), pero no duraría ni 1h i rapidament la neu s'aniría al Montseny, pujada absoluta de la cota a 1000 metres, la bona noticia ? a nosaltres no ens pujaría gaire la temperatura a superficie gracies a la pluja.
- El día 8, cota molt alta, 1500 metres aproximadament, deixarà de ploure la bona noticia? suicidi de cota de neu rapidament a uns 600m
- El día 9, es reactiven les pluges, la cota començaría a 600 i podría baixar fins a 200 practicament.No es una situació de nevada a cota 0 però sí que es molt i molt interessant, mentres tant, ens passarà exactament igual que al Gener de 2010, veurem Madrid o Saragossa amb neu desde la TV, pero la dinàmica ha canviat, ben segur que tindrem mes ocasions.
-
La clau serà que es retrasi la precipitació... el fred en alçada tornarà com de rebot unes 48h després que entri la borrasca pel sud, hi haurà un moment de simbiosi que pot ser perfecte on es trobi cert fred en alçada amb precipitacions pero clar això es casi un miracle.
Veurem per on van els tirs pero la clau per mi no es reis, es després si hi ha sort sino doncs esperem la pròxima que no passa res a gaudir del fred que tindrem.
-
Fent una ullada al passat, al 2010 nevava a tota Espanya menys Barcelona i moltes zones de Catalunya, fins i tot van veure neu a Sevilla!!! aquí estavem força tristos va ser un hivern històric a la península i aquí? res.
El que no sabiem era la que teniem preparada pel 8 de Març amb una nevada histórica a cota 0, amb neu cuallada a tota la ciutat, un espectacle fins i tot arrivant a ésser tempesta de neu al migdía, els flocs gegants de Barcelona no els he vist gaires vegades ni a alta muntanya.
Per tant, el que es important es que sembla que podem tenir una dinàmica diferent aquest hivern i tot i no tenir or blanc a tot arreu segur que veurem més ocasions.
De totes maneres els mapes son molt interessants, potser no es veu neu a cota 0 pero el Tibidabo ben blanc.. ulll que no es imposible.
-
L'última actualitzación del GFS allarga el fred "ad eternum", poques vegades he vist ISOS tan fredes durante tants dies, a mes dies amb ISOS tan negatives més probabilitats de veure més coses tot i que la majoría del temps no comporti precipitació, veurem fins quin dia dura pero estem davant una onada de fred en tota regla.
-
Feliç any!
He sortir aquí pel port de Barcelona a les 9AM, s'estaba força bé fins i tot he vist el sol pero de sobte s'ha tapat i la sensació de fred no paraba d'augmentar i ara la sensació de fred a Barcelona es acusada.
Fa olor a que podem tenir alguna sorpresa a algún lloc... tindrem molt de fred en alçada força temps i en ocasions una mica d'humitat, la veritat es una situació molt i molt emocionant.
-
Desitjar al fòrum feliç 2021.
Año de nieves año de bienes?
Veurem jajaja.
-
Bon día,
Segueix la guerra modelística, l'Europeu ha tret una molt bona sortida, tindriem fred al menys fins reis, ha tornat a virar en quant a fred al nostre favor. GFS sembla que vol tornar a plegarse al Europeu pero no ho fa, es una situació extremadament complexa i que no es fàcil modelitzar, el GFS està com boig i l'Europeu molt més estable.
-
Bona tarda de Sant Esteve.
La sortida actual del GFS es preciosa i no la he vist mai, es una mica rara a la vegada que emocionant, s'ha plegat el GFS al Europeu d'aquest matí amb molt de fred i cota molt i molt baixa amb precipitacions voltant la mediterranea molt aprop de les nostres costes..., veurem si aquesta situació es manté en próximes sortides pero es una configuració especial.
-
Bon Nadal, feia molt que no escribia al fòrum però he estat amb vosaltres desde abans de la gran nevada de 2010, es un plaer veure que la gent segueix aquí sempre fidel a la meteo, a més de veure missatges dels mestres de sempre es un orgull.
Mirant mapes hi ha possibilitats que tinguem un fred riguròs de forma practicament continuada durant molts dies, la configuració que s'està plantejant es una mica rara jajaja, no la he vist gaires cops pero comportaría fred a tots els nivells de forma dilatada en el temps, tot i així, sembla una situació sinóptica susceptible a canvis pero pinta molt i molt bé.
Que tingueu un gran día en familia.
Atentament, Xavi.
-
Un altre matí fredot a Barcelona, ara mateix 10,8ºC i sol, a disfrutar una mica del sol i temperatures força agradables pero totalment normals per l'època fins dimarts quan sembla que podem tenir una altre tongada de pluges.
-
Quin any mes plujòs a Barcelona ciutat! no recordo gaires anys com aquest. A disfrutat tots.
Temperatura que encara ha de baixar, demà serà un día de ple hivern.
-
-
He perdut el compte de les vegades que ha nevat al Tibidabo aquest hivern, 6?
6 al Tibidabo, 4 a la zona alta i 2 a la platja de Barcelona
Si això no es un bon hivern... perquè o tenim molta sort o ara ens passarem alguns hiverns aburridots, tot i que la meteorología no es matemàtica pura.
Recordeu que recordarem aquest hivern pròxims anys pensant que no el vam valorar suficientment, al menys a l'area de Barcelona.
-
Despertador a les 4 AM, se que el més probable es que em desperti amb pluja aquí a Barcelona però la neu no estarà lluny... bona nit!
-
Contenido externo www.youtube.comEl contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.