Posts de FortPienc Méteo

    Bona tarda des del Fort Pienc, a Barcelona.

    Mentre a Estats Units, a la costa est s'estan enfonsant de neu, nosaltres, a la mateixa latitud, bermudes pel carrer. Actualment tenim 16,5ºC i 72% d'humitat. 1031,5 hPa. Màxima que s'ha quedat en [color=#ff0000]17,4ºC[/color] i una mínima de [color=#0000ff]9,3ºC[/color]. I més que pujaran les temperatures la setmana vinent, un calvari tot això, però bé, sembla que ja estem acostumats...

    Models meteorològics, amb totes les seves paraules, RES a comentar. Com ha dit en gracienc, es venen tomàquets grossos amb denominació d'orígen, amb temperatures d'inicis de primavera. Aquest primavern que hem tingut aquest any no l'oblidarem mai. Esperem que al febrer es giri la cosa, tot i que venint d'on venim, ho veig força negre.

    Compte grips i refredats aquests dies! Estaran a l'ordre del dia. Si ens abriguem molt quasi amb 20ºC i després, traient-nos la jaqueta i ens ve una brisa freda, refredat al canto. La passa d'aquests dies serà notícia, malauradament.

    Bon seguiment, si es que es pot dir, perdoneu el meu mal humor....

    Bona tarda des del Fort Pienc, a Barcelona.

    Actualment tenim cel amb força núvols baixos, amb força brutícia al cel, es nota que l'anticicló es va reforçant. Tenim hores d'ara 14,6ºC, fent màxima amb 73% d'humitat. 1028,1 hPa. Mínima avui de [color=#0000ff]6,1ºC[/color] al estar força serè.

    Aquesta nit les temperatures no baixaran gaire, ja que el cel estarà força cobert de núvols amb el pas d'un front molt poc actiu que entra per l'oest de la Península. No dixarà res de precipitació, tret del Pirineu on podria haver algun xàfec amb cota de neu molt alta, al voltant dels 2200-2300 metres.

    Ànims Alfred! Ens ha tocat viure dolents temps meteorològics aquests últims anys, però de ben segur que tard o d'hora es girarà la truita, com sempre ha passat. Un mètode que faig jo per animar-me meteorològicament és pensar que aquest tempus horribilis té un final segur, i que situacions interessants i espectaculars en tindrem segur! Morirem i segur que haurem vist molts fenòmens espectaculars! Només cal resistir amb totes les forces aquesta indecència meteorològica, que segur que tindrà un final! Ànim va!

    Bon seguiment!

    Bona nit des del Fort Pienc, a Barcelona.

    Actualment tenim 8,6ºC i 85% d'humitat. 1025,8 hPa. Temperatura que baixa bé aquesta nit, veurem fins on arriba demà a primera hora.

    Sobre el debat d'abans, les estacions astronòmiques són les següents:

    ·Hivern: del 21 de desembre fins el 21 de març
    ·Primavera: del 21 de març fins el 21 de juny
    ·Estiu: del 21 de juny fins el 21 de setembre
    ·Tardor: del 21 de setembre fins el 21 de desembre.

    Les estacions meteorològiques, es considera que...

    ·Hivern: del 1 de desembre fins el 28/29 de febrer (depenent de l'any)
    ·Primavera: del 1 de març fins el 31 de maig.
    ·Estiu: del 1 de juny al 31 d'agost.
    ·Tardor: del 1 de setembre al 30 de novembre.

    Espero que sigui d'ajut.

    Que passeu molt bona nit!

    Bona tarda des del Fort Pienc, a Barcelona.

    Tenim 13,5ºC i 72% d'humitat. 1021,5 hPa. Màxima de [color=#ff0000]14,3ºC[/color] i mínima de [color=#0000ff]6,7ºC[/color], més baixa que els dies anteriors ja que ha estat una nit serena.

    A partir de demà les temperatures començaran a pujar de manera notable. La dorsal africana ens anirà envaïnt poc a poc i de cara al cap de setmana les temperatures seran quasi d'inicis de primavera. Màximes que aniran pujant cada dia més i les nits seran fresques, tot i que també pujaran les mínimes. Dilluns pot ser el dia més càlid, amb l'entrada a 1500 metres (850 hPa) de la isoterma de +9/+10ºC.

    Després de la passada d'aquesta dorsal, les temperatures tornarien a baixar, i la configuració que posen la majoria de models amb el despenjament d'una bossa freda en alçada podria aportar més moviment meteorològic, com és el cas de les plujes, que fan moltíssima falta! D'entrada, el GFS no posa gaire precipitació, mentre que el GEM ens fica una bona regada! Qui guanyàra? Està per saber. En les properes actualitzacions ho anirem esbrinant. Si aquesta configuració es donés al mes de setembre/octubre, amb un mar molt calent acumulat de tot l'estiu es liaria la de Sant Quintí. Però sembla ser que ara es tracta d'una DANA hivernal.

    Ajunto mapa on es veu aquesta situació. Almenys podrem estar entretinguts. No obstant a llarg termini pinten bastos, si abans tenia una esperança de gir de la truita, ara no la tinc. Models de la mà, índexs dolents i meteogrames dolents amb un retorn de la zonal, una amiga nostra que ens estima molt i que està amb nosaltres tot aquest hivern.

    bueno_2016-01-21.png

    Bon seguiment!

    Una cosita y que nadie se empreñe,dejar que cada uno muestre su euforia o sus nervios o su frustración ya somos mayores para dar clases de actitud!!!!

    De buen rollo eh!!! ;)

    Lo que tenga que ser será y si es lo contrario no pasa nada a por la siguiente!!!

    Totalmente respetable. Pero si mostramos una alegría por una salida a más de 250 horas, lo más probable es que la mayoría acabemos suicidándonos en la siguiente actualización que saquen los modelos cuando nos metan un tomate rojo con la +14ºC a 850 hPa.

    Por eso digo prudencia, mirar modelos a largo plazo es estar condenado a los banzados constantes y permanentes. Yo antaño cuando veía una salida del GFS a 300 horas metiéndonos una ola de frío saltaba de alegria, pero a la siguiente actualización, cuando lo quitaban todo, entraba en depresión. Con el tiempo vas aprendiendo a tirar de prudencia ante estas situaciones tan complejas de modelizar.

    Saludos!

    Bona tarda des de la universitat. No disposo de dades actuals, només sé la mínima que ha sigut de [color=#0000ff]7,8ºC[/color].

    Aquesta nit les temperatures baixaran una mica més, degut a que molt probablement tinguem una nit força serena. Prelitoral, interior i Pirineu tornarà a glaçar en molts indrets, mentre que al litoral també baixaran les temperatures, sense arribar a glaçar, per suposat.

    Calma, no ens posem nerviosos. És una sortida més. Sé que veure la última sortida del GFS, que va bastant de la maneta del GEM alegra la vista i fa que ens posem nerviosos, però sempre amb prudència. Estem parlant de més de 250 hores, tot un MÓN i qui sap si aquesta tarda, com ha dit l'Alfred, ens posen un tomacot assobre. En aquests casos, a tantes hores vista, fiabilitat 1%.

    No obstant, jo sóc partidari de la esperança. Els meteogrames i els índexs continuen essent bons, així com els ensembles, que apunten a aquesta possibilitat de refredament marcat de cara a inicis de febrer. Si hi hagués unanimitat negativa en totes aquestes variables, també plegaria jo, però com que no es dóna el cas, mantinc la meva esperança. De moment, és una sortida més i s'ha d'agafar amb molta prufència, ja que en situacions així, els bandazos estan a l'ordre del dia.

    Bon seguiment!

    Bona nit des del Fort Pienc, a Barcelona.

    Actualment tenim 11,1ºC, temperatura estancadíssima degut a que tenim els cels coberts de núvols alts amb un 72% d'humitat. 1017,4 hPa.

    Jo també em considero molt positiu, en quasi tots els aspectes. Per molt que els models no estiguin gaire macos, hi han una sèrie de variables que fan que tingui una esperança i de no llençar la tovallola. Per molt que els mapes no siguin del nostre agrat, tenim uns índexs NAO i AO força bons, així com meteogrames que veuen un refredament de cara a finals de gener i inicis de febrer. D'aquesta manera, demà ens podem llevar amb una bona sortida dels models, ja que molt dels ensembles posen coses maques. Òbviament si tinguéssim uns índexs dolents, un meteodrama i uns mapes de pena tiraria la tovallola i hauriem de gaudir de l'anticicló. En la méteo s'ha de ser objectiu, guiar-nos pel que veiem, ens agradi més o menys. Per tant, jo no les tinc totes que hagi de tornar el temps primaveral hasta el infinito y más allá.

    Us deixo una imatge del Pirineu aragonès avui, a la Vall d'Ordesa., on s'ha pogut observar una cascada de neu o petita allau. Espectacular!

    Max.jpg

    Bon seguiment i que passeu molt bona nit.

    Bona tarda des del Fort Pienc, a Barcelona.

    Actualment tenim cel força serè amb bandes de núvols alts que van creuant el territori. Tenim 12,4ºC i 58% d'humitat. 1016,6 hPa. Mínima de [color=#0000ff]7,2ºC[/color].

    Doncs sí, sortides dolentes dels models, amb aquesta configuració d'omega que es dona a casa nostra, enviat tot el fred de valent a l'est de'Europa i Orient Mitjà. Nosaltres, a la part càlida de l'anticicló en els propers dies, amb una pujada de la dorsal africana amb flux de vents de sud i sudoest, altre cop. Alguns models, per no dir la majoria, ens fiquen novament la +10/+12ºC a 850 hPa. Això es tradueix en la realitat amb màximes altre cop fregant els 20ºC, un classic aquest primavern.

    No obstant, no perdo l'esperança, ja que els índexs NAO i AO són encara bons, amb tendència a continuar negatius o, si més no, neutralitzats. Alhora, el meteograma en cap cas posa una salvatjada de temperatures a 1500 metres com la +12, sinó que la majoria dels ensembles situen més o menys la tendència sobre els +6/+7ºC a 850 hPa, temperatures més suaus i no tant càlides com marquen ara per ara als models.

    Aquest mes de gener està tancat ja pel que fa a fred de debò. Almenys, podrem gaudir de normalització de tempertaures. Esperarem al mes de febrer.

    bueno_2016-01-19.png

    cab_2016-01-19.png

    Bon seguiment!

    Bona nit des del Fort Pienc, a Barcelona.

    Actualment tenim força núvols al cel, degut als xàfecs que s'han format mar endins, cosa que fa que la temperatura no acabi de baixar.

    Tenim 10,1ºC i 75% d'humitat. 1013,9 hPa. Màxima de [color=#ff0000]14,2ºC[/color]. Nevada que es va reforçant al Pirineu, especialment al vessant nord.

    Que passeu molt bona nit.

    Bona tarda des del Fort Pienc, a Barcelona.

    Dia variable, estones amb sol i estones ennuvolat degut a l'enretirada del front que ens ha passat amb més pena que glòria durant aquesta passada matinada. Tenim 12,3ºC i 55% d'humitat. 1011,4 hPa. Hem fet una mínima de [color=#0000ff]7,1ºC[/color], més alta que les nits passades.

    Aquesta tarda precipitacions cap a punts del Pirineu aquí i allà, gens generals. Hores d'ara precipita cap a punts del nord de l'Alt Emporda i les Alberes, poca cosa. De cara a la nit s'espera una reactivació de les precipitacions cap a punts del vessant nord del Pirineu, no descartant-se tampoc que saltés al vessant sud, amb una cota que podria osil·lar els 900-1000 metres, veurem què tal.

    Propers dies doncs els models com sempre un caos, segueixen una mateixa tendència però alhora tenen fortes discrepàncies entre ells. El moviment d'aquest anticicló centreeuropeu determinarà quin serà el temps que tindrem els propers dies, si més no, a llarg termini. No m'atreveixo encara a dir res, ja que queda molt i donarà cent mil voltes. Com a apunt tenim una millora dels índexs considerable, fent que la dorsal africana ni de bon tros sigui càlida i tenint unes temperatures pròpies del mes de gener cap a les nostres contrades. En les properes actualitzacions s'anirà desgranant el tema.

    Com veiem als meteogrames, hi ha una forta coincidència en mantenir les temperatures a ratlla, a la part freda. Bona senyal, millor això que no tenir el que varem tenir al desembre o primers de gener.

    bueno_2016-01-18.png

    Bon seguiment!

    Bona nit des del Fort Pienc, a Barcelona.

    Actualment tenim 8,7ºC i 50% d'humitat. 1020,5 hPa. Cel enteranyinat de núvols alts que fa que li costi baixar la temperatura a diferència d'ahir.

    El causant d'aquests núvols alts és el front que està creuant la Península des de l'oest, deixant precipitacions que poden caure al mateix Pirineu durant aquesta matinada i el matí de demà. Com veiem al radar d'AEMET, les pecipitacions ja s'acosten a l'Aragó, el Pirineu tornarà a quedar-se blanc aquesta matinada, per sobre de 800 metres! Quina ratxa més bona tu...

    Us deixo un parell d'imatges d'avui al Pirineu aragonès, concretament a la Vall de Pineta. La primera és als Llanos de la Larri i la segona al mateix fons de vall. Sucós!

    10984563_10204986246355740_4756241762427586753_n_2016-01-17.jpg

    1277918149_extras_noticia_foton_7_0_2016-01-17.jpg

    Bon dia des del Fort Pienc, a Barcelona.

    Cel completament serè, amb algun cirrus que treu el cap cap a ponent. Tenim 10,1ºC i 33% d'humitat. 1026 hPa. Mínima que s'ha quedat als [color=#0000ff]4ºC[/color] justos a la nit més freda del que portem d'any!

    Aquesta nit tornarà a ser freda, però ja no tant com aquesta passada matinada. Un front comença a entrar per l'oest de la Península, que deixarà de cara a demà alguna precipitació de neu al Pirineu. D'aquesta manera aquesta nit amb l'arribada del front el cel s'enteranyinarà de núvols alts, que impedirà la baixada forta de les temperatures. Acomiadem ja de forma oficial aquest pet fred de la temporada.

    Pels dies que venen doncs no s'auguren bones notícies. Anticicló que vol pujar cap a una posició maca, cap a Escandinàvia, però el poder de les potentíssimes pertorbacions atlàntiques d'aquest hivern pressionen l'anticicló a que s'acabi aposentant sobre les nostres latituds, amb un ascens novament de la dorsal africana, un clàssic aquest hivern, amb altre cop amb temperatures anormalment càlides per l'època amb un règim de ponents i sudoests. De fet, el GEM ara per ara és le model més sucós, amb la formació d'un anticicló a Escandinàvia, però bé, calculo que aquesta anada d'olla té les hores comptades. Ni índexs, ni meteogrames acompanyen la veritat i dóno la raó a l'Abel en finiquitar en quant a fred de debò el que queda de mes de gener. Esperarem al febrer.

    Bon seguiment.

    Us deixo una altra imatge del Pirineu aragonès. Realment avui les imatges pirinenques estan a l'ordre del dia amb la gran quantitat de neu que ha caigut en els darrers dies. Aquesta última corresponent al refugio de Góriz (2200 m), als peus del Monte Perdido, amb un gruix que ja arriba al metre de neu afectat avui, durant unes hores pel fort vent i el torb. Per sort el vent ja ha encalmat i aquest gruix es matindrà força dies!

    Actualment al Fort Pienc 9,3ºC. Va baixant lentament.

    10984563_10204986246355740_4756241762427586753_n_2016-01-16-2.jpg

    Fotografia que acava de penjar Olga Bergua a la pàgina de Facebook "El Pirineu en imatges" de la nevada d'aquesta passada matinada a Cabdella, a la Vall Fosca. Paraules majors ja, per fi una nevada així ja que aquest hivern s'estan fent molt de rogar... També us deixo una ESPECTACULAR imatge d'aquest matí a la estació d'esquí d'Astún, al Pirineu aragonès!

    Ara per ara, inauguro el seguiment de la davallada de temperatures per aquesta nit, ara que pràcticament ja s'ha post el sol. A gaudir que la nit és molt llarga!

    Aqua_2016-01-16.jpg

    10984563_10204986246355740_4756241762427586753_n_2016-01-16.jpg

    Bona tarda des del Fort Pienc, a Barcelona.

    Cel serè, ras, sense cap núvol que pugui fer la guitza en les properes hores. Tenim una temperatura de 12,9ºC i 16% d'humitat. Humitats pels terres! Màxima de [color=#ff0000]13ºC[/color] i mínima de [color=#0000ff]5,5ºC[/color], ja era hora!

    Aquesta nit les temperatures mínimes tocaran fons. Sembla ser que tindrem cel serè tota la matinada i el vent encalmarà força, permetent així un desplom fort de la temperatura. Glaçades generalitzades a tot el prelitoral, interior i Pirineu. Calculo unes mínimes de 3-5ºC a Barcelona ciutat depenent del barri es clar. L'efecte illa de calor no permetrà que s'arribin a registres més baixos a la ciutat. Torb que anirà a menys cap a punts del Pirineu.

    Bon seguiment!

    Hola a tots! Bona nit! Després d'uns dies absent degut a la feina, torno a ser aquí!

    Actualment al Fort Pienc tenim 9,2ºC i 30% d'humitat. 1022,4 hPa. Avui la mínima, per fi baixarà i de valent quan afluixi el vent, ara per ara movent-se amb ratxes de 10-20 km/h que fan la guitza a la temperatura.

    La situació que se'ns presenta per aquests dies la podem catalogar de pet fred. Durant aquesta matinada, la isoterma a 850 hPa (1500 metres d'alçada) que ens entrarà és la -4ºC. Gens malament per entrar a l'ambient púrament hivernal, que desconeixem aquesta temporada. Aquesta isoterma ens entrarà només unes hores, així que cal gaudir-la, ja que demà les isos comencen a pujar. Demà ambient [color=#0000ff]FRED[/color], hivernal, amb nit encara més feda que la d'avui, amb màximes que podran arribar fins als 11-12ºC a la mateixa costa. A seguir-ho.

    Cal dir que aquesta situació, el model francès ARPEGE i l'alemany DWD la varen començar a insistir quan ja s'albirava a curt termini, mentre que el GFS seguia erre que erre. Gran sorpresa aquests models, jo ja deia que l'ARPEGE és un model de molt de futur que cal anar seguint en situaacions a curt i finals del mig termini, la sol clavar bastant! Després d'una dura batalla modelística, per fi es varen posar d'acord els models. Veurem que succeeix més endavan, tindrem retrògrada? Tindrem zonal? Ho anirem seguint.

    Bon seguiment, ara sí!

    Bona nit des del Fort Pienc, a Barcelona.

    Actualment tenim 12,6ºC i 46% d'humitat. 1019 hPa. Màxima ja per fi més curta, sobre els [color=#ff0000]15,9ºC[/color]. 1019,4 hPa. Vent que encara continua, més fluix això si, amb ratxes de 10-20 km/h, amb alguna ratxa puntual que s'acosta als 30 km/h.

    Avui us porto bones notícies. Amb totes les precipitacions d'aquests dies, ha augmentat considerablement la reserva de neu al Pirineu aragonès! Superant inclús l'any passat! Això si, sobre 1900 metres d'alçada. Per fi veiem mapes així!

    bueno_2016-01-12.png

    Després, comentari de models. No gaire esperançadors però aportaré un granet més de sorra.