Bona nit des del Fort Pienc, a Barcelona.
Actualment tenim 14,3ºC i 88% d'humitat. 1004,4 hPa. Màxima de [color=#ff0000]17,3ºC[/color] i mínima de [color=#0000ff]12,7ºC[/color].
Bé, comença l'episodi de pluges que demà regaran i de quina manera tot Catalunya! Ara per ara les precipitacions es van extenent i intensificat a totes les comarques del sud i ponent, arribant també hores d'ara a l'interior.
Durant aquesta matinada espero el plat gros de la situació. Precipitacions GENERALITZADES a quasi tot el territori, especialment cap a l'àrea de Tarragona, Barcelona i especialment tot el Prepirineu. Temporal de xaloc en tota regla, amb registres que oscil·laran en torn a uns 20/30/40 mm a punts del litoral, puntualment més, i de l'ordre de 50 a 100 mm a punts del prelitoral i Prepirineu. Regada de les que feia falta. A punts de Girona sembla que serà on malauradament plourà menys, però tot i així, a punts clàssics de la Serralada Transversal podrien fer bons registres. Totes les serralades orientades a sud-sudest s'enduran la grossa per les palaques, especialment el Prepirineu! Cota de neu amb sorpreses, com està passant avui, però en general es mouran en torn a uns 1300-1500 m per persistència de precipitació!
Matí de demà també passat per aigua, amb precipitacions que tendirien a ser mes efectives cap a punts de Barcelona i Girona. El temporal de pluja no acaba. No seria fins a migdia i especialment la tarda quan les precipitacions s'aniran enretirant cap a punts del sud perdent força intensitat amb respecte al matí. Sera molt difícil veure el sol. Estarem a l'aguait amb els registres!
Adjunto mapes de precipitació acumulada per demà, concretament el EURO4, l'AROME i el WRF italià. Dóna goig tot plegat!
15061018_2_0912_2016-04-04.gif
bueno_2016-04-04.png
CassdelaSelva.png
Ara, a mirar el radar i... a GAUDIR!
Bon seguiment!