Bona tarda des del Fort Pienc, a Barcelona.
Actualment tenim 13,7ºC i 72% d'humitat. 1012,8 hPa. Màxima de [color=#ff0000]14,7ºC[/color], hivernal.
Bé, passem a comentar la situació de la jornada de demà, que pinta força bé! En primer lloc, sinòpticament tenim un fort bloqueig anticiclònic entre les Açores i el groenlandès obligant a les pertorbacions del nord a meridionalitzar-se, portant irrupcions molt fredes a zones del nord i centre d'Europa. Destacable parlar de les nevades a Londres, París, Bèlgica o Luxemburg quasi al maig! D'aquesta manera, aquí a Catalunya som susceptibles de rebre més inestabilitat que no pas, sol i caloreta.
Per tant demà, amb aquesta situació, ens comença a afectar el radi d'acció de la pertorbació anclada al nord d'Àfrica, formant-se una petita baixa de 1010 hPa cap a les costes de Múrcia i Almería. En alçada bufaran vents de component sudoest però en superfície de caire agregalat/llevantat. Això afavorirà l'aportament de força humitat a tots els nivells, d'aquesta manera, les precipitacions demà seran generals a tot Catalunya.
Aquesta nit ja les primeres precipitacions cap a ponent i comarques de Tarragona, poc destacables però podran remullar forá comarques del sud. De cara a la matinada precipitacions extenent-se cap a punts de l'interior i comarques de Barcelona, on es podrien recollir durant aquest període de l'ordre de 0 a 10 mm a molt estirar. No serà fins demà al matí quan arribi el plat gros. Precipitacions també a l'àrea del Pirineu, especialment l'occidental, amb una cota de neu que de primeres se situarà en torn a uns 1600-1700 metres.
Primeres hores del matí de demà precipitacions altre cop arrencant des de ponent i el sud, fent una escombrada progressiva cap a les comarques del Pirineu, Barcelona i Girona. Més generoses i quantioses que no pas les de la nit/matinada. Veig les zones compreses entre el Baix Camp, Tarragonès, Alt Camp, Conca de Barberà, Baix Penedès, Alt Penedès, Anoia, Vallesos i Barcelonès, les zones més afectades per aquesta pluja, on es podrien recollir de l'ordre de 15-40 mm allà on espetegui bé! Plourà i bé. Precipitacions que al pas de les hores s'anirien desplaçant cap a les comarques de Girona. Bona regada espera demà! Estem en ratxa!
Pirineu també pot rebre de valent, amb una cota de neu que baixarà fins als 1300 metres! Atenció les pistes d'esquí com Vallter, Núria, Molina, Masella, Port del Comte, Espot... Podrà caure altre cop una bona nevada... i ara que les estacions estan tancades... Per tant doncs, el Pirineu demà tornarà a quedar blanc! Calculo aproximadament uns 10-20 cm de neu nova!
Temperatures que demà seran similars a les d'avui, ambient fred, més propi de mesos hivernals que no pas d'abril o quasi principis de maig!
Adjunto mapes!
15061018_2_0912_2016-04-27.gif
bueno_2016-04-27.png
Rtavn1861_2016-04-27.gif
Veurem com se les gasta demà! Molta sort!
Bon seguiment!