Posts de Arnau Meteo

    Bona nit des de Barcelona Torras i Bages, fent la mínima del dia fa una estona amb 8,4ºC i s'han recollit 8,8mm en total.
    La pluja d'aquesta matinada ha sigut en forma de fang i ha deixat tots els cotxes ben bruts. La veritat m'esperava més pluja d'aquesta situació, peró bé aixó si... avui s'han vist tot tipus de fènomens.

    Aquest matí he enganxat de ple la tempesta amb llamps ( alguns potents núvol-terra), trons, pluja forta i una mica de calamarsa entre el vallés oriental i osona...semblava com una tempesta d'estiu. Finalment la neu amb una cota que estava alta, al voltant dels 1300-1400m pujant des de Ribes de Freser cap a la collada de Toses.

    Demà especialment a la tarda possible nova tongada de precipitacions que afectarien sobretot al NE ( Emporda) fins a punts de Barcelona. Més endevant, sembla que tindriem una baixada de temperatures entre dimecres i dijous. Parlant ja a llarg termini, aviam si es van configurant situacions més interessants.

    Bon seguiment

    Bon vespre, a Barcelona Torras i Bages temperatura de 13,8ºC, 87%hr, pressió A que continua baixant i vent de llevant de caràcter moderat amb un cop màxim de 58 km/h. Cel tapat amb núvols que van corrent de mar a terra.

    Primers ruixats entrant per l'oest i cap a les terres de l'ebre, inestabilitat que ja va a més aquesta nit i matinada. Demà sembla que podrem regar bè i sense descartar que la cota pugui baixar segons on més del previst. L'episodi es pot allargar tot dilluns, models com el icon/dwd van carregats. Per més endevant també es veu força dinamisme, no es veu un Gener aburrit. De moment a seguir les proximes hores i dies, situació maca que feia temps no teniem.

    Bon seguiment!

    Bona tarda, a Barcelona Torras i Bages actualment la temperatura es de 14,4ºC, cel cada cop més carregat i pressió baixant ràpid 998,8hPa. De cara a aquest vespre i nit veurem les tempestes que es puguin formar a Tarragona avançant cap al nord per la costa.

    Demà les pluges podrien aguantar fins la tarda a la meitat nord i ser puntualment intenses al matí, amb una cota que baixaria. Dilluns sembla que no faria net del tot

    Bon seguiment ;)

    Bon vespre i bon 2018, a Barcelona Torras i Bages minima de 9,4ºC i maxima de 15ºC. Actualment la temperatura es de 14,1ºC i 51%hr. Com aneu comentant sembla que els Reis ens podrien portar alguns regals :whistle: la sortida dels models mostra diferents configuracions totes elles prou interessants, ara de moment encara es presenten uns dies de bastanta calma i temperatures que podrien pujar, fins divendres i el cap de setmana que ve quan arribaria aquest canvi important.

    Bon seguiment

    Bona tarda, ultim dia de l'any amb una minima de 7,3ºC i una maxima de 18,1ºC. Acaba el mes de desembre i l'any amb molta sequera.

    Actualment la temperatura es de 16,8ºC i el cel s'ha cobert de núvols alts per l'arribada del front que ens creuarà. Veurem si els Reis ens porten un canvi més important de temps, amb pluja, fred i neu.

    Bon any nou a tothom i bona meteo ;)

    Bona nit, a Barcelona Torras i Bages la minima ha estat de 4,4ºC i la maxima de 13,8ºC. Durant la primera del dia el cel ha estat molt cobert amb pluja inapreciable que ha caigut aquest matí, donant pas a moltes més estones de sol durant el midgia i la tarda. Realment acabarem l'any amb una forta sequera que portem arrosegant des de fa temps, només el mes de març per la meva zona va estar per sobre la mitjana pluviometrica.

    Dema sembla que les tempratures podrien pujar de valent i apropar-nos als 20ºC a molts punts o fins i tot superar-los. Tot esperant el nou canvi en principi poc important entre cap d'any i el dia 1 amb una nova baixada de les temperatures.

    Dades actuals:

    Temperatura: 12,4ºC
    Humitat: 75%
    Pressió: 1019,5 hPa
    Vent fluix W/NW

    Bon cap de setmana!

    Bon vespre des de Barcelona Torras i Bages. Minima de 2,8ºC, finalment el vent va encalmar una mica i va permetre que baixés la temperatura. La ratxa màxima de vent d'ahir va ser de 64 km/h de NW. La màxima d'avui per la seva banda s'ha quedat força curta un dia més amb 12,2ºC en part per l'arribada d'alguns núvols durant el dia amb el pas del petit front que ens ha creuat. Ara practicament el vent està en calma i la temperatura està baixant a bon ritme, veurem si finalment aquesta nit tenim alguns núvols "jodeminimes" prims o no que permeti que pugui baixar.

    Pel que fa als models la veritat han millorat en les últimes sorides: els principals GFS, l'Europeu i el GEM fan un intent maco de meriodinalització del Anticicló, TAMBE sembla que podria passar un algun front més per cap d'any o principis d'any i un altre possible canvi de temps potser mes marcat per Reis. Tot aixó encara molt lluny peró per exemple el meteograma del GFS ja mostra escenaris freds amb ensembles a la baixa a llarg termini, almenys no es veu una zonal tant forta i persistent com fa uns dies. Ho anirem seguint :)

    Dades actuals:

    Temperatura: 8,4ºC
    Humitat: 65%
    Pressió: 1008,4hPa
    Vent fluix

    Bon dia, a Barcelona Torras i Bages 2,2mm recollits aquesta matinada amb el pas del front.

    De moment el vent bufa de forma més aviat moderada, peró comença a intensificar-se amb un cop màxim de 56 km/h, segurament encara pot augmentar més les proximes hores. Cel totalment serè amb molt bona visibilitat.

    Dades actuals:

    Temperatura: 10,7ºC
    Humitat: 63%
    Pressió: 996,8hPa amb tendencia a pujar
    Cop màxim de vent: 56km/h

    Bon seguiment.

    Bon migdia a Barcelona Torras i Bages la mínima ha estat de 3,1ºC i actualment 10,8ºC, un altre dia fred tot i el sol. Es nota que ens va entrant l'aire fred i més que es notarà el cap de setmana i inicis de la que ve amb l'Anticicló més a sobre amb mínimes molt baixes a tot l'interior, valls i fondalades.

    Pel que fa a demà divendres bè...hi ha alguns models mesoescalars que en donen algo de precipitacío cap al matí/ migdia i primeres hores de la tarda, que es quan sembla tindriem més probabilitats. Així que de forma anecdotica es podria veure floquejar ( ja veurem si mes o menys) a punts del litoral i prelitoral de Barcelona i Girona i la catalunya central. Un altre factor important es si queda asserenat aquesta propera nit i es tapa pel matí, faria que en cas de precipitació la cota fos més baixa ( tambe com sempre jugaràn altres factors com els catabàtics, intensitat de la precipitació etc...)

    Demà sortirem de dubtes i tocarà fer seguiment 100%, ara ja radar, cel i sort! :)

    Bona tarda a Barcelona Torras i Bages una minima de 4,9ºC, no ha baixat més a causa dels núvols durant la nit.
    Ara 13,3ºC fa fresca...amb un bon sol, pot quedar una maxima més curta que ahir.

    Pel que fa a la previsó demà a la tarda/nit amb l'entrada d'aire fred podrien produïr-se alguns ruixats a la meitat nord, litoral i prelitoral amb una baixada de les temperatures. Divendres i el cap de setmana la baixada de les temperatures seria contundent (amb unes minimes...) sobretot un cop es tiri l'Anticicló més a sobre i l'aire fred es dipositi. En principi sembla que seria una advecció seca peró divendres penso que no es poden descartar algunes sorpreses en forma de ruixats a punts de la meitat nord i est, d'altra banda hi haurien nevades al Pirineu (principalment demà a la tarda i entre dijous i divendres)

    Ho anirem seguint... ;)

    Bon dia, minima de 3,2ºC a Barcelona Torras i Bages, la més baixa d'aquesta tardor. Ara 10,8ºC i humitat que ha anat pujant 49% i vent que ja no bufa tant fort com dies enrere.
    Poc a comentar respecte la previsió...sembla que l'Anticicó finalment s'imposarà, amb nits que encara poden ser fresques o fredes sobretot a les valls i fondalades degut a la inversió térmica, peró per altre banda les maximes s'anirien recuperant i pujant.
    El més preocupant de tot es que de moment no es veuen pluges per enlloc :dry: i portem arrosegant molta sequera, 5 mm només aquí aquest Novembre, esperem que a finals de mes tinguem almenys alguna sessió de pluja.

    Bon seguiment

    Bon dia minima de 5,5ºC a Barcelona Torras i Bages. Actualment la temperatura es de 11,2ºC, li costa pujar i es que el cel s'ha començat a tapar, les maximes podrien quedar curtes.

    Aquesta tarda/nit podriem tenir algunes precipitacions en forma de ruixats o alguna tempesta per l'entrada d'aire fred, sembla que les més importants serien mar endins, pero també arribant a afectar a punts de la costa, sobretot la costa central. Veurem com evoluciona...
    Pel que fa al que resta de setmana, les properes nits seguirien força fredes i una segona "baixada" per la setmana que ve.

    Bon seguiment.

    Bon dia, a Barcelona Torras i Bages minima de 6,1ºC. No ha baixat més perque ha seguit bufant el vent, aquesta propera nit si encalma pot ser més baixa.

    Actualment 12,9ºC, humitats encara baixes del 36% i vent del NW/W, cel ras electric amb bona visibilitat. De cara a demà la tarda i nit sembla que s'han incrementat les possibilitats d'algunes precipitacions.

    Bona nit,

    La veritat jo també estic força decebut i sorprés de qué ni amb aquesta situació, amb factors a favor hagim rebut i com es comenta veient el que ha donat de sí en altre llocs com Valencia, si ja sabem que és meteo, pero últimament... estem molt gafats :dry: .
    Realment aquest Maig està comportant-se molt sec quan hauriem de tenir més ruixats i pluges, en una estació plujosa i amb variablitat.

    Avui a Barcelona Torras i Bages misèria i companyia 0,2mm i totals del mes 13mm, haurien de caure quasibé 40mm (39mm) per fer la mitja. Ni la situació de rebuf s'ha donat, a veure durant la matinada...el que si s'ha notat és la baixada de temperatures i refrescada, actualment 15,7ºC.

    Vagi be, bona nit!

    Bona tarda des de Barcelona Torras i Bages amb una mínima de 16,2ºC. Fent fa una estona la màxima amb 22,8ºC i sol com durant tot aquest matí, per tant sense inhibició per la convectivitat, fet que pot ser important de cara a les pluges i tempestes d'aquesta tarda/nit.

    A més a més tenim temperatures altes a l'interior, humitats altes (ara un 72%) i una entrada d'aire fred en alçada=combinació/cocktel ideal per donar més energía. Les primeres precipitacions ja han arribat per ponent, alguna moderada, que haurien d'anar a escombrant el territori a sobre la direcció seria de SW a NE que ens podria afavorir més, amb la possible gestació de tempestes cap a tarragona.

    Finalment de cara a la nit matinada es pot donar una reactivació postfrontal amb l'aparició del rebuf per l'entrada del mestral i la tramuntana.

    Veurem com evoluciona, peró fa bona pinta,. Bon seguiment ;)

    Bon dia!

    A Barcelona Torras i Bages la mínima ha estat 16,8ºC, encara no han d'arribar les tropicanes per la meva zona.
    La màxima provisional és de 25,1ºC, actualment bufa una mica de marinada i la temperatura ha baixat fins els 22,8ºC, cel serè amb 4 cirrus.
    Veurem el canvi de dijous quan sembla que amb entrada d'aire fred en alçada, tindriem inestabilitat i posterior baixada de les temperatures.

    Bon seguiment.

    Bona tarda, a Barcelona Torras i Bages la mínima ha estat de 4,8ºC i podria haver baixat més ja que ha bufat una mica de vent, juntament amb que hi va haver algun núvol i una humitat molt alta. Ahir la màxima es va quedar molt curta amb 11,7ºC, de ple hivern!

    En tot l'episodi s'han recollit 23,6mm i el total del mes és de 39mm . Sembla que encara no seràn els últims del mes, diumenge amb el front que ens creuarà, molt poc actiu, peró podem fer alguna dècima o litre més i en general quedarà molt a prop de la mitjana pluviomètrica d'Abril.

    Bon cap de setmana i bon seguiment

    Bona tarda,

    A Barcelona Torras i Bages de moment portem recollits 3,4mm amb un dia gris. Ara el cel continua molt tapat i es nota la baixada de temperatures, fa fresca 13,3ºC. Pinta be per aquesta nit/matinada i fins demà al matí per tenir una regada més general i mes generosa ;)

    La cota de neu baixarà amb nevades al Pirineu i també en alguns punts fora del Pirineu com el Montseny poden quedar nevats. Demà a la tarda també es podrien formar ruixats i alguna tempesta que es desplacés del Ripollés i Osona cap al prelitoral central i arribar fins a la mateixa costa.

    Bon seguiment

    Bon dia des de Barcelona Torras i Bages amb una mínima de 5.9ºC, més baixa que ahir i la més baixa d'aquest mes d'Abril. Actualment la temperatura es de 7.9ºC, 65% d'humitat i 1027.4hPa, cel completament clar.

    Cap de setmana i Sant Jordi tranquils amb temperatures recuperant-se , tot esperant els canvis per la próxima setmana que sembla que ens portarien inestabilitat i una nova baixada de les temperatures, aquest final d'Abril té pinta que serà més fresc.

    Bon seguiment