Posts de AlfredRodriguezPico

    Bona nit.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 15,8º (la mínima ha sigut de 15,6º) i 84% d'humitat. Cel tapat de núvols baixos i plovisqueja. Màxima 17,1º, la més baixa des del 6 de maig. A Maçanet de la Selva màxima 17,7º.

    A Barcelona tampoc hem vist el sol, demà poc en veurem i dissabte menys. Aquesta setmana quatres dies sense veure el sol i la setmana passada quatre més. No a tothom li agraden aquests dies rúfols però força amants de la meteo també gaudim d'aquestes jornades grises, com al company "GerardLH" ;)

    Pregunteu per Núria dissabte: molts núvols, boires i precipitacions febles i intermitents.

    I per acabar dues imatges d'aquest celatge fosc de Barcelona:

    sc1_2016-10-20.jpg

    sc2_2016-10-20.jpg

    Bon recordatori dels aiguats de València de l'octubre del 1982 "Jaume_València"!

    Bon seguiment!

    Bon dia.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 16,4º i 79% d'humitat. Cel 7/8 amb núvols baixos i vent de llevant de 4 km/h. Mínima 16,2º a l'observatori i 15,2º a peu de plaça. A Maçanet de la Selva mínima 12,6. Màximes a la meitat est poc elevades i mínimes poc baixes, escassa oscil·lació tèrmica a conseqüència de l'abundant nuvolositat. Demà i dissabte ambient més r`ful, sobretot a la mitat est.

    Algunes novetats respectes a ahir i més aviat positives: la pertorbació de davant de Portugal del cap de setmana, s'aproximarà un pèl més, incidint cap a nosaltres vents de llevant tant dilluns com dimarts i amb alguns ruixats que no acabaran de desaparèixer, fenòmens poc importants però al menys temps plenament estable no el tindrem. Una altre possible novetat: l'entrada d'aire càlid de diumenge -la "brometa" que comenteu ;) - podria durar menys del que ens pensem, tant de bo.

    Dues imatges marines ben contrastades del gran paisatgista rus Ivan Aivazovsky (1817-1900). Em recorda la Mediterrània, que en poques hores pot passar de la calma més absoluta a desfermar-se el pitjor dels temporals:

    ivan18.jpg

    ivan15.jpg

    Bon seguiment!

    Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 17,2º i 83% d'humitat. Cel tapat, carregat de núvols baixos amb base cap els 560 metres sobre el nivell del mar. Vent de llevant de 14 km/h. Màxima 19,0º, iniciant-se una baixada que es notarà més demà i divendres. Poc sol veurem fins diumenge. Tanta insolació que hem tingut aquest estiu i darrerament el sol és car de veure. Dissabte precipitacions moderades en algunes zones. A Maçanet de la Selva màxima 19,5º.

    Com comentàvem aquest matí, ambient fresc, adequat a les dates fins la nit de dissabte a diumenge. Llavors tindrem un gir dels vents cap el sud i sud-oest fent augmentar notablement la temperatura i desapareixent quasi totes les precipitacions. Iniciarem la setmana amb temperatures molt suaus, intervals de núvols o pot ser alguna precipitació feble de fang amb vents "allevantats".

    Bon seguiment!

    Bon dia.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 17,4º i 88% d'humitat. Cel 6/8 amb estratocúmuls i núvols mitjans i alts. Vent en calma. Mínima 17,3 a l'observatori i 16,0º a peu de plaça. A Maçanet de la Selva mínima ara, encara suau amb 13,0º.

    Avui baixada discreta en els termòmetres però demà dijous, divendres i dissabte tindrem tres jornades fresques o fins i tot amb sensació de fred, molts núvols, dies rúfols de tardor. Dissabte dia gris i plujós a estones amb màximes força baixes, però la nit de dissabte a diumenge es produirà un veritable xoc de masses d'aire: la pertorbació de l'oest de Portugal, dirigint-se cap el nord de Madeira, ens enviarà vent de procedència nord-africana. Diumenge notable pujada de la temperatura que es podria perllongar dos o tres dies més.

    Aquí veiem l'ambient fred que afecta i afectarà bona part del continent i l'entrada posterior d'aire càlid cap el Mediterrani:

    sub1.gif

    sub2.gif

    Bon seguiment!

    Bon dia.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 18,1º -la mínima de moment-i 79% d'humitat. Cel 6/8 amb núvols alts i mitjans i vent en calma.

    Avui continuarem amb ambient molt suau, iniciant-se un lleuger descens tèrmica pel nord. Demà la baixada de les temperatures serà més marcada i generalitzada i dijous i divendres tornarem a tenir un ambient força fresc, amb molta nuvolositat en punts de la costa. Dissabte canvi radical de situació amb l'entrada d'una massa d'aire molt humida del sud, molts núvols, alguna primera pluja i temperatura que es resistirà a pujar. No així diumenge on els termòmetres indicaran la presència de la nova massa d'aire més temperada.

    Imaginació al poder!!! acabo de llegir per segona vegada la novel·la "Hector Servadac" de Jules Verne. Un cometa frega el nostre planeta i s'emporta un fragment de la Mediterrània amb part del nord d'Àfrica i uns quants habitants...i apa...a viatjar pels espais siderals. Es van allunyant del sol, el tros de Mediterrani es congela i passen moooltes coses més. El final és tan inversemblant! però si t'ho creus, és fantàstica.

    El Mediterrani congelat:

    hs.jpg

    Bon seguiment!

    Bon dia.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 18,4º i 80% d'humitat. Cel tapat de núvols alts i mitjans i alguns estrats cap el mar i vent en calma. Mínima molt suat de 18,1º a l'observatori 16,6º a peu de plaça. A Maçanet de la Selva mínima 14,3.

    Aquests dies l'anticicló s'ha retirat cap a Bielorússia i Ucraïna però a partir de dimecres tornarà a reforçar-se sobre els països escandinaus, permetent que profundes depressions atlàntiques circulin per latitud més baixes, en direcció cap a nosaltres. Aquesta situació pot donar molt joc a partir de divendres. Mentrestant, una entrada d'aire més fred provinent de l'interior del continent podrà regalar-nos alguna sorpresa en forma de ruixats puntualment intensos entre les Balears, costa Catalana i València a partir de demà a la nit, afectant puntualment terra ferma. I una altre qüestió a considerar sense que hi hagi cap seguretat. A mesura que s'aproximi la pertorbació atlàntica, entre divendres a la tarda i dissabte, es poden formar tempestes pre-frontals que en algunes ocasions i en situacions similars han sigut especialment fortes. Per descomptat falten dies i per tant ja tindrem temps d'anar veient com evolucionarà tot plegat.

    Bon seguiment!

    Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 20,9º i 77% d'humitat. Cel enteranyinat de núvols alts i núvols mitjans per sota. Vent del sud de 6 km/h. Màxima 22,8º, molt suau. A Maçanet de la Selva màxima 22,8º.

    Demà també ambient molt suau, iniciant-se un descens tèrmic pel Pirineu, arribant a darreres hores del dia al sud i est. A partir de dimarts baixada de temperatures fins dijous i divendres, amb força fresca i algun ruixat entre la costa catalana, Balears i València, a la resta ben poques precipitacions, pot ser demà. Veurem l'evolució de les profundes baixes que es volen aproximar a Catalunya a partir del cap de setmana. Sense entrar en detalls pinta maco.

    Per acomiadar aquest tranquil cap de setmana, dues imatges de dissabte de Ramon Baylina i Conxi Ciurana de les muntanyes del Pallars Sobirà amb neu de tardor:

    r1_2016-10-16-2.jpg

    r2_2016-10-16-2.jpg

    Bon seguiment!

    Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 20,9º i 77% d'humitat. Cel enteranyinat de núvols alts i núvols mitjans per sota. Vent del sud de 6 km/h. Màxima 22,8º, molt suau. A Maçamet de la Selva màxima 22,8º.

    Damà també ambient molt suau, iniciant-se un descens tèrmic pel Pirineu, arribant a darreres hores del dia al sud i est. A partir de dimarts baixada de temperatures fins dijous i divendres, amb força fresca i algun ruixat entre la costa catalana, Balears i València, a la resta ben poques precipitacions, pot ser demà. Veurem l'evolució de les profundes baixes que es volen aproximar a Catalunya a partir del cap de setmana. Sense entrar en detalls pinta maco.

    Per acomiadar aquest tranquil cap de setmana, dues imatges de dissabte de Ramon Baylina i Conxi Ciurana de les muntanyes del Pallars Sobirà amb neu de tardor:

    r1_2016-10-16.jpg

    r2_2016-10-16.jpg

    Bon seguiment!

    Bona nit.

    Els més de 130 litres caiguts a Maçanet de la Selva han transformat el paisatge. Després de 19 mesos seguits sense baixar aigua, la riereta que creua el terreny i que neix ben a prop ha revingut i la bassa també s'està omplint. Tot regalima aigua. Fa poc més d'un mes estava regant els arbres fins on m'arribava la mànega perquè no es morissin, el terreny esquerdat, els arbustos mig morts.En els darrers 30 dies han caigut 206 litres. L'aigua és vida!

    mac1.jpg

    mac2.jpg

    Bon seguiment i bones fotos!

    Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 18,6º i 72% d'humitat. Cel 6/8 amb cúmuls "congestus" i estratocúmuls. Vent del nord-oest de 7 km/h però no crec que tardi massa a entrar llevant, baixant la temperatura sobtadament. Màxima 20,3º.

    Tempestes formidables al nord-est amb quantitats màximes que s'apropen als 80 litres en el cas de Medinyà.

    Aquest migdia he hagut d'anar a Maçanet de la Selva, visita llampec i he aprofitat per fer unes fotos del canvi del paisatge després dels més de 130 litres caiguts. Us les deixaré a "Les vostres fotografies". Quan sortia he fotografiat l'enorme cumulonimbus del Gironès i Empordà:

    mac3.jpg

    Cap de setmana tranquil i fins i tot una mica càlid a les hores centrals del dia. Dilluns tornarem a tenir força nuvolositat i a partir de dimarts pendents altre cop d'una baixa que del Mar del Nord circularà cap a Alemanya i després els Alps...i ves a saber la continuació...que tot sigui dit pot ser força interessant.

    Bon seguiment!

    Balanç de la situació: a plaça Kennedy a Barcelona 57,4 litres i a Maçanet de la selva, on aquesta matinada ha descarregat una altre tempesta amb 14 litres més, el total es de 137 litres. Extraordinària quantitat i posant a lloc l'ecosistema. Rieres baixant amb generositat.

    Avui a la tarda alguns ruixats cap el nord i nord-est però ja podem anar acomiadant la situació. Cap de setmana molt més tranquil.

    Bon seguiment!

    Bona tarda.

    Atenció a la massa de precipitacions que se'ns tira al damunt. La tempesta de fa una estona ha donat 5,5 litres més, fregant la cinquantena en 24 hores. Dues imatges del parc de la Tamarita, tocant a la plaça Kennedy, regalimant aigua per tot (estan una mica borroses per què s'ha mullat l'objectiu :huh: ). Atenció també a les precipitacions intenses a punts de ponent.

    d1_2016-10-13.jpg

    d2_2016-10-13.jpg

    Ara mateix la pluja s'intensifica. Bon seguiment!

    Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 19,3º, temperatura pujant i per tant més energia per les tempestes, 91% d'humitat -avui no hem baixat del 87%- i cel tapat amb la millor combinació de núvols possibles: nimbostratus i cumulonimbus. Vent de llevant per rematar-ho de 8 km/h. Màxima 19,8º. Trona i comença a ploure. Imatge mirant a llevant de la negror que s'aproxima:

    cbns.jpg

    Bon seguiment!