Bona tarda.
Darrerament participo poc, l'empresa es fa gran, treu força temps i el que disposo com a "lleure" el dedico per anar a concerts i altres activitats. Aquest és el motiu principal de la meva poca participació al fòrum. Ara bé, hi ha un segon motiu que us vull transmetre, és una reflexió que espero no es prengui ningú malament, no és en absolut la meva intenció:
Molts en el fòrum no ens coneixem personalment i quan es donen opinions personals en les que no hi estem d'acord, a vegades ens ho prenem com
atacs personals. He optat per no dir segons què ja que més d'un ho considera un atac personal i no és això (alguns m'han deixat a caldo a les xarxes). Durant molts anys vaig tenir un amic fantàstic, vam fer excursions, rèiem molt, ens explicàvem intimitats però, per exemple, políticament ens trobàvem un de l'altre a les antípodes. Aquella persona, la coneixes en un fòrum de política i segurament seria un adversari i difícilment un amic. Amb això vull dir que no ens agafem com atacs personals opinions que no compartim.
Crec que aquest fòrum és dels millors que es poden trobar a les xarxes pel respecte que hi ha, però hem d'intentar anar un pas més enllà i poder dir, sense rebre bastonades en el meu cas, que no ens centrem tant en l'escalfament del planeta, un dia i un altre i el següent, sabent que és una evidència (ja hi ha una entrada adient), o no queixar-se tant perquè no plou o fa calor, queixes que sempre he trobat absurdes davant d'un fet del que no hi podem fer res, després cauen 20, 30 o 50 litres i es diu de passada com si res, havent aguantat comentaris i més comentaris negatius.
El 2015 al centre de la ciutat de Barcelona vaig recollir 277,4 litres, l'any més sec des de "lo any de la fam" del 1817, i ens vam haver d'adaptar, sense queixes, a Maçanet de la Selva se'm van morir molts roures i alzines i ves què hi farem. Tres anys després, el 2018 vam recollir al centre de la capital catalana 1050,8 litres, rècord de pluja des que hi ha dades. Ja ho veieu.
Resumint, no us capfiqueu tant en que no plou, que si la calor s'allarga, som en un clima mediterrani on els extrems sempre han estat presents i amb l'escalfament planetari o crisi climàtica, aquests extrems encara ho seran més i més freqüents.
Apa, ja està dit i repeteixo: no us prengueu res personalment i no fem suposicions amb tanta facilitat...Visca la Meteo, a gaudir-la, ni que sigui per uns estrats esquifits.
Per relaxar-nos, dues imatges de la petita enfarinada de les darreres hores a les muntanyes del Pallars Sobirà, autor Ramon Baylina:
enf1.jpg
enf2.jpg
Per cert, màxima a plaça Kennedy al peu del Tibidabo 21,3 i mínima 14,2 amb cop de vent al matí de 68 km/h. Total de pluja d'ahir i tempesta de la matinada 9,2 litres.
Bon seguiment!