Posts de AlfredRodriguezPico

    Bon dia.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 6,4º i 54% d'humitat. Cel amb núvols alts i vent del nord-oest de 39 km/h amb cops de 58 km/h. Sensació de fred molt acusada. Mínima 5,8º.
    Setmana molt interessant. A veure la nit de demà a dimecres i posteriorment i ha molts elements en joc .

    Aquesta setmana us seguiré constantment però fins divendres no podré participar tant com voldria ja que tenim assajos cada dia al Kursaal de Manresa per l'espectacle "Meteodansa" amb 350 ballarins, música, tornados, huracans, pedregades...A la entrada "EL CONCURS" teniu si voleu fins demà per obtenir tres entrades per la funció de les 21 hores de dijous. Demà dimarts al vespre direm el nom del guanyador/guanyadora de les tres entrades.

    Espero que a les hores dels assajos i de les funcions no em perdi cap fenomen interessant, si no vosaltres ja ho explicareu amb pels i senyals!

    Bon seguiment!

    Perdó...m'he equivocat. El títol del vídeo és evident 2014 i no 2011. Ja està rectificat :S

    Contenido externo www.youtube.com
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    Bona tarda.

    Ja he arribat de la cacera. Us penjo un vídeo que acabo d'editar amb el time-lapse de la formació de la tempesta entre les 12 del migdia i les 2:30, l'nici de la calabruixada que ha donat tan sols 0,8 litres i dos trons potents. Del primer m'he perdut l'espetec inicial...ha sigut com una bomba. Quan ha caigut la descàrrega s'ha sentit el "xec" i m'han saltat els "ploms", després es veuen dues imatges de la base del cumulonimbus i la torre introduint-se dins de la enclusa i s'acaba amb l'arc de Sant Martí d'ahir captat des de plaça Kennedy a Barcelona. Oh "camacu".

    Ara a plaça Kennedy al peu del Tibidabo el vent de ponent ha donat pas al llevant/gregal, la temperatura ha caigut de cop de 14,8º a 12,1º i la humitat ha pujat del 32% al 50%. Es prepara una nit freda.

    Els models...ummmmm...continuen molt macos! Aquí teniu el vídeo de la cacera:

    Contenido externo www.youtube.com
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    Bon seguiment!

    Bon dia.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 7,8º i 53% d'humitat. Mínima 7,1º a l'observatori i 5,4º a peu de plaça. Sensació de fred pel vent de l'oest-nord-oest de 16 km/h amb cop màxim de 61 km/h. Tronades i ruixats a la matina com haveu informat fregant la costa i en algunes zones afectant-la entre La Selva i el Barcelonès. I ara a esperar com evoluciona la tarda. Es veuen cumulonimbus cap el mar.
    Els mapes continuen força interessants per la setmana, pendents de les masses fredes que ens visitaran fins dijous i després el canvi de situació amb l'aproximació d'una baixa cap el Golf de Cadis. Acabarà amb llevantada? falten massa dies per assegurar res. Ara però també veurem com seran aquestes nits, amb vent, sense vent, serenes o no i per tant amb possibilitats de glaçades i els conreus que patiran. Ara fa una setmana a aquesta hora a Barcelona teniem 10 graus més.

    Me'n vaig a Maçanet de la Selva amb càmera i trípode i a veure si caço alguna cosa.

    Gràcies pel fantàstic seguiment d'ahir i aquesta matinada!

    Bon seguiment!

    Bona nit.

    Comença la segona sessió, la nocturna. Primera tempesta formada sobtadament entre Ripoll i Olot. Comença a entrar aire fred per dalt.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 14,6º, força alta (més energia per la nit). El cel torna a tapar-se amb núvols baixos i mitjans. Vent que era de ponent però s'està encalmant. Màxima 17,6º. El ruixat a donat al Hellmann 3,4 litres.

    Jo ja estic a platea esperant la segona funció. A veure com evolucionarà la nit. Comarques de Lleida no pirinenques i gran part de les de Tarragona no haurien de veure's afectades amb la entrada del vent del nord-oest. Les temperatures aquesta nit cauran en picat.

    Bon seguiment!

    Bona tarda.

    Al final a plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 3,2 litres caiguts de cop. Intensitat màxima de 49,2 litres.

    Us deixo un minivídeo que he fet de l'aigua que baixava pel carrer Balmes (quines ganes de veure això)i una altre foto de l'arc de Sant Martí posterior.

    Els mapes continuen molt interesants per la setmana vinent :cheer:

    Contenido externo www.youtube.com
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    Arc22mar20142.jpg

    Bon seguiment!

    Us comento:

    Sé que és un dia entre setmana i a les 9 de la nit però el proper dijous 27 de març estrenem al Kursaal de Manresa un gran espectacle : "METEODANSA".

    Adjunto el que he posat a "EL CONCURS": https://www.pico.cat/forum/concurs/…saal-de-manresa

    Aquest proper dijous 27 de març al Kursaal de Manresa a les 21 hores: "METEODANSA" amb 350 ballarins, tempestes, tornados, huracans, calor, fred, boira, pedregades...imatges impactants dels fenomens i servidor fent d'explorador anant a visitar els llocs del planeta on s'enregistren rècords meteorològics.

    Sortegem un pac de tres entrades. Entre els que poseu "gràcies" a l'apartat del CONCURS, un de vosaltres s'emportarà les tres entrades.

    De fet fem una sessió a les 12 del migdia (ja estan venudes totes les entrades) i la de les 21 hores.
    Dimarts al vespre direm el nom del guanyador o guanyadora.

    Gràcies!

    Aquest proper dijous al Kursaal de Manresa a les 21 hores: "METEODANSA" amb 350 ballarins, tempestes, tornados, huracans, calor, fred, boira, pedregades...imatges impactants dels fenomens i servidor fent d'explorador anant a visitar els llocs del planeta on s'enregistren rècords meteorològics.

    Sortegem un pac de tres entrades. Entre els que poseu "gràcies", un de vosaltres s'emportarà les tres entrades.

    Gràcies!

    Bon dia.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 13,8º i 78% d'humitat. Cel tapat d'altocúmuls, estrats, estratocúmuls i cúmuls. Vent del sud-sud-oest de 8 km/h.

    Les precipitacions cauen en algunes comarques especialment de ponent i sud, de moment una mica inconnexes. El xoc de masses d'aire a partir de migdia/tarda és important. A veure quins seran els resultats. I la setmana vinent entren en joc un munt de factors molt interessants. De moment roba d'abric preparada.

    Rad.jpg

    Aquest vespre volia anar al concert de la OBC però em penso que serà millor el concert atmosfèric.

    Bon seguiment!

    Bona nit.

    Jo també posaré una espelma al deu Thor. Us deixo la imatge d'ell. La llegenda diu: "un dia molt llunyà s'inventaran uns màquines anomenades ordinadors i quan es vulgui que un desig es compleixi, s'ha de tenir a la pantalla tota una nit la imatge de Thor amb una espelma al costat..." :whistle:

    Ara el vent del sud-oest ha augmentat la seva intensitat amb cops de 25 km/h. El radar marca precipitació entre l'Aragó i Tarragona però possiblement vagi perdent efectivitat.

    Bon seguiment!

    thor.jpg

    Bona nit.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 13,9º i 74% d'humitat. Cel amb núvols alts, mitjans i baixos però no del tot tapat. Vent del sud-est de 10 km/h. Màxima 16,3º

    La mare de...quins mapes més macos! s'augmenta una mica la precipitació del cap de setmana allà on acostuma a picar amb aquestes situacions però la setmana vinent podria ser de seguiment emocionant! Jo tinc la càmera a punt i fins i tot m'atreviria a dir que buscaré el "nervocalm-forte"...aquesta combinació de masses fredes de l'interior d'Europa amb baixes que poden venir de Portugal cap a l'estret de Gibraltar és molt sucosa. De moment tenim garantit fred i les precipitacions ho anirem veient. En cap cas parlo de nevades a cotes molt baixes, si no de la possibilitat de temporals.

    Pel que fa al tema de l'"Espai Terra"...jo no em fico. Mai he volgut polèmiques, mai he criticat un company i continuaré així. El dia que faci les memòries (que no sé si les faré), m'esplaiaré, però de moment a fer la meva feina i prou.

    Igualment, moltes gràcies companys i companyes! i Bon seguiment que sembla que ho serà!

    Bon dia.

    Gràcies a tots i totes.!

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 12,8º i 74% d'humitat. Mínima 11,6º. Cel 7/8 amb estrats, estratocúmuls i per sobre alguns cirrus. Vent en calma.

    "Anem amb peus de plom"-"agafem'ho amb pinces"-"té poca fiabilitat"-"és a massa dies vista"...però si es complís el que diuen els models per d'aquí una setmana...quina llevantada!!! no em feu cas, que avui m'he aixecat amb un atac d'optimisme que no és bo per a la salut.

    De moment renovació total de masses d'aire a partir de demà amb els ruixats conseqüents al Pirineu i nord-est, veurem si no avancen una mica més ja que és força l'aire fred que ens entra per dalt. I a seguir amb molta atenció el que passarà la setmana vinent: aire força en alçada amb baixes que aniran del Mar del Nord cap el Golf de Gènova, altes pressions cap a Escandinàvia i baixes atlàntiques baixant de latitud cap a Portugal. Per cert la nevada al Pirineu aquest cap de setmana i especialment entre dimarts el vespre i dimecres pot ser força maca.

    El passat 14 de març una tempesta severa fa afectar Dubai amb calamarsa, fenomen molt poc freqüent a la ciutat, vent huracanat i pluja torrencial. De fet es va tractar d'un esclafit. Es pot veure gràcies a les llums de la ciutat, l'arribada del mur de precipitació, del "rainfoot". Recordem que la precipitació mitjana anual a Dubai és de 108 litres.

    Contenido externo www.youtube.com
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    Bon seguiment!