Posts de AlfredRodriguezPico

    No tolerarem que es parli d'actitud dictatorial per part dels moderadors d'aquest fòrum. Tan sols es tracta de complir les normes. Qui no li agradi, que no entri. En aquest fòrum no hi ha cap problema, mentre es respectin les normes. Si no fos així, això seria una disbauxa.

    Gràcies i espero que ens entengueu, no és fàcil moderar un fòrum amb tana gent.

    Bon dia,por fin llueve.Dia hivernal con 7,3°C en Sant Celoni en estos momentos.
    Resumen de lo que nos espera la próxima semana "situación con grandes expectativas,que quedará en practicamente nada",lo más típico en la zona en la que vivimos, generalmente siempre llegan las famosas rebajas.Solo hay que mirar lo que nos ponía GFS Y EUROPEO,hace un par de días,y la salida que se está marcando ahora mismo el GFS.No obstante la parte positiva es que el Pirineo,más o menos,recibirá una buena nevada,que ya tocaba.
    Un saludo a todas.

    Enviado desde mi Nokia 7 plus mediante Tapatalk

    Si no ho argumentes, el missatge serà esborrat. Dir "lo más típico en la zona" no és argument. L'any passat tens força proves de que "lo típico" no es va complir. Disculpa el to d'aquest missatge però pensa que hi ha companys del fòrum que es passen llargues estones per argumentar el que pot venir ;)

    Bon dia.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 7,8º i 92% d'humitat. Cel tapat de nimbostratus i caient una pluja espessa, de moment 5,4 litres. Vent de llevant de 9 km/h i pressió 1009 hPa. Dia fred, humit, rúfol, de ple hivern...per passejar i fruir.

    Continuem observant alguns comentaris on considereu cada actualització com la definitiva. Mira que ho hem dit de vegades. Què diuen els models ara?, el mateix que deien ahir al vespre?...l'Icon, el GFS, l'europeu, l'anglès...mireu la tendència a partir de 72 hores, si us plau. No assegureu tant les coses, que si només vent, que si durarà poc, que tot cap a Itàlia, que nevada de 2 metres...recordeu: "el benefici del dubte", es molt sa dubtar i no assegurar ;)

    Bon seguiment!

    Quan donen fred, ara no neva, que si neva, durarà poc, que si se'n va cap a Itàlia, ara el GFS paral·lel, el forat negre de l'estratosfera, la pluja de granotes i l'esclafit de colors...això és seguiment però alguns en feu un gra massa. Per enèsima vegada: no us prengueu cada sortida com un fet!. No volem obrir plors i lamentacions, si comencen les queixes, les suprimirem (queixar-se del temps perquè no es compleixen les nostres expectatives...és que és surrealista :blink: ). Intentem fer un seguiment didàctic i en global. Us tornareu bojos (i ens hi tornareu) dient el que cada model en la seva actualització ens diu. Quan quedin 72 hores ja ens hi posarem de ple. Penseu que a part dels que escrivim, hi ha mooolta gent que ens llegeix sense participar i sabem d'uns quants que es cansen de llegir amb aquestes muntanyes russes d'eufòries i decepcions. Fem un anàlisi un pèl més relaxat, si us plau.

    Bon seguiment...OMMMMMMM :pinch:

    Bona tarda.

    Benvingut "Fredorada".

    Ja podem dir el que sigui que alguns continueu amb les emocions disparades cap a munt i cap avall depenent de la sortida d'un model. Es pot arribar a entendre fins a un punt, però mira que hem repetit que més enllà de 72/96 hores i més en aquestes situacions, millor mirar-s'ho de reüll.

    "Hermann", intenta moderar les emocions una mica, "porqueria d'hivern", "desastre"...pel teu bé i pel dels seguidors del fòrum. Gràcies!

    Bon seguiment!

    Bona tarda.

    La feina no em deixa més que llegir-vos i escriure poc. Òndia quina tendència més maca, sense entrar en detalls. Avui estreno nou observatori a plaça Kennedy, l'antic ja estava a les últimes, pobre, tenia uns 15 anys.

    A partir de dijous ja es refreda l'ambient i anirem seguint l'evolució del que podrà passar, cada cop amb més detalls.

    Bon seguiment!

    Bona tarda.

    Òndia, que ningú s'ho prengui malament el que he dit abans, és una opinió més d'un tema del que fa mooolts anys que m'hi dedico i la experiència també et va ensenyant. No em feu parlar d'animalets que per això ja n'hi ha ha d'altres companys entesos o fins i tot de flora i tants d'altres temes que en sé ben poc. I com diu en Manel de l'Hospitalet, una cosa no treu l'altre, és a dir, que es continuïn posant mapes a 160,200 o 240 hores, només faltaria, per això està aquesta entrada.

    "Congost"...però on vius?, al sud del Marroc? ;) a plaça Kennedy màxima 12,9º, mínima 4,6º i cops de 63 km/h del NW, em poso en màniga curta i agafo una pulmonia triple.

    I per canviar de tema i ja que soc un gran seguidor de Tintin i ara es compleixen 90 anys de la primera història, aquí van algunes imatges de fenòmens meteorològics que apareixen en alguns dels àlbums. Quan era petit em va impactar l'aproximació de la tempesta de "Les 7 boles de cristall", entre d'altres:

    Tintinles7bolesdecristall.jpg

    TintinalTibet.jpg

    TintinLaferTornasol.jpg

    Bon seguiment!

    Bon dia.

    Un consell amb tota la humilitat que em correspon: quan vaig entrar a Catalunya Ràdio i TV3 pel febrer de 1984 utilitzàvem els models "alemanys" i els "anglesos" bàsicament i arribaven fins a 120 hores, més enllà res, havies d'especular, entreveure, intuir...ara hem millorat molt tècnicament però la recomanació que us faig o consell, com vulgueu, és que es continuï com en aquells anys, és a dir, agafar-nos més o menys com a fiables els mapes fins a 96/120 hores i tot el que veiem més enllà creure-nos a mitges, són eines que no disposàvem abans i que et donen idees de por on podrien anar els trets, però la meteorologia no ha avançat tant com per filar prim més enllà de cinc o sis dies. Esteu parlant de mapes pel dia 22/23, són pràcticament 10 dies i poden sortir nous elements que comportarien variacions en el que estem veient ara. No vull refredar l'ambient, però així com no ens hem de prendre seriosament una "sortida dolenta" dient que ho han tret tot, tampoc hem de veure com un fet quan situen una baixa en front de Catalunya i mitja Península està nevada. La tendència és bona i, com deia abans, ara disposem de més eines per entreveure el que pot passar més enllà, però no traiem conclusions abans de temps. I aquest rotllet és per que no aparegui la corrua de decepcions que poden sorgir quan s'esbrini un altre escenari, diferent del que les nostres expectatives han creat...eps! repeteixo, la tendència és molt bona.

    Bon seguiment!

    Bona tarda.

    Gener de 1985: "Buenos días. La temperatura ambiente al pie del Tibidabo en la calle Teodoro Roviralta es de 5 grados bajo cero..." je je, un amic encara guarda la gravació de "Radio Minuto" en un "cassette". Anys després la vam posar durant un sopar d'uns amics suecs per Nadal, com si fos directe i van quedar flipats, ja que la temperatura quan van arribar era d'uns 8º...els hi vam dir que estava entrant una massa d'aire siberià i això a Barcelona passava cada dos per tres :whistle:

    Per cert, el carrer Teodor Roviralta està a tocar de la plaça Kennedy.

    Bon seguiment!

    Bona nit.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 4,8º i amb el ventet del nord-oest de 18 km/h, "fai un friu que escarabeya el peyeyu" com diuen a Astúries. Màxima 9,8 i mínima 1,6.

    "Congost", si del Japó haguessin vingut el passat febrer, s'haurien trobat a Barcelona amb un dia de tempesta de neu i quatre dies més de nevada, a part de 12 dies més de pluja...poc Sol haurien vist, no és Saporo però :whistle:

    A Maçanet de la Selva mínima força baixa de -7º. Així estava l'entrada de la font del poble, imatge captada per Kim Arredondo:

    KimArredondo.jpg

    Bon seguiment!