Bon dia.
Quins mapes!!! GFS, ECMWF, UKMO, GEM, GME...ja podem preparar paraigües, botes de pluja, arreglar les goteres, tot l'equipament indispensable per que com la situació sigui tal com es preveu, el temporal de llevant pot ser de primera divisió per no dir de "champions". Per rematar-ho (tot i que això ja és massa lluny) s'entreveuen posteriorment segons alguns models, no tots, bones fredorades. Però crec que ara hem d'estar pendents del possible temporal que ens pot afectar a partir de dijous. Tot i així entre avui i el mateix dijous algunes comarques litorals, especialment del nord i Rosselló i comarques veïnes ja podran anar rebent ruixats intermitents. Temperatures en lenta normalització, però en conjunt suaus, com ha de ser per la gestació d'una bona llevantada. Veurem.
És curiós veure la baixa que arriba dimecres al vespre al sud de Portugal i poques hores després rep una injecció d'aire fred transformant-se amb la depressió causant del possible temporal.
Aquesta nit les precipitacions han anat caient especialment a les comarques gironines i nord de les barcelonines, entre 1 i 7 litres. A Maçanet de la Selva han registrar al Hellmann 4 litres.
Resumint: el que no hem tingut de tardor fins ara, podríem tenir-ho ben aviat i ben concentrat. Des de petit un altre somni meteorològic era tenir a finals de tardor o principis d'hivern grans pluges per que rius, rieres i rierols s'omplin i després vinguin grans fredorades i tot es congeli...en fi, deixem-ho aquí.
Ara a plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 17,8º i 66% d'humitat. Cel 6/8 amb cúmuls, altocúmuls en capes i altostratus. Vent de gregal de 14 km/h. Mínima un dia més altíssima de 17,4º. Imatge de la sortida del sol des de plaça Kennedy amb concentració notable de polsim saharià.
polsim24112014.jpg
Bon seguiment!